Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan jeg begynne i dag?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-08, 07:27   #1
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei
Question

Kan jeg begynne i dag?

Jeg har en dag i uka hvor jeg unner meg noe søtt, å hva jeg vil. Å da tenker jeg, er det noe lurt å starte på en "kur" ommlegging av kost i dag da når vi er på en fredag?

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 07:36   #2
Smile
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 11
Smile er ny på veien

Sv: Kan jeg begynne i dag?

Opprinnelig lagt inn av Smurfine, her.

Jeg har en dag i uka hvor jeg unner meg noe søtt, å hva jeg vil. Å da tenker jeg, er det noe lurt å starte på en "kur" ommlegging av kost i dag da når vi er på en fredag?

oooh....vil ikke lørdag automatisk bli den dagen du unner deg noe godt? Hadde jeg vært deg så ville jeg forberedt meg i dag. Gjort innkjøp,bakt lavkarbobrød. Utrolig mye lettere å begynne når du har lavkarbomat tilgjengelig.Vent til søndagen du med å starte opp. Eller du kan være streng med deg selv og hoppe over den dagen du unner deg noe godt denne uka Du vil sikkert oppleve at når fridagen din kommer så smaker det ikke så godt som du ville tro med allt du har gått å hatt løsst på. Og det er bra! Lykke til. Mye du skal ned da?

Smile er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 08:04   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg begynne i dag?

Jeg er enig med Smile.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 09:04   #4
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg begynne i dag?

Opprinnelig lagt inn av Smile, her.

oooh....vil ikke lørdag automatisk bli den dagen du unner deg noe godt? Hadde jeg vært deg så ville jeg forberedt meg i dag. Gjort innkjøp,bakt lavkarbobrød. Utrolig mye lettere å begynne når du har lavkarbomat tilgjengelig.Vent til søndagen du med å starte opp. Eller du kan være streng med deg selv og hoppe over den dagen du unner deg noe godt denne uka Du vil sikkert oppleve at når fridagen din kommer så smaker det ikke så godt som du ville tro med allt du har gått å hatt løsst på. Og det er bra! Lykke til. Mye du skal ned da?

Jo,lørdag er vår "godte dag"

Jeg skal ned ganske mye, men tenkte å sette meg sånn del mål nå. 5 kilo innen mai? Men da må jeg også virkelig gå inn for det, ikke bare halvveis sånn som jeg har gjort de andre gangene jeg har prøvd.

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-02-08, 15:48   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg begynne i dag?

Ja, det er kjempelurt å lage seg et hovedmål, og så ha (oppnåelige og realistiske) delmål i prosessen. Lage seg en plan.

Om et år skal jeg være gått ned 15 kg. 5 mai vil jeg ha gått ned 5 av kiloene, og det vil jeg oppnå ved å spise ketosekost, og for å unngå å falle i fristelsesfeller, så vil jeg ha en dag i uken der jeg gir meg selv lov til å spise noe søtt. Osv.

Veldig bra å konkretisere slik. Det øker mulighetene til å lykkes betraktelig.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 09:13   #6
Smurfine
Medlem
 
Smurfine sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: oslo
Alder: 45
Innlegg: 207
Smurfine er på en erverdig vei

Sv: Kan jeg begynne i dag?

I dag begynner jeg

Frokost har vært 2 egg med 2 ss melk, å bacon og sjampinjong. Mulig jeg kanskje tok litt mer sopp en lovlig og kanskje litt lite bacon? 3 skiver tok jeg.

Men uansett, nå har jeg begynt å har planen klar nå er det bare å følge den

__________________
Jeg er perfekt bortsett fra at jeg er meg selv.
Carpe Diem
Smurfine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkompanert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-08, 11:19   #7
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Kan jeg begynne i dag?

du er klar! skal følge med deg videre
dette klarer du!

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no