Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Blodsukker - forbrenning

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-09-10, 11:57   #1
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Blodsukker - forbrenning

Mange som ikke er inne på dette med lavkarbo er så opptatt at man skal spise ofte for å holde forbrenningen i gang. Men så lenge blodsukkeret er rimelig jevnt og fint så er ikke jeg sulten hele tiden som før og regner da også med at det betyr at forbrenningen går som den skal? Selv om det nå skulle slumpe til å gå både 4 og 5 og 6 timer mellom to måltider på dagtid. Og jeg er så mye varmere i kroppen nå enn på høykarbo at det ikke er noen tvil om at forbrenningen går så det suser egentlig!

Eller er det ingen sammenheng mellom blodsukkernivå og forbrenning? Har prøvd å lete litt på nettet, men har ikke funnet noe særlig, godt mulig jeg er elendig på å lete i dag.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 18-09-10, 12:37   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Blodsukker - forbrenning

Ja, i høyeste grad. Rett og slett fordi kroppen jobber jevnt og trutt med stabilt blodsukker, mens med høykarbo så har den høye topper og dype daler (start/stopp/start/stopp). (GR har til og med til en viss grad forstått det og begynt å anbefale langsomme karbohydrater. )

Søk på tråder startet av Pål her inne, der finner du mye bra

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forbrenning og trening Nike Trening 12 29-11-09 09:27
Forbrenning - når? Paris Lavkarbo generelt 3 01-09-09 22:08
Blodsukker, insulin og forbrenning Svane Lavkarbo generelt 20 25-04-09 09:38
Forbrenning? Helinor Spørsmål og svar 3 01-03-07 15:27
Forbrenning amo Generell ernæringsdebatt 2 18-06-06 23:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no