Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva driver jeg med?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-10, 12:22   #1
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Hva driver jeg med?

Jeg har begynt på elixia.. nå fikk jeg kostholdsplan på onsdag. lavkarbo...
den ser sånn ut;
Frokost; mager kesam med fun light
Lunsj; omelett av 3 egg, en skive
middag; 190 gr kjøtt, fisk el. kylling + så mye salat jeg orker
kvelds; rester av kjøttet jeg hadde til middag..
funker dette tror dere? da skal jeg altså ikke spise ost og fløte osv?

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 12:47   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: hva driver jeg med?

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

Jeg har begynt på elixia.. nå fikk jeg kostholdsplan på onsdag. lavkarbo...
den ser sånn ut;
Frokost; mager kesam med fun light
Lunsj; omelett av 3 egg, en skive
middag; 190 gr kjøtt, fisk el. kylling + så mye salat jeg orker
kvelds; rester av kjøttet jeg hadde til middag..
funker dette tror dere? da skal jeg altså ikke spise ost og fløte osv?

Det så ikke mye lavkarbo ut i mine øyne, mer lavkalori...
Hva skal dette fungere som da?
Jeg hadde i alle fall ikke blitt mett eller klart denne dietten i lengere tid.
Hvem gav denne til deg?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 13:39   #3
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: hva driver jeg med?

Denne dietten kommer du til å gå raskt ned i vekt på - mye protein, nesten ikke fett (unntatt i eggene), og forholdsvis lavt på karbo (hva slags skive er det snakk om?)
Om det er sunt i noe særlig lenger enn en kort periode, er et annet spørsmål.
Har du fått regnet ut antall kcal per dag i denne dietten? Og hva er målet ditt?

trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 16:33   #4
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: hva driver jeg med?

jeg fikk dette av personlig trener på elixia... skive menes grov brødskive...
målet mitt er at jeg skal ned 15 kg...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 16:49   #5
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: hva driver jeg med?

Personlig synes jeg det høres fornuftig ut hvis det ikke er over en lang periode, etter hvert bør du nok øke fettinntaket endel for ikke å gå rundt med sultfølelse. Det gavner jo ingen Da kan du heller kutte brødskiva, om du ønsker det.
Her på forumet er det nok endel som synes det er blir helt *feil* å ha forholdet mellom proteiner og fett som du begynner med nå. Du kan jo orientere deg litt i de forskjellige retningene? Ketolyse og atkins, som de fleste er tilhengere av her, innebærer et MYE høyere fettinntak og mindre karbo enn det du får i dag.
Men å fungere, det kommer det til å gjøre! Lykke til!

trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 16:52   #6
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: hva driver jeg med?

Forresten - mager kesam med fun light kan varieres med f.eks mager kesam med kanel og splenda, skyr i forskjellige varianter, en blanding av cottage cheese og kesam med kanel, litt eplebiter eller bær +++- det er lett å bli lei av å spise det samme i lengden...

trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 17:15   #7
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: hva driver jeg med?

ok.. takk... får bare prøve da.. he he...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 18:36   #8
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: hva driver jeg med?

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg fikk dette av personlig trener på elixia...

Tviler ikke.

Hvis du klarer å følge den kuren til du har gått ned 15 relle kg, så er du faenmeg sterk!

Hva med Atkins eller ketolyse?

  Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 19:29   #9
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Hva driver jeg med?

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

Jeg har begynt på elixia.. nå fikk jeg kostholdsplan på onsdag. lavkarbo...
den ser sånn ut;
Frokost; mager kesam med fun light
Lunsj; omelett av 3 egg, en skive
middag; 190 gr kjøtt, fisk el. kylling + så mye salat jeg orker
kvelds; rester av kjøttet jeg hadde til middag..
funker dette tror dere? da skal jeg altså ikke spise ost og fløte osv?

Rester? Det hadde ikke vært så mye som en smule igjen om jeg skulle spist det til middag...

Dette så både magert og snaut ut.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 19:41   #10
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva driver jeg med?

