Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Stemmer det at noen går mer ned med ketolyse enn med skaldemann?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-10-10, 20:07   #1
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Stemmer det at noen går mer ned med ketolyse enn med skaldemann?

Hva kommer det av at noen går ned i vekt best uten grønnsaker mens noen trenger det for å gå ned? Og hvilke av de to retningene er det de fleste går mest effektivt ned på? Er man garantert å gå ned ved å holde seg til kun fett og protein?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:29   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Stemmer det at noen går mer ned med ketolyse enn med skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Hva kommer det av at noen går ned i vekt best uten grønnsaker mens noen trenger det for å gå ned? Og hvilke av de to retningene er det de fleste går mest effektivt ned på? Er man garantert å gå ned ved å holde seg til kun fett og protein?

Litt uklart spørsmål - jeg antar du mener at skaldeman ikke har grønnsaker mens man på ketolyse skal spise litt grønnsaker?
Kort oppsummert har skaldeman delt sine kostholdsråd opp i tre, de som har 50+, 25+ og 10+ kg overvekt. På 50+ er det ikke grønnsaker, på de andre innføres grønnsaker litt etter litt.

Grønnsaker er karbohydrater - så jeg vil anta den eneste forskjellen er at man i UTGANGSPUNKTET vil gå ned raskere helt uten karbo? Man er vel aldri garantert noe som helst når det gjelder vekttap på lavkarbo - vi er alle så individuelle. Noen går kjapt ned 1-2 kg i uka - andre bruker et par år på å gå ned 15 kg. Min erfaring er at man må lære sin egen kropp å kjenne, og eventuelt teste ut forskjelllige retninger om man ikke får vekttap i det hele tatt på et lavkarbo-kosthold Det er mange her som har prøvd forskjellige "metoder" før de fant den som fungerte optimalt for de

Fordelen uansett hvilken retning man holder seg til er jo bedre helse - selv om man ikke går ned i vekt

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på Skaldemann - noen tips? Jarrasann Spis deg ned i vekt med Skaldeman 127 21-11-10 08:12
Forskjell på Ketolyse og Skaldemann Kristine78 Generell diskusjon 3 30-05-09 13:03
Skaldemann vs Ketolyse? Metalpus. Ketolysekuren 1 11-03-09 23:14
Er det noen Skaldemann-brukere her? isabella Spis deg ned i vekt med Skaldeman 25 04-12-08 10:05
Forskjell på ketolyse og skaldemann? lillestine Ketolysekuren 5 13-01-08 15:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no