Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Noen som kan få meg på rett spor?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-02-10, 14:48   #1
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Noen som kan få meg på rett spor?

Hei.
Trenger sårt til litt hjelp. For ett år siden gikk jeg ned ca. 12 kg med å spise lite karbo og trene 5 dager i uka. Etter vektnedgangen fortsatte jeg å trene mye, men tilførte det meste av karbo i kostholdet mitt igjen. Det gikk superfint, og vekta var stabil. I sommer startet jeg på skolen igjen, og sammen med 3 små barn, egen bedrift og skolearbeid, ble alt for mye for meg.Jeg orket ikke å trene, og fortsatte å spise like mye som jeg gjorde når jeg trena mye, og kanskje mer siden jeg er en sukker junkie når jeg er sliten. Ergo alle 12 kg er på igjen, og jeg føler meg helt jævlig mildt sagt.... Nå har jeg startet opp å trene igjen, ca 3-5 dager i uka. Problemet er at jeg ikke klarer å styre meg i matveien.
Nå MÅ jeg bare skjerpe meg, og komme i gang, for jeg orker ikke og ikke passe i mine klær lenger.
HVA skal jeg satse på? Lurer på å starte opp med 1 ukes rensekur for å få en kickstart og motivasjonen på rett spor. Kanskje blir jeg kvitt sukkersuget i løpet av den uka? Men etter det aner jeg ikke hvordan dagene mine bør se ut. Noen som kjenner seg litt igjen, og har gode tips til en despeat, overarbeidet 31 åring?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 20:02   #2
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Rensekur har jeg ikke noe tro på. Men hva med ketolyse for å komme igang, og deretter over til south beach eller noe?
Eventuelt rett på south beach, fedon, etc.? Alt etter din smak?

Du har jo gjort dette før så er jo egentlig bare å slenge deg på! Feks starte sånn ca..........NÅ!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 16:40   #3
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Vettel: Takk for svar og spark. Jeg ER igang.
Skal sjekke ut Soutbeach, for jeg aner ikke hva det er.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 01-03-10, 21:28   #4
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Jeg startet med South Beach, men gikk over til mindre karbohydrater og mer fett, fordi de matvarene jeg liker passet bedre inn der. Men er ikke helt i ketose, hvertfall ikke hver dag. Spiser masse grønnsaker, ost, rene kjøttprodukter, og lignende.
(bacon og ost feks, så gir jeg heller avkall på en frukt eller to i uka, og ikke noe knekkebrød, fullkornspasta, etc)

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:08   #5
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Vettel: Takk for info
Idag har jeg slitt med sug etter alt jeg ikke skal ha. Helt ille. Var litt sulten når jeg var med min ene datter på straks 5 år på dansing, og kjøpte en vaffel til minsten på 2,5 år. Han orket jo selvsagt idag ikke hele, og da tok ho mor de 2 siste hjertene... Jeg er helt håpløs, og blir så sur og dritt lei meg selv.
Jeg har ca. 18 kg som skal av helst innen sommeren, og må skjerpe meg for å klare dette. Hvorfor sprekker jeg hele tiden når jeg egentlig har super lyst til å klare dette?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:32   #6
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Var det lenge siden du hadde spist når den vaffelen kom seilende? Hvis ja, så vet du svaret, hehe!

Til og begynne med tenker man mye på "får ikke", men TRO meg, etterhvert blir det en vane. JEG hadde ikke trodd at det en gang skulle gå automatikk i å tenke alternativt. Pasta? ok jeg tar squash tagliatelle. Ris? jeg tar jukseris. osv.

Shitt au om de spiste de hjertene! Da er det bare å spise bra neste måltid. Du taper ingenting, bare et midlertidig sett back. For dette er det du normalt ville spist, så bare fortsett videre. Jo strengere du unngår de små fellene, jo lettere blir det å motstå!

Mye bra fra denne dama:
Om små og store utskeielser: http://lenabeatrice.net/generelt/pauser/

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:35   #7
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Jeg anbefaler ketolyse! Da er det ikke så ille å slanke seg, i og med at du spiser deg så mett på god mat. Jeg merker at når jeg er skikkelig sugen, så er det mest hvis jeg er sulten. Og som jeg leste her: "ingenting smaker så godt som tynn føles"
Det virker jo som du allerede er ganske motivert. Man trenger bare den siste dytten. For meg var det å se at jeg ikke så noe fin ut i noen av klærne lenger og at tights ble det mest brukte. Skal også på ferie med kjæresten i slutten av mars, så vil gjerne se litt fin ut på kjærestetur. Dette klarer du fint, se på resten av oss fleskene som har kommet i gang

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:38   #8
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Opprinnelig lagt inn av Vettel, her.

Pasta? ok jeg tar squash tagliatelle. Ris? jeg tar jukseris. osv.

Hvor får man kjøpt dette?

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 21:47   #9
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Det lager du selv. Sjekk på oppskriftsforumet!