Jeg hadde blitt fryktelig sulten på den dietten pga mangel på fett.. Men du kan prøve

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 19:47   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva driver jeg med?

Jeg lurer veldig på hvorfor du skal spise brødskiver jeg? Det er ikke lavkarbo med vanlig grovbrød akkurat.

Jeg ville kutta brødet, og spist mere fett. Og mere protein.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 17:57   #12
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

jeg skulle spiser en skive til dette måltidet fordi jeg ikke liker omelett uten brød...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:48   #13
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Hva driver jeg med?

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg skulle spiser en skive til dette måltidet fordi jeg ikke liker omelett uten brød...


Det går svært fort å venne seg til å like omelett uten brød. Vel og merke hvis man i utgangspunktet liker omeltt med brød.

Man må bare gi det en sjans.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-05-10, 20:49   #14
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva driver jeg med?

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg skulle spiser en skive til dette måltidet fordi jeg ikke liker omelett uten brød...

Da ville jeg bytta ut eggene med feks en kyllingfilèet el.l. Med mindre du liker kokte egg eller eggerøre. Jeg er ikke så begeistra for omelett, men eggerøre synes jeg smaker mye bedre.

Og du kan bytte ut det brødet( som absolutt ikke hjelper deg ned i vekt) med feks Nannahs knekkebrød eller noe lavkarbobrød, som du finner om du søkeri forumet her. Nannahs knekkerbrød er supergode med eggerøre på.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:51   #15
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: Hva driver jeg med?

Nå skal jeg være litt småslem og direkte her, men det er bare godt ment.

Utdann deg selv. Med det mener jeg: Les såpass om det du driver med at du forstår hva som skjer. Om du bare kaster deg uti et diettopplegg uten forståelse for hvordan det fungerer er det veldig lett å gå i feller, som f.eks. dette "kræsjdiett"-opplegget treneren din forvirrer med ekte lavkarbo.

Det er også vanskelig å hjelpe noen som spør "Hei! Jeg aner ikke hva jeg gjør og viser såpass lite interesse for helsa mi at jeg ikke har lest noe som helst! Hva skal jeg gjøre!?". Les, prøv, og spør først når du faktisk har noe å spørre om.

Igjen, ikke meningen å være slem eller vanskelig. Om jeg spurte min far om hjelp til å overhale girkassa på bilen min hadde han bare ledd av meg om jeg ikke hadde prøvd på egenhånd først, men heller stått med henda i lomma og sagt "Jeg hørte noen si jeg måtte jekke opp bilen, men jeg skjønner ikke resten.. kan du gjøre det for meg?".

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:54   #16
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva driver jeg med?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

"jeg hørte noen si jeg måtte jekke opp bilen, men jeg skjønner ikke resten.. Kan du gjøre det for meg?".

:-)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:31   #17
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

jeg kan mye og vet mye, men jeg fikk ikke dietten til pt'en til å bli lavkarbo. jeg vet jo selv hva jeg burde gjøre, men jeg har gruet litt for dette gr at jeg er veldig glad i pasta og ris. men nå har jeg så langt hatt 3 dager uten brød, ris, pasta osv... det går nok bra... så nå er jo jeg i gang da... jeg har vært her inne og lest siden desember, så ja, jeg har lest myyye... og nå har jeg bestilt boken frisk med lavkarbo, så får vi se hva som står der...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 16:05   #18
tonel
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordland
Innlegg: 47
tonel er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg kan mye og vet mye, men jeg fikk ikke dietten til pt'en til å bli lavkarbo. jeg vet jo selv hva jeg burde gjøre, men jeg har gruet litt for dette gr at jeg er veldig glad i pasta og ris. men nå har jeg så langt hatt 3 dager uten brød, ris, pasta osv... det går nok bra... så nå er jo jeg i gang da... jeg har vært her inne og lest siden desember, så ja, jeg har lest myyye... og nå har jeg bestilt boken frisk med lavkarbo, så får vi se hva som står der...

