Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor "seriøs" må man være?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-04-11, 19:54   #1
Hegens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 16
Hegens er på en erverdig vei

Hvor "seriøs" må man være?

Hei!
Jeg lurer vel egentlig på hvor "seriøst" man må være når man skal prøve seg på et lav-karbo liv...!

Tenkte å kutte poteter, pasta, ris og fint brød...MEN hjelper dette noe ?
Tenker også å kutte godterier og brus i uka, men er redd jeg ikke klarer å følge dette om det blir for stramt og jeg ikke kan unne meg noe i helgen ...

Så hvor strenge må man være ?

Er det bortkasta å bare kutte på den måten jeg har tenkt ?

Hegens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 19:57   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Siden jeg ikke skal ned i vekt, men i grunnen trives godt med lavkarbomat så tenker jeg som så at "det er bedre å kutte litt i raske karber enn ingenting"!

Jeg ligger til vanlig på rundt 30-60 g karber pr dag og synes det er helt uproblematisk. Så lenge ikke sånne høytider som jul og påske dukker opp...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:19   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Det er helt klart bedre å leve med mindre karber enn å leve et høykarboliv!

Etter å ha prøvd mye her inne av ketolyse, generell lavkarbo og litt Lindberg, har jeg nå kommet dit at jeg kutter det jeg klarer så langt jeg klarer. Det er i hvert fall MYE bedre enn å gi helt opp og bare frotse i alt det høykarboverden har å friste med!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:22   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Ikke bortkastet, nei Kjempebra.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:30   #5
Drømmepie
Støttemedlem
 
Drømmepie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 42
Innlegg: 6.953
Drømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastiskDrømmepie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Absolutt ikke bortkastet nei!

__________________
Journalen

Startvekt 29.03..2021 89.3 kilo

Vekt per 03.08.2021 81.2
Drømmepie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunnere mat og mer aktivitet Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:35   #6
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av Hegens, her.

Hei!
Jeg lurer vel egentlig på hvor "seriøst" man må være når man skal prøve seg på et lav-karbo liv...!

Tenkte å kutte poteter, pasta, ris og fint brød...MEN hjelper dette noe ?
Tenker også å kutte godterier og brus i uka, men er redd jeg ikke klarer å følge dette om det blir for stramt og jeg ikke kan unne meg noe i helgen ...

Så hvor strenge må man være ?

Er det bortkasta å bare kutte på den måten jeg har tenkt ?

Det er fint å kutte ned på de raske karbohydratene, det er jo mange former for lavkarbo kosthold. Lykke til.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 20:36   #7
nadine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 48
nadine er på en erverdig vei

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Sier som de andre,alt hjelper

nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:04   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av Hegens, her.

Hei!
Jeg lurer vel egentlig på hvor "seriøst" man må være når man skal prøve seg på et lav-karbo liv...!

Seriøs nok til at du ikke gjør ting halvveis - for det gir aldri resultater uansett hva du ønsker å endre på i livet

Sitat:

Tenkte å kutte poteter, pasta, ris og fint brød...MEN hjelper dette noe ?
Tenker også å kutte godterier og brus i uka, men er redd jeg ikke klarer å følge dette om det blir for stramt og jeg ikke kan unne meg noe i helgen ...

Jeg får et par tanker av det du sier: En er at du er ikke særlig motivert for å endre kostholdet ditt - og to du har ikke mye kunnskap om lavkarbo. Det første kan faktisk skyldes det andre - så jeg anbefaler at du først og fremst setter deg bedre inn i hvordan lavkarbo fungerer, og ikke minst HVA du faktisk kan spise på et lavkarbokosthold! Mange bruker fokus på hva man IKKE kan spise - istedet for det man KAN spise.
Nå vet ikke jeg om du har problemer med vekten i dag - evt at du må passe på ting for å ikke gå opp om du er normalvektig. Dette blir jo mye det samme - bare at du på et lavkarbokosthold som følges mister sultfølelsen, mister fysingen, mister kilo, får mer overskudd og energi osv osv. Alt dette mens du spiser "Helles nøttemarengs med gul krem" med bare 12 karbo i HELE kaka! - eller egg og bacon til frokost, eller pisket krem med varme bjørnebær til dessert, eller en deilig entrecote med masse gode kokte grønnsaker og feit herlig bearnaisesaus

Sitat:

Så hvor strenge må man være ?

Er det bortkasta å bare kutte på den måten jeg har tenkt ?

Jeg er usikker på hva du mener med "streng". Det finnes grenser for hvor mye karbo du kan spise hver dag uten og redusere på fettet - og ønsker du å spise pasta, ris, potet, brød osv - så anbefaler jeg at du kjøper en av fedon lindbergs bøker siden dette er et kosthold som innebærer redusert karboinntak - men viktigst av alt - karbo som gir langsom økning av blodsukkeret.

