Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Det virker jo ikke!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-06, 13:40   #26
Titti
Seniormedlem
 
Titti sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.607
Titti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt avTitti har veldig mye å være stolt av

Sv: Det virker jo ikke!

Hva med linser og bønner Er jo masse proteiner i dette, men kanskje for mye karbo også?

Titti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ED uten produkter... Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:42   #27
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av Titti32, her.

Hva med linser og bønner Er jo masse proteiner i dette, men kanskje for mye karbo også?

Linser og bønner er supert på Lindberg, men ja, har for mye karber for f.eks ketolyse

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 13:45   #28
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Det virker jo ikke!

For det første blir det litt surrealistisk for meg at du klager på minus 4 kg siden slutten av august. Det er jo et kjempeflott resultat. Har ikke tid til å svare utførlig her nå, og du har fått mange gode svar allerede. Syns ikke det er det minste rart at du ikke går ned mer (og spørsmåler er også om du bør gå ned fortere). Kommer bare med et par punkter:

  • Dere som går ned 4 kilo pr mnd, dvs. et snitt på 0,5 - 1 kg pr mnd. er IKKE unntaket. Det er det som er normalen. Det er de som går ned 2-4 kg i uka som er unntaket. Og det er dessverre det folk henger seg oppi. Den største feilen en gjør er å sammenligne seg med andre. DU er UNIK. Din kropp reagerer ikke likt, og er ikke lik, noen andre. DU er DEG. Og du må gi kroppen din tid. De fleste her inne går ned mellom 0.5 og 1 kg i uka. Og det er min erfaring fra dette og andre forum at det er der snittet ligger.
  • Hvis du ikke har telt karber skikkelig og ikke vet akkurat hvor mye du får i deg er det ikke lett å vite hvor "feilen" ligger. Men jeg syns du fordeler maten noe ujevnt. 40 gram tunfisk til lunch er ikke nok protein. 200 gram kjøtt til middag er noe i overkant for en liten dame. (1-1.5 gram protein pr kg kroppsvekt pr dag er en tommelfingerregel. Fordelt med 30-40 gram protein pr måltid. Menn trenger noe mer.) Og med lite fett kan det lett slå helt feil ut. Og du spiser nok for lite og feil fett.
  • 200 gram grønnsaker til middag er ikke noe problem. Det er ikke SÅ mye karber. Men den lunchen din var "sparsom". Agurk er dessuten garnityr og inneholder svært lite næring. Bytt den ut med noe annet.

Ting som kan hemme vekttap (mange tåler ikke disse varene i det hele tatt, du må prøve deg frem):
  • Koffein/kaffe. Kan skape ubalanse i blodsukkeret og ødelegge forbrenning (enkelt sagt). 5 kopper pr dag er altfor mye !!
  • Alkohol. Når kroppen har alkohol å forbrenne, så forbrenner den ikke fett. mange her inne opplver at de ikke gåt ned noe som helst den uka de har "kost seg" i helga !
  • Tenk over hvordan du bruker meieriprodukter. mange har problemer med disse. Syrnede produkter er best. Fløte skal ikke "maules" - heller ikke ost. Å bruke ost som "alene" fettkilde blir litt feil. Du kan være heldig som tåler det, - eller du tåler det dårlig. Slikt må en finne ut av selv. De beste fettkildene er nøtter, frø, avokado, olivenolje og rapsolje, men gjerne også fra kokosfett som Cocosa eller MCT olje. Creme Fraische og rømmer er greitt også. Men som sagt- vær forsiktig med fløten. For mye av den er ikke bra.
  • Baconcrisp (ååå det har ikke karber, da kan jg spise så mye jeg vil !! FEIL !). Veldig mange reagerer på baconcrisp. Om det er saltet alene vet jeg ikke, jeg vet bare at uhorvelig mange går oppi vekt (vannvekt) når de spiser det. Som fettkilde er det helt feil..... og feil fett. (varmebehandlet transfett ja). Av og til er OK, - men alt "kos" mans spiser for ofte er feil.
Regn og prøv deg frem. Du finner din måte. Men du MÅ være tålmodig. hastverke er lastverk.

......og der forsvant pausen min gitt.......

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:22   #29
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: Det virker jo ikke!

Ååååh Nille! Du er gull!

Beklager det med pausen din...
Lurer på hvordan svarene dine er når du ikke svarer utførlig. :knis:

Her skal det prøves og feiles!

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:40   #30
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av Melankolibri, her.


Lurer på hvordan svarene dine er når du ikke svarer utførlig.

Akkurat det tenkte jeg også!
Dvs, hvordan svarene dine er når DUSELV mener at svaret er utførlig...!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 14:47   #31
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av Borealis, her.

