Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Umulig" søkefunksjon?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-02-10, 19:17   #1
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

"Umulig" søkefunksjon?

Dette er bare et lite frust-utbrudd. Jeg er medlem av flere andre forumer også og det er litt samme greia der. Alle erfarne brukere svarer "bruk søkefunksjonen" før du spør - og jeg skjønner selvsagt hvorfor. Men her inne er det så uhorvelig mye informasjon, og søker man etter noe spesielt så kanskje man må tråle seg gjennom 60-70 sider for å finne noe som kanskje er det man leter etter. Et eksempel er hvis man lurer på hva Fiberhusk er (nå vet jeg det, så det trenger dere ikke svare på altså!), bare ta et søk og se hva som dukker opp. (muligens også et døllt eksempel, men jeg kom ikke på noe annet å søke på akkurat nå, men jeg håper dere skjønner poenget)

Er det noen enklere måte å søke på, og kan dere som er svært erfarne kanskje være litt romslige når sånne ferskinger som meg spør om noe som sikkert er svart på mange ganger før?

Peace & love!

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 19:30   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Umulig" søkefunksjon?

jeg tok ditt eks. fiberhusk.
Gikk på avansert søking, valgte innlegg og valgte forumdelen: "spørsmål om matvarer og oppskrifter" ( siden spørsmålet var om en matvare)

Da kom disse opp: http://forum.lavkarbo.no/search.php?searchid=4449589

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 19:46   #3
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Umulig" søkefunksjon?

Hei,
Her kan du søke på sidene via google, http://www.lavkarbo.no/
Her er den andre søkerfunksjonen, hvor man kan søke spesifikk I underfora, http://forum.lavkarbo.no/search.php
I den siste versjonen har jeg funnet at jeg ikke får opp noen svar når jeg søker på korte to og tre stavelsesord.
Her er en nyttig link, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=3894


Sist redigert av arnakristin : 13-02-10 kl 20:03. Årsak: Lagt inn link
arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 19:54   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: "Umulig" søkefunksjon?

Opprinnelig lagt inn av Serenio, her.

Dette er bare et lite frust-utbrudd. Jeg er medlem av flere andre forumer også og det er litt samme greia der. Alle erfarne brukere svarer "bruk søkefunksjonen" før du spør - og jeg skjønner selvsagt hvorfor. Men her inne er det så uhorvelig mye informasjon, og søker man etter noe spesielt så kanskje man må tråle seg gjennom 60-70 sider for å finne noe som kanskje er det man leter etter. Et eksempel er hvis man lurer på hva Fiberhusk er (nå vet jeg det, så det trenger dere ikke svare på altså!), bare ta et søk og se hva som dukker opp. (muligens også et døllt eksempel, men jeg kom ikke på noe annet å søke på akkurat nå, men jeg håper dere skjønner poenget)

Er det noen enklere måte å søke på, og kan dere som er svært erfarne kanskje være litt romslige når sånne ferskinger som meg spør om noe som sikkert er svart på mange ganger før?

Peace & love!

Du får tenke på hvor mye annet du lærer når du tråler igjennom X antall innlegg .
Forøvrig skal jeg være enig i at søkefunksjonen her på forumet ikke er av den enkleste...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 20:22   #5
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: "Umulig" søkefunksjon?

Gracella - godt poeng! Men ikke alltid så tidsbesparende.

Men ellers, takk for bidrag! Jeg skal gjøre mitt beste for å ikke spørre for mye unødvendig.

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41
"Nesten umulig å bli kvitt godterisuget" Maxxx Nyheter / media 3 24-07-07 21:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no