Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-07-06, 22:18   #1
moea
Juniormedlem
 
moea sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Lindås, utafor bergen
Alder: 40
Innlegg: 46
moea er på en erverdig vei

Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Jeg må prøve en annen måte å gå ned i vekt på, for dette kostholdet går ikke jeg ned i vekt med. Har gått på dette kostholdet i 2 mnd og går ikke ned. Har prød å holde meg borte fra melkeprodukter, tar ketolysekosttilskudd, drikker mye vann, er under 20 karb om dagen, trener spinning 2 dager i uken. Noe mer som trengs for å gå ned i vekt? Burde ikke være det.

moea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose mat:) Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 22:29   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Det er svært skjelden og uvanlig at man ikke går ned i det hele tatt på lavkarbo. Det er mulig at det ikke passer for deg.... Men da lurer jeg på hvorfor.

Om du går på ketolysekuren er det kanskje noe du har misforstått eller ikke har fått med deg i boka ? For du har lest boka ?

Vil gjerne hjelpe deg om du gir det en ny sjanse.

Hva er en typisk dagsmeny for deg ? (Hva og hvor mye)
Hvor mange måltider spiser du pr dag ?
Spiser du mye grønnsaker ?
Hvor mye vann drikker du pr dag ?
Hvorfor holder du deg borte fra melkeprodukter ? Har du funnet ut at du ikke tåler dem ?
Bruker du mye lavkarbo produkter ?
Bruker du mye kunstig søtstoff ?
Tar du spesielle medisiner ?


Har flere spørsmål jeg, men dette er en begynnelse som kan gi meg en liten pekepinn på hva årsaken kan være.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-07-06, 22:37   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Tok en titt på den forrige menyen du postet. Og fant ut at du går på Atkins. Ble litt avledet av ketolysepillene ! Spiser du fremdeles det samme som du skrev ned sist eller har du gjort endringer ?
Tar du fremdeles Nonijuice og spiser 6 skiver prinsesse brød pr dag ?

Har du skeiet ut nå i sommer eller har du holdt deg til tillatte matvare lista ?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 01:50   #4
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Nonijuice har 11% karber. Det vet jeg fordi jeg nettopp har vært på besøk hos min bror og nevø, som begge tar det og skriker over seg om hvor bra det er. Men jeg leste på flasken jeg da...

Vet ikke hva prinsessebrød er, men seks skiver av noe som helst som kalles brød, høres litt mye ut for meg. Imidlertid tenker jeg nok at hvis man drikker en skvett nonijuice per dag, blir det fort noen karber der, ja.

Når det er sagt, er min bror og nevø diabetikere, og de har hatt stor nytte av den juicen på en del punkter. Men kanskje jeg ser noe annet der som de ikke ser.

Jeg ville i hvert fall ikke tatt den juicen på Atkins. Jeg ville faktisk ikke tatt noen som helst juice på Atkins. Og i hvert fall ikke i starten.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 10:40   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Lavkarbo er ikke bare Atkins da...
Kansje du er blandt dem som trenger litt mer karber for at kroppen din vil ned i vekt. Du kan jo prøve å trappe opp til ca 60g om dagen og se hvordan du og kroppen din trives på det.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 17:48   #6
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Kanskje du skulle kjøpt ketolyseboken når du kjøpte ketolysetabelettene.
Jeg er hvertfall veldig førnøyd med ketolysekuren, skulle egentlig bare gå ned 30 kg men nå er det blitt 35 kg på ett år.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 20:53   #7
moea
Juniormedlem
 
moea sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Lindås, utafor bergen
Alder: 40
Innlegg: 46
moea er på en erverdig vei

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Jeg har prøvd alle gode råd, og har lest myyyye her inne. Har prøvd alt føler jeg.Har holdt meg borte fra melkeprodukter fordi jeg tenkte at det skulle hjelpe meg å gå ned, og i tilfelle jeg reagerte på noe av det. Jeg har også vært kjempeflink å spise grønnsaker til alle måltid.Nonijuicen er kuttet ut for lenge siden. Og prinsessebrødet spiser jeg ikke lenger. Finnes ikke motivasjon igjen her, siden jeg er såå flink å spise det jeg skal.

moea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose mat:) Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 20:54   #8
moea
Juniormedlem
 
moea sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Lindås, utafor bergen
Alder: 40
Innlegg: 46
moea er på en erverdig vei

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Er ikke ketolysekuren det samme atkins noenlunde da, utenom at der ligger man på 15 karb i stedenfor 20?

moea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose mat:) Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 21:02   #9
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av moea

Jeg har prøvd alle gode råd, og har lest myyyye her inne. Har prøvd alt føler jeg.Har holdt meg borte fra melkeprodukter fordi jeg tenkte at det skulle hjelpe meg å gå ned, og i tilfelle jeg reagerte på noe av det. Jeg har også vært kjempeflink å spise grønnsaker til alle måltid.Nonijuicen er kuttet ut for lenge siden. Og prinsessebrødet spiser jeg ikke lenger. Finnes ikke motivasjon igjen her, siden jeg er såå flink å spise det jeg skal.

Skjønner godt at motivasjonen forsvinner når du ikke får resultatene du ønsker. Det er mye mulig at lav lavkarbo ikke er noe for deg.

Du er kanskje en av de som trenger mer karber. Da er Lindberg kosthold noe som muligens passer.

Les mer her:

Dr Lindbergs:

Det er mer og anderledes mat. Gi det et forsøk før du går over til lavkalori da !
Du finner også masse info her: www.drlindbergs.no

Håper du finner noe som passer deg, lykke til videre

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-06, 21:19   #10
moea
Juniormedlem
 
moea sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Lindås, utafor bergen
Alder: 40
Innlegg: 46
moea er på en erverdig vei

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Takk for alle svar i hvertfall Kan hende jeg trenger flere karber ja...Hvem vet. Fedon er i hvertfall bedre, med tanke på at man faktisk kan spise frukt. Det blir jo helt fantastisk..

moea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose mat:) Svar med sitat
Gammel 27-07-06, 02:30   #11
Karin
Seniormedlem
 
Karin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Bergen
Alder: 68
Innlegg: 1.550
Karin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressursKarin er en virkelig god ressurs

Sv: Nei nå gidder jeg ikke mer lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Lise

Lavkarbo er ikke bare Atkins da...

Helt enig, Lise. Men siden Moea går på Atkins (som Nille skrev), så tenkte jeg at jeg kunne si noe om akkurat det. Siden jeg har litt erfaring der.

__________________
Karin

Karin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no