Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hund på lavkarbo

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-11, 08:20   #1
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Hund på lavkarbo

har hatt hund i snart et år og først nå lest bak på pakka med hundemat. det er 50% karbohydrat i tørrforet til hunden min. masse korn og grønnsaker. jeg er villig til å vedde på at ville hunder ikke dyrker korn og høster grønnsaker.tror heller ikke de koker byttet sitt før de spiser det. så jeg har bestemt meg for å begynne med råforing. tenker vom og hundemat er et bra alternativ og evt supplere med litt annet rått kjøtt og ben innimellom. noen som har erfaring med dette og vet hvor mye mat de skal ha hvis de fores sånn?

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 08:28   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: hund på lavkarbo

Min dansk- svenske gårdshund tåler vom og hundmat godt. Rottweileren blir ekstremt dårlig i magen og fiser så vi må rømme huset! Selv om vi begynner med bare bittelitt av gangen! Minner meg på at jeg har masse i fryseren! Må få gitt bort!
Hvor mye de skal ha avhenger av størrelse og aktivitet! Er en egen tråd om hunder og mat her inne et sted. Skal se om jeg finner den!

Her er en i hvert fall!

Og en til gitt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 08:39   #3
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

tusen takk

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 18:32   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Jeg har råfòret både hund og katt i mange år.
Vom og Hundemat spiser mine to (storpuddel og italiensk mynde) ca 3 % av kroppsvekta. I tillegg får mine rå bein som jeg skjærer bort før jeg koker/steker/krydrer til oss mennesker. De spiser også mye slakteavfall etter elg; jeg tørker lunger, jkerte og lever og har som godbiter.
Jeg har bare kjempegode erfaringer med råfòring.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 21:21   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Fornuftig spør du meg - jeg så et program for leeeenge siden om AKKURAT dette temaet, hvor karboinnhold i hundemat ble tatt opp. Hovedpersonen laget også maten selv til hunden... jøss at jeg ikke så sammenhengen med mitt kosthold den gangen.... for nå snakker jeg sikkert ti år siden altså!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 21:44   #6
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hund på lavkarbo

Dumt spørsmål kanskje men jeg har en bichon tispe på 6 som ikek liker knotter. Kjøtt derimot går ned på høykant.

Hunder trenger vel ikke karbohydrater..? Systemene våre fungere vel noenlunde likt.

Er det ikke farlig å gi dem rått kjøtt?

Vår hund får hovedsaklig middagsrester..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:01   #7
Eucalyptus
Seniormedlem
 
Eucalyptus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestfold
Alder: 45
Innlegg: 568
Eucalyptus er ny på veien

Sv: Hund på lavkarbo

Legger ved en link på det fóret jeg bruker til min labrador tispe på 1 år. Hun fikk eksem av appetitt, og måtte slutte med det. Er utrolig fornøyd med denne hundematen, ikke er det dyrt heller. Billigere enn mye av tørrfòret også.

Norwegian Polar

Lykke til da

__________________
Min journal



Eucalyptus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Å være mett!!! Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:15   #8
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Hund på lavkarbo

Råforer min hvite dvergschnauzer med V&H. Kjempefornøyd.. Hun får ca 2-3% av kroppsvekten sin.. Bikkja har aldri vært så fin i pels og øyne før.. Hvite hunder har jo lett for å kunne få litt rennende øyne og sopp nederst på bena og i skjegg/bart. .Dette er helt vekk nå.. Oppdretteren min har en hund som hadde mye problemer med ørene (hvite hunder har lett for å være litt følsomme og allergiske) Dette er helt vekk med V&H

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 22:48   #9
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg
Talking

Sv: Hund på lavkarbo

ser ut til å funke fint dette her hun har spist en vompølse fra vom og hundemat i dag også har jeg kjøpt en ørret hun skulle få. jeg rakk å gi henne hodet før sønnen min grabba til seg resten og slengte den i stekepanna... kanskje jeg skulle vurdere å kjøpe med mat til ungene når jeg er på butikken også???

