Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Opp og ned i vekt hele tiden …

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-11, 06:49   #1
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Opp og ned i vekt hele tiden …

Ja, jeg kommer meg liksom ikke vidre ned, siste uka har jeg ikke gådd ned noen ting, heller litt opp.... Jeg veier meg alt for ofte da, derfor ser jeg at vekten varierer veldig med ca 500 - 700 g det er såååå irriterende, jeg kan ikke komme på noe jeg skulle ha gjort feil heller.... Håper d løsner snart og går rette veien igjen....

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 07:34   #2
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden....

Ja samme her... Har stått på det samme og litt opp så ned igjen de siste ukene.... Men vi får være tolmodig, å håpe at det plutselig slipper taket, å vi plutselig raser ned!

Vi gjør hverfall mer med det enn ingenting! Å det er jo bra

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 08:01   #3
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden....

Er i samme båt som dere, men har nå tatt meg selv i nakken og spiser slik jeg gjorde de første ukene. Merker at jeg har sklidd litt ut i forhold til kostholdet jeg følger...dvs at jeg ikke har fått i meg nok fet....og det virker nå som at det har begynt å løsne igjen

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 09:00   #4
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Ja, har ikke vært så sulten i det siste, så det har stortsett gått i kokte egg med majones.... Bare for å få i meg noe... Har også stekt meg litt kjøttdeig å surret i rømme med krydder med salat til. Hatt mye å gjøre denne uken, med tøffe nattevakter og bursdagsfeiring, syke barn og vi har hatt problemer med begge bilene, så det har kansje vært litt stress og lite søvn. Tror jeg må prøve å ta opp treninga igjen, har ikke hatt energi til å prioritere det..

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-02-11, 17:01   #5
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Redningen for meg da jeg ikke har hatt lyst på mat har mange ganger vært å lage oopsie roll å brukt det som pizzabunn, hverdagspizza kaller jeg det for Fyller da på det jeg har og har lyst på, salami, kjøttdeig, masse ost, jammi

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 06:14   #6
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Har en skikkelig dårlig periode for tiden, er altså på tur opp i vekt - og jeg spiser helt riktig.... Hva skjer? Er på nippet til å gi opp jeg - har ikke tid med denne vektoppgangen - skal jo ned 12 kg før jeg skal ha prøverørhehandling Skal jeg ha is i magen og fortsette? Vil det snu tro? Er livredd for å gå opp de 5 kg som jeg gikk ned med nutrilett

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 09:03   #7
Rosekinn
Medlem
 
Rosekinn sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 76
Rosekinn er på en erverdig vei

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

vi er flere i den båten gitt
Jeg har gått opp to kg. Men så koser jeg meg med mye mat også. Fikk raskt utslag på sticksen, men nå får jeg ingen utslag. Men føler at formen er OK. Bortsett fra at jeg ikke går ned. Men prøver å ikke stresse så mye med det! Er jo ikke resultatet fra uke til uke som gjelder, men på lang sikt. Men kjenner det hadde gjort seg med litt positiv nedgang snart. Må prøve å finne ut hva som gjør at jeg går ut av ketosen?

men holder meg jo rundt 15 karbo om dagen, men har gått ut av ketosen, kanskje pga tyggis? - men hvorfor legger jeg på meg da? Kan virkelig sukkerfri tyggis ødelegge så mye? forvirrende

Rosekinn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 09:10   #8
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

ikke lett dette.
jeg har oxo det samme problemet.
tror jeg er av dem som må se litt etter hvor mye kalorier jeg inntar pr dag.
har satt opp menyer for å unngå for høyt inntak av kalorier,kanskje dette vil hjelpe.
ikke gidder jeg å fylle på med fett utenom måltidene lenger heller.
det jeg spiser av fett skal enten komme fra matproduktet el jeg har på litt majones el ost på de magre sortene som feks,kylling uten skinn og svine file da dette er så magert.

  Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 09:22   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Opprinnelig lagt inn av Rosekinn, her.

vi er flere i den båten gitt
Jeg har gått opp to kg. Men så koser jeg meg med mye mat også. Fikk raskt utslag på sticksen, men nå får jeg ingen utslag. Men føler at formen er OK. Bortsett fra at jeg ikke går ned. Men prøver å ikke stresse så mye med det! Er jo ikke resultatet fra uke til uke som gjelder, men på lang sikt. Men kjenner det hadde gjort seg med litt positiv nedgang snart. Må prøve å finne ut hva som gjør at jeg går ut av ketosen?

men holder meg jo rundt 15 karbo om dagen, men har gått ut av ketosen, kanskje pga tyggis? - men hvorfor legger jeg på meg da? Kan virkelig sukkerfri tyggis ødelegge så mye? forvirrende

Nesten all sukkerfri tyggis og de fleste sukkerfrie pastiller er søtet med xylitol og/eller sorbitol. Disse påvirker blodsukkeret og må taes med i karboregnskapet.
Er det xylitol, bør du regne med halvparten av de oppgitte karbene. Er det sorbitol, må du regne med alle.

