Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Hva gjør dere når.....

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-01-05, 12:31   #1
Linda25
Juniormedlem
 
Linda25 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Telemark
Alder: 45
Innlegg: 28
Linda25 er på en erverdig vei

Hva gjør dere når.....

Dere er på besøk hos folk som serverer kaker og sånn? Lar dere være å spise? Og i helgene, ikke noe gotteri og potetgull? Blir vel litt stusselig å bare sitte der med vannglasset likssom.

__________________
Linda25 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 13:07   #2
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

hallois,,,ja det er litt stusselig ja,,,jeg spiser ikke noe kaker eller noe sånt...men nå er det jo mulig å få kjøpt flere atkins produkter med lite karbo da,,atkins baren er kjempe god og dyr...kremt-kremt..og kims baconsnacks(fås kjøpt på coop)den er det 0 karbo i,og den er kjempe god syns jeg,,rimis peanøtter er jo et alternativ,de er det kun 8 karbo i ,pr 100 g,og Heistad rød gele,den er det også o karbo i....har du kikka på alle de fristende oppskriftene her inne da????ser ut til å være masse fristende der med lite karbo i en del av det..

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 13:10   #3
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

hvis du feks baker kaker el du kan spise så kan du jo ta med deg når du skal bort,sikker på at folk syns det er helt ok.skjær opp kaken i passe stykker og frys ned,greit å ta opp det du skal ha..

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 13:37   #4
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Jepp.. det gjør jeg!! Baker kaker og fryser ned i serverings stykker. så kan jeg bare ta opp en bit når jeg skal bort.. Eller så lager jeg heistad geleen.. tar med meg bedbrakt lunsj og greier når jeg skal bort også jeg.. Folk får bare bli sure.. Tåler de ikke det, så er de jammen ikke mye venner synes nå jeg da!!

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 14:52   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg er ikke så flink nå lengre men i starten for nesten tre år siden så ventet jeg til alle andre hadde forsynt seg og så tok jeg ett lite stykke av den kaken som inneholdt mest nøtter og så spiste jeg veldig sakte slik at den holdt til alle var ferdige å spise. Ikke noe problem å greie seg med lite når en er i ketose . Ingen som reagerte på dette selv om de var vant til at jeg spiste like mye som de andre tilsammen .

Hvis du er veldig overvektig så er det nok lurere å være åpen om dette og ta med kake selv som du kan spise. Kanskje verten til og med lager noe spesielt til deg , men ikke regn med at verten forstår. En gang fikk jeg servert brødskive med syltetøy og brunost istedenfor kake

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 16:50   #6
aveline
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Sep 2004
Alder: 77
Innlegg: 416
aveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt liktaveline er veldig godt likt

Nå fikk jeg meg en god latter, Kristian...
Den velmente brødskiva med syltetøy og brunost ble urkomisk i denne settingen***

aveline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 17:02   #7
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Her er det en tråd som går på litt av det samme:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=2724

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 18:00   #8
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Jeg syns ikke det er så gøy å annonsere til 'gud og hvermann' at jeg går på lavkarbo, så hvis det er noen jeg ikke har lyst til å dele det med tar jeg med meg mørk sjokolade, bacongull og cola light og setter fram til alle Fungerer fint det...

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 18:04   #9
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av PrincessMe

Jeg syns ikke det er så gøy å annonsere til 'gud og hvermann' at jeg går på lavkarbo, så hvis det er noen jeg ikke har lyst til å dele det med tar jeg med meg mørk sjokolade, bacongull og cola light og setter fram til alle Fungerer fint det...

åssen bacongull eller baconcrisp er det alle snakker om..? har sett etter det i butikken, men finner bare de med over 60g karbohydrater... vil ha nå!!

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 18:19   #10
Daizy
Seniormedlem
 
Daizy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Alder: 46
Innlegg: 3.162
Daizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt avDaizy har veldig mye å være stolt av

Merkelig!! Jeg har bare sett baconcrisp/gull med ca 0 (el 0.2 kh)... *springer og sjekker i kjøkkenskapet* KIMS... stor svart pose!

__________________

17/11 = 30 kg lost = Jeg er i mål!!!
~3-5 kg "ønskekilo" igjen~
Daizy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo à la Atkins Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 18:23   #11
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:

Jeg syns ikke det er så gøy å annonsere til 'gud og hvermann' at jeg går på lavkarbo, så hvis det er noen jeg ikke har lyst til å dele det med tar jeg med meg mørk sjokolade, bacongull og cola light og setter fram til alle Fungerer fint det...