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 23:29   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

ser ut til å funke fint dette her hun har spist en vompølse fra vom og hundemat i dag også har jeg kjøpt en ørret hun skulle få. jeg rakk å gi henne hodet før sønnen min grabba til seg resten og slengte den i stekepanna... kanskje jeg skulle vurdere å kjøpe med mat til ungene når jeg er på butikken også???

Hahaha, kan se ut som et tegn når ungene må sloss om maten med hunden ja

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 09:48   #11
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hund på lavkarbo

Hvor kan ejg finne mer info om V&H?

Vår tispe har begynt å renne veldig fra øynene, noe hun ikke har gjort før.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 09:56   #12
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Vår lille dvergpuddeltispe på 15mnd, spiser kun wom hundepølse og tørrfisk som godis
Er overbevist om at dette er det rette foret å gi henne

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 10:00   #13
luxcat
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 21
luxcat er på en erverdig vei

Sv: Hund på lavkarbo

Så vidt jeg husker fra mine hundeeiende dager, så trenger ikke en voksen hund så mye karbohydrater, mens en som ikke er ferdig utvokst trenger det. Men dette er noen år siden, og kanskje dyrlegen kun var ute etter å selge meg dyrt fôr

luxcat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 10:08   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av luxcat, her.

Så vidt jeg husker fra mine hundeeiende dager, så trenger ikke en voksen hund så mye karbohydrater, mens en som ikke er ferdig utvokst trenger det. Men dette er noen år siden, og kanskje dyrlegen kun var ute etter å selge meg dyrt fôr

De er nok ute etter å selge dyrt for, tror også det hersker en del uvitenhet
Hunder trenger ikke karbohydrater, det er iallefall min mening

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 11:17   #15
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Hvor kan ejg finne mer info om V&H?

Vår tispe har begynt å renne veldig fra øynene, noe hun ikke har gjort før.

http://www.vomoghundemat.no/

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 14:03   #16
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Hunder trenger ikke karbohydrater i det hele tatt, men ekstremt høytytende hunder KAN nyttiggjøre seg LITT karbohydrater.
Vanlige familiehunder er ikke hunder som jobber knallhardt, og har dermed ingen nytte av katber, bare ulemper.
Storpuddeltispa vår fikk kreft som 10 måneder gammel unghund. Skolemedisinen kunne ikke hjelpe med annet enn å la henne slippe smertene.
Vi var heldige og ble tipset om en veterinær som bruker bl.a. akupunktur og har reddet mange dyr som skolemedisinen har gitt opp.
Denne veterinæren konkluderte med at leveren hennes var svak. Når en hund får karbohydrater må leveren til hunden jobbe på overtid for å fikse dette, og det sliter. En hund som har en svak lever blir dermed utsatt for masse problem. Hos vår hund ble dette altså til kreft.
Vi gikk over til råfòring på flekken + hun fikk akupunktur fler ganger.
I dag er tispa vår dræye 7 år, løper 6-7 MIL i uka og er frisk som ei loppe.

Ville hundedyr får i seg noe grønt, enten som brekkmiddel (de spiser gras og kvister for å klare å kaste opp), de spiser vomma til byttedyr der grønnfòret er "halvkokt" av magesyra og de spiser av og til bær.