Det finnes alternativer jeg mener er mer enn akseptable for det meste av høykarbomat. Man må være motivert for å erkjenne at smaken er noe annerledes, men dette venner man seg raskt på etter min mening.
Jeg er søtmons og har ingen problemer med det på et lavkarbokosthold siden det finnes så mange alternativer jeg har "lov" til å spise. Sjekk ut oppskriftsdelen av forumet så ser du selv

Tilslutt - hva er det du ønsker lavkarbo skal "hjelpe på"? Vekta? Formen? Humøret?
Lavkarbo er vektregulerende - slik at er du normalvektig vil du sannsynligvis ikke gå ned særlig i vekt - men du kan få normalisert hormonbalansen i kroppen og få noe endret/forbedret kroppsfasong. Mange med PCOS har opplevd bedring i forbindelse med å prøve å få barn, flere med dia2 har kunnet slutte med medisinering osv osv osv.

Min favorittlink er denne generelle "lavkarbo på 3 minutter" som mer eller mindre oppsummerer det viktigste om lavkarbo

Jeg anbefaler deg ikke å starte uten at du er overbevist om at du har motivasjon og tro på at dette vil være til det beste for deg

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 21:29   #9
Hegens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 16
Hegens er på en erverdig vei

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Takk for mange gode svar.
Jeg kan nok for lite om slike ting, og blir alltid like forvirret hver gang jeg prøver å sette meg inn i det... det er så mange type dietter så hver gang jeg prøver å ta meg i nakken gir jeg opp før jeg har begynt.

Men det er jo derfor jeg spør litt her inne, og det som har fått meg til nok en gang å skulle prøve å ta meg i nakken var en kamerat av pappa... han sa vel egentlig at han hadde kuttet poteter, ris og pasta... samt godis.. og dette sammen med trening hadde han gått ned 20 kg siden november... kona hadde ikke gjort noe spess, men spiste jo den samme maten.. og hadde gått ned 8 kg..

Så tenkte jeg at det kanskje var noe jeg kunne prøve meg på..

Men som sagt over vet jeg alt for lite i denne jungelen, og jeg leste linken du la ved, og det meste var sånn jeg hadde sett for meg, dog var den største overraskelsen frukt! Tenkte at frukt var det jeg kunne bytte ut godis med... men slik jeg tolket det liken er frukt "usunt" når det kommer til denne type livsstil..

Henvis meg gjerne til andre sider/foruminnlegg som kan få meg til å forstå hvordan livsstilen henger sammen..

Når det kommer til "hvorfor" er det for å gå ned noen kg (ca 10-15) i forbindelse med babyprøving om noen mnd..

Hegens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 22:20   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Lykke til med babyprøving!

Her er litt mer linker:
http://tgeisner.wordpress.com/2011/0...ringsstoffene/

http://espenrostrup.com/innf%C3%B8ri...lavkarbodiett/

(Begge er leger/kirurg ved hjerteavd. Haukeland sykehus )

http://www.garytaubes.com/writing/books/why-get-fat/

En ernæringsstudent forklarer lavkarbo på en glimrende og oversiktlig måte:
http://www.iform.no/pub/art.php?id=2139

Ellers er boka "Bedre uten brød" av Allen/Lutz et must for en lavkarber siden den forklarer så grundig hvorfor lavkarbokosthold fungerer som det gjør.

Anbefalte måter å starte på:
1. Etter pdf'en jeg linket til
2. Ketolyse-dietten (www.ketolyse.no)
3. Skaldemans
4. Atkins (den siste boka oversatt til norsk er mye bedre enn den forrige utgaven)
5. Fedon Lindberg (som er litt mer karber enn de ovenstående).

Og for når du har endelig bestemt deg - bør du lese nybegynnertråden arnakristin har laget - den svarer på mange av spørsmålene som kommer opp i løpet av de første ukene

Det er mye og sette seg inn i starten - jeg anbefaler og begynne med lavkarbo på 3 minutter - og så evt justere kostholdet ditt om ønskelig når du har satt deg mer inn i de andre retningene innenfor samlebegrepet lavkarbo Lavkarbo anses her for å inneholde fra 0 - 150 gram karbo pr dag, noen er mest komfortable med et ketogent kosthold (ofte opptil rundt 20+ gram karbo pr dag), mens andre har det bedre med mer karbo. Dette er individuelt og du må nesten prøve deg litt fram
Med så god motivasjon som babyprøving tror jeg dette vil gå bra. Etter et par mnd med karbotelling vil ting gå mye mer av seg selv og gi mindre stress.

Lykke til!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 23:41   #11
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Har spist lavkarbo siden januar i år, men nå er det stopp!!
Har aldri vært så kjukk før!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 23:55   #12
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har spist lavkarbo siden januar i år, men nå er det stopp!!
Har aldri vært så kjukk før!