Jeg syntes heller ikke det var så morro å fortelle andre at jeg "gikk på Atkins" .. men etterhvert som du lærer mer og kiloene blir borte så bryr jeg meg ikke så mye om det lenger. Jeg bare lar vær å spise det jeg ikke kan/vil. Har aldri fått noen negative kommentarer på det. Og blir folk sure for at du ikke spiser - ja,så er det de som har et problem ikke du

Bare husk at bacongull inneholder mye salt og holder på vannet
Nille la ut bilde av det bacongullet som har lav kh-innhold ... husker bare ikke i hvilken link da ...

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 18:26   #12
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=bacongull

Her står det litt om snopet

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 18:48   #13
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Musti

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=bacongull

Her står det litt om snopet

åh, tusen takk! må løpe å kjøpe

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 18:51   #14
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jeg tror jeg ville holdt meg unna bacongullet så mye som mulig...

Føler at det er endel som tenker at bacongull, Atkins-barer, maltitol-sjokolade etc bare er å hive i seg fordi det inneholder lite karber... Dette er ikke riktig. De er løsninger av og til, en sjelden gang altså, for å unne seg noe godt som er 'bedre' enn vanlig potetgull, kaker, sjokolade etc.
Bacongull har masse salt, og det inneholder glutamat. Salt binder som kjent vann og hidrer vekttap. Maltitol er en historie for seg, men glad for det blir kroppen i allefall ikke...
Atkinsbarer burde bli sett på som sjokolade, ikke som noe man kan hive i seg i tide og utide. Man vil som regel hindre vektnedgang i større eller mindre grad ved å spise slike produkter....
Er det lørdagskvelden som er værst, prøv heller å spis litt nøtter, litt ostebiter o.l.
Er du på besøk kan du enten ta med deg noe selv (om det er sosialt passende), eller så kan du rett og slett si nei takk!
Ingen kan tvinge en til å spise noe en ikke vil, vel!?

Det er heller ikke nødvendig å si om man følger lavkarbo om man ikke har lyst tildet, det holder med å si 'jeg prøver å passe vekten', 'jeg har begynt å spise litt sunnere i det siste', 'jeg har ikke egentlig lyst på akkurat nå', 'ja, takk - jeg smaker sikkert litt senere' eller hva som måtte passe. Men egentlig er man ikke forpliktet til å forklare seg i det hele tatt! Det er da naturlig å ikke vill ha snop og potetgull hele tiden, vel?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 19:01   #15
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:


Atkinsbarer burde bli sett på som sjokolade, ikke som noe man kan hive i seg i tide og utide. Man vil som regel hindre vektnedgang i større eller mindre grad ved å spise slike produkter....

Hos meg var det som å sette på brekket i en bil på vektnedgangen når jeg prøvde ut Atkinsbarene. Blir bare å spise dem når suget er som værst .. og det er ikke så ofte

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 19:03   #16
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti

Hos meg var det som å sette på brekket i en bil på vektnedgangen når jeg prøvde ut Atkinsbarene. Blir bare å spise dem når suget er som værst .. og det er ikke så ofte

Enig med du!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 19:31   #17
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Tar meg ofte en yoplait 0,1 % og hiver i litt valnøtter jeg.. Det synes jeg er nok til å stoppe søtsuget

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 19:38   #18
Elisabeth
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Stavanger
Alder: 39
Innlegg: 39
Elisabeth er på en erverdig vei

Ang. å fortelle til alle at man går på lavkarbo! Det er noe av det dummeste jeg gjør når jeg treffer folk jeg ikke kjenner. De forstår rett og slett ikke at det er mulig! Og jeg gjør mitt beste for å forklare!

Elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins! Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 19:42   #19
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

først og fremst!!! utrolig kul signatur, linda!!!
hvis jeg skal til venninner, så tar jeg med nøtter! er det familieselskap, så gjør jeg som Kristian. hvis jeg klarer å spise så sakte, da

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
1000 tråden!!! HP Livets lyse side 1036 23-05-06 13:44
Hva gjør dere når dere skal i bursdag etc? Zoë Vedvarende vekttap 7 02-05-04 20:13
Hva gjør dere? Skorpia Lavkarbo generelt 0 19-03-04 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no