Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-11, 14:08   #26
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av IdunSukkerfri, her.

Ingen fare for at jeg skal innta lightprodukter nei, når jeg først ER på lavkarbo så ER jeg på lavkarbo Så langt i dag har jeg inntatt 3-4 gram kh!

Og dere aner ikke hvor rart det er å akkurat ha spist kylling stekt i en god del fett med OST på, hehe. Gleder meg til å handle i dag, rømme og creme fraice har ikke fått være med i handlekurven siden FØR jeg var syk. Majones liker jeg desverre ikke.. Innrømmer at jeg kommer til å savne sukkerfri ketchup og skyr da.. *sukk*

Takk for kyllingtips, jeg tenkte egentlig litt på de som er i varmtvaredisken i butikken jeg da. Hvordan er de?

Spør i disken hva de er marinert i - men jeg spiser en del grillet kylling med skinnet på fra samme varmedisk så jeg ville ikke bekymret meg Det er jo GODT!

Jeg spiser litt ketchup uten sukker av og til, i dressinger feks. Skyr vet jeg også noen spiser her inne, men jeg aner ikke karboinnhold. SMakte en gang og ble skuffet over smaken så jeg holder meg unna

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:09   #27
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av IdunSukkerfri, her.

Innrømmer at jeg kommer til å savne sukkerfri ketchup og skyr da.. *sukk*

Skyr spiser jeg daglig... (naturell som jeg søter med splenda og ublandet funlight)... og vi har ikke spist annen ketchup enn den sukkerfrie siden den kom på markedet...sistnevnte er jo lavkarbo da..

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 14:17   #28
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Hjemmelaget aioli er deilig til kyllingvinger

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:01   #29
IdunSukkerfri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 16
IdunSukkerfri er på en erverdig vei

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Så ble det ikke ferdiggrilla kylling (verken lår eller vinger) på meg da de hadde ikke igjen flere på coop! Endte opp med kyllingkjøttdeig istedet, hehe. Forslag til hva jeg kan gjøre ut av det?

Sukkerfri ketchup skal jeg "innføre" etter en liten stund (ketchoman jeg ser dere, det ligger jo i navnet ) for den gjør jo nesten ALT bedre. Tenker først jeg prøver være så streng som mulig før jeg slipper opp og innfører litt skyr, ketchup, mer grønnsaker osv, så får jeg mest mulig ut av de få karbohydratene jeg skal ha nå.. Gjelder sånt sukkerfri brus og funlight også? Har egentlig avvent meg, men kan jo komme godt med tror jeg

I tillegg har jeg veid meg (var egentlig livredd) så nå vet jeg hvordan jeg ligger ann. Fint å vite til neste gang jeg veier meg, med tanke på resultater Er ikke mer enn rundt 10 kilo jeg vil ned tenker jeg, jeg vil ALDRI komme over til å bli "litt" for tynn etter å ha vært skrapa en gang før...

IdunSukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:05   #30
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av IdunSukkerfri, her.

Så ble det ikke ferdiggrilla kylling (verken lår eller vinger) på meg da de hadde ikke igjen flere på coop! Endte opp med kyllingkjøttdeig istedet, hehe. Forslag til hva jeg kan gjøre ut av det?

Sukkerfri ketchup skal jeg "innføre" etter en liten stund (ketchoman jeg ser dere, det ligger jo i navnet ) for den gjør jo nesten ALT bedre. Tenker først jeg prøver være så streng som mulig før jeg slipper opp og innfører litt skyr, ketchup, mer grønnsaker osv, så får jeg mest mulig ut av de få karbohydratene jeg skal ha nå.. Gjelder sånt sukkerfri brus og funlight også? Har egentlig avvent meg, men kan jo komme godt med tror jeg

I tillegg har jeg veid meg (var egentlig livredd) så nå vet jeg hvordan jeg ligger ann. Fint å vite til neste gang jeg veier meg, med tanke på resultater Er ikke mer enn rundt 10 kilo jeg vil ned tenker jeg, jeg vil ALDRI komme over til å bli "litt" for tynn etter å ha vært skrapa en gang før...

