Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Slankepiller"?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-12, 11:51   #1
KristianM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Mo i Rana
Innlegg: 15
KristianM er på en erverdig vei

"Slankepiller"?

Nå finnes det utrolig mye rart på markedet av alskens slankepiller som lover rask vektreduksjon. Jeg er av natur veldig skeptisk til slike "lettvindtløsninger".

Er det noen her inne som har prøvd noen slike piller sammen med et lavkarbo kosthold? Og kanskje viktigst av alt, virker det?

Tror aldri jeg kommer til å kjøpe slike piller, men er litt nysgjerrig uansett

KristianM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 16:55   #2
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: "Slankepiller"?

De pillene jeg har hørt at har effekt baserer seg på at fettet du spiser sklir rett ut igjen, og fordrer lavt fettinntak. Og skulle du spise for mye fett, kan du få herlig fettdiare når du har tenkt til å slippe en uskyldig fis

Så om de funker, tja. På lavkarbokosthold? Absolutt ikke

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 16:58   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Slankepiller"?

Nei, jeg tror mange kan oppleve at det er effekt om man samtidig endrer kosthold - og da trenger man strengt tatt ikke piller

Ta feks 30-days - bare bullshit! De som har hatt så god effekt har uten tvil redusert energiinntaket og spist magert underveis også. BARE 30-days er bullshit (Prøvde i 2 x 30-days selv).

Da tenker jeg heller at feks rett inntak av fett, som kokosfett i større grad kan påvirke forbrenningen av fett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 17:23   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Slankepiller"?

å ta sink, magnesium, b-vit. krom eller annet man mangler funker på den måten at det hjelper kroppen til å fikse max forbrenning og hormonbalanse selv. bedre enn teite slankepiller

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 19:11   #5
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: "Slankepiller"?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

å ta sink, magnesium, b-vit. krom eller annet man mangler funker på den måten at det hjelper kroppen til å fikse max forbrenning og hormonbalanse selv. bedre enn teite slankepiller

Checked!

  Svar med sitat
Gammel 31-01-12, 22:52   #6
KristianM
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Mo i Rana
Innlegg: 15
KristianM er på en erverdig vei

Sv: "Slankepiller"?

Var som jeg trodde da altså

Disse slankepillene reklamerer jo med redusert opptak av fett, noe som absolutt ikke passer et lavkarbo kosthold.

Når det gjelder vitaminer, tar jeg daglig 600mg magnesium, 25mg sink, tran, og multivitaminer. Dette p.g.a lite variert kost siden jeg blir kvalm av det meste.

Glemte disse en dag her, og fikk kramper i leggene når jeg gikk tur, så husker nok å ta de heretter

KristianM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 10:02   #7
plastbox
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Tønsberg
Alder: 38
Innlegg: 511
plastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snillplastbox er virkelig snill

Sv: "Slankepiller"?

Vil bare legge til at vitamin D også er svært viktig, særlig for oss her i nord som har mulighet til å få tilstrekkelig sol toppen 2-3 måneder i året. Staten anbefaler 200-300 IU (internasjonale enheter) vitamin D per dag. Dette er minimumsnivået for å holde blodnivået over 32ng/ml, som stoppet en eller annen dødelig mangelsykdom (jeg ikke husker navnet på i farta) som rammet mange barn før i tiden.

Anbefalt nivå er dog 75-120ng/ml. Correct me if I'm wrong, har ikke lest om dette på lenge. Forskning har vist ganske utvetydig at det er fint lite du kan gjøre som krever så lite innsats og gir så stor payback som å tilføre kroppen nok vitamin D.

plastbox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert; ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 12:34   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Slankepiller"?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Vil bare legge til at vitamin D også er svært viktig, særlig for oss her i nord som har mulighet til å få tilstrekkelig sol toppen 2-3 måneder i året. Staten anbefaler 200-300 IU (internasjonale enheter) vitamin D per dag. Dette er minimumsnivået for å holde blodnivået over 32ng/ml, som stoppet en eller annen dødelig mangelsykdom (jeg ikke husker navnet på i farta) som rammet mange barn før i tiden.

Anbefalt nivå er dog 75-120ng/ml. Correct me if I'm wrong, har ikke lest om dette på lenge. Forskning har vist ganske utvetydig at det er fint lite du kan gjøre som krever så lite innsats og gir så stor payback som å tilføre kroppen nok vitamin D.