Hei hei,
tre dager er en kjempebra start, det er mye god mat du kan spise uten brød, ris etc. Anbefaler deg å se i oppskriftene her på forumet, anbefaler f,eks Nannas knallgode knekkebrød.

Lykke til..

__________________




tonel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ble til Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 17:02   #19
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

Nå la trådstarter frem en diett hun har fått fra sin personlige trener, og lurte på hva andre her synes om dem? Er det ikke slikt forumet er til for da?

trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 17:27   #20
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva driver jeg med?

Opprinnelig lagt inn av trio, her.

Nå la trådstarter frem en diett hun har fått fra sin personlige trener, og lurte på hva andre her synes om dem? Er det ikke slikt forumet er til for da?

Joda, forumet er til å få svar på det man lurer på.
Trådstarter spør hva h*n driver med og har vel fått bekreftet sin mistanke om at det ikke er lavkarbo.
Trådstarter spør også om dette vil funke, og utfyller senere at h*n skal ned 15 kg med trening og dette kostholdet. Det er svart at det går sikkert an dette - men de fleste her inne på lavkarbo er naturligvis ikke enig med PT'en at dette er en god metode - jfr lavkarbofilosofier.

Jeg synes kostholdet er veldig lavkalori og det ville nok vakt begeistring på et forum for Grete Roedeutøvere.

Til ninasov: Det går fort å venne seg av med ris og pasta og brød, det går mye på vane. Håper at du lykkes i å nå målet ditt .
Fortsett med å lese her inne og å lese bøker om lavkarbo. Kanskje du kommer til å legge om kostholdet ditt etterhvert til et mer lavkarboalternativ? Da er det greit å ha kunnskap!
Gerds oppskrifter er bare helt fantastiske, det samme er mye av Nannahs bakst

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 17:43   #21
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

jeg hater å stå på kjøkkenet i evigheter da.. he he... har nemlig en unge på 2 år som henger rundt beina på meg og sutrer når jeg lager mat... men i dag satt jeg han på benken, så lagde jeg kyllingfilet med mozzarella-ost. krydret med tandoori, og kokte inn noe fløte etterpå sånn at det ble saus... så hadde jeg isbergsalat til.. nyyydelig! problemet mitt nå er å finne ut hva jeg skal spise til kvelds, for det er ikke mer kylling igjen.. jeg har litt paprika, ost, cottage cheese, kjøttdeig, fløte og en liten pølse igjen... må jo gå an å få til noe... kan vel lage karbonader av kjøttdeig og CC kanskje? hm... jaja, er noen timer igjen enda... håper jeg går ned i vekt nå ihvertfall.. virker jo for godt til å være sant å kunne spise så feit og god mat og i tillegg gå ned i vekt da... he he.. og så har jeg ikke fått kjøpt meg vekt enda, så får ikke sjekket før på onsdag... jaja, blir spennende på onsdag da...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 19:01   #22
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

Anbefaler denne boken:
http://www.bodyrecomposition.com/the-ketogenic-diet

trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 19:41   #23
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

uff, nei kan ikke lese en sånn bok på engelsk... er tungt nok på norsk føler jeg...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 10:29   #24
trio
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Alder: 41
Innlegg: 33
trio er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

Oki, da er ketolyseboka sikkert en vinner - den er enkelt og greit skrevet, og retningslinjene er klare, for dem som foretrekker det Håper du finner ut av det!

trio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 12:53   #25
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Hva driver jeg med?

ja, jeg finner nok ut av det.. nå blir det bare spennende å følge med på vekten... i dag lagde jeg kjøttkaker med CC til lunsj som jeg spiste sammen med salat. det var egentlig kjempegodt! jeg er vant til å spise veldig lite fra da jeg prøvde å gå ned i vekt ved å spise lite og magert... så det er ikke lett å spise mye fett... jeg spiste nå 4 kjøttkaker og en håndfull salat...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som driver med rockeringen smil! Trening 43 22-06-09 21:54
Driver dere eller har dere drevet med noen sportstyper Tidligere bruker Trening 29 02-02-06 21:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no