Tja, kyllingkjøttdeig sammen med 4 eggeplommer og 1 eller 1.5 dl fløte og salt og pepper, feks også med finhakket fetaost og oliven om du vil det blir deilige kjøttkaker... :P

Ellers kan du lage deg eget tacokrydder og spise taco uten skjell ... lag guacalmole og kjøp en tacosaus med lite karbo, masse ost, rømme, salat... urgh - der fant jeg nok middagen MIN i morgen

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:49   #31
lillefixen
Juniormedlem
 
lillefixen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 38
Innlegg: 49
lillefixen er på en erverdig vei

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

kjøp en tacosaus med lite karbo

Fikk plutselig stor trang til å slenge inn en anbefaling her! Fant en økologisk tacosaus fra Santa Maria på Coop her en dag. Bare naturlige råvarer, null sukker og 5% karbohydrater. Snakker om perfekt, som sendt fra himmelen! Halleluja!

lillefixen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 17:53   #32
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av lillefixen, her.

Fikk plutselig stor trang til å slenge inn en anbefaling her! Fant en økologisk tacosaus fra Santa Maria på Coop her en dag. Bare naturlige råvarer, null sukker og 5% karbohydrater. Snakker om perfekt, som sendt fra himmelen! Halleluja!

TAKK! *skriver på lista*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:02   #33
IdunSukkerfri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 16
IdunSukkerfri er på en erverdig vei

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Hørtes herlig ut!! Det blir taco!
Og nå kom jeg på at jeg glemte å kjøpe avocado! visste det var NOE

Jeg har forresten spist for mye proteiner i dag tror jeg og ikke nok fett.. Etter middagen som jeg spiser nå så ligger jeg på 14,5 gram kh, altså 4,8%, 47,5% proteiner og 49,3% fett.

Trenger jo ikke mer karbohydrater akkurat, men burde jeg kjøre på med litt mer fett for å få opp prosenten, isåfall.. hva? ligger på 1200 kcal ca.

I morgen skal jeg gjøre det annerledes ihvertfall..

IdunSukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:08   #34
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av IdunSukkerfri, her.

Hørtes herlig ut!! Det blir taco!
Og nå kom jeg på at jeg glemte å kjøpe avocado! visste det var NOE

Jeg har forresten spist for mye proteiner i dag tror jeg og ikke nok fett.. Etter middagen som jeg spiser nå så ligger jeg på 14,5 gram kh, altså 4,8%, 47,5% proteiner og 49,3% fett.

Trenger jo ikke mer karbohydrater akkurat, men burde jeg kjøre på med litt mer fett for å få opp prosenten, isåfall.. hva? ligger på 1200 kcal ca.

I morgen skal jeg gjøre det annerledes ihvertfall..

Det går så fint så - du lærer jo kjempekjapt! En dag med "ubalanse" gjør lite - bare du er fornøyd med maten og synes dette er ok!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 18:59   #35
IdunSukkerfri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 16
IdunSukkerfri er på en erverdig vei

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Tusen takk for alle svarene du kommer med !

Egentlig fornøyd, men jeg er så himla sulten nå Burde egentlig ikke være det tror jeg, men så har jeg jo spist ganske mye lenge nå, så uansett endring med karbohydratene burde jeg vell regne med å bli sulten når kroppen plutselig skal få mindre mat i tillegg. Har druknet meg selv med vann og te men er like sulten.. Er det normalt?