Akkurat det tenkte jeg også!
Dvs, hvordan svarene dine er når DUSELV mener at svaret er utførlig...!

eh..... et par sider kanskje ?? Men jeg hadde ikke tenkt å skrive så mye, - og så ble jeg bare revet med liksom...... og et par punkter ble til mange fler.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 17:29   #32
auroraborealis
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 54
Innlegg: 87
auroraborealis er ny på veien

Sv: Det virker jo ikke!

Som det har vært sagt tidligere, det er stor forskjell fra person til person men noen ganger ser det ut som de som har problemer rett og slett spiser for lite...
En av grunnene til at jeg begynte på ketolysekuren var nettopp at jeg skulle slippe å telle alt jeg spiser, og at man kan spise til man er mett...
Jeg har enda til gode å telle en eneste osteskive eller veie antall gram med ett eller annet. Jeg har spist til jeg var mett, og om det er 1 kotelett den ene dagen og 3 koteletter den andre dagen så har det vært mindre viktig, for ingen dager er like.
Det eneste jeg har vært nøye med er karbohydratene. Men det har ikke vært noe problem så lenge hoveddelen av måltidet består av kjøtt, fisk eller egg. Det er jo minimalt med karbo i disse.

__________________
auroraborealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 21:31   #33
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Det virker jo ikke!

4 kilo på 1 mnd.. og du er ikke fornöyd??
Det er jo et strålende resultat.
Legg litt mer fett i kosten og dette går på skinner..
Lykke til:-)

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 22:34   #34
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Det virker jo ikke!

Hei
LES boken
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:17   #35
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei
LES boken
Torkil

Jeg syns jo jeg har lest den ordentlig. Jeg har den med meg over alt. Er det noe jeg er usikker på, så leser jeg.
Men jeg skjønner jo at jeg ikke har lest godt nok...
Jeg skal innrømme at jeg henger meg opp i de som går ned 10 kilo på en måned, jeg har jo lov å håpe at jeg også gjør det? Jeg her jo mer enn nok å ta av...
Men fra i går av kjører jeg på med mer fett, og koffeinfri kaffe. Og skulle du sett! Jeg var ikke sulten i firetiden etter min bacon og oste lunch.

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:18   #36
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av kristih, her.

4 kilo på 1 mnd.. og du er ikke fornöyd??
Det er jo et strålende resultat.
Legg litt mer fett i kosten og dette går på skinner..
Lykke til:-)

Okei, okei, okei! Jeg har forstått at jeg skal være fornøyd med det...
Men hadde litt høyere forhåpninger.
Jeg skal ikke klage mer, tror jeg.

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 08:31   #37
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Det virker jo ikke!

Gleder meg til å se om mer fett hjelper på resultatene

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 10:55   #38
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

Gleder meg til å se om mer fett hjelper på resultatene


Takk, det gjør jeg også.

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 12:21   #39
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av Melankolibri, her.

...Jeg var ikke sulten i firetiden etter min bacon og oste lunch.

Ingen grønnsaker?

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:09   #40
Melankolibri
Juniormedlem
 
Melankolibri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 43
Melankolibri er på en erverdig vei

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av komkari, her.

Ingen grønnsaker?

Jo såklart. En liten salat ved siden av.
Jeg har ikke sluttet med grønnsaker. Bare begynt med litt mer fett.

__________________











1.delmål og komme under 100 kilo.
Melankolibri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-kuren Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:07   #41
kristih
Seniormedlem
 
kristih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sverige
Innlegg: 532
kristih er ny på veien

Sv: Det virker jo ikke!

Dette høres jo veldig bra ut:-)
Kjør på

__________________
Allting er en overgang sa reven da han ble flådd...
kristih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse.. Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 23:27   #42
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Det virker jo ikke!

Opprinnelig lagt inn av Melankolibri, her.

Jo såklart. En liten salat ved siden av.
Jeg har ikke sluttet med grønnsaker. Bare begynt med litt mer fett.

Nå ble jeg glad!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 00:00   #43
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Det virker jo ikke!

Jeg syns da ikke 4 kg minus på litt over en mnd er noe å klage av

For å si det slik jeg har hatt ett snittvekttap på rundt 0,7 kg pr uke siden jeg startet i januar. Nå som jeg har gått ned nesten 27 kg går det selvfølgelig litt saktere.

Fokuser på snittvektap over tid, og da kommer du meget bra ut
Det er absolutt ikke sikkert at justeringer i kostholdet vil føre til hurtigere vekttap.

Jeg (og flere) trodde også på skikkelig stort vektap i begynnelsen, men det tror jeg rett og slett bare er en utopi, i hvert fall for min kropp.

Tålmodighet, stanhaftighet og vilje til å ikke gi opp på tross av noen feilsteg - det tror jeg er en av "nøklene til suksess"

Lykke til, og være stolt og fornøyd med dine 4 kg i minus.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
Et lite hjertesukk fra meg Albertine Lavkarbo generelt 37 13-09-06 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no