Jeg ble litt nyskjerrig nå, hvorfor det? Har du gått på høy fett og ketose, eller annen form for lavkarbo? Skal du ned mye i vekt?

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 00:07   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg ble litt nyskjerrig nå, hvorfor det? Har du gått på høy fett og ketose, eller annen form for lavkarbo? Skal du ned mye i vekt?

Nei, skal ikke så mye ned (ca 10kg) Men det skal jeg på (gammelmåten) nemlig lavkalorikur
Fettkur funker ikke for meg, dessverre!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 08:56   #14
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Nei, skal ikke så mye ned (ca 10kg) Men det skal jeg på (gammelmåten) nemlig lavkalorikur
Fettkur funker ikke for meg, dessverre!

Hvorfor ikke gjøre det lavkalori - på lavkarbo - så slipper du sultfølelsen? Antar du skal ligge rundt 12-1300 kal pr dag? Dette går helt fint på lavkarbo med fordelingen 5% karbo 20% protein og 75% fett... ferdigmaten fra spisdegslank ligger på akkurat denne fordelingen og kalorimengden - så det går fint an og leve slik også. Noen må ned i kalorier for å gå ned i vekt - men jeg foretrekker å gjøre det på lavkarbo-metoden siden jeg ikke orker tanken på sult, lite fett og dårlig energi på et lavkalorikosthold...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 08:57   #15
Hegens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 16
Hegens er på en erverdig vei

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Nei, skal ikke så mye ned (ca 10kg) Men det skal jeg på (gammelmåten) nemlig lavkalorikur
Fettkur funker ikke for meg, dessverre!

Huff Dette var ikke særlig motiverende..!!

Håper du finner noe som passer for deg!

Noen som vet hvor lenge man må holde på før man burde se resultater ?

Hegens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 08:59   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av Hegens, her.

Huff Dette var ikke særlig motiverende..!!

Håper du finner noe som passer for deg!

Noen som vet hvor lenge man må holde på før man burde se resultater ?

Dette avhenger av retning du har valgt, om du følger den strikt, hvor mye du veier og hvor høy du er, hvor aktiv du er, hvilken metabolisme du har i kroppen, hvordan du har spist de siste mnd før lavkarbo osv osv osv

Dvs det er helt individuelt Har du dog ikke sett resultater innen de første par mnd - bør du ta en gjennomgang og se om du gjør dette "riktig" (dvs nok fett, ikke for lite eller altfor mye mat totalt sett, ingen partystoppere, feil drops og tyggis mm, for lite vann osv).

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 10:42   #17
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av Hegens, her.

Hei!
Jeg lurer vel egentlig på hvor "seriøst" man må være når man skal prøve seg på et lav-karbo liv...!

Tenkte å kutte poteter, pasta, ris og fint brød...MEN hjelper dette noe ?
Tenker også å kutte godterier og brus i uka, men er redd jeg ikke klarer å følge dette om det blir for stramt og jeg ikke kan unne meg noe i helgen ...

Så hvor strenge må man være ?

Er det bortkasta å bare kutte på den måten jeg har tenkt ?


Jeg synes ikke det er bortkastet i det hele tatt Man må jo starte et sted, og alle har godt av å få i seg mindre karbohydrater. Litt reduksjon er bedre enn ingenting, man må ikke være superstreng for å leve litt sunnere Hvis du ikke klarer å være kjempestreng, er de endringene du beskriver uansett bedre enn å leve høykarbo i tillegg til kosen. Du skal ikke se bortifra at de endringene du gjør gir mersmak til å etterhvert leve enda et hakk "strengere". Men som sagt, en liten endring er bedre enn ingen endring

Følg alle de gode rådene du har fått, og "lchf på 3 minutter" er kjempefin oversikt.

Når man skal legge om kostholdet tror jeg det er viktig å tenke at ingenting er ulovlig. Det er helt opp til deg selv

Veldig enig i det meste som Nerthus skrive (som vanlig ). Veldig mange gode tips å ta med seg!!
Men jeg er uenig i dette:

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg anbefaler deg ikke å starte uten at du er overbevist om at du har motivasjon og tro på at dette vil være til det beste for deg

Det er selvfølgelig viktig med motivasjon, men er du nysgjerrig synes jeg du skal gi det er forsøk selvom du kanskje ikke enda er 100 % overbevist. Motivasjonen kan bli sterkere etterhvert.

