Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-05-11, 11:37   #1
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Jeg sliter virkelig med å få ned mat om dagen, og vekta står stille. Akkurat det med vekta er vel ganske normalt etter 6 uker har jeg forstått, men nå begynner jeg å føle meg skikkelig uvel og utmattet. Jeg har slitt litt med angst noen år, og jeg kjenner tilløp til panikk når jeg er så slapp.

Prøver så godt jeg kan å spise riktig, men det vanskeligste for meg nå er å få i meg nok karbo. Både blomkål og brokkoli "kjører heis" flere ganger før jeg får svelget det, og det blir ubehagelig i lengden. Nå koker jeg kyllingsuppe med mye grønnsaker i som jeg har tenkt å kjøre med stavmikser slik at jeg slipper å tygge for mye, men jeg lurer altså på om jeg kan kjøre på med litt ekstra løk for å få opp karbene litt?

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:42   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Både løk, og rød paprika er fine ting å øke på med

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 11:49   #3
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Åh, det var godt å høre! Jeg elsker løk, men vanlig paprika klarer jeg ikke. Bruker den spisse, søte mye i thaisuppe, men de er som er i butikken nå er fra Israel. Jeg kjøper ikke varer derfra..

Tusen takk for raskt svar, Gerd!

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:01   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Løk er supert! Og det virker veldig styrkende på immunforsvaret også - så spis ivei!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:02   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Chili, hvitløk er også fint

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:05   #6
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Flotte greier.

Jeg elsker sterk thaisuppe med masse snadder i, så jeg skal lage meg flere liter når den spisse paprikaen kommer i butikkene. Den suppa får jeg aldri nok av. Tusen takk, dere.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 12:29   #7
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Hei Olive Oil!
Elsker løk jeg også, og nå fikk jeg lyst på thaisuppe :-)
Har du en god oppskrift du vil dele?

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:26   #8
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Hei

Jeg har ikke akkurat noen eksakt oppskrift, for denne er noe jeg har mekket sammen selv. Da blir det ofte litt variasjoner etter hva jeg har i kjøleskapet. Det viktigste synes jeg, er å koke skikkelig kraft selv, for etter min mening blir det en ekkel smak av buljongterninger. Jeg pleier å lage en stoor kjele, for det er supert å fryse denne i passe porsjoner til en lettvint og god middag eller kvelds. Jeg er så heldig å bo nær svenskegrensen, så jeg pleier å kjøpe poser med kyllinglår, men det går like fint med hel rå kylling. Bør deles i mindre stykker om du ikke har kjempegod tid.

Kok kyllingen i vann tilsatt salt og en bit purre til den er mør. Bør holde med en halv time om den er delt. Mens den koker, skjærer du opp grønnsaker i tynne strimler. Jeg synes det blir best med spiss paprika, purre og sjalottløk. Riv et par cm. ingefærrot og knus 3-4 fedd hvitløk. Chili er et must, men jeg har et par chilipyser i familien og pleier å smake til suppa med ferdigmost chili fra glass til slutt.
Når kyllingen er ferdig, tar du den opp av vannet. Smak på kraften, og kok den inn noen minutter om den er svak. Fres grønnsakene myke i olje og tilsett kraften og en boks kokosmelk. Plukk kyllingen og del kjøttet i passe stykker. Vil du ha mer kjøtt, kan du skjære opp fileter og slenge i. Smak til med salt, pepper og en dæsj limesaft til slutt.

Har ikke laget denne mens jeg har gått på ketolyse, men det er vel ikke for galt, tror jeg. Smaker forresten meget godt med eggnudler for de som kan spise det.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 13:52   #9
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Har ikke laget denne mens jeg har gått på ketolyse, men det er vel ikke for galt, tror jeg. Smaker forresten meget godt med eggnudler for de som kan spise det.

