Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Løs hud etter vektnedgang

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-11-11, 10:50   #1
Babydoll89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 22
Babydoll89 er på en erverdig vei

Løs hud etter vektnedgang

God morgen mennesker,

dette er min første post her på lavkarbo.no, meget mulig det allerede står noe om dette i en annen tråd men ettersom det varierer veldig ifra person til person angående dette - tenkte jeg og opprette min egen tråd.
Jeg har så langt tilbake jeg kan huske vært overvektig. Vært innom diverse slankemetoder men føler jeg endelig har funnet min vei. Har siden august måned holdt meg mer eller mindre til et lavkarboholdig kosthold. Og dette har hatt god effekt!
Er en 22 år gammel jente, 164 cm høy, og har det siste året ligget på omtrent 85 kg. Ofte pluss, sjeldent minus.
Nå har jeg endelig kommet meg ned på en relativt stabil vekt på 74 kg, ikke langt unna mitt neste delmål som vil være 69,9 kg.
Tar tiden til hjelp og stresser overhodet ikke med å gå ned et gitt antall kg per uke så sånn sett greier jeg meg fint.
Det eneste som har begynt å plage meg litt er tendenser til løs hud. Midjen min har naturlig nok blitt mye mer markert, men jeg ser også folder av hud. Jeg vet at trening mest sannsynelig vil hjelpe mye på dette, men har dere noen helt konkrete tips til treningsmetoder som vil være gunstige?
Dette ble langt, håper på respons :-) Må innrømme jeg har blitt ganske dårlig på treningsfronten i det siste og føler jeg trenger et lite spark i baken :-)
Drømmen er å nå 65 kg innen sommeren er eher

Babydoll89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 11:32   #2
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs hud etter vektnedgang.

Hei..og velkommen !
Jeg er nesten ny her også..startet med lavkarbo 3 okt-11.

88,8kg - 166cm - i aug -11. prøvde redusere matinntak/godteri
87,5kg 3okt-11.. etter noen uker på lavkarbo..er status 82,4kg

Mitt mål er 65 kg tot.. Men har delmål underveis.. som deg.
Du sier det er begynt å bli løse folder etter vektreduksjonen..Ja, det merket jeg ganske raskt.(men jeg er jo noe eldre enn deg da..)
Jeg begynte med sittups.. ca 1 mnd siden.. Har tatt dem hver dag unntatt 2ggr.
Start 5stk i 3 dgr.. au..au..vondt i magemuskler i starten..
så.... 10stk 5 dgr.. gikk bedre etter hvert..
så.... 15stk 17 dgr.. minus 2dgr.. og 11 stk en dag (ble for tungt)

Jeg har merket forskjell på magen .. hengefolden(e).. er mindre..nesten borte.. Herlig..
Om du orker ta.. noen minutter hver dag med dette.. vil det sikkert hjelpe.

PRØV... Lykke til videre..

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 17:13   #3
mayeliz
Medlem
 
mayeliz sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Kr.sand S
Innlegg: 85
mayeliz er på en erverdig vei

Sv: Løs hud etter vektnedgang

"Tendenser" til løs hud, tror jeg ikke du behøver å engste deg for. Du er ung og sansynligvis har du en hud som er elastisk nok til å trekke fint sammen hvis du gir det litt tid.
Problematisk løshud er dessverre mye mer enn bare tendenser til løshud. Løshud som må fikses kirurgisk er hengehud som ligger over magen (musebakken), og kan gi eksem, sopp og vond lukt.
Slik løshud kan du nok ikke trene bort. Du kan trene muskler men hud lar seg ikke trene.

Jeg er mye eldre enn deg, og i 2006 slanket jeg med 40 kg på 11 mnd - Min hud trakk seg ikke sammen. Strekkmerker gir uelastisk hud, og jeg hadde rikelig med dette. I 2007 fikk jeg full bukplastikk, og den huden de tok bort var en stor hudfold som lå over huden neders på magen. (1,4 kg hud). Idag sitter jeg igjen med en mage uten strekkmerker, og skulle jeg øke i vekt og så ta av kilo igjen, vil min hud sansynligvis følge med :-)

__________________
Ferdig slanket i 2006. Lavkarbo - siden våren 2011.



mayeliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat med fett, <50 karber pr dag Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 00:16   #4
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Enig med Mayeliz, man ikke kan trene vekk selve huden..om det blir for mye av den. Det avhenger jo endel av hvor stor man har vært.. og hvor mange kg som er blitt borte.
Må si jeg er imponert over deg Mayeliz..

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 13:48   #5
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Tror nok din hud vil trekke seg fint sammen Gi det mere tid og vurder igjen

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 17:27   #6
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Er nok forskjellig fra person til person hvor vidt huden trekker seg sammen. Jeg er 50 år, og har heldigvis ikke hatt strekkmerker på magen til tross for tre graviditeter gjennom årene
Men det jeg sliter med er grevinneheng på overarmene og det blir mer og mer markert etter som jeg slanker meg. Noen tips til øvelser for å rette på det?

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 18:51   #7
babydoll
Medlem
 
babydoll sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 245
babydoll er ny på veien

Sv: Løs hud etter vektnedgang

En liten notis.