Hundens fordøyelsesystem er bare på 8 timer og de mangler i tillegg det enzymet i spyttet som vi har og som gjør at vi begynner å bryte ned korn allerede i tyggeprosessen. Hunden klarer dermed ikke å trekke ut næring av betydning ut av karbohydrater.
Beste måten man faktisk ser hvor godt hunden har av råfòring er at hele hunden strutter; klare øyne, finere tenner, glansfull pels, sterke klør, men også i mengden bæsj den legger fra seg.
Med tørrfòr som består av masse karbohydrater og tilsetningsstoff (i hundemat er det lov å bruke opptil 10 ganger mer av tilsetningstoff vi vet er skadelige enn det er i menneskematen) fører til at hunden må spise mye og bæsje mye fordi mesteparten av maten ikke blir tatt opp i kroppen.
Når hunde blir råfòret, bruker den maten og mengden som kommer ut i andre enden er mye mye mindre og mye mer luktfri.
Mine hunder bæsjer må 1 gang, av og til 2, i døgnet, og det er ikke store mengder bæsj som kommer.
Da storpuddeltispa gikk på tørrfòr (kjøpt hos veterinær) bæsja hun mange ganger til dagen i store mengder og det stinka skikkelig av dette.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 14:18   #17
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Hunder trenger ikke karbohydrater i det hele tatt, men ekstremt høytytende hunder KAN nyttiggjøre seg LITT karbohydrater.
Vanlige familiehunder er ikke hunder som jobber knallhardt, og har dermed ingen nytte av katber, bare ulemper.
Storpuddeltispa vår fikk kreft som 10 måneder gammel unghund. Skolemedisinen kunne ikke hjelpe med annet enn å la henne slippe smertene.
Vi var heldige og ble tipset om en veterinær som bruker bl.a. akupunktur og har reddet mange dyr som skolemedisinen har gitt opp.
Denne veterinæren konkluderte med at leveren hennes var svak. Når en hund får karbohydrater må leveren til hunden jobbe på overtid for å fikse dette, og det sliter. En hund som har en svak lever blir dermed utsatt for masse problem. Hos vår hund ble dette altså til kreft.
Vi gikk over til råfòring på flekken + hun fikk akupunktur fler ganger.
I dag er tispa vår dræye 7 år, løper 6-7 MIL i uka og er frisk som ei loppe.

Ville hundedyr får i seg noe grønt, enten som brekkmiddel (de spiser gras og kvister for å klare å kaste opp), de spiser vomma til byttedyr der grønnfòret er "halvkokt" av magesyra og de spiser av og til bær.

Hundens fordøyelsesystem er bare på 8 timer og de mangler i tillegg det enzymet i spyttet som vi har og som gjør at vi begynner å bryte ned korn allerede i tyggeprosessen. Hunden klarer dermed ikke å trekke ut næring av betydning ut av karbohydrater.
Beste måten man faktisk ser hvor godt hunden har av råfòring er at hele hunden strutter; klare øyne, finere tenner, glansfull pels, sterke klør, men også i mengden bæsj den legger fra seg.
Med tørrfòr som består av masse karbohydrater og tilsetningsstoff (i hundemat er det lov å bruke opptil 10 ganger mer av tilsetningstoff vi vet er skadelige enn det er i menneskematen) fører til at hunden må spise mye og bæsje mye fordi mesteparten av maten ikke blir tatt opp i kroppen.
Når hunde blir råfòret, bruker den maten og mengden som kommer ut i andre enden er mye mye mindre og mye mer luktfri.
Mine hunder bæsjer må 1 gang, av og til 2, i døgnet, og det er ikke store mengder bæsj som kommer.
Da storpuddeltispa gikk på tørrfòr (kjøpt hos veterinær) bæsja hun mange ganger til dagen i store mengder og det stinka skikkelig av dette.

fint innlegg
så fint at tispa deres ble bra
jeg er veldig glad for at jeg nå har begynt med råforing. ser ut til at hunden min tåler overgangen bra og ikke minst trives med å spise seg mett
får se det an et par dager til før jeg kaster resten av tørrforet i søpla, men ser for meg at jeg ikke får bruk for tørrfor mer

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 15:52   #18
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hund på lavkarbo

Tror jeg skal prøve dette til tispa mi må bare forstå det litt bedre først

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:21   #19
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

har hatt hund i snart et år og først nå lest bak på pakka med hundemat. det er 50% karbohydrat i tørrforet til hunden min. masse korn og grønnsaker. jeg er villig til å vedde på at ville hunder ikke dyrker korn og høster grønnsaker.tror heller ikke de koker byttet sitt før de spiser det. så jeg har bestemt meg for å begynne med råforing. tenker vom og hundemat er et bra alternativ og evt supplere med litt annet rått kjøtt og ben innimellom. noen som har erfaring med dette og vet hvor mye mat de skal ha hvis de fores sånn?

