Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trur ikke jeg klarer det her mer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-06-11, 23:29   #1
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Trur ikke jeg klarer det her mer?

Har spist ketolysemat siden påsken, med en tidagers opphold p.g.a ferie. Og den siste uken har alt bare stoppet opp. Vekten går ned altså, men jeg får ikke i meg mat. Klarer ikke å spise fett mere. Blir rett og slett dårlig. Kvalm og uvell, og bare helt tappet for energi og "livsglede(litt rart ord å bruke her kanskje, men har dårlig humør og ingenting føles greit mere)
Vurdere veldig sterkt å kutte ut ketolysekuren, og heller spise mat med mindre fett (som passer meg mye bedre) men fordet spise minimalt med poteter, pasta og ris + sukker.
Eneste som jeg synes er veldig dumt med å kutte ut dette, er jo at jeg ser at det fuker. Jeg går jo ned i vekt. Men vil vel også gjøre det med å spise mindre fett, og litt mere karbs.

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:35   #2
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Hmm helt siden påske?
De vanligste bivirkninene pleier å komme de første ukene. dem bør du jo være over nå da.
kanskje det blir lettere å hjelpe deg om du sier HVA du spiser, og hvor du tar fettet fra. Ofte kan man finne andre alternativer, så ikke gi opp før du får lagt ut hva du spiser og før noen har sagt hva som evt kan fikses på!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:49   #3
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Hmm helt siden påske?
De vanligste bivirkninene pleier å komme de første ukene. dem bør du jo være over nå da.
kanskje det blir lettere å hjelpe deg om du sier HVA du spiser, og hvor du tar fettet fra. Ofte kan man finne andre alternativer, så ikke gi opp før du får lagt ut hva du spiser og før noen har sagt hva som evt kan fikses på!

Dagen i dag har jeg (prøvd) spist:
Frokost: egg bacon
Klarte ikke lunsj
middag: Kyllingfilet med ost inni + slat og stekt løk og sopp

Ellers spiser jeg lavkarboknekkebrød på jobb, og salater ofte med rømmeddressing.

Spiser ikke smør på knekkebrødet, for det klarer jeg ikke. er heller ikek glad i smeltet smør. egg har jeg fått helt opp i halsen. Savner veldig frukt og mat jeg ser på som sunn mat.

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:53   #4
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Hm, kanskje du skulle låne deg en bok om Fedon Lindbergs kosthold bare for å lese litt og se om det kunne være mer i din gate?
Det er jo veldig viktig å trives med det kostholdet man har, og å ikke bli kvalm av maten!

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:56   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Først av alt bør du få i deg grønnsaker! Brokkoli og blomkål er de mest brukte her.

Jeg kan feks ta biter av brokkoli og blomkål, løk og forskjellig kjøtt, steke det i en panne og enten ha over fløte eller rømme som saus.
Lage en salat med stekt laks i biter, ha fersk salat til og en god rømmeklatt ved siden av.
Lag en stor omelett, med skinke,ost og fløte og ha den evt i to måltider.

Man skal ikke behøve spise smeltet smør! Om du er sulten på noe, ta ostehøvelen og lag noen gode skiver, smør på meierismør, og legg på litt kjøttpålegg, deilig mellommåltid.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 02-06-11, 23:58   #6
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Hm, kanskje du skulle låne deg en bok om Fedon Lindbergs kosthold bare for å lese litt og se om det kunne være mer i din gate?
Det er jo veldig viktig å trives med det kostholdet man har, og å ikke bli kvalm av maten!

ja tenker også at dette skal jo være en livstilsendring, og jeg kan ikke se for meg at jeg skal klare å leve et liv på slik mat. Vet ikke om jeg heller bare skal begynne å telle kallorier, i håpe om at det vil funke.

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:06   #7
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Først av alt bør du få i deg grønnsaker! Brokkoli og blomkål er de mest brukte her.

Jeg kan feks ta biter av brokkoli og blomkål, løk og forskjellig kjøtt, steke det i en panne og enten ha over fløte eller rømme som saus.
Lage en salat med stekt laks i biter, ha fersk salat til og en god rømmeklatt ved siden av.
Lag en stor omelett, med skinke,ost og fløte og ha den evt i to måltider.

Man skal ikke behøve spise smeltet smør! Om du er sulten på noe, ta ostehøvelen og lag noen gode skiver, smør på meierismør, og legg på litt kjøttpålegg, deilig mellommåltid.

tusen takk for mange gode tips. Problemet mitt er at jeg klarer ikke smør. kan steke i den, men ikke nå mere enn det. Egg har jeg spist meg mektig lei av, så det går bare ikke ned.
Fløte og ren rømme er jeg heller ikke så alt for glad i, også har jeg en mann som overhodet ikke kan spise det. Han tåler ikke fet mat.

Nå virker jeg veldig negativ her, men sliter med å tenke positivt rundet dette akkurat nå...

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:13   #8
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Men, om du lar fløte eller rømme surre i grønnsakene og kjøttet, kjenner du ikke den smaken.

Let i oppskriftene her inne, lag din egen vri på vanlige oppskrifter osv videre.
Ofte er det nok å bytte potet med B&B (brokkoli-blomkål)

ta dette i små steg, spør og bli vis (sier hun som ikke følger det)

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:17   #9
Tøvsjur
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 57
Tøvsjur er på en erverdig vei

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Men, om du lar fløte eller rømme surre i grønnsakene og kjøttet, kjenner du ikke den smaken.

