Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Om barn og misunnelige venninner

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 13:05   #1
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Om barn og misunnelige venninner

Jentungen min på 9 og jeg var på shopping her om dagen. På H&M fant vi noen fine undertøysett med truser og slike små topper, altså som ei kort undertrøye. Hun ble helfrelst, og vi kjøpte tre par. Nå har hun brukt dem hver dag siden lørdag, og har vært så fornøyd. I går var hun med ei venninne på svømming, og kom hjem veldig lei seg. Venninnen hadde sagt at det var farlig å bruke slike topper, fordi man kunne få en skummel sykdom av dem! Jeg sa selvfølgelig at det ikke var sant, men i dag dro jentungen på skolen uten topp..
Tror dere dette er ren misunnelse, eller kan det være det er noe moren til denne jenta har sagt for å ikke kjøpe selv?
Venninnen kommer hit i dag for å være med oss på kino. Synes dere jeg kan ta det opp med henne på en forsiktig måte? Jeg synes det er trist om lillemor ikke tør bruke noe hun var så glad for å få.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 13:15   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Om barn og misunnelige venninner

Du kan vel spørre hvor hun har det fra at man kan få skummel sykdom? Så kan du heller ta det opp med evt mor om det er der det kommer fra?
Barn misforstår jo ofte også når de ikke har hele bildet, men det er jo greit og sjekke hva kilden er først

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 08:45   #3
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Om barn og misunnelige venninner

Vet du, sånne ting husker jeg noen trodde når jeg var på samme alder. Og det var fortalt for å slippe å bruke penger på de toppene, når de ikke trengte de enda.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 23:49   #4
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Om barn og misunnelige venninner

Ja, det tenker jeg og. Kanskje foreldrene er lei av Hello Kitty og vil unngå å kjøpe det. De har nok ikke tenkt at andres barn skal bli lei seg. Dere kan kanskje bare gi den forklaringen til jenta deres? Og hvis hun ikke tror dere, snakk med en lege eller noen som kan forsikre henne om at man blir IKKE syk av Hello Kitty-klær.
Eller kanskje venninnen er misunnelig...eller bare vil servere en skrøne eller lure litt...mye som kan ligge til grunn for en slik uttalelse.

Tenk så lei seg snuppa mi hadde blitt om jeg skulle sagt noe sånt. Hun ELSKER Hello Kitty...nå kjøper vi ikke så mye av det, men litt får hun jo.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 04:55   #5
Fluke83
Medlem
 
Fluke83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Røyken
Alder: 40
Innlegg: 81
Fluke83 er på en erverdig vei

Sv: Om barn og misunnelige venninner

Minner meg om en gang da jeg gikk på barneskolen og ble med en jente i klassen over meg hjem..
De hadde fugl, og denne fuglen fikk solsikkefrø, jeg tok et par frø og smakte på de..!

Denne jenta fikk det for seg å inbille meg at solsikkefrø var giftig (noe det også er, om man spiser mer enn 2 kg om gangen, i følge en tråd her ), og at jeg var i ferd med å dø, så selvfølgelig løp jeg ut av huset og løp gråtende hjemover.
Jeg kom omtrent halveis før jeg så bilen til fattern, de hadde visst fått en telefon fra mora til denne jenta, om at jeg løp ut og at de ikke fant meg.

Jeg fortalte heller aldri hvorfor jeg stakk av, så vær glad for at ungen din i hvert fall forteller hva som er galt...

__________________


Fluke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent LCHF, stort sett ;) Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 11:03   #6
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Om barn og misunnelige venninner

Takk for innspill.

Tok en liten prat med jenta her om dagen, og det var som jeg trodde. Hun hadde ille lyst på slike selv, men fikk ikke lov av moren sin. Det var altså et utslag av misunnelse dette, og hun ba om unnskyldning til lillemor. Jeg synes det var søtt av henne at hun unnskyldte seg og sa at det med sykdommen hadde hun funnet på selv.

Legger til at det IKKE er Hello Kitty. Hater det merket der! Mye fordi et menneske jeg ønsker dit pepper'n gror heter det..

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 13:42   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Om barn og misunnelige venninner

Tøfft av en så liten snupp å innrømme og be om unnskyldning! Flink jente!

Jeg må innrømme at jeg holdt igjen så lenge som mulig! Blir litt sånn småuvel av at selv små jenter uten antydning til pupper skal gå med topper som liksom skal skjule det de ikke har!

Nå er min 12 år og har allerede pupper som sprenger 75A- bher, så det var ikke lenge jeg måtte holde igjen, men syns fortsatt at små jenter som ikke tør/vil/får lov til å vise seg uten topp er litt "kleint"!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 14:05   #8
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Om barn og misunnelige venninner

Jenter er verst på slik mobbing. Min eldste, 8 år, kommer hjem og forteller om de utroligste ting. Gjemming av sko fordi man ikke vil leke med noen, river ned fra klatrestativer og baksnakking. Har det blitt verre å være liten?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 14:33   #9
Olive Oil
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Østfold
Innlegg: 327
Olive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snillOlive Oil er virkelig snill

Sv: Om barn og misunnelige venninner

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jenter er verst på slik mobbing. Min eldste, 8 år, kommer hjem og forteller om de utroligste ting. Gjemming av sko fordi man ikke vil leke med noen, river ned fra klatrestativer og baksnakking. Har det blitt verre å være liten?

Jenter er absolutt verst når det gjelder slike ting, ja, men jeg tror det er litt forskjell fra klasse til klasse. I klassen til jentungen er det veldig godt miljø, og alle er gode venner. I klassen til mellomstemann derimot, var det mye problemer blandt jentene. Mobbing, utfrysing og baksnakking ble etterhvert et så stort problem at rektor hadde møter med foreldrene for å få slutt på det. Tror ikke det er noe nytt fenomen, altså. Jeg hadde det slik på barneskolen jeg også.

__________________
Min journal



Olive Oil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger *venninner* å gå ned 20 kg med Pernella Generell diskusjon 559 22-01-12 10:34
Venninner på besøk Henriksen Spørsmål og svar 5 03-09-10 19:54
Kresne barn Anne Line Barns kosthold 98 02-06-09 18:08
Barn og poteter Andrine84 Barns kosthold 9 01-03-08 11:31
Er du som et barn? HP Generell diskusjon 2 19-03-04 23:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no