Bein i noe særlig mengde skal du være forsiktig med. Jeg har vært hos dyrlegen mer enn en gang for at en av bikkjene har satt fast beinfliser i systemet!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:44   #20
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

sånn jeg har forstått det så er det farlig å gi bein som er varmebehanlet for de blir sprø og kan flise seg opp, men rå bein er seigere og dermed ok

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 16:58   #21
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Rå bein er ok å gi, men det er viktig å sjekke at bikkja faktisk tygger maten. Noen hunder er så glupse at de svelger beina hele, og når hunden er fòret over lengre tid på tørrfòr så er magesyra blitt altfor svak til at den greier å fordøye bena helt. Når den er råfòret vil magesyren bli riktigere, og hundens fordøyelsesystem vil fikse det.
Når vi begynte å råfòre, så fant vi istarten små biter av bein i avføringa som hunden ikke hadde klart å fordøye helt. Nå i dag er det ikke antydning til bein i bæsjen fordi fordøyelsesystemet virker skikkelig.

Myten om at man ikke skal gi bein fra dyr som begynner på F (fugl, fisk og får) stemmer IKKE når beina er rå.
Når jeg skal venne dyr til råfòring starter jeg alltid med rå kyllingvinger. Jeg pleier å smokke til vinga med en hammer(pakker kyllingvinga inn i f.eks. litt tørkepapir slik at jeg slipper å skrape kyllingslingser fra hele kjøkkenet), slik at benet ikke er helt.
Etter noen slike "ferdigsmokka" kyllingvinger, skjønner de aller fleste dyr (både hund og katt) at beinet kan spises.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 17:08   #22
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hund på lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Rå bein er ok å gi, men det er viktig å sjekke at bikkja faktisk tygger maten. Noen hunder er så glupse at de svelger beina hele, og når hunden er fòret over lengre tid på tørrfòr så er magesyra blitt altfor svak til at den greier å fordøye bena helt. Når den er råfòret vil magesyren bli riktigere, og hundens fordøyelsesystem vil fikse det.
Når vi begynte å råfòre, så fant vi istarten små biter av bein i avføringa som hunden ikke hadde klart å fordøye helt. Nå i dag er det ikke antydning til bein i bæsjen fordi fordøyelsesystemet virker skikkelig.

Myten om at man ikke skal gi bein fra dyr som begynner på F (fugl, fisk og får) stemmer IKKE når beina er rå.
Når jeg skal venne dyr til råfòring starter jeg alltid med rå kyllingvinger. Jeg pleier å smokke til vinga med en hammer(pakker kyllingvinga inn i f.eks. litt tørkepapir slik at jeg slipper å skrape kyllingslingser fra hele kjøkkenet), slik at benet ikke er helt.
Etter noen slike "ferdigsmokka" kyllingvinger, skjønner de aller fleste dyr (både hund og katt) at beinet kan spises.

Smart!!
Da blir det :SMOKKA: kyllingvinge til kvelds

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-11, 19:10   #23
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hund på lavkarbo

kjempesmart

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 18:12   #24
Trixie
Medlem
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Follo
Innlegg: 281
Trixie er ny på veien

Sv: Hund på lavkarbo

Anbefaler at dere googler etter mer info om råforing - barf, samt at dere leser på Canis.no

Trixie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekur, senere lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-04-11, 22:37   #25
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hund på lavkarbo

Hunden min har alltid vert kresen.. Og jeg har lurt på om hun i det hele tatt vil vurdere å smake på rå kylling. Jeg hev ned en kyllingvinge til henne og hun nølte ikke en gang!

Var å kjøpte vom til henne i dag og det forsvant med en gang.

Tydelig at dette er mer riktig mat

Hun veier 5,6 og i butikken sa dem hun skulle få ca 130gram av den pølsen (kylling). Jeg ga henne det men hun har "mast" på meg i hele kveld og er tydeligvis sulten...

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no