Ikke vant med å klare begrense meg jeg vet dere

IdunSukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-04-11, 19:09   #36
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Jeg er jo en overspiser nå, så når jeg ikke får nok ved et måltid, så tar jeg meg noen ostebiter (Hvitost inneholder 0 karbo) og litt vann for å fylle opp magen litt mer. Nå er jeg i uke 3 ut i dette, og nå kjenner jeg at sulten avtar litt og jeg blir raskere mett! mye å glede seg til med andre ord. Bare hold ut!
Det er normalt å føle litt sult, men du trenger ikke å gå sulten med mindre du teller kaloriene også.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:34   #37
IdunSukkerfri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 16
IdunSukkerfri er på en erverdig vei

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg er jo en overspiser nå, så når jeg ikke får nok ved et måltid, så tar jeg meg noen ostebiter (Hvitost inneholder 0 karbo) og litt vann for å fylle opp magen litt mer. Nå er jeg i uke 3 ut i dette, og nå kjenner jeg at sulten avtar litt og jeg blir raskere mett! mye å glede seg til med andre ord. Bare hold ut!
Det er normalt å føle litt sult, men du trenger ikke å gå sulten med mindre du teller kaloriene også.


Jeg håper virkelig jeg får den forbedringen også, jeg blir gal av dette suget mitt.. Hvitosten har jeg allerede oppdaget, hehe. Har blitt litt småspising av det etter måltid.. Ikke bra, småspising skal vi ikke ha.

Men jeg merker allerede en viss forskjell i kroppen da, selv om det er andre dagen min i dag. Jeg er fortsatt litt usikker på hvor lavt jeg skal ligge på karbene, jeg kjenner at jeg gjerne skulle hatt litt mer enn 15. Frokosten har allerede bestått av 5 gram, noe som betyr at jeg bare har 10 igjen resten av dagen. Det går det, men jeg kjenner jeg savner å kunne spise mye mer brokkoli og blomkål foreksempel, grønnsaker har jeg vært vant til å spise MYE av Tenker at jeg burde komme meg i ketose og være der en liten stund før jeg går over på 25-50 om dagen. Hva tenker dere om det?

Ellers har jeg spist gigafrokost, med for lite fett. ÆSJ. Alt for mye kyllingkjøttdeig med litt brokkoli og en del ost. Burde tatt egg som alle andre med bacon eller masse ost, jeg har bare fått i meg rundt 600 kalorier og for mye proteiner istedet. Men det fristet mer med kjøtt Andre dagen som sagt, jeg lærer..

IdunSukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:40   #38
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Jeg synes du skal spise det du har lyst på av blomkål og brokkoli jeg Ser ikke noe poeng i å kutte ned på det Trur veldig mange har godt av å få i seg litt ekstra grønnsaker Jeg vil tro du mest sannsynelig fortsatt vil være i ketose selvom du hiver innpå med litt mer grøntfor

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 11:59   #39
IdunSukkerfri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 16
IdunSukkerfri er på en erverdig vei

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Jeg synes du skal spise det du har lyst på av blomkål og brokkoli jeg Ser ikke noe poeng i å kutte ned på det Trur veldig mange har godt av å få i seg litt ekstra grønnsaker Jeg vil tro du mest sannsynelig fortsatt vil være i ketose selvom du hiver innpå med litt mer grøntfor

Jeg spiser jo en god del også da, men vet jo at jeg uansett kommer til å havne der at jeg spiser MENGDER med grønnsaker igjen. Spørsmålet er bare når, og om jeg skal være ekstra "streng" i starten som en kickstart eller noe.

Men siden du sier det så skal jeg spise litt mer da Kan ikke se at DET skulle gjøre verdens største forskjell, men så vet jeg ikke mye om ketose.

IdunSukkerfri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 12:15   #40
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

jeg er absolutt ingen ekspert altså så du må gjøre det du følger for selv men ser det står egenkomponert lavkarbo i "boksen" din, og da synes jeg det er dumt å kutte ned på blomkål og brokkoli dersom du liker det så godt Trur ikke det vil ha noen negativ effekt å spise det man har lyst på at dette (så lenge man får i seg nok fett i tillegg da ). Har lest om flere som har økt antall karber i form av grønnsaker og hatt god effekt av det

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 16:21   #41
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Vet du hvor mye grønnsaker du faktisk kan spise for å nå opp i 15-20 gram karbo hver dag?? Det er MYE!

