Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kan noen hjelpe? Opp i vekt! Fertilitetsproblemer!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-10, 12:25   #1
Linfrøknekk
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 17
Linfrøknekk er på en erverdig vei

Kan noen hjelpe? Opp i vekt! Fertilitetsproblemer!

Jeg har nå spist lavkarbo alla Atkins i 5 mnd.
Som jeg har nevt her tidligere, prøver vi å få barn og vil derfor ikke være i ketose.
Jeg skal ikke ned i vekt, men gjør dette for helsens skyld...
Jeg har til nå spist mye fett i form av meierismør, rapsoljer, avocado, og fete meieriprodukter som fløte, rømme og tyrkisk yoghurt.
Jeg har drukket mye vann. Litt sukkerfri sjokolade og baconsvor.
men ,jeg føler at jeg har gått opp i vekt!
Og det vil jeg ikke...
Hava gjør jeg galt?
Spiser jeg for lite fett?

(har nå de siste dagene begynt å øke litt på karbene for å se om det virker. Har ligget på under 15 gr)
Frokost:
Omelett med 2 egg, 50 gr kalkunskinke, 3 skiver ost 1 champinogn og litt vårløk med 1 ts olje. litt salat

Lunsj:
Lapper eller knekkebrød jeg lager selv med vann, linfrø og bittelitt store havregryn med skinke,ost, salat.

Mellom:
0,1% yoghurt eller tyrkisk yoghurt med litt heistad syltetøy og cc med kanel.

Middag:
Salat eller grønnsaker, kjøtt eller fisk stekt i 1 ss olje.

Kvelds:
Lapper eller knekkebrød med laks eller kjøtt og ost med salat ved siden av.

Hva kan jeg gjøre for å ikke gå opp i vekt og ha i meg det jeg skal med tanke på fertiliteten??? Har ikke mens av meg selv!

Linfrøknekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 13:00   #2
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe? Opp i vekt! Fertilitetsproblemer!

Det kan jo hende at du spiser lite karbo til vanlig, så for deg blir det ikke store forandringen? Jeg begynte på ketolyse i fjor og hadde da prøvd i 6 mnd å bli gravid før det. Etter tre uker på ketolyse ble jeg gravid, så jeg følte det hjalp på fertiliteten! Så sluttet jeg når jeg hadde blitt gravid. Det gjør ikke noe å gå på disse kurene FØR du har blitt gravid, bare inkluder mer karb og kutt ut de ekstreme mengedene med fett, når du finner ut at du er gravid!
Det du spiser høres jo veldig riktig ut da, noe lignende det jeg spiser og jeg går ned...Men som sagt, spiste du lite karbs fra før av?

Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 05:54   #3
muskelfibr89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Mars
Innlegg: 1
muskelfibr89 er på en erverdig vei

Sv: Kan noen hjelpe? Opp i vekt! Fertilitetsproblemer!

Det som er da er at med carbs er at den gjør deg ikke feit selv om du spiser kankje litt carbs idag og i morgen spiser du ingenting, du må fordele det på en hel dag slik at du får i deg nok mengde carbs. Du kan ende opp med å gå ned i vekt hvis du spiser uregelmessig carbs og hvis du spiser det regelmessig går du opp i vekt.

muskelfibr89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det meste jeg kommer over og konkuderer, liker å teste ut ting før jeg bedømmer det eller gir uttips Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 08:56   #4
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe? Opp i vekt! Fertilitetsproblemer!

Hvorfor vil du ikke i ketose når du er prøver? Jeg vil si stikk motsatt jeg, det vil lønne seg å være i ketose for å lettere bli gravid. I tillegg kan jeg anbefale å ta tilskudd av cocosa, jeg er overbevist om at det gjorde jobben for mi del.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-12, 12:01   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen hjelpe? Opp i vekt! Fertilitetsproblemer!

Synes det ser ut som du spiser veldig veldig lite fett jeg, selv om du over sier du bruker og spise avokado, meierismør mm. Anbefaler og bruke diett.no over et par dager så får du en fin pekepinn på inntaket ditt.

Heistad har vel fremdeles ganske mye sukker i seg, sjekk heller ut lerums (vet rimi har de) sine med 80% bær og NULL tilsatt sukker, kun kunstig søtning - så da komme alle kh som påvirker blodsukkeret fra selve bæra.

Hvis du ønsker og øke litt på med kh, velg heller rotgrønnsaker, bønner og linser mm med lav GI istedet for syltetøy som gir rask blodsukkerstigning.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Går ikke ned i vekt, kan noen hjelpe meg? sverrem Spørsmål og svar 5 14-12-09 09:32
Noen som vil hjelpe meg? Mijaah Generell diskusjon 21 11-08-09 21:45
Noen som kan hjelpe? kamara Ketolysekuren 4 19-05-09 19:39
Noen som kan hjelpe? Glykemia Stoffskifte / hormonproblemer 6 08-01-05 16:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no