Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Grei næringsfordeling?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-11, 17:50   #1
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Grei næringsfordeling?

Jeg spiser vel "generell lavkarbo" det funker best for meg å kunne spise mer karbs. enn i f.eks ketolyse bl.a.

Dagens næringsdiagram består av:

Fett: 46%
Karb.: 19 %
Protein: 35 %

Er dette ok? Noen som vil mene noe?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 18:01   #2
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Grei næringsfordeling?

Ja, karbsene mine kommer fra en Skyr, og en Atkinsbar. Så beregningen er vel faktisk enda lavere enn det jeg har skrevet, har ikke trukket fra sukkersalkoholer. I Atkinsbaren er det vel 2 gram, i SKyr vet jeg ikke?

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 18:34   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Grei næringsfordeling?

Jeg ville fylt på med litt grønnsaker hvetfall, og kanskje litt mer fett.

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 19:50   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grei næringsfordeling?

Grønnsaker er viktig! Mye god næring Veldig lite karbo i atkinsbar og ikke så veldig mye i skyr heller om jeg husker rett Savner fettet jeg også da - men det er klart at du må spise fett utifra karboinntaket. Trekk fra sukkeralkoholene så du får et mer reelt bilde av næringsfordelingen din - da er det lettere og se hvilken retning du har lagt deg

Veldig høy proteinprosent... hvis du trener veldig mye og hardt så er det vel greit - men er du "normalt" aktiv så trenger du ikke mer protein enn ca 1 gram pr kilo kroppsvekt som en gjennomsnittlig anbefaling.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 20:38   #5
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Grei næringsfordeling?

Jeg sliter veldig med fett, men sånn som jeg har spist der, klarer jeg det fint uten å føle meg uvel eller bli dårlig.

Jeg har spist løk, paprika, sopp, purreløk, grønn salat i dag altså, men det er jo ikke akkurat noen karbobomber noe av det, jeg trakk frem Skyr og Atkinsbaren bare for å beskrive karboinntaket. Og i beregningen er ikke sukkeralkoholene trukket fra så det er nok i virkeligheten mindre karbs enn det der.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:15   #6
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grei næringsfordeling?

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Jeg sliter veldig med fett, men sånn som jeg har spist der, klarer jeg det fint uten å føle meg uvel eller bli dårlig.

Jeg har spist løk, paprika, sopp, purreløk, grønn salat i dag altså, men det er jo ikke akkurat noen karbobomber noe av det, jeg trakk frem Skyr og Atkinsbaren bare for å beskrive karboinntaket. Og i beregningen er ikke sukkeralkoholene trukket fra så det er nok i virkeligheten mindre karbs enn det der.

Vel - liker du iskrem? Eller bløtkake? Pisk krem og del opp jordbær i småbiter og bland i - så har du bløtkake Bruk sukrin eller litt flytende natreen for litt søtsmak. Lavkarboiskrem kan du lage med den smaken du liker best - MANGE oppskrifter her inne! (og du får i deg FETT! )

Ellers har jo laks, avokado, makrell i tomat, entrecote, nakkekotelett osv en del godt fett i seg - så kanskje om det er litt "skjult" på denne måten så er det enklere?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:22   #7
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Grei næringsfordeling?

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Jeg spiser vel "generell lavkarbo" det funker best for meg å kunne spise mer karbs. enn i f.eks ketolyse bl.a.

Dagens næringsdiagram består av:

Fett: 46%
Karb.: 19 %
Protein: 35 %

Er dette ok? Noen som vil mene noe?

Ved første øyekast ser protein høyt ut, men hvor mange gram utgjør dette, hvor mange kg veier du og hvor aktiv er du?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:33   #8
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Grei næringsfordeling?

Aktivitet; hmmm jogger vel 3-5 ganger pr uke a/30-45 min pr gang
Vekta? den står på badet.
Regnestykket nå er, jeg har fikset på det og rettet endel ting så nå er det riktig for i dag;

Karb: 13.23 gram
Protein;60.61
Fett: 35.4 gram

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:34   #9
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Grei næringsfordeling?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vel - liker du iskrem? Eller bløtkake? Pisk krem og del opp jordbær i småbiter og bland i - så har du bløtkake Bruk sukrin eller litt flytende natreen for litt søtsmak. Lavkarboiskrem kan du lage med den smaken du liker best - MANGE oppskrifter her inne! (og du får i deg FETT! )

Ellers har jo laks, avokado, makrell i tomat, entrecote, nakkekotelett osv en del godt fett i seg - så kanskje om det er litt "skjult" på denne måten så er det enklere?

Oi, der var det fine tips, takk! Skal prøve iskrem. Spiser til tider pisket krem med bringebær og et par nøtter, men iskrem har jeg ikke tenkt på engang.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:39   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Grei næringsfordeling?

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Aktivitet; hmmm jogger vel 3-5 ganger pr uke a/30-45 min pr gang
Vekta? den står på badet.
Regnestykket nå er, jeg har fikset på det og rettet endel ting så nå er det riktig for i dag;

Karb: 13.23 gram
Protein;60.61
Fett: 35.4 gram

Prøv og minst spis like mye fett i gram som protein - da får du noenlunde fin fordeling. Spesielt hvis du spiser bare 13 gram karbo pr dag bør du spise mer fett

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:42   #11
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Grei næringsfordeling?

Opprinnelig lagt inn av lille_flode, her.

Aktivitet; hmmm jogger vel 3-5 ganger pr uke a/30-45 min pr gang
Vekta? den står på badet.
Regnestykket nå er, jeg har fikset på det og rettet endel ting så nå er det riktig for i dag;

Karb: 13.23 gram
Protein;60.61
Fett: 35.4 gram

Da spiser du altfor, altfor lite... Dette er bare 614 kcal!

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 21:45   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Grei næringsfordeling?

Spis mer.. Dobbelt så mye, så snakker vi et ok inntak.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 22:23   #13
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Grei næringsfordeling?

Særiøst? Føler meg mett og god. Søren altså, nå jeg følte alt var bra. Dette var en tilfeldig dag, men tror ikke inntaket egentlig er spesielt mye høyere andre dager.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Gammel 05-05-11, 23:06   #14
lille_flode
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 105
lille_flode er ny på veien

Sv: Grei næringsfordeling?

Ok, da har man inntatt en porsjon pisket krem, med noen bringebær og valnøtter, regnestykket mitt ser nå slik ut:

Antal kcal; 1074
Karbo: 17.2 gr
Fett: 73.78 gr
Protein: 66.33 gr.

Karbo: 7%
Fett: 67 %
Protein: 27%

Bedre da, eller fremdeles for lite? hadde ikke tatt med kvelds heller i forrige regnestykke tror jeg, men nå har jeg spist dagens siste måltid.

lille_flode er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Noe egendefinert et eller annet Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er dette en grei dag? Gressenka Ketolysekuren 2 18-07-10 22:31
Grei meny? imy Mer enn 30 kg overvekt 3 13-05-09 11:45
Dagsmeny, ser den grei ut? L.S Dr Lindbergs 2 29-07-07 21:58
Ser denne dagsplanen grei ut? nita58 Ketolysekuren 15 15-05-07 22:30
Gjeldende næringsfordeling? Tricky Spørsmål og svar 6 19-12-05 22:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no