Jeg ville ikke bekymret meg om mengder i starten - kroppen din vil endre lysten på mat etterhvert, bare gi den tid. Cravings på grønnsaker kan godt komme av at kroppen din trenger den fine næringen de gir også

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 18:39   #42
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Halloien! Flott at dere tar ansvar for sykdommen deres og ønsker konkrete rammer som på en måte er ute av deres kontroll - men et fast system som dere kan sette "ting" inn i. Mat, kanskje.

Nå skal jeg ikke preke så fryktelig mye, vil igrunn bare konstatere at i en oppstartsfase for å oppnå ketose kan det være å anbefale for kvinner å starte på 20 kh/døgnet, for deretter med tid og stunder gå ned til 15 i den tiden man ønsker være i ketose. Dette gir litt mer slingringsmonn på frokosten f.eks. Meget mulig enkelte vil steile når de ser jeg anbefaler dette, men det funker for meg - og jeg vet det funker for andre. T.Andersen skriver også i boken sin at kvinner skal ha 20 og menn 15 kh/døgnet.

Selv har jeg ingen problemer med å gå på 0-5 kh/døgnet, men da i sammenhengende ketose over lengre tid. Da tåler kroppen mer.

Nå skal jeg være streng:
Veiedag maks 1 dag i uken. Og ja, det er herved FORBUDT med dobbel- og trippelveiing daglig. Bare kutt det ut. Nå. Gjem den vekk. Du blir bare stresset av det (hilsen hu som veide seg 2 ganger daglig i fem måneder og til og med førte skjematisk på pc'en...-idioti). Stressfaktorer som veiing kan gi fører bare til at vekten stagnerer. Jo mer stress, jo mer adrenalin i kroppen. En oppjaget kropp er på jakt, da sparer man på det man har - vi er jo dyr vi og

I dag spiste jeg gårdagens mini-pizza til frokost (bare fett), til middag spiste jeg hjemmelaget kebab med sopp, løk og hjemmelaget dressing (5 karb). Og enda skal jeg kose meg med hjemmelaget sjokoladekake (lavkarbo of course), og kan unne meg TO kakestykker til Norske Talenter. Det er kanskje litt utenfor boka, men det er helg - og lavkarbo skal ikke være noen straff!

Her er litt motivasjon:
Jeg veide 124,8 kg. Jeg er 180 cm høy. Jeg hadde utstrakte problemer med kviser og eksem i ansikt og på overkropp. Jeg er manisk depressiv. Jeg slet mye med overspising etter mobbing og psykiske overgrep. Jeg slet med PCO (polycystisk ovariesyndrom - altså flere cyster i eggstokker). Jeg var tjukk og ulykkelig.

Halvannet år senere har jeg gått ned 34 kg, 21 kg ved hjelp av ketolyse (siden juli-10). Jeg er selvfølgelig like høy enda. Takk og lov. Jeg har ikke problemer med kviser lengre, og eksemen holder seg borte når jeg har stålkontroll på fettet (fettet smører huden). Jeg er følgelig enda manisk depressiv, men tolererer mer i hverdagen og føler meg lykkeligere fordi jeg mestrer endelig NOE. Jeg har endelig normalisert menstruasjon, og det beste; jeg er fri for cyster.
Legger dere merke til at vekttapet kommer til slutt? Fordi det i det store og hele faktisk ikke betyr HELE verden. Selvfølgelig er det en gevinst i seg selv - et vekttap fra 124,8 kg til 90,5 (mandag).
Ber dere instendig om å legge vekk fokuset på å miste de kiloene dere eventuelt ønsker bli kvitt - det skjer ikke over natten, det skjer ikke i løpet av helgen. Men det VIL skje. Det krever tålmodighet, disiplin og et ønske om å søke kunnskap underveis. Bytt ut viljen SF'en har/hadde over dere - bytt den ut med ekte kontroll

Håper jeg ikke tråkker noen på tærne - ønsker dere ALT det beste livet kan gi dere. Og nå kjenner jeg at prikker litt i nesen - er nok litt emosjonell i dag :P

Klem,

Prutti

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 08-04-11, 19:00   #43
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tidligere spiseforstyrret, kick og lavbarko?

