Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Flere som nylig har startet her?

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-07, 15:57   #26
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Flere som nylig har startet her?

vet noen om man får spise pölse når man er i 1. fase? altså vanlig grillpölse, matpölse osv...

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 16:54   #27
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Flere som nylig har startet her?

Opprinnelig lagt inn av Life_Tone, her.

vet noen om man får spise pölse når man er i 1. fase? altså vanlig grillpölse, matpölse osv...

Nei jeg tror det bare er "rent" kjøtt man kan spise. Du kan jo sjekke karb-innholdet også for å se hvor mye det er. Pølser har en del...

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 17:21   #28
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Flere som nylig har startet her?

For å si det enkelt,så er det KUN de matvarer som står at det er tillatt
som ER tillatt (altså i atkins boken, fase 1 induksjon) om dere
vil prøve andre måter å slanke dere på så må dere lese masse
(gjerne her inne) og prøve dere frem.Det er veldig forskjellig
hva som funker for hvem. Om dere følger dietten
til atkins så kommer dere til å gå ned i vekt,derfor er det veldig lurt å
følge dette i begynnelsen.

En god grunn er at man gjerne tenker "så lenge man
holder seg under 20 karber pr dag så må det jo gå bra,dette stemmer ikke,atkins har jo allerede gått gjennom dette og utviklet faser
for dietten,da skal disse følges for å bli sundt og riktig!

Veldig kjipt om man spiser for eks cottage cheese og
vekt tapet stopper opp,da er det lett å si at dietten
ikke funker,man mister motivasjonen og gir opp

Til slutt vil jeg si at jeg er en som begynte på Atkins
og endte opp med mitt eget opplegg,jeg har lest
masse og prøvd meg frem..brukt timer i butikkene på å lese
varedeklarasjoner ,gått på vekten nesten konstant og skrevet opp
alt jeg har spist...Jeg har vært heldig og komt frem til at jeg
tåler en del karber og søtstoff,men har lest mange innlegg
fra frustrerte folk som ikke går ned når de spiser sånt,så må de begynne
å kutte vekk på ost,frukt,søtstoff,pølser og alt mulig rart...tidkrevende!

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 17:23   #29
stinasol
Seniormedlem
 
stinasol sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Hvor: Bergen
Alder: 43
Innlegg: 1.585
stinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snillstinasol er virkelig snill

Sv: Flere som nylig har startet her?

ps supermasselykketilvidere

__________________






stinasol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: sukkerfritt Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 18:35   #30
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flere som nylig har startet her?

Opprinnelig lagt inn av Life_Tone, her.

Men jeg tör ikke lage bernaise fra scratch jeg nei!! ser skikkeli vanskeli ut.. å dyrt!

Det er slettes ikke vanskelig

Første gang er det lurt å ha "pugget" fremgangsmåten, så man ikke trenger å slå opp i oppskriften underveis, men ellers er det omtrent like komplisert som lapskaus

  Svar med sitat
Gammel 27-07-07, 22:49   #31
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Flere som nylig har startet her?

Takk for svar og tips

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Gammel 01-08-07, 22:27   #32
Solis
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 58
Innlegg: 17
Solis er på en erverdig vei

Sv: Flere som nylig har startet her?

Hei dere.
Jeg tar sjansen på å hoppe inn her. Har holdt på i 4 dager, men vekta står stille. Har misforstått et par ting her, Trodde cashew nøtter var ok, men de har jeg kuttet ut. Likedan har jeg skjønt at det er kun koffeinfri kaffe som gjelder.
Jeg har ikke fått tak i boka enda, men har forstått utfra denne siden at induksjon her er startfasen, og at man etter den, hvis man ser at kiloene går nedover, kan mikse utfra vanlige mattabeller, bare man holder seg under 20 karbo om dagen, har dere forstått det slik også?
Hyggelig at vi "ferskinger" kan utveksle litt også.

Solis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Anything, bare det virker! Svar med sitat
Gammel 02-08-07, 12:18   #33
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Flere som nylig har startet her?

Opprinnelig lagt inn av Solis, her.

Jeg har ikke fått tak i boka enda, men har forstått utfra denne siden at induksjon her er startfasen, og at man etter den, hvis man ser at kiloene går nedover, kan mikse utfra vanlige mattabeller, bare man holder seg under 20 karbo om dagen, har dere forstått det slik også?
Hyggelig at vi "ferskinger" kan utveksle litt også.

