Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva skjer om man faller ut av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-11, 10:08   #1
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Hva skjer om man faller ut av ketose?

..... Omså bare noen timer? Selv om man er er under f.eks 50 gr kh. Må man starte helt fra begynnelsen i gjen, med å venne kroppen til å bruke fettet som energi (2-8 uker)?

Var litt usikker på stixen nå, den var veldig svak rosa...( lys ytterst, og litt rosa i midten..) Var mørk i går morrest. Vet jeg heller skulle målt i går kveld , men men... Jeg har spist 2 kokte egg med hvitløksmajones, drukket 2 kopper kaffe med fløt og 1 liter vann i dag. I går spiste jeg 2 egg, tacosalat ( lite kjøtt med bittelitt tacokrydder), 2 tugger Grandiosa, ( huff og huff...) lavkarbo- ostekake, og et par biter cavalier sjokolade med hasselnøtter, + kaffe og te med fløte, et glass Pepsi Max og masse vann.

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:32   #2
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

jeg hadde en planlagt sprekk i jula. altså 1 uke uten ketose. når jeg begynte på igjen etterpå gikk alt mye fortere enn første gangen. men dette er sikkert litt individuelt.

de stixene skal du ikke være sååå opptatt av. og om du bruker dem er det viktig å bruke dem riktig. altså to timer etter siste måltidet ditt på kvelden.
dem sier bare om det er ketoner i urinen, ikke om du er i ketose eller ei. altså du kan være i ketose om det ikke slår ut på stixen

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 10:57   #3
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Har også hørt at det ikke vises på stixen når man har mensen. Har det nå, og har merket samme greia for noen dager siden. Kan være derfor. Men jeg fikk plutselig helt noia om jeg måtte starte helt på nytt med tilvenninga! I morgen har jeg gått på ketolyse i 4 uker.

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:03   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Har også hørt at det ikke vises på stixen når man har mensen. Har det nå, og har merket samme greia for noen dager siden. Kan være derfor. Men jeg fikk plutselig helt noia om jeg måtte starte helt på nytt med tilvenninga! I morgen har jeg gått på ketolyse i 4 uker.

Nei, du reiser deg opp og går videre!
Man kan merke ubehag når man går over i ketose igjen, men for min del ble det lettere og lettere. Nå er det ikke å anbefale at man "sprekker" ofte i begynnelsen, men har man gjort det, så er det bare å fortsette med å spise riktig.
Utslag på stix, er utslag!!! Og hvis du "må" bruke stix, så er det bare på kvelden som gjelder, to timer etter dagens siste måltid.
Ikke bry deg så mye om de, spis riktig og kos deg med maten

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 11:23   #5
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Leste nettop om stixen, at hvis man drikker mye vann blir ketonene mindre synlig på stixen. Jeg drikker myyye vann. Håper det har noe å si for min del.... vil ikke ødelegge noe....

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 13:32   #6
2011-slank?
Medlem
 
2011-slank? sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 61
2011-slank? er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Leste nettop om stixen, at hvis man drikker mye vann blir ketonene mindre synlig på stixen. Jeg drikker myyye vann. Håper det har noe å si for min del.... vil ikke ødelegge noe....

Eg lever også veldig ketogent, drikker mye vann, men lys lys lys rosa stix, eg gidder ikke bry meg om stixen mer for vekta spiller iallefall på lag med meg

2011-slank? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 14:17   #7
sistegang
Seniormedlem
 
sistegang sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 60
Innlegg: 714
sistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlyssistegang er et fyrlys

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Om du skulle falle ut av ketose, så bare fortsett med riktig diett. Jeg har slutta med stixene. Har jeg vært uforsiktig og falt ut av ketose er jeg ikke i tvil. Grusom smak i munnen med engang jeg kommer i ketose igjen, som oftest allerede dagen etter. Og den straffa er verre enn den dårlige samvittigheten min. Så jeg er i ferd med å få et helt normalt forhold til mat.

__________________


sistegang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:30   #8
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Kan jeg legge på meg hvis jeg faller ut av ketose noen timer?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 17:56   #9
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Kan jeg legge på meg hvis jeg faller ut av ketose noen timer?

Jeg tror du legger mer på deg av å bekymre deg for om du legger på deg
Spis riktig, slapp av, kos deg med maten, og nyt livet

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 18:46   #10
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Jeg slapper av og koser meg bare veldig greit å vite det. Har ikke boka enda, vet ikke om det står noe der?

