Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Lei av uvitenhet

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-11, 12:10   #1
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Lei av uvitenhet

Ååå, jeg er så lei nå. Lei av alt og alle!

Lei av å slanke meg har jeg vært i årevis, lei av salatblader og knekkebrød m magerost. Lei av å si neitakk til alt.

Og nå, når jeg kan spise ordentlig mat, god mat full av næring og smak, slippe å være sulten, så er jeg lei nå også. Pga de tradisjonelle konforme stive dresskledde pripne kollegaene mine, som ser rart på meg i kantina når jeg tar majones (ikke lettmajones en gang?!) på eggene og laksen, og gud forby de gangene jeg tar smør på!!! "Hun er jo ikke akkurat tynn - hva i h..... er det hun gjør? Ingen selvkontroll?" Jeg vet at det er det de tenker!
For en elendig bedrevitende fordømmende hyklerisk konform verden vi lever i!

Jada, jeg vet at jeg kan opplyse dem... Men jeg er helt ny, kjenner ingen ennå og trives ikke akkurat veldig godt. Jeg tar derfor lunsjen min alene, utenfor el på kontoret. Iallfall denne perioden der jeg er på high fat...

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:14   #2
Señora
Seniormedlem
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 806
Señora har en fantastisk aura rundt segSeñora har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av uvitenhet

Du må le av det hele, det jo fantastisk å få lov å "slanke seg" på biff og bernaise, fråtse i majones og smør.

Jeg ler bare når det blir kommentert og sier at jeg foretrekker majonesen og smøret fremfor tørre skiver.

Señora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med telling av kalorier Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:19   #3
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Lei av uvitenhet

Ja jeg skal snart gå over til å le...
Må bare grynte littegrann først...

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 12:43   #4
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Lei av uvitenhet

Det kan jeg levende forestille meg er ett problem ja.
"Normalen" er nå fettfattig kost og kaloritelling. Samtlige på min gamle jobb var opptatt av det, eller ok, ikke samtlige, men majoriteten. Det gikk i salater uten dressing, og tørre skiver uten smør.
Jeg hadde slitt med å være naturlig med mitt nye kosthold i starten, men jeg tror nok at om du forklarer dem hva du driver med, så kan de selv velge å sette seg inn i hva lavkarbo innebære, og på den måten forstå valget ditt.

Jeg hadde en kollega som gikk på ketolysekuren. Jeg hadde aldri hørt om det før, så jeg ante ikke hva det innebar, kun at han slanket seg (han gikk ned masse).
Men jeg skal innrømme at jeg måpte og syns han var helt hinsides da han nektet å spise av tirsdagsfrukten vi fikk servert hver uke.
Nå vet jeg jo bedre...

Uvitenhet er noe shit, om det kommer fra andre eller oss selv.
Det som er fint er at du skaper en nysgjerrighet hos dem, slik min kollega gjorde for meg. Og nå ser jeg med respekt på ham som ALLTID klarte å holde dietten sin.

Hold ut, og vær stolt av dine valg. Du spiser tross alt bedre mat enn dem.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 14:54   #5
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Lei av uvitenhet

uff. jeg har også hatt det sont. etter hvert dle de vant til det. og i dag fikk jeg en del komentarene om hvor slank jeg har blitt. ha ha. med BMI på 28 er jeg ikke akkurat slank men forskjellen er synlig. det som jeg vil frem til er at det var 2 som ville ha mere infor om ketolyse og de skal prøve. og yes. det er de to som var de første som har komentert majones og smør...
Hold ut og vis dem at det funker. lykke til og kos deg med den deilige maten

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:12   #6
Saftig
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 11
Saftig er på en erverdig vei

Sv: Lei av uvitenhet

haha ja er det ikke "vittig". Har det på samme måte på jobb jeg og!
har valgt ikke å si noe før det blir kommentert, ser de kikker skrått og tenker nok sitt når jeg lesser på med "feit" majones feks på eggene, og bruker smør...og koooser meg med fet ost

__________________


Saftig er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:21   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av uvitenhet

Jeg sier nå bare...... den som ler sist ler best
Etter at det Norske folk begynte å spise lett produkter har det faktisk blitt flere overvektige mennesker her i landet for når fette blir tatt bort, så erstattes det med stivelse og stivelse er karbohydrater Så kos deg med majones og rømme du

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 18:22   #8
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Lei av uvitenhet

Men tenk hvis de ikke tenker det, da?

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 19:04   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lei av uvitenhet

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Men tenk hvis de ikke tenker det, da?

Uansett hva du eller jeg gjør så måtte noen andre mene noe om det. Det er iallefall min filosofi. Så uansett hva du eller jeg velger å gjøre om det er slik eller slik så vil alltid noen finne feil ved valget vi har tatt. Vi kan ikke klare å gjøre alle til lags, men tenke mer på oss selv og hva som gjør oss selv godt

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 20:52   #10
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Lei av uvitenhet

Jeg har vært så heldig at det har vært flere lavkarbere på mine jobber - ellers så har de andre tatt hintet når jeg har sagt at jeg spiser lavkarbo, og at jeg har gått ned masse med det alt. Ingen som engang kommenterte på det når jeg ikke ville ha kake sist fredag. Men skjønner det suger når det ikke er så enkelt.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 21:33   #11
kthnk
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 192
kthnk er ny på veien

Sv: Lei av uvitenhet

Det er slettes ikke sikkert de tenker det nei, du har helt rett!
Og de er greie folk også, selv om de går i dress og er konservative

Jeg bare blir litt frustrert iblant. Kanskje spesielt de dagene man spiser sine egg med smør og majones, mens vekten ikke har rikka seg en mm på tre uker...

Uansett, som det ble nevn her, enhver for seg selv. Jeg dømmer ikke noen andre for hva de spiser, og jeg bryr meg heller egentlig ikke om hva andre synes om min diett

__________________
Kathinka

kthnk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (max 20) Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 22:38   #12
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Lei av uvitenhet

Godt å lufte litt frustrasjon i blant, det skjønner jeg! Tenkte bare at ofte projiserer jeg mine egne negative tanker over på andre, eller jeg tror de ser på meg og jeg "vet" hva de tenker, og så oppdager jeg seinere at alt var bare i mitt hode!

blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 13-04-11, 08:00   #13
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lei av uvitenhet

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Tenkte bare at ofte projiserer jeg mine egne negative tanker over på andre, eller jeg tror de ser på meg og jeg "vet" hva de tenker, og så oppdager jeg seinere at alt var bare i mitt hode!

De fleste mennesker har evig nok med seg selv og tenker mest på det de er opptatt av... seg selv og sitt .

Dessuten er vi nyskjerrige av natur, hva tenker dere når dere ser noen gjøre stikk motsatt av det som er "vanlig"?

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no