Rakitt (engelsk syke) - ikke dødlig, men heller ikke noe å trakte etter. Det ironiske er at nivået er satt for å holde rakitt unna, mens det finnes mange plager som følge av lavt d-vitaminnivå som begynner lenge før man kommer så lavt som til rakitt-nivået.

Noen gang lurt på hvorfor vi i de nordiske landene "tiltrekker oss" beinskjørhet? http://no.wikipedia.org/wiki/Vitamin_D#Mangelsykdom
Så litt solarium om vinteren, tran eller d-vitamin er nok ikke dumt for de fleste av oss.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:02   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Slankepiller"?

Opprinnelig lagt inn av plastbox, her.

Vil bare legge til at vitamin D også er svært viktig, særlig for oss her i nord som har mulighet til å få tilstrekkelig sol toppen 2-3 måneder i året. Staten anbefaler 200-300 IU (internasjonale enheter) vitamin D per dag. Dette er minimumsnivået for å holde blodnivået over 32ng/ml, som stoppet en eller annen dødelig mangelsykdom (jeg ikke husker navnet på i farta) som rammet mange barn før i tiden.

Anbefalt nivå er dog 75-120ng/ml. Correct me if I'm wrong, har ikke lest om dette på lenge. Forskning har vist ganske utvetydig at det er fint lite du kan gjøre som krever så lite innsats og gir så stor payback som å tilføre kroppen nok vitamin D.

Neste høst og gjennom vinteren blir det tran og solarium i massevis her. Jeg ligger akkurat på nederste normalverdi - og har nok en mistanke om at det ikke akkurat bidrar til overskudd og velvære. Fikk store doser tilskudd i fjor høst, men det varte jo ikke lenge... (2000 IU pr dag). Nå tar jeg sol to ganger i uka, og skal ned til syden i to uker. Deretter skal jeg innom min "alternative" lege og få resultater fra hårmineralanalyse så får vi legge en "slagplan".

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:10   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Slankepiller"?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Neste høst og gjennom vinteren blir det tran og solarium i massevis her. Jeg ligger akkurat på nederste normalverdi - og har nok en mistanke om at det ikke akkurat bidrar til overskudd og velvære. Fikk store doser tilskudd i fjor høst, men det varte jo ikke lenge... (2000 IU pr dag). Nå tar jeg sol to ganger i uka, og skal ned til syden i to uker. Deretter skal jeg innom min "alternative" lege og få resultater fra hårmineralanalyse så får vi legge en "slagplan".

2000IU var sommerdosen min det.... om vinteren må jeg på 4-5000IU + solarium 1-2 ganger i uka for å ikke synke så altfor mye.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:26   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Slankepiller"?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

2000IU var sommerdosen min det.... om vinteren må jeg på 4-5000IU + solarium 1-2 ganger i uka for å ikke synke så altfor mye.

Ojsan... lå du UNDER normalverdien før du begynte med tilskudd? Hvordan merker du forskjellen når du er oppe på godt nivå i motsetning til når du lå i bunn? Har aldri hatt verdier særlig over bunn-nivå selv Vet jo at d-vitamin lagres i fettcellene, og når jeg har problemer med å gå ned i vekt, vel, de gjør ingen nytte der ihvertfall hehe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 18:35   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Slankepiller"?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ojsan... lå du UNDER normalverdien før du begynte med tilskudd? Hvordan merker du forskjellen når du er oppe på godt nivå i motsetning til når du lå i bunn? Har aldri hatt verdier særlig over bunn-nivå selv Vet jo at d-vitamin lagres i fettcellene, og når jeg har problemer med å gå ned i vekt, vel, de gjør ingen nytte der ihvertfall hehe

Nei - jeg lå sånn ca 1/4-1/3 opp fra bunnen av normalområdet... men det var målt på høsten (ikke noe godt tegn - da bør man ligge høyt). I fjor sommer kom jeg meg godt opp da.

Jeg har gjort så mange grep (stoffskiftemedisin, kostomlegging, bøttevis med tilskudd) at det ikke er lett å trekke fram en bestemt årsak. Men noe må ha vært riktig for jeg har ikke vært syk i vinter! Ikke engang da det var mannefall på jobben og mannen også var syk. Og jeg pleide alltid å overta hans gamle forkjølelser.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41
"slankepiller" test Fridolina Nyheter / media 8 20-01-07 14:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no