Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Helt ny på dette og tar i mot alt av råd ;o)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-08, 21:32   #1
sjiraffenlaffen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 1
sjiraffenlaffen er på en erverdig vei

Helt ny på dette og tar i mot alt av råd ;o)

Nok er nok. Nå skal vekta ned!

Har slanket meg på kaloritelling før. Minus 15 kg på 4 mnd. Men en graviditet med kvalme har resultert i + 10 kg igjen. Og jeg hadde i utgangspunktet nok å ta av. Telle kalorier funker bare ikke lenger. Jeg trenger en diett hvor jeg kan spise nøtter, egg, kjøtt osv. Har prøvd å lese litt om ketolyse, men har overhodet ikke helt snøring. Skjønner at frukt og grønnsaker under jorda er fyfy, og har studert mattabellen her litt. Men hvordan fungerer det i praksis. Er det ca 20 karbohydrater man skal spise i løpet av en dag? Og ellers er det nesten fritt fram? Eller?

Kom med ditt beste råd til en nybegynner

Klem

sjiraffenlaffen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:09   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny på dette og tar i mot alt av råd ;o)

Opprinnelig lagt inn av sjiraffenlaffen, her.

Nok er nok. Nå skal vekta ned!

Har slanket meg på kaloritelling før. Minus 15 kg på 4 mnd. Men en graviditet med kvalme har resultert i + 10 kg igjen. Og jeg hadde i utgangspunktet nok å ta av. Telle kalorier funker bare ikke lenger. Jeg trenger en diett hvor jeg kan spise nøtter, egg, kjøtt osv. Har prøvd å lese litt om ketolyse, men har overhodet ikke helt snøring. Skjønner at frukt og grønnsaker under jorda er fyfy, og har studert mattabellen her litt. Men hvordan fungerer det i praksis. Er det ca 20 karbohydrater man skal spise i løpet av en dag? Og ellers er det nesten fritt fram? Eller?

Kom med ditt beste råd til en nybegynner

Klem

Mitt beste tips er å først lese boka til Torkil (eller Skaldemann/Atkins).
På ketolysekuren er det minumum 15 g for kvinner og 20 g for menn som gjelder, og ellers må man spise riktig. Og det finner du best ut av ved å lese filosofien først.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-10-08, 23:17   #3
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Helt ny på dette og tar i mot alt av råd ;o)

Signerer Gracella her. Les boken først. Så surfer du rundt omkring her. Mye god erfaring samlet her. Spesielt i denne tråden. Lykke til. http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hmm... Skjønner ikke helt dette med blogger cathrine Generell diskusjon 1 04-04-08 14:29
Jeg skjønner ikke helt dette ... Lollypop! Ketolysekuren 9 31-08-07 14:00
Dette er helt utrulig ... Trolla Ketolysekuren 10 10-08-07 00:05
Hvor enkelt kan det gjøres? HELT ny på dette! Nova Ketolysekuren 4 24-05-07 14:06
Er helt ny på dette! Alessandra Spørsmål og svar 6 25-06-06 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no