Tviler på at dere klarer å spise så mye av sukkerfri tyggis at dere går ut av ketose, men det kan nok hindre vektnedgang.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:20   #10
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Det har løsnet litt for meg! I går kunne jeg oppdatere tickeren min med minus 1 kg den har stått på det samme i nesten en mnd, da jeg har vært på det samme, og +1 kg...opp og ned og opp og ned.... Jeg har ikke stresset noe med vekta, har vært i ketose hele tiden og vært veldig tolmodig, synes jeg hvertfall men det lønner seg å være tolmodig! Det må jo løsne etterhvert

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 08:30   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Det har løsnet litt for meg! I går kunne jeg oppdatere tickeren min med minus 1 kg den har stått på det samme i nesten en mnd, da jeg har vært på det samme, og +1 kg...opp og ned og opp og ned.... Jeg har ikke stresset noe med vekta, har vært i ketose hele tiden og vært veldig tolmodig, synes jeg hvertfall men det lønner seg å være tolmodig! Det må jo løsne etterhvert

Så flott!
til deg for ikke å ha gitt opp, men gitt kroppen en skikkelig sjanse til å omstille seg!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 10:32   #12
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Her og! Gjekk på vekta i dag, første gong viste den eit tal, men så kom eg på at eg sto med noko i hendene og gjekk på ein gong til, då viste den plutselig 2 kg mindre...rart. Tok ein sjekk som viste det siste talet ein gong til. Men aldri om dei få tinga eg hadde i hendene veide 2kg! merkelige saker... satser på det siste talet er rett..

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 10:38   #13
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Hehe, samme det hvor mye du hadde i hendene, gå for den siste målinga!
Kjempebra!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 10:53   #14
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

For dere som går mye på vekta å ser variasjonene på vekta, så må jeg nok berolige dere med at det er vannvariasjonen i kroppen dere ser og ikke fett. Fett går saktere ned og opp enn vann.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 11:44   #15
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Høres ut som et fornuftig grep du gjør nå, Titti76.

Angående tyggis så står det på pakkene antall kalorier. Selv tygger jeg flere pakker daglig uten at det har noe å si for vekta eller fordøyelsen. Kanskje kaloriene forbrennes av all kjevegymnastikken? Men er man av den svært følsomme typen som får høyt blodsukker av kaffe, aspartamen i sukkerfri brus etc. så er nok både tyggis, sukkerfrie pastiller og all form for søt kosedrikke og kosemat lurt å holde seg helt unna.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:13   #16
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Nesten all sukkerfri tyggis og de fleste sukkerfrie pastiller er søtet med xylitol og/eller sorbitol. Disse påvirker blodsukkeret og må taes med i karboregnskapet.
Er det xylitol, bør du regne med halvparten av de oppgitte karbene. Er det sorbitol, må du regne med alle.

Tviler på at dere klarer å spise så mye av sukkerfri tyggis at dere går ut av ketose, men det kan nok hindre vektnedgang.


vis det er sukkeralkoholer i det skal det trekkes fra
da blir det ikke så¨ille med sukkerfri tyggis alikevel.

  Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 12:41   #17
Greddy
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 40
Innlegg: 340
Greddy har en fantastisk aura rundt segGreddy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

sorbitol og xylitol er sukkeralkoholer. Sorbitol brytes ned til vanlig sukker i magesekken og skal regnes med, eneste sukkerfri med dem er at de er mer vennlig for karries på tennene.
Så det kommer alt an på hva slags type sukkeralkohol det er.

__________________


Greddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:07   #18
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

vis det er sukkeralkoholer i det skal det trekkes fra
da blir det ikke så¨ille med sukkerfri tyggis alikevel.

En annen ting er at sukkerfrie produkter kan være en såkalt "partystopper" for noen. Dvs. hindre vektnedgang - det er individuelt for alle, så man må bare prøve seg frem.

Jeg kan iallefall ikke spise sukkerfri sjokolade uten at vekten går litt opp, eller stagnerer..

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 28-02-11, 17:16   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Opprinnelig lagt inn av Titti76, her.

vis det er sukkeralkoholer i det skal det trekkes fra
da blir det ikke så¨ille med sukkerfri tyggis alikevel.

Xylitol brytes også delvis ned til sukker i tarmen, derfor må den telles med. Men man pleier å regne med halvparten av det som er oppgitt, siden den bare brytes delvis ned til sukker.

Så sukkeralkoholer er ikke bare sukkeralkoholer.
Det står det en del om i Ketolyseboka - i tillegg til at man kan finne dette ut når man googler.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 07:36   #20
bobbla
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 77
bobbla er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Jippi, nå ser det ut til at det går rette veien for meg også

__________________




bobbla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 07:43   #21
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

gratulere

  Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 09:17   #22
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Så flott

__________________


hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-03-11, 21:22   #23
Sol-Angelica
Medlem
 
Sol-Angelica sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Ei halvøy
Innlegg: 331
Sol-Angelica er på en erverdig vei

Sv: Opp og ned i vekt hele tiden …

Jeg har skikkelig jojo vekt noen ganger. Går fort ned, så står jeg litt stille, så litt opp litt å så raser jeg ned igjen. La merke til dette fordi jeg veide meg hver dag i starten. Nå for to uker siden gikk jeg opp 1.5 kg på null tid liksom og nå har jeg gått ned de kiloene igjen Jeg har ingen utskeielser og når jeg koser meg så er det lavkarbo is/sjokolademouss o.l. Ser ingen sammenheng med dette heller. Har vært i ketose hele tiden også, helt til i dag Men får skylde på mensen ettersom jeg fortsatt går ned og heller ikke har forandret kosten noe.

Sol-Angelica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I mål etter Ketolyse. Nå Lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slavisk HELE tiden? Sol-Angelica Lavkarbo generelt 14 21-06-10 16:34
Er sulten hele tiden ... milja Lavkarbo generelt 4 22-04-10 16:34
Sulten hele tiden lill Ketolysekuren 13 15-04-08 19:37
Jeg må jo på do hele tiden! anneca Ketolysekuren 1 12-11-07 15:03
sulten hele tiden.... nita58 Ketolysekuren 13 01-11-06 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no