Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Veie mat?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-07-10, 21:46   #1
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Veie mat?

Ok, da lurer jeg på dette

Veier dere maten dere spiser alle sammen?
Jeg gjør det ikke...sukk.....er det helt feil? Jeg spiser ca 3 ganger for dagen, og da spiser jeg til jeg er fornøyd (altså langt fra stapp mett)
Om jeg må veie maten, hvor mye skal hvert måltid veie da? (er helt grønn her) Veier dere på vanlig kjøkkenvekt? Isåfall må jeg ut å kjøpe....
Prøver på søkeren her, men det var ikke enkelt gitt!

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 31-07-10, 23:18   #2
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: veie mat??

Eg veg ikkje, men gjorde det litt heilt i byrjinga. Det er ikkje så nødvendig, men greit å vite kor mykje blomkål 100 gram er for eksempel. Så lenge eg veit ca mål på blomkål etc så kan eg telle ca mål i eit måltid. Du skal ikkje behøve å stresse ut for å skaffe kjøkkenvekt altså, du kan godt prøve deg fram. Fordelen med å vege var for meg å lære meg mengder, men du kan og bruke det for å få enda betre kontroll over inntaket, med f.eks. Diett eller Mat på data, da kan du rekne fett/proteiner/karber/kalorier/etc.

Generelt sett et eg to til tre gonger for dagen, og da et eg til eg er passe mett. Passer på å bruke naturlig feite produkter, unngår karber, eter reint kjøt/fisk og grønsaker til kvart måltid. Og det fungerer.

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:11   #3
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

Takk for svar Da venter jeg litt med denne vekten.....Men skal vi spise kotelett (f.eks) til frokost også???

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:19   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Veie mat?

Opprinnelig lagt inn av VeronicaB, her.

Men skal vi spise kotelett (f.eks) til frokost også???

Hvis du vil, gjør du det!
Det er mange som spiser middagsrester både til frokost og lunch, ikke noe galt i det

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:32   #5
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei
Thumbs up

Sv: Veie mat?

Jøss....vet ikke helt om jeg er klar for kotelett eller biff til frokost, men er godt å vite at jeg har et valg Begynner så smått å bli lei omelett til frokost...Jeg er veldig allergisk for hvetemel i tillegg, så jeg føler ikke at jeg har så mye å velge mellom til frokost Kan jeg spørre om det er greit å eventuelt skippe frokosten av og til? Noen mener man skal spise kun når man er sulten, og det er jeg ikke hver morgen..men så skal man jo ha noe å gå på da! *mye å ta inn*

Tusen takk for svar foresten

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:36   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Veie mat?

Det var bra at du minnet meg på koteletten, for nå blir det entrecote med bernaisesaus og salat til brunch på meg!!

Gå inn på oppskriftsforumet, det er masse du kan lagetil frokost som ikke involverer omelett/egg&bacon

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:45   #7
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

Tror jaggu det blir det på meg også.. Prøver å finne oppskrift på sausen da jeg ikke vil bruke toro poser Takk for tips...skal hive meg innpå oppskrift trådene

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:48   #8
Fruitdrops
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Ørje, Østfold
Innlegg: 73
Fruitdrops er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

Tror vel at de fleste som veier maten gjør det for å kunne regne ut karber, fett og proteiner lettere.

__________________


Fruitdrops er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:55   #9
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

Ja, det er sikkert derfor.. er redd jeg får for mye i meg eller for lite selvsagt. Aner jo ikke mengdene, så jeg spiser til jeg er fornøyd. Blir ikke stapp mett, men føler at jeg ikke trenger noen mellommåltider frem til neste måltid. Med denne dietten spiser jeg 3 ganger for dagen i forhold til før der det ofte ble mer, og spesielt på kvelden....

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:56   #10
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

Ps: 1,5 kg er vekke på bare disse dagene....er sjokkert jeg! Er det normalt å gå ned så fort??

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 11:58   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Veie mat?

De første kiloene er vann og det kan fort bli 2-3 av dem.
Grattis med fin start!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 12:12   #12
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

Tusen takk Er så glad jeg nå! Må passe meg for å ikke gå ned så myyye disse dagene da brudekjolen skal passe om 14 dager! hehe....men etterpå kan 8 kg godt forsvinne (helst 10) hihi

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 13:01   #13
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

I begynnelsen veide vi ALT, fordi vi hadde ingen aning om hvor mye et blomkålhode veier, eller hvor mye (lite!!) 50 gram hakka løk er osv.... men nå gidder vi ikke veie lenger.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 14:01   #14
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

Hvis du ikke klare biff, og er litt lei egg, til frokost kan det være lurt å bake f.eks. knekkebrød eller lavkarbtebriks. Kjempe lett og godt. Jeg har aldri bakt noe i hele mitt liv, men nå har jeg plutselig begynt! Min mor er veldig imponert!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 17:33   #15
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Veie mat?

Du trenger ikke veie hvis du føler deg ok og vekta går ned. Får du stopp i vekta - eller du blir veldig sulten ofte - kan det være greit å veie og telle maten noen dager for å se om du må justere noe av det du spiser - evt mengden. Jeg veide ingenting i starten - bare holdt meg unna brød/ris/potet/pasta og holdt meg til matvarer med under 5g karbo pr 100 gram. Gikk ikke ned før jeg også redusert kcaloriene, men synes det var greit med en "tilvenningstid" på lavkarbo uten å måtte bruke så mye tid på HVA og hvor MYE jeg faktisk spiste

Du må ikke spise frokost - du kan spise hva du vil når du vil av lavkarbomat. Jeg foretrekker nå spis-deg-slank brød med hjemmelaget syltetøy eller kjøttpålegg med majo, eller en hjemmelaget smoothie til frokost. I ferien blir det senere mat og da er det greit å spise feks omelett

Gratulerer med bryllup om 14 dager!!!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 18:07   #16
VeronicaB
Juniormedlem
 
VeronicaB sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Hordaland
Innlegg: 16
VeronicaB er på en erverdig vei

Sv: Veie mat?

Tusen takk for svar alle sammen! Idag ble det eggerøre og bacon til frokost...litt uvant med så mye fett tidlig, men men...går seg no til! Middagen ble kjapt laget til, så da ble det resten av baconet surret i kremfløte, meierismør samt tomat, champiss og asparges...er jo godt da! Og det er det jeg får i meg i dag ....Og MYYYE vatn. Jeg klarer ingen mellom-måltid lenger, og søthungeren er fordunstet! Har skrevet opp mye oppskrifter idag, så håper jeg får til disse gode oppskriftene. Lasagnen gleder jeg meg til! Og knekkebrød!

Ps: Er det noen som har en viss peiling på hvor mange karboer jeg har fått i meg idag ca utifra det jeg skreiv øverst? Sånne ting har jeg ikke peiling på!

VeronicaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Er helt ny, men prøver å holde meg til 10 karbohydrater for dagen, og spiser meieri mat :) Svar med sitat
Svar

Emneord
veiing


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ang. det å veie mat ... hoppetussa Spørsmål og svar 6 09-04-10 13:43
Veie maten Nøttejenta Spørsmål og svar 12 08-09-08 14:54
Når bør man veie seg? Embla Spørsmål og svar 7 29-01-08 19:30
Når på døgnet er det best å veie seg? iren84 Spørsmål og svar 1 30-11-07 07:42
veie alt av mat.... m@nisha Induksjonen 3 22-10-04 22:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no