Omtrent hvor mye vann har du til en kylling? 1 liter? Prøver å lage en oppskrift av denne for denne MÅ jeg bare prøve! Tenker jeg hiver oppi litt linser for å få litt mer mat i den.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 15:09   #10
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Pleier å ha i nok vann til å dekke kyllingstykkene, ca. 2 liter kanskje, og koker inn til halvannen liter etterpå. Hvis det blir mindre kraft enn det, bør man kanskje redusere litt på kokosmelken. Fint om du gir tilbakemelding på hvordan den blir med linser. Det høres spennende ut.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 16:09   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Gosh - jeg har en oppskrift på en killer thai-kylling-kokosmelk- mm suppe... *løper til bokhylla* - jeg bare MÅ dele!
..
..
..

Ok, SÅ kjapt gikk det ikke... må lete litt i løse oppskrifts-papirer bunken min Verdt og vente på altså!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 17:18   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Hei

Jeg har ikke akkurat noen eksakt oppskrift, for denne er noe jeg har mekket sammen selv. Da blir det ofte litt variasjoner etter hva jeg har i kjøleskapet. Det viktigste synes jeg, er å koke skikkelig kraft selv, for etter min mening blir det en ekkel smak av buljongterninger. Jeg pleier å lage en stoor kjele, for det er supert å fryse denne i passe porsjoner til en lettvint og god middag eller kvelds. Jeg er så heldig å bo nær svenskegrensen, så jeg pleier å kjøpe poser med kyllinglår, men det går like fint med hel rå kylling. Bør deles i mindre stykker om du ikke har kjempegod tid.

Kok kyllingen i vann tilsatt salt og en bit purre til den er mør. Bør holde med en halv time om den er delt. Mens den koker, skjærer du opp grønnsaker i tynne strimler. Jeg synes det blir best med spiss paprika, purre og sjalottløk. Riv et par cm. ingefærrot og knus 3-4 fedd hvitløk. Chili er et must, men jeg har et par chilipyser i familien og pleier å smake til suppa med ferdigmost chili fra glass til slutt.
Når kyllingen er ferdig, tar du den opp av vannet. Smak på kraften, og kok den inn noen minutter om den er svak. Fres grønnsakene myke i olje og tilsett kraften og en boks kokosmelk. Plukk kyllingen og del kjøttet i passe stykker. Vil du ha mer kjøtt, kan du skjære opp fileter og slenge i. Smak til med salt, pepper og en dæsj limesaft til slutt.

Har ikke laget denne mens jeg har gått på ketolyse, men det er vel ikke for galt, tror jeg. Smaker forresten meget godt med eggnudler for de som kan spise det.

Denne er nok fin på ketolyse

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 21:56   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Opprinnelig lagt inn av Olive Oil, her.

Pleier å ha i nok vann til å dekke kyllingstykkene, ca. 2 liter kanskje, og koker inn til halvannen liter etterpå. Hvis det blir mindre kraft enn det, bør man kanskje redusere litt på kokosmelken. Fint om du gir tilbakemelding på hvordan den blir med linser. Det høres spennende ut.

På ketolyse er nok ikke linser det lureste, det inneholder jo en del karber. Men det er veldig godt da!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 22:09   #14
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Løk for å få opp karboinntak. Smart eller dumt?

Nei, jeg vet linser har mye karbo, men jeg tenkte det smakte godt for resten av familien. Jeg holder av min porsjon først og blander i evt. linser eller nudler til resten av gjengen til slutt.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karboinntak når man ikke skal gå ned Bumble Stoffskifte / hormonproblemer 3 26-10-10 22:33
Dumt spørsmål ... eller ikke? Randi70 Ketolysekuren 13 14-09-10 08:37
Økning av karboinntak/ut av ketolysekuren? livsti Ketolysekuren 2 26-03-08 22:14
Hvor smart er din høyre fot Mum 4 2 Livets lyse side 9 09-10-05 15:28
Nutrilett Smart Carb Elisabeth Induksjonen 3 05-04-05 14:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no