Situps anbefales ikke som treningsform, da det kan skade ryggen mer enn det gjør godt for magemusklene.
se for eksempel denne artikkelen i fitnessbloggen: http://fitnessbloggen.no/situps-ryggsmerter/

Jeg ville istedet tatt planke som mageøvelse!

babydoll er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - langtidsperspektiv Svar med sitat
Gammel 27-11-11, 20:45   #8
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Er nok forskjellig fra person til person hvor vidt huden trekker seg sammen. Jeg er 50 år, og har heldigvis ikke hatt strekkmerker på magen til tross for tre graviditeter gjennom årene
Men det jeg sliter med er grevinneheng på overarmene og det blir mer og mer markert etter som jeg slanker meg. Noen tips til øvelser for å rette på det?

Har du tilgang til slynger? Det er fine øvelser i slyngene for triceps. Jeg kan nå se at jeg har muskler der ved å trene bare to ganger i uka i slynger. (jungelgym)

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 01:46   #9
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Men det jeg sliter med er grevinneheng på overarmene og det blir mer og mer markert etter som jeg slanker meg. Noen tips til øvelser for å rette på det?

Kona til pappa nevnte en gang at svømming hadde gjort hennes overarmer finere og grevinnehenget mindre. Hu har riktignok aldri vært overvektig og har sånn sett et annet utgangspunkt enn deg, men det kan jo være verdt å prøve? Det kan ganske sikkert ikke bli verre i alle fall. ^^

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 08:42   #10
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Trening kan jo fylle huden litt ut med muskler, så på triceps burde det ha en liten effekt

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 15:12   #11
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Hei, tror ikke at du vil få de helt store problemene med løs hud. Du er ung og huden er ennå bra elastisk. Men gi den tid. Huden trenger gjerne lengre tid enn kg forsvinner til å stabilisere seg. Så spis deg ned i vekt og tren og kos deg. Lurt av deg å ta tak i vekta nå som du er ung. Gratulere så mye med det flotte resultatet og lykke til videre. hold oss gjerne oppdatert hvordan det går

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 28-11-11, 23:33   #12
Babydoll89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 22
Babydoll89 er på en erverdig vei

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Hei alle fine mennesker, ser jeg ikke har kommet meg helt inn i dette enda da jeg er helt ny på forumet, men mange takk for alle flotte svar. Og lykke til ønsker, ønsker dere alle og enhver det samme.
Jeg skal ta tiden til hjelp som mange av dere har rådet meg til, samtidig som jeg skal dytte meg selv litt i baken opp og avgårde på treningsstudio. Det er ikke snakk om de helt store hudfoldene enda, men så har jeg ikke nådd målet mitt enda så jeg var redd det kom til å bli verre, men føler meg mye bedre nå etter å ha lest at det mest sannsynelig vil trekke seg ganske godt tilbake selv. *Krysser fingerne*

Takk til hver og en av dere nok en gang

Babydoll89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 00:19   #13
Petra71
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 35
Petra71 er på en erverdig vei

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Rockering skal jo være bra trening til mage (og rygg)
Man får også kjøpt mindre som man kan trene armene med

__________________


Petra71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 00:50   #14
Marlykk
Medlem
 
Marlykk sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Alder: 69
Innlegg: 232
Marlykk har en fantastisk aura rundt segMarlykk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Opprinnelig lagt inn av babydoll, her.

En liten notis.

Situps anbefales ikke som treningsform, da det kan skade ryggen mer enn det gjør godt for magemusklene.
se for eksempel denne artikkelen i fitnessbloggen: http://fitnessbloggen.no/situps-ryggsmerter/

Jeg ville istedet tatt planke som mageøvelse!


Takk for tipset Babydoll. Dette visste jeg ikke. Skal tenke ut en annen treningsmåte for magen..og andre deler av kroppen..
Har kjøpt hoppetau.. og rockering.. Tvi..for at noe funker..

__________________
Marlykk's Journal







Marlykk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg+egen Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 12:06   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Jeg har litt tro på yoga fordi det funka på meg, kanskje fordi blodsirkulasjonen og energisirkulasjonen under hudn øker? Vet ikke. Det går seg til med tiden, styrketrening som yoga eller annen type styrketrening funker også. Muskelbygging fyller huden med muskler (Madonna og andre eldres løsning mot alderdoms-slapphet.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-11-11, 14:55   #16
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Løs hud etter vektnedgang

Har noen av dere hørt om eller prøvd Bodytite? Syns det ser lovende ut...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Boost i vektnedgang etter høykarbodag? Iza Spørsmål og svar 21 01-09-11 15:44
Plutselig rask vektnedgang etter 9 mnd Nala23 Lavkarbo generelt 5 16-12-10 12:18
Høyt stoffskifte som forsvant etter vektnedgang ... Kikkeline Ketolysekuren 9 20-06-08 23:51
Vektnedgang etter full bukplastikk? Borealis Generell diskusjon 1 31-07-07 22:02
Magen etter vektnedgang m/keisersnitt.... nita58 Ketolysekuren 3 01-06-07 12:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no