Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-12, 21:30   #12351
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Har et spørsmål ang. diett.no - om jeg legger inn en egen matvare, vil den da synes for alle brukere eller bare for meg?

Forøvrig er det noe rart med kikerter, kokte, wikipedia, den lenka sier at 50 g kikerter gir 1600 kcal! Så pass litt på når dere legger inn noe. Ellers var det rett og slett kult å legge inn dagens matinntak og se hva jeg kom ut på.

Du kan velge om du vil at din matrett skal vises for andre, men ta må du krysse av i ruta under der du legger den inn. Om du ikke krysser av så vil ingen andre se den.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 11-01-12, 21:37   #12352
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Du kan velge om du vil at din matrett skal vises for andre, men ta må du krysse av i ruta under der du legger den inn. Om du ikke krysser av så vil ingen andre se den.

Takk for hjelpen!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 11-01-12, 22:33   #12353
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Det synes jeg også, ang JBKM. Men hva med Glutenmel? Har du prøvd det i saus?

Nei, det har jeg ikke. Klarer meg fint med Philadelphiaost eller egg, jeg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-01-12, 07:56   #12354
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg skal bo på Quality Airport Hotel ved Sola flyplass. Hvilken buss tar jeg fra Forus og byen for å komme meg dit og hva heter stoppestedet? Har sjekket 9'ern på Kolumbussidene, men der står det Stavanger Lufthavn og så Risavik Havn/Risabergveien. Er det ikke noe stoppested mellom disse?

Stemmer at det er 9'ern du skal ta og det er et stoppested nesten rett utenfor hotellet. Når du kommer fra byen retning flyplassen (via Tananger og Risavik) kommer bussen til en rundkjøring der den svinger inn langs rullebanen, du skal av ikke så lenge etter dette så du kan "dra i snora" eller trykke på knappen i rundkjøringen. Mener å huske at den første holdeplassen er den utenfor hotellet. Sjekka Google Streetview og det ser sånn ut ja.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 12-01-12, 08:18   #12355
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hei
Noen som vet om en vanlig lege kan undersøke om alt er som det skal, når man har silikon innlegg i brystene? Det er nå 8 år siden jeg fikk de lagt inn, og merker at den ene er hardere og at det liksom har dannet seg en kul inni der. Bor langt vekke fra klinikken som opererte meg. Må jeg til en annen plastisk klinikk for undersøkelse, eller kan jeg i første omgang få en time hos fast legen min? Hva tror dere?

Jeg ville tatt kontakt med klinikken, de vet nok best hva som må/bør gjøres.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold
Gammel 12-01-12, 09:14   #12356
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk Fedona og Lillemy. Da regner jeg med at jeg slipper å drasse på alt pikkpakket mitt fra flyplassen

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening
Gammel 12-01-12, 10:38   #12357
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Takk Fedona og Lillemy. Da regner jeg med at jeg slipper å drasse på alt pikkpakket mitt fra flyplassen

ha, ha. Det tenkte jeg ikke på Men da ser det ut som om du slipper det! Velkommen til Rogaland

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-01-12, 10:40   #12358
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Nei, det har jeg ikke. Klarer meg fint med Philadelphiaost eller egg, jeg!

Philidelphiaost i saus har jeg ikke hørt om før Så bra du sa det! Hvor mye bruker du til f.eks en saus til 4 personer? Og bruker du det uansett saus? Hvit, brun...

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-01-12, 11:00   #12359
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Philidelphiaost i saus har jeg ikke hørt om før Så bra du sa det! Hvor mye bruker du til f.eks en saus til 4 personer? Og bruker du det uansett saus? Hvit, brun...

Har aldri tenkt over hvor mye jeg bruker, men vi er jo 4 pres og jeg ser for meg at jeg bruker et par spiseskjeer Philadelphia i en porsjon saus. Lar fløten koke en stund, gjerne sammen med litt grønnsaker, pisker opp med stavmikser og tilsetter osten tilslutt og lar stå til det tykner litt. Bruker fond som smakstilsetning. Finnes jo så mange typer.
Har oppdaget at om jeg kjører en runde med stavmikseren tilslutt, blir sausen tykkere. Tenker den på en måte pisker fløten litt stiv!

Bruker også stavmikseren til Isets Bernaisesaus. Den skiller sag aldri etter at jeg begynte med det! Uansett hvordan jeg slumser!

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Lettvint bearnaisesaus
75 g meierismør
1 dl kremfløte
2 eggeplommer
1 1/2 ss bearnaiseessens (selges i velassorterte dagligvareforretninger)
saft av ½ sitron
1/2 ts estragon, finhakket
1 ss kruspersille, finhakket

Bland alt i en kjele og rør mens sausen tykner over svak varme. Hold sausen varm i vannbad.

Hollandaisesaus
75 gram meierismør
1 dl kremfløte
2 eggeplommer
saften av 1 sitron

Bland alt i en kjele og rør til det tykner over svak varme. Rør godt hele tiden og hold sausen varm i varmbad. Den må ikke koke.

