Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Jeg er også ny her inne ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-02-11, 11:44   #1
beardis|
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 5
beardis| er på en erverdig vei
Question

Jeg er også ny her inne ...

Hei Jeg er også ny her inne og veldig ny på området lavkarbo. skjønner at jeg trenger å lese ganske mye mer for å forstå hele lavkarbo-ideen, men har ett spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg lurer rett og slett på om det går an å gi ett mål på hvor mye fett man trenger å spise i løpet av ett døgn for at det skal være tilstrekkelig mhp vektnedgang? Jeg har i alle år (54 av dem faktisk) ikke vært så veldig glad i fett, (unntatt den som er i sjokoladen da) så jeg har litt problemer med å spise så mye fett. Det eneste fettet jeg egentlig er glad i er bacon, men orker jo ikke å spise det hele tida
Har lest endel rundt her inne og ser at det er så mange aktive og flinke folk her inne, noen som kan hjelpe en litt forvirret ny-på-lavkarbo-sjel?

beardis| er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 12:12   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er også ny her inne....

Det er litt vanskelig å gi deg råd utifra "egenkomponert" kosthold, men basis-reglene er slik at spiser du under 72 gram karbo pr dag kan du spise så mye fett du vil. Er du i ketose og spiser veldig lite karbo, bør du ligge ihvertfall på rundt 70% av dagens kcalorinntak i fett. Fett har 9 kcal pr gram, mens karbo og protein har 4 kcal pr gram. Husk også at du bør spise NOK protein, den generelle tommelfingerregel er 1-1.5gram protein pr kg kroppsvekt.

Det finnes mange tråder om hvordan få i seg nok fett, søk litt på første siden av www.lavkarbo.no og bli inspirert!
Smør til steking, avocado, laks, makrell, olje i salaten og majones er greie fettkilder. Er du uvant med fett kan du innføre litt og litt, du MÅ ikke drukne maten din i starten

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 12:16   #3
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er også ny her inne....

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Smør til steking, avocado, laks, makrell, olje i salaten og majones er greie fettkilder. Er du uvant med fett kan du innføre litt og litt, du MÅ ikke drukne maten din i starten

Samt bacon, nakkekoteletter og entrecotè og meieriprodukter

Hjertelig velkommen og ikke minst lykke til!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 12:20   #4
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Jeg er også ny her inne....

Hei og Velkommen, beardis.

Fløte i kaffe`n, en desj rømme til laksen, avocado som Nerthus sier, det er en kjempeflott kilde. Og den FØLES ikke som fett.

Kommer til å gå bra skal du se, les deg "opp" rundt omkring her inne. Det er et fantastisk forum med mange gode tips og oppskrifter, og så mange flotte og hyggelige mennesker.

Lykke til fremover!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 12:28   #5
beardis|
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: akershus
Innlegg: 5
beardis| er på en erverdig vei
Smile

Sv: Jeg er også ny her inne....

Tusen takk dere for svar, jeg er i ketose, har forunderlig lite behov for mat, og spiser nok kanskje enkelte dager alt for lite, både av fett og proteiner..... Men jeg må nok kaste meg rundt og lese og lese til øyet blir stort og vått om LCHF. Jeg har kuttet ut alt sukker, alt av brød/kornprodukter, all pasta, ris etc. spiser kun kjøtt/grønnsaker + det jeg klarer å få til av fett. Har gått ned ca. 5 kg på 4 uker, så det skjer jo noe
Forresten dere - hvordan får dere lagt til en sånn ticker? Jeg fikk lagd en men vet ikke helt hvordan jeg får lagt den til profilen min?

beardis| er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-02-11, 14:06   #6
Sweet_Girl_
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Jeg er også ny her inne....

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ghlight=ticker

her e heile oppskrifta te kossen man skal lage den..

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:21   #7
Huskatt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 18
Huskatt er på en erverdig vei

Sv: Jeg er også ny her inne....

Hei!
Finner ingen tråd som passer til det jeg er ute etter, derfor hiver jeg meg inn her da det er andre helt nye
Hvordan får man slike border/vektstatistikk nederst? Jeg vil ha en slik som viser vektstatistikk.. :P

Huskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:28   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Jeg er også ny her inne....

Det ligger en link til det i innlegget over ditt, i Sweet Girls innlegg

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:32   #9
Huskatt
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 18
Huskatt er på en erverdig vei

Sv: Jeg er også ny her inne....

Takk!
Jeg har nå gjort det som linken sa, lurer på om det dukker opp en ticker nå?

Huskatt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:09   #10
nina elisabeth
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: skien
Innlegg: 3
nina elisabeth er på en erverdig vei

Sv: Jeg er også ny her inne ...

hei...ser det brukes mye laks...men jeg liker IKKE laks...går ørretfileter like greit?

nina elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:14   #11
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Jeg er også ny her inne ...

ørret funker fint

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 02-03-11, 10:16   #12
nina elisabeth
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: skien
Innlegg: 3
nina elisabeth er på en erverdig vei

Sv: Jeg er også ny her inne ...

flott har desverre talldysleksi...så sliter med omregningene og få sett godt nok på pakkene hva som er lov og ikke...

nina elisabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her inne slankeguri2 Lavkarbo generelt 3 16-08-10 16:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no