Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Eurodiet og trening

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-09-07, 17:44   #1
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Eurodiet og trening

Heisann alle
Fersking på forum, og på ed, hadde første kontroll i dag og har gått ned fem kilo på to uker, det er vel en grei start...
Men lurer på en ting. Vekten som måler bmi etcetc og muskelmasse, viste at et halvt kilo av nedgangen er muskelmasse. Og det syns jeg er rart.
Jeg trener mye, tre ganger uken med vekter, minst en spinningtime, og sykler omtrent 6 mil i uken. Har holdt på med det siden juni, og hadde jo regnet med at det skulle vise igjen på økt muskelmasse, ikke motsatt.
Damen foreslo at jeg kanskje spiste for lite grønnsaker, og det kan godt være at jeg gjør... har egentlig nok med fire pakker posemat til dagen, men fikser litt tomat, litt sopp, en og annen nepe, og litt salat hver dag.

Noen som har noen fornuftig forklaring på dette? Eller erfaring fra ed og trening?

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:25   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet og trening

Hei du - fem kilo ned er kjempebra!! Gratulerer!

Når det gjelder nedgang i muskelmasse, så er jeg ganske sikker på at det ikke er en reell nedgang. Sa hun noe om at du hadde gått ned en del vann også? I så fall kan det være forklaringen. Tallet som omtales som muskelmasse påvirkes nemlig i forholdsvis stor grad hvis det er stor endring i 'vannstanden' i kroppen, så jeg syns ikke du skal bry deg om denne målingen. Hvis nedgangen i muskelmasse fortsetter er det større grunn til bekymring. Syns jeg.

Trener du like mye nå som du går på Eurodiett? Både styrke og spinning og sykling? Det kan i tilfelle da være at du får i deg for lite proteiner gjennom produktene, og at du kan f.eks. tilsette et egg hvis du lager omelett eller ha et kokt egg i suppene.

Håper dette var litt oppklarende - det er veldig klart i mitt hode nemlig men det hender jo at det kommer litt rotete ut dessverre.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-09-07, 21:55   #3
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurodiet og trening

Takk for svar! Syns egentlig dette var ganske oppklarende og ryddig jeg
Dama snakket om tre kg fett, og med en halv kg muskler så er det nok endel vann og inni bildet ja...
Jeg trener like mye som før jeg startet med ed, merket skikkelig nedtur i formen de første dagene, men nå er det bare fremgang og sprudling! Er veldig kjekt!
Ideen med egg er god, skal prøve det!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 08:13   #4
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet og trening

Man kan jo miste muskler om man trener masse uten å få i seg nok protein, men det Fedonisten prøvde å forklare var at om du har gått mye ned i vann siden sist, så kan det påvirke balansen mellom fett og muskler i målingen

Altså at du ikke går ned mer i muskler reelt, men resultatet blir gjerne ujevnt om ikke vannbalansen i kroppen er lik, eller nesten lik, fra mpling til måling.

Ble dette riktig, Fedonisten?
Vet ikke om det ble mer forståelig, men som med Fedonisten så syntes jeg det var veldig klart i mitt hode

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 10:04   #5
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurodiet og trening

Godt folket har klare hoder
Jeg skal se det litt an selvfølgelig, og sjekke igjen om to uker. Trening har jo uansett noen gode ting med seg, men det er jo kjipt å trene så mye som jeg gjør hvis det ikke viser igjen noen plass! Mer muskler er nok minst halvdelen av motivasjonen
Blir spennende!
i

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 11:12   #6
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Eurodiet og trening

oisann, jeg leste helt feil, jeg
Trodde du ikke forstod Fedonisten Hihi, så veldig klar i hodet er jeg altså ikke

Lurt å se det an til neste gang, ja

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 21:09   #7
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Eurodiet og trening

Okei!
Var på kontroll idag og har nok kanskje gått ned litt mindre enn forventa, fem kilo på fire uker. Det er allikevel over et kg i uka, og det går nedover hele tiden, så jeg er egentlig fornøyd.
Men så (grunnen til at jeg sitter her og gliser med et stooort glass vin på en mandag) muskelmassen er gått opp med et og et halvt kilo på fire uker!
Så det går altså an Knallbra motivasjon for mer trening, og kiloene går jo av uansett!

Me happy

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
Proteiner ikke nyttig rett etter trening ?? Nille Trening 33 21-10-05 12:01
Fettforbrennende treningstips mofe Trening 4 28-04-05 19:18
Eurodiet kontra lavkarbo-mat MHM Eurodiett 3 27-02-05 20:32
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 09:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no