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 20:37   #11
Hildemor på slanking
Medlem
 
Hildemor på slanking sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Jeg bor i Dimmelsvik i Kvinnherad kommune
Alder: 53
Innlegg: 221
Hildemor på slanking er ny på veien

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Nei det fungerer ikke slik at du legger på deg så raskt. Klart hvis man skeier ut for mye eller stadig bruker kunstig søtningsstoffer og slikt så kan jo vektnedgangen stoppe opp litt en tid ja. Jeg er veldig fersk på kuren jeg og så skjønner din bekymring for at man ikke skal gjøre ting rett. Krever jo en god del viljestyrke og mot til å starte på en slik kur men det går seg nok til. Det er jo så utrolig mye god mat man kan kose seg med så til slutt blir det jo en livsstil med lavkarbo og ikke bare en hurtigkur

Hildemor på slanking er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 21:21   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Sitat:

Hva skjer om man faller ut av ketose?

*du får rutete mønster på ryggen* Næ tuller.

Som de andre sier, så er det ikke så enkelt og det er bare å stå på!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 31-01-11, 23:19   #13
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Hehe, jeg bytter gjerne ut fettet med rutete mønster på ryggen

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-11, 07:32   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Du må ikke være i ketose for å gå ned i vekt, de som går på f.eks Fedon-kosthold er ikke i ketose, og de går også ned i vekt . Igjen er det en fingerregel at når du nærmer deg rundt 70 gr kh om dagen, så er det lurt å kutte ned på fettet, bortsett fra det har du nok lite å frykte.

Men husk på dette; Ketose er og har vært en naturlig og livsviktig tilstand, og i riktig gamle dager (vi snakker steinalderen) så var det helt vanlig og nødvendig å gå inn og ut av ketose etter sesong. Fra våren til høsten fetet man seg opp med det man fant av bær, nøtter og eventuelt frukt etc, mens man vinteren igjennom levde på fetterservene, og dermed med stor sannsynlighet var i ketose.
Det er ikke farlig å gå ut og inn av ketose, men å pendle mellom ketose og ikke ketose fra f.eks uke til uke er ikke så lurt, da bare forvirre man kroppen, og den vil aldri riktig komme i gang med å venne seg til en ren og jevn fettforbrenning.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 18:10   #15
UngeHerr
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 32
UngeHerr er på en erverdig vei

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Mitt problem er at jeg jobber offshore, og da kan det jo fort bli slik at jeg hopper ut av ketose når jeg er på jobb i to uker og inn i ketose igjen når jeg kommer hjem.Jeg prøver å spise så "riktig" som mulig på jobb, men jeg kan jo ikke vite hva som er i all maten, og kan heller ikke akkurat veie den på noen måte.Jeg har ikke stix med meg på jobb, for det vil uansett bare stresse meg opp unødvendig på noe jeg ikke har noe særlig makt over.Det jeg hvertfall prøver på er å spise mest mulig lavkarbo så får det bare bli som det blir.Hva som er langtidseffekten av dette aner jeg ikke, for jeg har nettopp begynt på ketolyse, men det blir spennende å se på sikt Noen andre som har erfaringer på noe lignende?

__________________


UngeHerr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-11, 19:29   #16
ccgirl1982
Medlem
 
ccgirl1982 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 69
ccgirl1982 har en fantastisk aura rundt segccgirl1982 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva skjer om man faller ut av ketose?

Dropper du dietten å spiser masse karb, reverseres forbrenningen til det normale, og di følgende 2-4 dager mister du det vekttapet du ellers ville ha fått. Verre er det ikke.... (refererer fra torkil si bok s 79)

Så ingen fare med at du legger på deg fett hvis det bare er for en dag, men kroppen suger til seg ekstra vekt i form av væske pga karb- lagrene fylles opp ,så det kan jo kanskje være det viser 1-2 kg opp, men bare vann ikke fett

Men det beste er jo å være i ketose å ikke gå inn og ut, det er ikke bra- da kan du forstyrre den gode forbrenningen du får da.

Lykke til

__________________

Er nå inne i runde nr 2 med livstilsendring og Ketolyse
Tok av 10 kg sist. Er ikke av di største å tyngste men vil ner til idealvekta mi som er om ca 5-10 kg
ccgirl1982 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten/ Skaldemann/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Av og på ketose ifm helger? Hva skjer? kjetilkl Ketolysekuren 10 06-10-09 21:02
Jeg faller ut av ketose hver gang jeg har mens tarantellamor Ketolysekuren 2 26-02-09 22:50
Flere som faller ut av ketose når de spiser tomat? miss_chica Ketolysekuren 10 07-02-09 21:37
Hva skjer om man stadig sprekker på ketose? annabanana Ketolysekuren 8 20-05-08 16:22
Ketose - Hva skjer når man blir syk? mammamia Generell diskusjon 3 18-03-08 14:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no