Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Fatter ikke hva jeg gjør feil..

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-09-10, 15:06   #1
laislabonita
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 3
laislabonita er på en erverdig vei
Unhappy

Fatter ikke hva jeg gjør feil..

Nå har jeg benyttet meg av alle de gode rådene i dette forumet i mange uker, uten å registrere meg. I dag kom trangen til å bli med, har et problem som jeg ikke klarer å finne et godt svar på her inne.

Jeg har nå fulgt ketolyse-dietten siden 12.juli. Har ca 12 kg som jeg ønsker å bli kvitt. Jeg kom raskt i ketose, har målt med stix og kjenner det på kroppen. Har holdt meg til ca 20 gram karbo pr dag. Gikk ned 3 kg ganske raskt, men da jeg var på en fest/sprekk en lørdag (og spiste noe karbo på søndag) gikk jeg opp 2 kg igjen. Dette var i starten av august. Siden da har jeg slitt med å komme meg ned i vekt igjen. Det gikk vanvittig sakte, men for en ukes tid siden var jeg kommet dit igjen. DA var det tid for ei helg med fest igjen, og nå har jeg pinade gått opp 2 kg igjen! Er det mulig?? Jeg har jo ikke spist karbohydrater i så store mengder at jeg legger på meg 2 kg på ei helg. Dette spiser jeg ofte i løpet av en dag:

Frokost: 2 tynne skiver proteinbrød med skinke og ost

Lunsj: omelett med skinke

Middag : kyllingfilet med salat og oljedressing

Ikke noe særlig til kvelds, sjelden sulten.

Jeg RØRER ikke søtt overhodet! Må også nevne at jeg trener moderat, litt sykling og styrke 2-3 ganger i uka (i ca 1 mnd) Men er HELT sikker på at jeg ikke har bygd kilovis med muskler - har en tanitavekt som måler slikt.

Kjenner at jeg ikke helt vet om det er verdt å "forsake" alt av redsel for å komme ut av ketose når jeg har så lite igjen for det.

Blir kjempetakknemlig hvis noen kan gi meg råd eller har opplevd lignende, og klart å snu det. Akkurat nå tenker jeg at jeg gir opp.

laislabonita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 15:12   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Fatter ikke hva jeg gjør feil..

Hei.

jeg kan bare snakke om personlig erfaring, men jeg kan ikke spise noen form for brøderstninger med frø/nøtter. Da rikker ikke vekta mi seg nedover.

Og slike sprekker kan gjøre at du ikke går ned i vekt

For kroppen får tilført raske karber, må snu forbrenningen, så endrer man tilbake til fettforbrenning og det er igjen en endring for kroppen.
Så slike utskeielser kan sitte igjen ei stund i kroppen. Hvor lenge, kommer an på hva man har skeiet ut med, hvor mye og over hvor lang tid

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 15:12   #3
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Fatter ikke hva jeg gjør feil..

De 2 kiloene er vann.

Du følger ikke ketolyse når du sprekker en gang i måneden, da rykker du tilbake til start i og med at kroppen din ikke er ordentlig i gang, det kan ta opptil 4 uker å omstille kroppen til fettforbrenning.

Du må ta et valg, enten følge kuren eller akseptere at du ikke går ned i vekt eller at det går veldig sakte.

Noen kan sprekke i ny og ned og allikevel gå ned, du kan tydligvis ikke.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 16:36   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fatter ikke hva jeg gjør feil..

Du må da spise alt for lite! Kan ikke se mye fett i den maten, heller!

Sprekker, for lite mat og for lite fett! Ikke så rart det går sakte!
Ikke noe fett i skinke eller kylling, vet du!

Prøv å droppe "brød"skivene med fettfri skinke og pøs heller på med noe mer "ketolysk".

Ta en titt i signaturen til Gerd over her og få inspirasjon til masse god mat som er tilpasset ketolyse!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 17:23   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Fatter ikke hva jeg gjør feil..

Må si meg enig med Kitt - du spiser jo ikke fett - nå er det lenge siden jeg leste ketolyseboka - men dette er vel ikke helt i tråd med den? Du spiser jo bare lavkcalori nå - (a la GR) - og siden du trener i tillegg spiser du sikkert for lite mat totalt sett om det er slik type mat du vil spise

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gjør jeg noe feil? Slankerinna Lavkarbo generelt 1 17-04-09 10:49
Hva gjør jeg feil? kosline Spørsmål og svar 9 11-02-09 23:30
Platå - kan ikke se jeg gjør noe feil? Carbonanza Ketolysekuren 6 01-02-09 18:42
Hva gjør je feil tro? cathrine Dr Lindbergs 2 28-04-05 12:00
Kr 69 i bokklubbene - Jeg fatter ikke hvordan hun får det til Marianne Andre bøker 1 10-01-05 07:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no