Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Spiser jeg riktig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-01-11, 01:30   #1
pesada
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 25
pesada er på en erverdig vei

Spiser jeg riktig?

Har prøvd ketolysekuren en stund, men klarte meg rett og slett ikke på så få karbohydrater som 15 g. Nå er jeg litt mer liberal, men målet er fremdeles å være i ketose, noe jeg faktisk har vært den siste uken selv om jeg har spist rundt 30 karbohydrater hver dag.

Har regnet ut at jeg spiser ca 60-70% fett, 20-30% proteiner og ca 10% karbohydrater. Hva tenker dere? Er endelig fornøyd med kostholdet, og har for første gang i hele mitt liv kost meg med å "leke" på kjøkkenet. Trener en del, og blir ikke sliten og kvalm nå slik jeg ble på 15 g karbo. Synes å huske at jeg falt ut av ketose ganske "fort" før da jeg ikke trente. Kan det være at om jeg spiser det samme som nå og ikke trener vil jeg falle ut av ketose igjen?

Har lagt ved det jeg har spist i dag, håper kan avse noen minutter og ta en titt.. Er så spendt på om jeg ENDELIG har funnet MITT lavkarbo-kosthold =)

Vedlagte bilder
Filtype: png Bilde 9.png (88,3 KB, 34 visninger)
pesada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg under 30kh og 1500 kcal om dagen Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:01   #2
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

Hvis du skal følge ketolyse, må du kutte ut yogherten og knekkebrødet Bak knekkebrød som du finner her inne under oppskrifter, litt mere fett kan du vel også trygt spise Skal du spise ketogent så skal du ligge på 15-20 karber om dagen
Tommelfingerregel er at du ikke skal spise noen som har mere enn 5g karb pr 100 gr

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:38   #3
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser jeg riktig?

Du kan spise temmelig mye karbohydrater og fremdeles være i ketose.
Jeg spiser rundt 50 g og er fremdeles i ketose. Enkelte er i ketose selv om de spiser opp til 100 g om dagen - men det er ikke målbart i urinen da.
Som du skjønner, så er det ikke sannsynlig at du "faller ut" av ketose på rundt 30 g om dagen heller.
Det er flott at du har funnet et kosthold du trives med!
Les deg opp på filosofien så blir det lettere å lage rett mat også

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:39   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Spiser jeg riktig?

Dersom du er i ketose, går ned i vekt (om det er målet) og har det bra, har du funnet ditt ketogene lavkarbo- kosthold!
Du kan ikke kalle det ketolyse om du spiser yoghurt og knekkebrød, syns jeg, men så lenge det virker for deg, spiller det vel ingen rolle hva du kaller det!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-01-11, 16:40   #5
pesada
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 25
pesada er på en erverdig vei

Sv: Spiser jeg riktig?

Takk for svar. Jeg forstår ikke helt dette med ketogent kosthold/ketolyse... Er det noe poeng at jeg er i ketose, eller er hjelper bare dette om man følger ketolyse-kuren? Jeg har også fått anbefalt å passe litt på kaloriene da vekten om dagen ikke går nedover. Men hvordan gjør jeg det samtidig som jeg passer på å få i meg nok fett? Har tidligere gått på GR. Bør jeg ligge så lavt som 1300 kcal om dagen på det kostholdet jeg har nå? Vil dette gjøre at jeg går ned i vekt igjen? Er litt redd for at kroppen min begynner å nærme seg trivselsvekt. Hva kan man gjøre for å "lure" kroppen da? For jeg har enda noen kg igjen før jeg når hjernens og hjertets trivselsvekt.

pesada er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å holde meg under 30kh og 1500 kcal om dagen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny her:) Spiser jeg riktig? kirami Ketolysekuren 7 12-11-10 00:01
Spiser jeg riktig? Sykepleierstudine Mer enn 30 kg overvekt 9 25-06-10 21:53
spiser jeg riktig??? lillestine Spis deg ned i vekt med Skaldeman 3 26-02-08 08:56
spiser jeg riktig??? lillestine Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 25-02-08 23:14
Spiser jeg riktig? Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 4 02-02-06 13:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no