Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Trening og ketolyse (igjen)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-07-11, 20:52   #1
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Trening og ketolyse (igjen)

Huff vært i ketose i 6 uker nå og har stagnert så det holder de 2 siste ukene, og jeg har nok av kilo å ta bort. Har trent ca hver dag de siste 6 ukene, og har merket masse på midjemål (11cm) og andre mål. Men vekten står bom stille nå. Bloduskkeret har også stabilisert seg på normalt nivå.

Har kuttet ut aspartan, har begrenset meg til <3k kalorier om dagen, og forbrenner for minst 4k kalorier, følger p90x (1-2timer hver dag) som er ganske intenst samt en god del styrke. Men har litt vanskeligheter til å tro at alt er bare muskler som bygges.
Energi: 3163 Goal: 1909 Fett: 262.34 Karbohydrat: 14.59 Protein: 181.86 Standard dag for meg 75% 25% 1%

Noen ideas hvilke tiltak jeg kan foreta meg for at vekta skal krype litt nedover. Ganske stuck akkurat nå. Har lest igjennom haugevis av tråder for å prøve få ett bra svar.

Hvis jeg må "kutte ned på trening" vil jeg gjerne vite hvorfor, fordi det er ganske deilig å bruke tid på trening fordi man VET at trening er godt for kroppen uansett.

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:51   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Hard trening kan opprettholde et høyt adrenalin-nivå i kroppen. I tillegg til at stresshornonet kortisol holder seg høyt. Dette kan gi fettlagring på linje med insulin. selv måtte jeg gå fra spinning til yoga før jeg fikk treningseffekt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:11   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Ta med det at og bygge opp (muskler) og bryte ned (kroppsfett) såvidt jeg vet ikke kan skje samtidig - og trener du da HVER DAG i 6 UKER! - noe som egentlig er uhørt da kroppen din TRENGER treningsfri dager innimellom for å reparere muskelskadene som oppstår under trening - så synes jeg det slett ikke er rart at du ikke går ned i vekt
Så ditt poeng om at "trening er godt for kroppen uansett" må jeg si meg helt uenig i
Ta med at du spiser 1000 kalorier for lite for energiforbruket ditt... kroppen din har satt ned foten Kalorier skal ikke engang være et tema på ketolyse før du har sjekket ut alle andre ting som kan være årsak til vektstagnasjon.

Dette har ikke noe med ketolyse og gjøre en gang, sjekk innom treningsforum så ser du selv at det anbefales hviledager jevnlig.

Støtter også Carisma sitt innlegg her - du stresser ihjel kroppen din for tida og den reagerer med og spare på det den kan for å "overleve".

Mer hvile, mye lavere intensitet på en del av treningsøktene uansett hvor deilig det føles og ta seg ut, mer "ligge i enga og høre på fluene" - så kanskje kroppen din vil være villig til å slippe taket i evt overflødig fett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 23:43   #4
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Har ikke trent samme muskelgruppene dager etterhverandre. Men jeg skjønner hvor dette går ja Hadde bare så sykt med energi etter jeg starta med lavkarbo, kombinert med at jeg har ferie fra jobb så er treningslysten høy.

Skal roe ned nå og se hvordan det går etter en uke med rolig/ca ingen trening.

Takk for inputs

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 10:54   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Gjør noe helt annet; dra og bad, gå en tur i skogen elller noe for å få ut energien.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 11:05   #6
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Gjør noe helt annet; dra og bad, gå en tur i skogen elller noe for å få ut energien.

Det tenkte jeg også, lavintensiv trening, koseturer og bare det å være i bevegelse uten å stresse eller overdrive.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 31-07-11, 16:14   #7
chippy
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 73
chippy er på en erverdig vei

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Kutta trening i 3 dager, ned 2kg... jupp dere hadde rett

__________________


chippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 09:21   #8
j0achim
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 28
j0achim er på en erverdig vei

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Da jeg startet med Ketolyse drev jeg med daglig jogging/løping. Etter noen uker måtte jeg bare slutte med dette da det resulterte i meget lav nedgang, siden jeg sluttet med daglig trening har jeg gått ned ca 1 til 1.5 kg pr uke. (noen uker 2 til 3 kg) Men som alltid det kommer en uke her og der hvor nedgang stagnerer, for min del tror jeg at jeg da har ikke fått i meg nok fett.

j0achim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generellt lavkarbo kosthold Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 13:26   #9
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Hard trening når man forsøker å gå ned i vekt er ikke så heldig ift stresshormoner, skader osv, jeg ville heller kjørt mange rolige økter og en og annen hard. Husk at de fleste toppidrettsutøverne i Norge trener middels til lett 80% av tiden og hardt bare 20%. Det går fint å trene\røre seg hver dag, men da f.eks ei middels styrkeøkt i uka, ei hard intervalløkt, 3 dager med rolige gåturer, 1 rolig svømmetur og en rolig sykkeltur. Men jeg tror nok det flere her sier om hviledager er fornuftig noe det ser ut til at du har sett i praksis selv Trening på vektnedgang er imidlertid svært viktig for å beholde muskelmasse. Styrketrening bremser vektnedgang siden du beholder mer muskler, på vekta kan det se skuffende ut, men prøv å ta kroppsmål, f.eks midjemål og du vil se noe hyggelig allikevel

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 14:56   #10
Hund
Juniormedlem
 
Hund sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 41
Innlegg: 33
Hund er på en erverdig vei

Sv: Trening og ketolyse (igjen)

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ta med det at og bygge opp (muskler) og bryte ned (kroppsfett) såvidt jeg vet ikke kan skje samtidig

Det går, selv om det visstnok skal være vanskelig. Men der må jo lavkarbo være perfekt, da du ikke trenger å ligge på noe spesielt kaloriunderskudd (siden kroppen brenner fett mer effektivt), eller hur?

Bare passe på å få i seg nok proteiner... ser det er mange som er proteinskremte her, og da går det jo dårlig.

Hund er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trening og ketolyse inot Ketolysekuren 3 12-08-11 19:10
Ketolyse og trening Maylinn26 Trening 14 19-03-11 18:33
Ketolyse og trening LilleM0r Trening 35 20-03-10 22:31
Trening på ketolyse Lisekir Ketolysekuren 9 20-03-08 11:23
Trening og Ketolyse Larsie Ketolysekuren 4 28-03-06 10:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no