Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Kalsium fjerner fett ...

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-10, 00:54   #1
MoccaMaster
Medlem
 
MoccaMaster sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 153
MoccaMaster er ny på veien

Kalsium fjerner fett ...

Sitat: Melk, ost, smør og youghurt - dette er produkter som ofte blir kasta ut av huset under en slankekur fordi de inneholder en del fett. Nyere forskning viser at meieriprodukter tvert i mot kan hjelpe deg å bli kvitt fettet, og stikkordet er kalsium.

Et lite steg i riktig retning.. MEN..
Les artikkelen på nrk..
http://www.nrk.no/programmer/tv/schr...katt/1.6969193

MoccaMaster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft <3 Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 01:04   #2
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Kalsium fjerner fett...

Nå blir det tomt på apoteket...

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 02:11   #3
MoccaMaster
Medlem
 
MoccaMaster sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 153
MoccaMaster er ny på veien

Sv: Kalsium fjerner fett...

JA, du sier noe.. Jeg har kalsium... men jeg har hatt det leeenge da... men jeg sverger til ost, smør og et godt glass med helmelk til frokost jeg

MoccaMaster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft <3 Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 09:10   #4
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalsium fjerner fett...

Det er viktig å se på tallene bak slike oppslag. 1500 gram fett over et år utgjør 4 gram per dag. Det er godt mulig at kalsium gjør at noe av fettet bindes, men det virker litt naivt å innta kalsium tilsvarende 1,5 liter melk om dagen for å hindre opptak av ca 4 gram fett, eller 36 kalorier. I tillegg bygger hele hypotesen på at kroppen ikke endrer forbrenning, sult eller aktivitetsnivå, men kun passivt tar i mot og forbruker kalorier. Slik er det naturligvis ikke. Hvis vi ser bort fra det meningsløse i å skulle planlegge dietten med et presisjonsnivå på 36 kalorier hver dag i et helt år, er det veldig sannsynlig at kroppen kompenserer dette tvert. Som alltid er det bedre å regulere kroppens hormoner gjennom naturlig mat, enn å feste sin lit til kunstige mirakelpiller.


Sist redigert av Chunky : 30-01-10 kl 09:27.
  Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:34   #5
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Kalsium fjerner fett...

Ja, ikke sant? Men praksis viser at det gjerne nå vil bli et rimelig høyt salg av kalsium i en periode, til folk skjønner at "det ikke virker". Noen av dem vil kanskje ha tenkt så langt som dette, også..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 10:48   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalsium fjerner fett...

Kalsium kan hjelpe mot soleksem om ikke annet .
Jeg var ille plaget med soleksem fra tenårene og til jeg var nesten tredve. Da leste jeg at man kunne begynne å ta kalsium tre måneder før sommeren og det hjelp virkelig.
Tar kalsium hele året, ikke bare før sommeren da.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 11:03   #7
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kalsium fjerner fett...

Jeg så hele innslaget nå. Det ble bare enda dummere. For det første var det snakk om en enkelt privatperson (tilfeldigvis en melkebonde), og to private enkeltmålinger i løpet av 14 dager. I tillegg byttet de ut hele dietten, men holdt kaloriinntaket konstant. Hvordan kan de vite at det var kalsiumet, og ikke noen av de andre hundrevis av stoffer i meieriproduktene som gjorde at fettinnholdet i avføringen gikk opp fra 1,5% til 3,4%, begge to helt innenfor normalen? Hvordan vet de at det ikke var noen av de andre matvarene som ble byttet ut, og da de utallige stoffene i disse som gjorde forskjellen? Hvordan vet de at det ikke var et tilfeldig utslag av en av de millioner av naturlige prosesser i kroppen. Hvordan vet de at det ikke ganske enkelt var en naturlig svingning som følge av han spiste mer fett?

Nei, vi velger oss ut ett enkeltstoff blant av milloner av variabler - kalsium i dette tilfellet, gjennomfører to random målinger av noe helt annet (fett i avføring) og konkluderer med at man blir slank av kalsium og meieriprodukter. Og så setter vi oss foran tastaturet og skriver overskriften "nyere forskning viser..." Er det mulig? Men du har sikkert rett i at folk vil strømme til apotekene.


Sist redigert av Chunky : 30-01-10 kl 12:26.
  Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:23   #8
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Kalsium fjerner fett...

Jeg har tatt overdose kalsium i et par mnd av andre grunner, og jeg kan ikke si fettet har rent av av den grunn.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 30-01-10, 13:33   #9
MiLLiliLLi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 24
MiLLiliLLi er på en erverdig vei

Sv: Kalsium fjerner fett...

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Jeg har tatt overdose kalsium i et par mnd av andre grunner, og jeg kan ikke si fettet har rent av av den grunn.

Haha uff da....

MiLLiliLLi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-10, 23:22   #10
MoccaMaster
Medlem
 
MoccaMaster sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 153
MoccaMaster er ny på veien

Sv: Kalsium fjerner fett ...

Jeg lurer på hvor mange ganger medier bruker setningen "nyere forskning viser" forså å fremme noe som er godt for slanking i januar og tiden før bikinisesong og julebord?

MoccaMaster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og sunn fornuft <3 Svar med sitat
Gammel 03-02-10, 00:42   #11
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Kalsium fjerner fett ...

Haha, så dumt. Og hva skal man med fett i avføringa, liksom? Uansett, dersom man ikke spiser noe som øker insulinproduksjonen, så er det heller ikke noen fettlagring til stede. Melkesukker gjør jo gjerne det. Melkeprotein er heller ikke alltid uproblematisk for overvektige. Dette er så helt på jordet, og ikke så mye som et musesteg i riktig retning en gang.
Men igjen, det er jo hva man kan forvente når man tufter ''forskninga'' si på fettfobi.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Når folk fjerner oppskriftene sine ... Distrea Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 52 24-03-08 18:10
Hvordan fjerner jeg blodflekker? Sugarpill Generell diskusjon 16 15-03-08 13:50
Rimi fjerner alle sukkerholdige varer fra kasseområdet! Hyper Generell ernæringsdebatt 31 12-02-08 14:44
For mye Kalsium Begod Kosttilskudd 6 22-04-04 17:51


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no