Og som jeg har sagt, hvis du klarer å gjøre de endringene du nevner, er du uansett et godt stykke på vei, og har allerede et sunnere kosthold en veldig mange

Jeg kan ikke uttale meg altfor mye om vektnedgang, da dette ikke er min motivasjon. Men for mange her inne er det nødvendig å kanskje være litt strengere, men det er også mange som kun gjør de endringene du nevner og går ned i vekt. Alle er forskjellige! Jeg er normalvektig og har likevel gått ned ca 6 kilo uten å ha dette i fokus eller være av de strengeste.
Jeg trur uansett ikke et annet type kosthold vil gjøre det enklere for deg å gå ned i vekt! Ønsker du å kutte ned på kaloriene er dette også enklere på lavkarbo siden man holder seg mett mye lenger.

Ønsker deg uansett lykke til!! Om du velger å gjøre det slik du nevner er det absolutt ikke bortkastet

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 09:10   #18
Hegens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 16
Hegens er på en erverdig vei

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Takk
Vi er forsåvidt i gang..!
Men merker allerede det er et par steder jeg sliter...

I går da jeg var ferdig på jobb så var jeg såååå sulten.. og så skulle jeg handle middag og sånt..!
Normalt kjøper jeg meg en banan eller et rundstykke eller noe sånt så jeg skal overleve hjem.... hva kan man kjøpe seg på butikken som man bare kan kase i gapet ved akutt sult ?.. hehe..

__________________
Hilsen fersking! Første delmål 90 kg
Hegens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 09:21   #19
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av Hegens, her.

Normalt kjøper jeg meg en banan eller et rundstykke eller noe sånt så jeg skal overleve hjem.... hva kan man kjøpe seg på butikken som man bare kan kase i gapet ved akutt sult ?.. hehe..

Et kyllinglår, et pakke ferdigskivet ost og en pakke skinke, Babybelost, paranøtter, spekeskinke, tomat, agurk, ..................
Er bare fantasien som setter grenser, vet du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 10:20   #20
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av Hegens, her.

Takk
Vi er forsåvidt i gang..!
Men merker allerede det er et par steder jeg sliter...

I går da jeg var ferdig på jobb så var jeg såååå sulten.. og så skulle jeg handle middag og sånt..!
Normalt kjøper jeg meg en banan eller et rundstykke eller noe sånt så jeg skal overleve hjem.... hva kan man kjøpe seg på butikken som man bare kan kase i gapet ved akutt sult ?.. hehe..

Er du sulten spiser du for lite mat evt fett. Etter en uke eller to bør du ikke orke tanken på mat en gang... så da er egentlig problemet eliminert med "sulten-på-veien" Spis deg heller en håndfull nøtter FØR du går hjem i startperioden

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 10:29   #21
Hegens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 16
Hegens er på en erverdig vei

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Nei. jeg regner med at jeg spiser for lite generelt...
Dette er fordi jeg ikke orker tanken på mat på morran... i dag har jeg spist et hardkokt egg og masse babytomater... men det er det.. og nå er jeg sulten.. men lunsj er det ikke før 1t..

Prøvde å bake brød i går.. men er ikke glad i kort.. og det var ikke noe suksess.. mannen like det da iallefall

Jeg trenger at noen åpner fantasien min for denne maten... jeg føler meg egentlig ganske motivert.. men jeg har noen blokker i hode som må vekk....

__________________
Hilsen fersking! Første delmål 90 kg
Hegens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 10:33   #22
Lisbeth
Seniormedlem
 
Lisbeth sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Oslo
Alder: 56
Innlegg: 11.149
Lisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastiskLisbeth er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Har spist lavkarbo siden januar i år, men nå er det stopp!!
Har aldri vært så kjukk før!

Men har ikke du nettopp slutta å røyke også? Da er det jo helt normalt å legge på seg..dessverre...

__________________



Lisbeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 10:40   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Opprinnelig lagt inn av Hegens, her.

Jeg trenger at noen åpner fantasien min for denne maten... jeg føler meg egentlig ganske motivert.. men jeg har noen blokker i hode som må vekk....

Har du sett igjennom Gerds fabelaktige oppskifter( middag, annet )eller lest deg skrubbsulten i Lisbeths matblogg?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 10:48   #24
nadine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 48
nadine er på en erverdig vei

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Lisbeths matblogg er helt fantastisk

nadine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-04-11, 11:59   #25
Hegens
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 16
Hegens er på en erverdig vei

Sv: Hvor "seriøs" må man være?

Det hjalp Da er det bare å få satt seg ned å planlagt uka og handla og sånt hehe

__________________
Hilsen fersking! Første delmål 90 kg
Hegens er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan det være kroppen min ikke "tåler" ketolysekuren lengre? Nupsida Ketolysekuren 16 31-03-11 09:25
Alle, ikke bare de med høy forbrenning, kan være "naturlig slanke" vil jeg påstå ada-emilie Generell diskusjon 62 23-03-10 21:31
"Slankesukker" kan være fetende (fruktose) arnakristin Artikler 15 12-10-08 18:31
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no