Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fiskepinner og schnitzel

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-08, 23:07   #26
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fiskepinner og schnitzel

Opprinnelig lagt inn av Jillja, her.

Klart, fiskepinner står jo ikke høyest på min liste heller, hverken når det gjelder smak eller sunnhet. Mener bare at man ikke skal behøve å få fryktelig dårlig samvittighet for å spise slikt av og til. Og for de som faktisk er ganske opptatt av å gå ned i vekt, kan det jo være greit å høre andres erfaringer med slik mat og vekttap. Selvfølgelig er det jo greit å ikke spise det for ofte... som med så mye annet

Slik tenker jeg også Hehe, det er grenser for hvor sunn jeg ønsker å være!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 23:11   #27
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fiskepinner og schnitzel

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å få dårlig samvittighet er i alle fall meningsløst dersom man først sitter der med en fiskepinne i munnen.

Haha, huff jeg ser det faktisk for meg

Nei men dere begge har gode poeng! Fiskepinner burde ikke være en belønning. Jeg er desverre altfor flink til å "belønne" meg selv med mat, istedet for opplevelser/shopping!
Ang. fiskepinner så tenker jeg mer på det som variasjon i kosthold, spesielt siden jeg spiser så lite fisk.. Er godt når det er litt crispy Men jeg mener det skal være ganske mange bedre alternativer i frysedisken enn fiskepinner! Er jo merker som har mye mer fisk per pinne, om dere fatter

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 28-10-08, 23:30   #28
Jillja
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Trondheim/Bergen (jepp, ukependler)
Alder: 43
Innlegg: 16
Jillja er på en erverdig vei

Sv: Fiskepinner og schnitzel

Hehe.. sier du at fiskepinner ikke er en god opplevelse? Når det gjelder mat som dette er det vel ofte ikke snakk om å "unne" seg noe, men f.eks. å finne rask mat eller spise det som blir servert.

__________________
Jillja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Den gylne middelvei Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:44   #29
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Fiskepinner og schnitzel

Skal prøve å gjøre det litt lettere for deg å holde deg unne fiskepinnene.

1: Det er mer brød enn fisk i fiskepinnene
2: Den lille fisken som er der er bare sånn "fisk" som er avskjær fra annen fisk fordi det ikke er bra nok kvalitet på til å selges som fileer.
3: De tilsetter mye dritt for å få det til å smake godt (Lure deg til spise det de ikke kan selge ellers)
4: Du bruker masse av karbene din på dette....
5: Du har ikke godt av det.


Det gikk nett et program på svensk tv om det, derfor vet eg dette

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 09:52   #30
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Fiskepinner og schnitzel

æsj!

Ja nå frista ikke fiskepinner!
MEN, nå er det ikke nødvendigvis fiskepinner jeg tenker på. Er andre LIGNENDE merker i frysedisken som virker litt sunnere!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:09   #31
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Fiskepinner og schnitzel

Fiskepinner har ikke jeg heller sansen for men jeg kjøper panert alaskatorsk fra Isbilen. Der er store gode fiskestykker. Brukte dem aldri mens jeg gikk på Ketolysekuren (dertil er det nok litt for mye KH desverre), men har brukt dem nå etter kuren. Bruk heller Kh mengden til grønnsaker og spis ren fisk. Min favoritt er og var stekt laksefilet. De frossne oppdelt i 4 porsjons stk. er enkelt og kjempegodt!

http://www.isbilen.no/?id=58&title=panert-alaskatorsk

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 29-10-08, 10:13   #32
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fiskepinner og schnitzel

Opprinnelig lagt inn av Elizabeth, her.

Skal prøve å gjøre det litt lettere for deg å holde deg unne fiskepinnene.

1: Det er mer brød enn fisk i fiskepinnene
2: Den lille fisken som er der er bare sånn "fisk" som er avskjær fra annen fisk fordi det ikke er bra nok kvalitet på til å selges som fileer.
3: De tilsetter mye dritt for å få det til å smake godt (Lure deg til spise det de ikke kan selge ellers)
4: Du bruker masse av karbene din på dette....
5: Du har ikke godt av det.


Det gikk nett et program på svensk tv om det, derfor vet eg dette

... Og det samme gjelder for schnitzler - det er ikke det beste kjøttet og fy eff så mye salt det er i de. Men det er min personlige smak...

Scartz, kjøp heller frossen, ren fisk og lag en saus (evt ferdigsaus) og kok opp noen grønnsaker som du serverer til. Fisken kan du enten steke eller gratinere i ovnen. Det tar ca 1/2 time. Det er myye bedre enn disse ferdigproduktene som som ofte inneholder for mye salt.
Som Photobscura sier, det er bare litt planlegging som skal til

God middag!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no