Peppersaus
1-2 ss hel grønn eller rosa pepper
3 dl fløte
2 ts soyasaus
2 dråper tabasco
salt

Ha pepper, fløte, soya, tabasco i en kjele. La det få koke opp og trekke til sausen tykner. Rør hele tiden, ca. 5 minutter.

Soppsaus
50 g fersk sjampinjong
1 ts sitronsaft
2 dl creme fraiche/rømme
1/2 dl hakket persille
1 ts tørket oregano (1 ss frisk)
salt og pepper

Finhakk sjampinjongen. Bland sammen sitronsaft, creme fraiche/rømme, hakket persille, oregano og sjampinjong. Smak til med salt og pepper.

Verdens beste rømmesaus
Etter at du har stekt kjøtt eller fisk, ha et beger seterrømme i pannen og la det surre sammen med kraften en stund. Rør hele tiden.
Server. Denne er virkelig god, og så enkel!!

Sennep-saus
2 ss dijonsennep
2 ss lys sennep
1 ts hvit pepper
1 ss hvitvinseddik
1 1/2 dl olivenolje
1-2 dl finhakket dill
2 ss fløte
ev salt

Rør sennepen sammen med pepper og eddik. Pisk inn olje litt etter litt og tilsett dill og fløte. La sausen trekke i ca en time. Rør godt før servering og smak til med salt.

Ostesaus
2 dl. fløte
1/2 boks kremost m/ urtesmak
2-3 ss oppskåret urter
litt salt og pepper etter smak

Kok det hele sammen i 1-2 minutt, kommer an på hvor tykk du vil ha den.

Grillsaus
2 løk, finhakket
½ rød chili, finhakket
½ dl olivenolje
2 båter hvitløk, finhakket
2 ss tomatpure
1 boks knuste hermetiske tomater
2 ss finhakket persille
2 ts sitronsaft

Bland alle ingrediensene, og la det trekke en til tre timer.

Avocadosaus
2 stk avocado
2 1/2 dl rømme
Salt, søtningsstoff og sitronsaft

Rør sammen ingrediensene til sausen og smak den godt til. Serveres kald.

Eggesmør til fiskINGEN torsk uten eggesmør her i huset!

100 g smør
2 hardkokte egg
1-2 ts hakket vårløk eller gressløk

Smelt smøret og ha i hardkokte, hakkede egg. Eggesmør smaker godt til saltet og røkt fisk.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 12-01-12, 11:50   #12360
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har aldri tenkt over hvor mye jeg bruker, men vi er jo 4 pres og jeg ser for meg at jeg bruker et par spiseskjeer Philadelphia i en porsjon saus. Lar fløten koke en stund, gjerne sammen med litt grønnsaker, pisker opp med stavmikser og tilsetter osten tilslutt og lar stå til det tykner litt. Bruker fond som smakstilsetning. Finnes jo så mange typer.
Har oppdaget at om jeg kjører en runde med stavmikseren tilslutt, blir sausen tykkere. Tenker den på en måte pisker fløten litt stiv!

Bruker også stavmikseren til Isets Bernaisesaus. Den skiller sag aldri etter at jeg begynte med det! Uansett hvordan jeg slumser!

Tusen, tusen takk for gode råd og oppskrifter!! Du er gullgod!
Dette skal jeg printe

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 12-01-12, 22:33   #12361
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

funker det å bruke blender til å lage malte mandler? eller blir de bare finhakka?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-01-12, 00:34   #12362
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det fungerte ikke å lage marsipan av. Men funker bra til kakebunn for eksempel. Det blir ikke like finmalt som med kvern og klumper seg litt sammen..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-01-12, 03:59   #12363
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

funker det å bruke blender til å lage malte mandler? eller blir de bare finhakka?

Blender blir nok litt grovt, men jeg lagde utmerket marsipan av mandler kvernet i kaffe/krydderkvern.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 13-01-12, 11:34   #12364
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Det fungerte ikke å lage marsipan av. Men funker bra til kakebunn for eksempel. Det blir ikke like finmalt som med kvern og klumper seg litt sammen..

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Blender blir nok litt grovt, men jeg lagde utmerket marsipan av mandler kvernet i kaffe/krydderkvern.

Suuuuuuuuuuukk. Jeg har bare manuell kaffekvern, og i tillegg en fin tennisalbue. Foreslo elektrisk kaffekvern nettopp pga dette da vi skulle kjøpe en kvern, men mannen, han ville ikke ha det, fordi "hvor ofte kverner vi noe?" og "det blir så mye ledninger"

Skal jaggu få han til å kverne mandler jeg

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-01-12, 11:42   #12365
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Skal jaggu få han til å kverne mandler jeg

Strålende idè.........

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 13-01-12, 12:34   #12366
Soff
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 33
Innlegg: 32
Soff er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei

Er det noen her som kan forklare med hvordan tilbakemeldingene funker og hvorfor man gir dem? Har lett, men fant ikke svar..

