Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Da skal jeg i gang med lavkarbo

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-10, 14:17   #1
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Da skal jeg i gang med lavkarbo

Nå har jeg jo levd i 12 uker på kun pulver og gått ned ca 23 kg. (har ikke vekt her i Spania, så vet ikke akkurat). Nå skal jeg gradvis trappe opp med mat over de neste ukene. Fortsette med to av tre poser med pulver, men også ha tre måltider med mat for dagen, først veldig små måltider, så større etter hvert.

Jeg er ikke helt fornøyd med og enig med de kostholdsrådene vi får på kurset, mye er bra, men en del virker også litt feil. Så jeg kommer nok til å modifisere det litt. Tillate litt mindre karber og mer fett enn det som er ment. I tillegg så er det meningen at man skal fotsette på kombo av pulver og mat til man har nådd trivselsvekten. Men pulveret vil utgjøre ca 37 g karber for dagen bare det. Det vil si at hvis jeg spiser det og mat så kan jeg ikke fortsette å være i ketose (tror grunnen til at jeg har vært i ketose hittil til tross for 50 karber for dagen nok er at det er så lite av energi i tillegg at de tingene "hjelper" hverandre). Det er nok en del valg jeg må ta etter hvert om hva som er "lov" og hva som ikke er det, så det blir en spennende vei å gå.

Jeg har jo en del kilo igjen å ta av selv om jeg nå snart har nådd målet jeg satte meg når jeg begynte om å komme ned i 80 kg. Så jeg håper at jeg kan finne et kosthold som jeg føler jeg kan leve med resten av livet, men som samtidig tillater meg å fortsette å gå langsomt ned i vekt (eller ikke fullt så langsomt alt ettersom) men langsiktighet er i fokus nå. Kurset varer frem til februar, så så lenge har jeg oppfølging. Så det er på en måte tiden jeg har på å innarbeide vaner som er så gode at de blir en livsstil tenker jeg.

Jeg har alt begynt å lage litt lavkarbomat til resten av familien (mann som også trenger å gå ned i vekt, og to små barn) nå blir det jo enda mer fokus ettersom jeg også kan spise maten. Så jeg kommer nok til å bruke forumet enda mer for oppskrifter etc. nå fremover.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 17:55   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Da skal jeg i gang med lavkarbo

Mye gode oppskrifter her inne!
Lykke til

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På tirsdag skal jeg i gang paprika Generell diskusjon 6 15-05-10 20:44
Hjelp, jeg skal i gang igjen lille74 Ketolysekuren 2 27-01-10 23:52
Nå skal vi snart i gang:) amatøren Ketolysekuren 3 30-06-08 20:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no