Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mye forberedelser

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-04-10, 13:30   #1
ParagonX
Nytt Medlem
 
ParagonX sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1
ParagonX er på en erverdig vei

Mye forberedelser

Har begynnt å lese Atkins bok. Har også lest Fedons og det meste av infoen og diskusjonene her inne.

En ting som slår meg er hvor mye forberedelser som man må gjøre til hvert måltidene som foreslåes til ulike måltider. Jeg liker ikke å bruke mye tid på mat. Kun middag får litt tid for da liker jeg å ha et varmt måltid.

Jeg er ute etter noen tips til ting jeg kan spise som ikke krever noen form for tilbereding og som man kan kjøpe på vanlig butikk. Kjapt og enkelt.

Til nå har det blitt veldig mye røkt laks og egg. Men der krever det at jeg gjør noe med eggene. Og man kan bli lei i lengden.

Salater, frukt, skalldyr, proteinbarer er ikke aktuellt. Grønnsaker går greit men å spise rå grønnsaker til hvert måltid kan bli litt hardt.

Dette høres veldig negativt ut eller som om jeg er lat, men det er ikke slikt ment. Jeg bare fortviler over at jeg ikke ikke finner rask og enkel lav karbomat som passer inn i min hektiske hverdag. Jeg har betalt lunsj og må ofte spise innemellom behandling av kunder.

Håper det er noen som har noen gode forslag.

ParagonX er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Diverse Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:44   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mye forberedelser

hva slags forberedelser er det du tenker på? Jeg synes ikke det er noe stress i det hele tatt. Man blir vel kanskje vant til det etterhvert. Spesielt hvis alternativet er å spise ting som ikke er godt for kroppen og som man legger på seg av isteden

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:57   #3
Evalett
Juniormedlem
 
Evalett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 26
Evalett er på en erverdig vei

Sv: Mye forberedelser

Hei,
det tar litt tid å innse at tiden med "fastfood" har endret seg når man velger å legge om kostholdet. Karber som i brød, pasta, lomper etc er kjapt og enkelt - og ikke minst lett tilgjengelig i en travel hverdag. Men er også endel av problemet som gjør at vi har måttet/villet legge om kostholdet. Når det er sagt, det finnes mye man kan spise, selv om det nok krever ørlite forberedelse. En liten boks i et kjøleskap med litt ost (f.eks.Babybel), avokado, noen (få) tomater og litt skinke/salami/spekepølse, oliven kanskje? Eggerøre (2 minutter i mikroen, schmokk over i en boks og ta med på jobben :-) mange tips her inne om du tar litt tid og leter. Lykke til!

__________________


Evalett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:01   #4
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Mye forberedelser

Jeg sender med mannemannen en pakke skivet gulost og en pakke skinke når han trenger å ha noe kjapt og enkelt å spise...dessuten spiser han ofte grillet kylling til lunsj fordi det er varmt, kjapt og enkelt.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:14   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Mye forberedelser

Stek kjøttdeig, ha oppi en boks hakkede tomater. Åpne et beger med Arla Apetina fetaost med chili eller paprika eller soltørket tomat, hell ut mesteparten av oljen (eller bruk alt) og hell deretter resten av innholdet i gryten. Rør rundt og vent til alt er varmt. Osten kan godt smelte litt, da er det i alle fall ferdig . Krydre med det du vil.

Oppi denne kan man ha ellers hva hjertet begjærer og det man liker.
Rør inn ett egg, ha i mer ost, rømme CF??
Kutt opp litt grønnsaker (jeg bruker en til to stilker stangselleri) og ha oppi.

Server med salat hvis man vil. Det får man jo kjøpt ferdig.

Enklere blir det ikke!

Andre hurtigmåltider:
En boks makrell i tomat røres med majones. Husk å pusse tennene etterpå!!!
En boks jædersylte og majones.
Ost og skinkeruller med majones.
En avokado (med rømme og eller majones + sitronsaft -ha med i et beger)
Et beger cottage cheese og mandler
Omelett
Kokt egg (med majones eller smør)
Nøttemix

Ellers er det masse man kan lage ferdig dagen før og så ta med seg på jobb... men hvis det å gjøre noe med eggene er for mye, så er det ikke lett å komme med noen gode råd, annet enn å bytte jobb eller omprioritere litt. Men akkurat det er vel ikke aktuelt, hehe .

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 14:23   #6
Chantelle
Medlem
 
Chantelle sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
Innlegg: 320
Chantelle er en juvelChantelle er en juvelChantelle er en juvel

Sv: Mye forberedelser

å ha ferdig lavkarbo-brød i fryseren er ikke dumt. Fryseren er god å ha når det skal gå raskt og enkelt.
*Pølser er fort gjort. kan spises kalde også.
*smoothier/shaker. (ferdig på et par minutter).

Når du lager middag så lag STOR porsjon når du først er i gang. Det er kjekt med rester dagen etter...eller frys ned i porsoner så har du til "late" dager.
*mange supper er nesten "selv-lagende". Bruk frossen grønnsaker(så slipper du vaske/skrelle), litt krydder, putt oppi kjøttdeig/pølser/bacon,smør/olje evnt ferdig kokte linser/kikerter(hvis du spiser det). Fløte hvis du tåler. tar 10 min.

Er du av de heldige som kan spise ost, så er det godt med avokado, ost, rømme etc... bare åpne bokser og skjære opp avokado så har du ett (mellom)måltid. Godt med salsa ved siden av. putt feks 2 tomater, litt rød løk, hvitløk, chilipulver, olje, koriander(tørket hvis du ikka har fersk), litt limesaft i stavmikseren.

Håper det var noen tips! lykke til

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/exercise/wE5swIX/]

Chantelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
forberedelser?(ketolyse) kei29 Spørsmål og svar 6 27-01-10 11:16
Forberedelser kala Induksjonen 5 06-01-05 21:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no