Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Prøvekaninen :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-03-11, 13:23   #1
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Prøvekaninen :)

Jeg har nå gått på ketolyse i noe over ett år og tenkte det var greit å sjekke at man er i tipp topp stand. Legen min synes dette er kjempespennende og kjørte ei hel bøtte med tester på meg for å finne ut mest mulig. Han har selv brukt ketolyse i en kort periode for å kvitte seg med noen kilo og er litt "frelst" på lavkarbo. Han nevnte også en kollega som er sånn gastro-ett-eller-annet som jobber mye med irritert tarmsyndrom. Han kunne melde om enorme forskjeller når han anbefalte lavkarbo til sine pasienter.
Jeg liker legen min kjenner jeg. Han avsluttet timen med å si at "de gammeldagse skolelærdommene om kosthold bør virkelig revurderes".
Nå er jeg kjempespent til svarene på prøvene kommer over helga!!

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:25   #2
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Prøvekaninen :)

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Jeg har nå gått på ketolyse i noe over ett år og tenkte det var greit å sjekke at man er i tipp topp stand. Legen min synes dette er kjempespennende og kjørte ei hel bøtte med tester på meg for å finne ut mest mulig. Han har selv brukt ketolyse i en kort periode for å kvitte seg med noen kilo og er litt "frelst" på lavkarbo. Han nevnte også en kollega som er sånn gastro-ett-eller-annet som jobber mye med irritert tarmsyndrom. Han kunne melde om enorme forskjeller når han anbefalte lavkarbo til sine pasienter.
Jeg liker legen min kjenner jeg. Han avsluttet timen med å si at "de gammeldagse skolelærdommene om kosthold bør virkelig revurderes".
Nå er jeg kjempespent til svarene på prøvene kommer over helga!!

Virkelig spennende ! Du får melde fra om resultatet.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:29   #3
prøvende
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 51
prøvende er på en erverdig vei

Sv: Prøvekaninen :)

Så spennende da, du må legge ut resultatet da så vi får se.

Legen, min sa omtrent det samme som din. Kostholdsrådene som blir gitt ut er ikke for andre en de som er normalvektige, ikke for de som skal ned i vekt!!

__________________


prøvende er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:34   #4
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Prøvekaninen :)

høres ut som en kjempe ålreit lege!! blir spennende når du får resultatene, kanskje du vil dele de her?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:42   #5
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøvekaninen :)

Jeg skal legge ut resultatene her når jeg får dem.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 13:50   #6
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Prøvekaninen :)

Hmm, finnes det mulighet for å klone den legen mon tro...???? Min lege vil dytte meg full av kolesterol medisiner
Men alvorlig; Kjempeheldig du som har en lege som tør og tenke litt annerledes

__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 14:44   #7
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Prøvekaninen :)

Har dette kostholdet bra effekt på iritabel tarmsyndrom også! Det må jeg si til min mor som sliter med dette i tillegg til høyt kolesterol, diabetes2, fatigue, kronisk leverbetennelse og kreft.... Hun skal få hjelp fra erneribgsfysiolog for å få et mer sammensatt kosthold som passer alle hennes sykdommer. Hun har begynt å legge over sånn smått til lavkarbo, og har allerede begynt å få bedre resultater på prøver! Dette kan hjelpe henne langt

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 15:00   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Prøvekaninen :)

Så flott med ein slik lege! Blir spennande å høyre resultatet.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 16:31   #9
Ildern
Medlem
 
Ildern sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 179
Ildern er på en erverdig vei

Sv: Prøvekaninen :)

Wow, sånne leger skulle det vært flere av!

__________________


Ildern er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach- i bunn og i grunn Svar med sitat
Gammel 03-03-11, 21:42   #10
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Prøvekaninen :)

Ja, ikkje sant? Min lege er også veldig positiv til lavkarbo. Var der i går og han tok ein del prøvar, men meinte eg sko fortsette kostholdet. Sa også at han syntes det var vanskeleg å anbefale lavkarbo mtp helsedirektoratet sine linjer, men at han gjerna støtta pasientar som foreslo noko sånt sjølv.

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:10   #11
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøvekaninen :)

Nå har svarene på prøvene kommet og alt er innenfor verdiene! Frisk som en fisk! Men hun sa at blodsukkeret mitt var litt lavt, 5,3. Jeg vet ikke hva det betyr eller om det kan være noe problem ved det? Er det noen som vet?

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:22   #12
Nero
Medlem
 
Nero sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 55
Innlegg: 286
Nero er på en erverdig vei

Sv: Prøvekaninen :)

Tok du prøver av kolesterol?

__________________


VELKOMMEN TIL MIN JOURNAL
Nero er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse 6 mnd - nå Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 11:50   #13
bevaremegvel
Medlem
 
bevaremegvel sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 252
bevaremegvel har en fantastisk aura rundt segbevaremegvel har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøvekaninen :)

Opprinnelig lagt inn av wevi, her.

Nå har svarene på prøvene kommet og alt er innenfor verdiene! Frisk som en fisk! Men hun sa at blodsukkeret mitt var litt lavt, 5,3. Jeg vet ikke hva det betyr eller om det kan være noe problem ved det? Er det noen som vet?

5.3 i blodsukker er ikke lavt. Det må være en feil. 5.3 er ett helt ok blodsukker det. Opp til 6 er ok, alt etter om det er fastende eller ei.

bevaremegvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbokost Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 12:38   #14
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøvekaninen :)

Ja jeg tok prøver av kolesterol. Strøkne resultater.

Dama i fonen sa at det var ikke så rart siden jeg ikke var fastende, så jeg er ikke så bekymra. Bare nysgjerrig.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 12:49   #15
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: Prøvekaninen :)

Titter innom og hilser på, Hei

Synes det er så flott å lese at det finnes slike leger.
Kanskje står vi på trappene til en ny æra når det gjelder kosthold, og forståelsen for hva den gjør med den individuelles kropp!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 12:53   #16
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prøvekaninen :)

Hei hei Grethe B. Ja han er en pussig skrue med mange dårlig nordlendingvitser (jeg er finnmarking), men han virker som veldig oppegående og åpen for nye ting. Han ordnet også en anbefaling for mannen min til naprapat etter en kneskade, enda de jo ikke er godkjente enda. Når mannen min leverte det til forsikringsselskapet så fikk han dekket 24 behandlinger hos napr. Ble imponert jeg da.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 12:58   #17
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Prøvekaninen :)

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Har dette kostholdet bra effekt på iritabel tarmsyndrom også! Det må jeg si til min mor som sliter med dette i tillegg til høyt kolesterol, diabetes2, fatigue, kronisk leverbetennelse og kreft.... Hun skal få hjelp fra erneribgsfysiolog for å få et mer sammensatt kosthold som passer alle hennes sykdommer. Hun har begynt å legge over sånn smått til lavkarbo, og har allerede begynt å få bedre resultater på prøver! Dette kan hjelpe henne langt

Ser ut som lavkarbo er perfekt for din mor! Jeg har i det siste også lest at kreftceller lever på sukker/karbo så det skader jo virkelig ikke å spise veldig lite karbohydrater en stund.
Nå synes jeg det er litt skummelt å nevne dette i forbindelse med kreft. Man vil jo ikke gi håp med metoder man ikke vet virker, og jeg vet ikke om det har noen effekt, men det kan jo virkelig ikke skade å prøve.

Kanskje tilogmed noe så drastisk som skaldemann hadde vært noe?
Leverbetennelse vet jeg ikke noe om i det hele tatt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no