Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Noen spørsmål

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-11, 14:14   #1
simmons
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
simmons er på en erverdig vei

Noen spørsmål

Hei alle sammen

Har lest boka som alle snakker om og bruker en lavkarbo oppskrifts bok når jeg går lei. Men det er ett spørsmål som det er mye mye forskjellige meninger om her. Jeg er ny på forumet her og har kommet meg i rett modus, mista 5,2 kg allerede så jeg vil gjerne fortsette med dette. Jeg har ikke kjøpt den fullpakka av mineraler/vitaminer ennå men jeg har sink, magnesiun, multivitamin og omega 3. Spørsmålet er kalium for min sin del, det er noe som bør balanseres har jeg lest. Men det finnes lavkarbomatvarer som det er mye kalium i som kjøtt/kylling feks. Da lurer jeg på om det da blir for lite kalium i kroppen hvis en spiser nok av disse, en god slant hvit ost og litt grønnsaker. farlig med for lite og farlig med for mye.
Jeg må ærlig innrømme at denne kalium debatten gjør meg litt nervør og jeg vil absolutt ikke slutte med dette nå som det fungerer så fint med vekta. Har pga av jobb ikke fått tid til å ta blodprøve
Hadde den runden som er vanlig med skallebank/tommelomsk ei uke
Håper på noen kloke svar her,

Hilsen K

simmons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt med lite karbo Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 23:04   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Noen spørsmål

Opprinnelig lagt inn av simmons, her.

Hei alle sammen

Har lest boka som alle snakker om og bruker en lavkarbo oppskrifts bok når jeg går lei. Men det er ett spørsmål som det er mye mye forskjellige meninger om her. Jeg er ny på forumet her og har kommet meg i rett modus, mista 5,2 kg allerede så jeg vil gjerne fortsette med dette. Jeg har ikke kjøpt den fullpakka av mineraler/vitaminer ennå men jeg har sink, magnesiun, multivitamin og omega 3. Spørsmålet er kalium for min sin del, det er noe som bør balanseres har jeg lest. Men det finnes lavkarbomatvarer som det er mye kalium i som kjøtt/kylling feks. Da lurer jeg på om det da blir for lite kalium i kroppen hvis en spiser nok av disse, en god slant hvit ost og litt grønnsaker. farlig med for lite og farlig med for mye.
Jeg må ærlig innrømme at denne kalium debatten gjør meg litt nervør og jeg vil absolutt ikke slutte med dette nå som det fungerer så fint med vekta. Har pga av jobb ikke fått tid til å ta blodprøve
Hadde den runden som er vanlig med skallebank/tommelomsk ei uke
Håper på noen kloke svar her,

Hilsen K

Du trenger ikke slutte på lavkarbo fordi du ikke tar kalium-tilskudd Hvis du har holdt på noen uker nå - anbefaler jeg at du stikker innom legen din og tar s-kalium prøver ved første anledning så du slipper å bruke tid på å bekymre deg Du bør nok prioritere tid til denne prøven siden du bruker en del energi på å tenke på dette.
Fortell at du går på lavkarbo så forstår h*n nok Sjekk samtidig kolesterolet og evt andre ting legen kan være interessert i å se i forbindelse med et slikt kosthold - det kan være interessante verdier å ha med seg videre på lavkarbo

Jeg gjetter at "den boka alle snakker om" kanskje kan være ketolyse? Det er mange forskjellige retninger her inne - og vi er godt fordelt selv om mange er på ketolyse - eller kanskje fordi ketolyse-tilhengerne er mer aktive på forumet?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 16:16   #3
simmons
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 15
simmons er på en erverdig vei

Sv: Noen spørsmål

Heisann

Takk for svar
Det er den boken ja det er riktig. Jeg er i ketose og føler meg rimelig grei form, har en hard fysisk jobb men dette går bra. Vetkta har stått dønn men det løsner nok i bølger (håper jeg) Lett å bli opphengt i sånne ting da en utsetter kroppen for noe "ukjent" men mulig jeg springer innom legen en dag. Er ikke helt der ennå ettersom det føles bra. Har hatt noen dager hvor jeg har følt meg for jævlig for å si det sånn men jeg har tro på dette og holder ut. Det er gjerne lett å henge seg opp i ala 30 kg på 3-4 mnd historier men vi er alle forskjellige så dette er individuellt tenker jeg. Mulig jeg går i den fella og faktisk spiser for lite. Fører dagbok på diett.no bare for å ha litt kontroll på hva som går inn. Synes dette forumet er kjempegreier og det virker som om mange vet veldig mye om dette. Hyggelig at de som vet mye deler sine erfaringer

K

simmons er avlogget   Min kostholdsfilosofi: alt med lite karbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som kan svare på noen spørsmål? Lindaplinda Lavkarbo generelt 17 02-10-10 15:51
Noen spørsmål fra meg :) Grønn nybegynner Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 27-01-10 09:58
Kan noen være så snill å svare på noen spørsmål? bobbla Dr Lindbergs 4 18-01-09 19:57
Noen spørsmål - noen som kan svare? Mokia Lavkarbo generelt 3 08-01-05 13:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no