Nei, det er nok ikke riktig at du kan spise hva du vil bare det er under 20 gram. Jeg anbefaler aldri noen å starte med Atkins kosthold uten å ha lest boka. Det er en ganske radikal kostomlegging for de fleste og man bør være forberedt og gjøre det skikkelig fra starten av. Det er utrolig mye "tro'ing" og "har hørt at" ute og går. Mye feilinfo også dessverre. Men her inne har vi hjelp !

Inntil du får boka kan du lese mer her:

Fase 1: Induksjon :

Når du er er ferdig med induksjon kommer "vedvarende" og da økes karbene. Les mer her:

Fase 2: Vedvarende vekttap Lykke til !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-08-07, 10:13   #34
Life_Tone
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Finland
Innlegg: 83
Life_Tone er på en erverdig vei

Sv: Flere som nylig har startet her?

Jeg må ärlig si at jeg har problem med å komme opp til 20 karbo om dagen!!
Jeg burde ha öka til 25 nå (er på fase 2), men har bestemt at jeg skal klare å spise 20 om dagen först! har spist mellom 8 til 15 her nå de förste 2 ukene.. MEN! har nå funnet ut at jeg spiser de siste karboene på kvellen etter jeg har regnet ut hvor mye jeg har spist.. da blir d grönnsaker og "dipp"!

Er d ok å gjöre slik?

__________________
Nå skal jeg ned i vekt for 2. gang etter en graviditet og anser meg nå ferdig med babylaging! Så denne gangen skal jeg BLI nede
:

Life_Tone er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, helt enkelt.. Svar med sitat
Gammel 15-08-07, 20:56   #35
sopiha1
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 79
Innlegg: 1
sopiha1 er på en erverdig vei
Red face

Sv: Flere som nylig har startet her?

Opprinnelig lagt inn av Elanessë, her.

Hadde vært kjempefint å komme i kontakt med noen som også ganske nylig har startet på induksjonen. Jeg er på dag to i dag



Ja, jeg er på dag 2 i dag også. Nå prøver jeg å finne fram på siden her og finne informasjon. Er helt blank.

sopiha1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 11:50   #36
Blue Dolphine
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Australia
Alder: 56
Innlegg: 3
Blue Dolphine er på en erverdig vei

Sv: Flere som nylig har startet her?

Hei
Jeg er og ny .... og gud jeg saa blank her inne....det tar en stund for man finner ut hvordan ting funker her inne....

Blue Dolphine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 09:26   #37
slankeboksen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1
slankeboksen er på en erverdig vei

Sv: Flere som nylig har startet her?

Da er tilnærmingen til Atkins i gang og føler at ting begynner å endre seg i hverdagen.

Men, lurer på en ting. I oversikt over tillatt mat under induksjonen står blant annet kjøttpudding (forutsatt ikke tilsatt nitrit). Faller kjøttdeig og lignende produkter av både fugl og fisk i samme kategori? Kan man lage sine egne karbonader ved hjelp av kjøttdeig? Og kan man innta karbonader som består av storfekjøtt, vann og salt? (går på sammensetning av maten)

slankeboksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 13:58   #38
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Flere som nylig har startet her?

Har vært på ferie nå jeg, og ikke vært flink... Føler at jeg nesten må helt på ny sette meg inn i ting nå. 4 mnd til jul, så det burde være tid nok til å venne seg til denne livstilen uten å skjeie så mye ut i feriene.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 14:42   #39
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Flere som nylig har startet her?

Opprinnelig lagt inn av slankeboksen, her.

Men, lurer på en ting. I oversikt over tillatt mat under induksjonen står blant annet kjøttpudding (forutsatt ikke tilsatt nitrit). Faller kjøttdeig og lignende produkter av både fugl og fisk i samme kategori? Kan man lage sine egne karbonader ved hjelp av kjøttdeig? Og kan man innta karbonader som består av storfekjøtt, vann og salt? (går på sammensetning av maten)

Ja - det går fint å lage ting sjøl av kjøttdeig/kyllingdeig/fiskefarse. (Gode oppskrifter her på forumet under "Oppskrifter"). For de to førstnevnte er det jo somregel greitt. Fiskefarse inneholder som regel potetmel.... Om du ikke lager den selv ville jeg vært forsiktig.

Ferdiglagede produkter bør en uansett være litt forsiktig med uten å vite hva de inneholder. Det er utrolig hva de klarer å stappe sukker i ! Les innholdsfortengelsen nøye, om det er i løsvekt - be om næringsinnhold og innhold. Det er de pliktig til å ha.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 19:30
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20
Gingo baloba mofe Kosttilskudd 1 03-01-05 07:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no