Opprinnelig lagt inn av IdunSukkerfri, her.

Heihei Jeg er ikke helt sikker hvor jeg skal poste for at det blir mest "riktig", men prøver meg her jeg.. Dere får si ifra hvis det blir feil

Jeg har som overskriften sier, slitt med spiseforstyrrelser. Jeg har kjempet meg opp fra en bmi på rundt 14 (helt alene) og har nå fått ett ganske fornuftig syn på mat. Jeg er ikke redd fett eller karbohydrater lenger, men derimot har jeg gått amokk. Før hvor problemet var å være undervektig og småspise har det blitt det totalt motsatte. Jeg har de siste månedene startet å overspise, og det i ekstreme mengder. Vekten har gått fra der jeg var fornøyd (opp i normalsonen) til en vekt jeg absolutt ikke er komfertabel i! Til og med de rundt meg har begynt å kommentere det, så det er ikke "feil syn" på meg selv.. Sist jeg sjekket vekta var jeg 10 kilo for mye, og det har nok gått litt over der igjen også.

Kroppen har tydelig tatt god hevn over sultkatastrofen som var, spiser jeg klarer jeg ikke slutte, og det er helt j... hvor mye jeg kan få i meg på en dag. Vekta skyter i været i ekstremfart og det er ikke spesielt morsomt nå lenger for å si det mildt. Kostholdet mitt i seg selv er egentlig ganske bra, jeg spiser mest mulig rent av proteiner, karbohydrater gjennom MYE frukt og grønt (hvor frukt er min største fiende, det er ofte her jeg sprekker) og litt sunt fett. Spiser ofte speltlomper og bakverk av bokhvete, mandelmel osv for litt ekstra karbs. Gluten og sukker har jeg så godt som kuttet ut (litt kos innimellom da). Jeg har gitt overspisingen min litt tid i håp om at det bare var en fase, men nå gir jeg snart opp. Orker ikke mer vektoppgang hvor fettprosenten bare blir større og større. Det er tydelig at jeg gjør NOE feil.

Feilene tror jeg er for lite fett. Jeg har de siste dagene prøvd å kutte ut frukt , og spist litt mer fett og fortsatt med proteiner. Det har hjulpet føler jeg, selv om jeg sprakk GRUSOMT i dag hvor jeg lover dere at dere hadde fått hjerteinfarkt av karbohydratmengden Derfor har jeg tenkt at kanskje lavkarbo er verdt ett forsøk, både for å få mer kontroll over spisekick og inntak og forhåpentlig gå ned 3-10 kg, alt ettersom.

Så jeg lurer på (unnskyld lang intro) om noen har noen meninger? Har noen slitt med det samme? Kan lavkarbo hjelpe meg tror dere? OG vil jeg miste litt av disse ekstra kiloene? Skulle gjerne hatt litt meninger før jeg hopper på bølgen her og kutter karboene og trapper opp med fettet

Så må jeg også legge til at jeg får hjelp med det psykiske.

Å her føler jeg virkelig at jeg MÅ svare. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser selv over halve livet mitt. Jeg skal ikke legge ut om hele min kamp med spiseforstyrrelser, men om du ønsker å prate med meg kan du sende meg en melding privat Men jeg vil GJERNE hjelpe deg!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker-kick? sirib Spørsmål og svar 9 19-03-11 08:32
Fet mat kan gi kick på samme måte som kokain Iset Nyheter / media 11 06-05-10 15:53
Tidligere kur og partystoppere kalla82 Ketolysekuren 6 06-05-10 10:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no