__________________
Soffs Journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50245
Soff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-01-12, 13:17   #12367
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Skal jaggu få han til å kverne mandler jeg

Ja, det skal du, ja! Vis han kor kverna skal stå, jente!!

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 13-01-12, 13:49   #12368
LibraGirl
Seniormedlem
 
LibraGirl sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 688
LibraGirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Osteboller/brix!
Har lyst å lage horn/brix av typen du får kjøpt fra bakeri med ost på,
har sett igjennom oppskrifter her men med lite erfaring bakemessig så
lurer jeg på om noen har oppskrift de kan ambefale?

__________________


LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag
Gammel 13-01-12, 14:12   #12369
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Soff, her.

Hei

Er det noen her som kan forklare med hvordan tilbakemeldingene funker og hvorfor man gir dem? Har lett, men fant ikke svar..

Nederst under hvert medlem/navn (på venstre side av innleggene) er det 3 tegn. Den midterste er en vekt. Hvis du trykker på denne popper det opp et lite vindu hvor du kan gi positiv/negativ tilbakemelding på et innlegg/til en bruker. Det er de grønne prikkene.
Ellers finner du litt mer om det her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14384

__________________
Den som venter på no' godt.....

Sist redigert av Dietta : 13-01-12 kl 16:10.
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 13-01-12, 14:15   #12370
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LibraGirl, her.

Osteboller/brix!
Har lyst å lage horn/brix av typen du får kjøpt fra bakeri med ost på,
har sett igjennom oppskrifter her men med lite erfaring bakemessig så
lurer jeg på om noen har oppskrift de kan ambefale?

Kanskje disse kan brukes, bare trykk de litt flate og legg raspet ost på toppen http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=42318

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 13-01-12, 16:36   #12371
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Svigermor døde for litt over en uke siden. Sambo og søsteren har begynt å tømme huset.... Sambo kommer hjem med MASSE jeg ikke ønsker ha i huset! Det både lukter møllkuler, støv og innestengt og de fleste tingene har vi jo fra før av OG at vi har MYE fra før av og har overhodet ikke plass til mer.

Hvordan kan jeg begrense innrykket at svigermors ting??

Må jeg bare la ham holde på grunnet savn og nostalgi eller kan jeg sette ned foten av og til??

PS... De er fremdeles ikke begynt å fordele det som virkelig er noe å ta vare på; nå var det snakk om gamle matbokser, sasspon, stekespader, fat med furunålmønster, litermål etc etc.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 13-01-12, 17:01   #12372
Soff
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Alder: 33
Innlegg: 32
Soff er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Nederst under hvert medlem/navn (på venstre side av innleggene) er det 3 tegn. Den midterste er en vekt. Hvis du trykker på denne popper det opp et lite vindu hvor du kan gi positiv/negativ tilbakemelding på et innlegg/til en bruker. Det er de grønne prikkene.
Ellers finner du litt mer om det her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14384


Tusen takk

__________________
Soffs Journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=50245
Soff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-01-12, 17:13   #12373
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Svigermor døde for litt over en uke siden. Sambo og søsteren har begynt å tømme huset.... Sambo kommer hjem med MASSE jeg ikke ønsker ha i huset! Det både lukter møllkuler, støv og innestengt og de fleste tingene har vi jo fra før av OG at vi har MYE fra før av og har overhodet ikke plass til mer.

Hvordan kan jeg begrense innrykket at svigermors ting??

Må jeg bare la ham holde på grunnet savn og nostalgi eller kan jeg sette ned foten av og til??

PS... De er fremdeles ikke begynt å fordele det som virkelig er noe å ta vare på; nå var det snakk om gamle matbokser, sasspon, stekespader, fat med furunålmønster, litermål etc etc.

Uff, det er vanskelig dette!! Skjønner deg, men også samboern din!
Etter at min mor døde, så klarte jeg ikke og kaste noenting. Det gikk noen år før jeg klarte det. Men det meste oppbevarte jeg i kjelleren, så kanskje det kan være en løsning? (om du har en kjeller da)Til dere begge!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 13-01-12, 17:16   #12374
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Uff, det er vanskelig dette!! Skjønner deg, men også samboern din!
Etter at min mor døde, så klarte jeg ikke og kaste noenting. Det gikk noen år før jeg klarte det. Men det meste oppbevarte jeg i kjelleren, så kanskje det kan være en løsning? (om du har en kjeller da)Til dere begge!

Kjeller har vi, men den er full av andre ting. Sambo er notorisk samler og moren hans var kanskje hakket værre. Jeg er mer ala den hinduen(?) som eier bare 7 ting.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 13-01-12, 17:18   #12375
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg bestilte 5 pakker sigaretter i posten og den pakken ble stoppet og fortollet og jeg har fått et hentebilga med beløp på over 500 kr som ikke er for produktet, kun for fortolling etc. Jeg ønsker ikke betale dette, ønsker ikke hente pakka. Får jeg inkasso da?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no