Let i oppskriftene her inne, lag din egen vri på vanlige oppskrifter osv videre.
Ofte er det nok å bytte potet med B&B (brokkoli-blomkål)

ta dette i små steg, spør og bli vis (sier hun som ikke følger det)

tusen takk for gode ord.
får legge meg i tenkeboksen på hva jeg egentlig vil.

Tøvsjur er avlogget   Min kostholdsfilosofi: vurdere ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:18   #10
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

tusen takk for gode ord.
får legge meg i tenkeboksen på hva jeg egentlig vil.


Lykke til!


Sist redigert av Lava : 03-06-11 kl 15:06.
Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:18   #11
karodukken
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 16
karodukken er på en erverdig vei

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Det er jo så uendelig mye du kan spise jo!!
Du trenger ikke å "bade" alt i fett, det kan kamufleres på mange måter det! Dressing, saus, eggerøre laget med smør osv. Ha fetere pålegg på disse knekkebrødene du sier du spiser, evt en tunfisksalat, kyllingsalat med karri, egg og majones! Du har jo uendelig med muligheter her
Matlysten kommer tilbake den, bare vent!
En ting jeg vil si er: Du sier du ser at det funker! -So don't change a winning team! -men selvsagt opp til deg og vurdere
Heia heia

karodukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert/Skaldeman"esk" er i ketose. Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:21   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Opprinnelig lagt inn av Tøvsjur, her.

tusen takk for mange gode tips. Problemet mitt er at jeg klarer ikke smør. kan steke i den, men ikke nå mere enn det. Egg har jeg spist meg mektig lei av, så det går bare ikke ned.
Fløte og ren rømme er jeg heller ikke så alt for glad i, også har jeg en mann som overhodet ikke kan spise det. Han tåler ikke fet mat.

Nå virker jeg veldig negativ her, men sliter med å tenke positivt rundet dette akkurat nå...

lavkarbo er ikke bare egg, bacon, roemme og floete...

du mangler motivasjon fordi du var saa godt i gang saa gjorde du det veldig vanskelig for deg selv ved aa spise ikkelavkarbo i ti dager. Dette roter til hormonbalansen din, og naar du da starter paa lavkarbo igjen maa du gaa tilbake til start igjen. Hjernen din er naa pissed fordi den igjen maa igjennom abstinenser, kroppen din maa igjen bruke tid paa aa normalisere hormonbalanse, og alt dette skaper saa mye kjemisk ubalanse at du "mister motivasjonen" og proever og finne unnskyldninger for aa ikke fortsette...

du maa nesten ta et valg og staa for det... ingen flere tidagers karbefest!

du kan fint spise lavkarbo uten egg og bacon flote og roemme, oppskriftsdelen her inne er bevis paa det

(nerthus er paa ferie uten norsk tastatur)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 00:29   #13
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Sleit veldig med kvalme i begynnelsen, verre enn svangerskapskvalme! Så skjønner deg godt, men det som hjalp meg var masse salat og kjøttdeig, fikk sikkert ikke i meg nok fett, men viktigste var at kroppen hang med. Det gikk over etter 1 uke.
Nå er jeg kvalm innimellom, vet jeg reagerer på for mye svin og smør, så er forsiktig der. Men alt i alt har det funket for meg og gå over til denne livsstilen. Leste på en blogg, husker ikke hvilken, men det var en mann som har gått ned mange kilo(ketolyse), men som likevel unner seg litt appelsin hver dag. Jeg spiser det når jeg er kvalm, eller så drikker jeg vann med kullsyre.
Ikke bra når det går ut over livsglede, og det er helt ok om du ikke føler dette passer for deg.
Hold oss oppdatert hvordan det går, lykke til

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 08:23   #14
insulininja
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 23
insulininja er på en erverdig vei

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Hvis du ikke er sulten så er det ikke noen krise å hoppe over et måltid heller, strengt tatt. Det verste som kan skje er at apetitten og interessen for mat øker :P

insulininja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 08:45   #15
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Trur ikke jeg klarer det hær mere?

Hva med å droppe fettstyret en stund? Trappe litt rolig ned og få overgangen litt lettere. Det er nok som Nerthus sier, de 10 dagene med høykarbo har nok rotet det til litt for kroppen din

Start med feks litt Brie på knekkisene, ha litt kylling/reker/bacon i salaten sammen med avokado og kanskje litt fetaost? Med litt olje over?

Kanskje du orker bittelitt Cocosa i te`en eller kaffen? Om du orker, gumle noen nøtter, eller kanskje ei lavkarboskive med pålegg?

Så øker du heller på med mer fett når kroppen er i vater igjen

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 10:18   #16
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Trur ikke jeg klarer det her mer?

Jeg ville forsøkt med litt "friske" smaker for å få opp appetitten.
F.eks Lena Beatrice sin Coleslaw herfra: http://lenabeatrice.net/kategori/lavkarbomat/grillmat/

Tyrkisk yoghurt med solsikke, gresskarkjerner og bær.

Du MÅ spise, jeg har en gang vært der du er nå og det var ikke bra for verken kropp eller sjel. Prøv tre små måltider om dagen, dersom du ikke er sulten i det hele tatt. Jeg tror det vil gå over da.
Lykke til !

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Klarer ikke å gå ned nisse Ketolysekuren 18 12-04-11 14:43
Jeg klarer det ikke Paris Spørsmål og svar 10 21-05-10 16:49
Klarer ikke spise Elephanta Ketolysekuren 33 08-02-09 09:47
Jeg klarer det ikke! villebill Ketolysekuren 7 02-05-07 15:33
Klarer ikke søtningsmiddler LilNoor Lavkarbo generelt 3 23-02-05 11:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no