Risen: Se Nille sitt innlegg. http://forum.lavkarbo.no/showthread....lie+flied+rice (cauli flied rice)

Squash tagliatelle: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=24799

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 22:42   #10
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Tusen takk

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 09:40   #11
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Bare hyggelig!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 14:09   #12
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Takk for oppbacking.
Vettel: Ja, jeg vet jo egentlig grunnen for at jeg spiste de vaffelhjertene. Jeg var jo rett og slett kjempe sulten, og fristelsen ble for stor.
Denne uka her nå, har jeg faktisk gått ned ca 3 kg med en rensekur bestående mest av smooties, grønnsaker, frukt, bær linser, nøtter, frø og fisk. Så dette har hjulpet masse på motivasjonen. Jeg slutter mest sannsynlig idag (tror jeg) og har ikke bestemt meg hva jeg bør begynne på. Jeg står og vipper i mellom ketolyse og southbeach. Er veldig fristet til å prøve southbeach, men er litt usikker på om jeg klarer de første 14 dagene. Ketolyse høres kanskje litt greiere ut med tanke på at det er mer fett, men samtidig kan det bli i meste laget for meg, tror jeg?
Vettel: Hvordan ser din dag ut i og med du blander southbeach og ketolyse litt sammen?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 14:59   #13
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Hvis du ser i journalen min, som er den rotete linken i signaturen min, så finner du mange dager der jeg har skrevet opp hva jeg har spist!
Jeg startet med south beach, men fant ut at jeg klarte meg med mindre kh enn jeg trodde. Var visst ikke så glad i det alikevel. Og jeg var ekstremt glad i pasta og brød før!

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 14:42   #14
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Jeg får ikke bestemt meg for hvilket program jeg skal velge, og sitter å tenker litt for meg selv. Kunne en dag ha sett slik ut, eller er det for mye karbo?

06.00 Kaffe
06.30 Spinning 45 min el. jogging 30 min
08.00 Frokost: Egg og grønnsaker el. havregrøt+ 0,5 banan og splenda
11.00 Lunsj: Kylling, fisk, egg + cottage cheese og grønnsaker
14.00 Mellom: 1/2 eple og 10 mandler
17.00 Middag: Kjøtt, fisk, kylling + grønnsaker/salat+ rømme/olje
19.00 Trene styrke+kondis ca.60 min.
21.00 Smootie av bær, skummet melk og splenda

Er dette for mye karbo i løpet av en dag? Mitt mål er at alle midtuke dager skal se tilnærmet slike ut mens i helga trener jeg ikke morgen, men mest sannsynlig på formiddagen på lørdag. Søndag er fridag hvor man heller kan gå en tur.
Kan dette "programmet" ligne litt på South Beach?

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 21:48   #15
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Ja, en venninne av meg går på south beach og hun spiser veldig likt. Er jo for mye karbo for ketolyse med frukt og melk etc. Men har du bestemt deg for SB, så ser det jo fint ut. Du trener jo en del også, så dette blir nok bra. Jeg har ikke så mye tid til trening for øyeblikket, så blir de lange turene til butikken og da passer katolyse best for meg

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Gammel 06-03-10, 22:16   #16
gulrotklara
Medlem
 
gulrotklara sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 70
gulrotklara er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Jepp, da blir det dette programmet på meg. Håper det blir bra og at jeg ikke minst klarer å følge det. Det er jo nok mat, men jeg er jo et vrak etter alt som ikke er sunt. Men nå SKAL jeg klare dette. Har satt meg et mål med -5 kg iløpet av mars. Det er en tråd inne på ketolysesidene hvor dette var målet. Det er kanskje litt drøyt, men man må jo sats høyt.

__________________
Gulrotklara


gulrotklara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 07-03-10, 11:42   #17
Elinee
Seniormedlem
 
Elinee sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 513
Elinee er på en erverdig vei

Sv: Noen som kan få meg på rett spor?

Ja, da holder du deg motivert. Jeg har holdt på å sprekke, men når jeg legger meg om kvelden tenker jeg, hadde jeg vært noe lykkeligere nå om jeg hadde spist en sjokolade i sta? Nå er jo smaken glemt, men kroppen har tatt opp dritten. Det har faktisk hjulpet meg en del. For svaret er jo alltid nei. Den følelsen når jeg går og legger meg er akkurat den samme. Jeg ble ikke lykkeligere av å spise sjokolade, det gir bare de sekundene med glede det tar å spise den. Så angrer man.

__________________


Elinee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har sett "Rett diett" på FEM? Janis Lavkarbo generelt 15 13-08-09 21:51
Noen som kan gi meg et hint om jeg er på rett vei? Første uke med Lindberg betty86 Dr Lindbergs 22 06-08-09 11:58
På rett spor? Graphicjunkie Ketolysekuren 3 15-01-09 22:33
Sprø spor på ribbe KaizaMaria Spørsmål og svar 4 28-12-07 00:36
Rett før jeg dreper noen Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 07-02-06 08:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no