Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Enda en: "Gambler vi med barns helse?"

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-12, 13:29   #1
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Enda en: "Gambler vi med barns helse?"

Her er enda en artikkel som er negativ til barn på lavkarbo.

Det er et kosthold som dette som kritiseres:

Sitat:

Hun plukker fram helfet gulost, salami, spekeskinke og grønnsaker. Med raske hender legger hun ost og kjøttpålegg på store salatblader, ruller dem tett sammen rundt agurkstaver og legger dem på plass i matboksen sammen med ei gulrot, et par reddiker og en liten boks makrell i tomat.
- Sånn ser skolematen typisk ut, sier hun smilende.

Jeg kan ikke skjønne hva som er så "farlig" med ost, kjøtt, makrell i tomat og grønnsaker. Ekstrem lavkarbo er det iallfall ikke.

Jeg kan forøvrig svare "ja" på overskriften, det er mange som dessverre gambler med barns helse: Alt for mye hvetemel og sukker.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 00:48   #2
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Enda en: "Gambler vi med barns helse?"

Fin artikkel! Begge sider fikk snakke for seg følte jeg.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 11-01-12, 09:28   #3
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Enda en: "Gambler vi med barns helse?"

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Fin artikkel! Begge sider fikk snakke for seg følte jeg.



Synes det er flott å lese om disse familiene som legger om kosten og merker forbedringene

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 12:14   #4
Balterz
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 31
Balterz er på en erverdig vei

Sv: Enda en: "Gambler vi med barns helse?"

Det gleder meg veldig at foreldre tar ansvar for barna sin helse!
Ikke minst matvaner.
Kan ikke endre fortiden, men så utrolig flott det hadde vært med foreldre som ga gode matvaner.
Jeg har tro på at barn som ikke får sukker og hvetemel senere i livet ikke får samme problemer med mat. Rett og slett fordi gode matvaner er godt innplantet.

Min mor spiste kanskje ikke så super mat senere i livet.
Men jeg merket meg en ting, godterier likte hun ALDRI. Klarte det rett og slett.
Hun fikk aldri slike søtsaker som barn og frukt var en luksus de fikk innimellom.

Balterz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lever bedre uten carbs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enda et "brød" Serenio Bakst 1 22-09-10 19:30
"Mat- bedre helse med steinalderkost"... Borealis Bøker om ernæring og helse 0 22-09-08 07:36
Dr.Atkins "Naturlig helse for livet".... Borealis Bøker om ernæring og helse 12 25-06-06 00:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no