Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse vs. blodtype

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-10, 14:09   #1
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei
Question

Ketolyse vs. blodtype

Prøvde meg på ett lavkarbo kosthold en kort periode i fjor. Dette uten særlig hell. Men jeg vil prøve en gang til, denne gangen å følge ketolysekuren. Være streng og tålmodig, noe som manglet sist!!
Men i følge blodtypen min (A) så har jeg forstått at det er en del matvarer innenfor lavkarbo som ikke er gunstig for blodtypen å følge.

Noen som har tips og råd, evt. erfaringer med dette?

Har bestilt boka (ketolyse), og så snart den er lest og forstått så er jeg i gang. Ønsker denne gangen å sette meg inn i stoffet før jeg hopper i det

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:21   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Hei,
Blodtypedietten har jeg ikke så mye greie på, men her finner du blodtype dietten delen av forumet, kanskje du finner noe mer informasjon der, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=15
Ketolyse delen av forumet finner du her, http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=110

Her er en tråd hvor jeg har samlet sammen informasjon om forumet og lavkarbo beregnet på nykommere i lavkarboverdenen, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:29   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Gratulerer med valg av kur

Fornuftig å ville sette seg inn i kuren før man starter. Da slipper man å gå i en del "feller"

Hvordan det med blodtyper er, aner jeg ikke.

Men følg boka litt "slavisk" i starten, og bli godt kjent med den før du ev. utvider "horisonten" litt

Husk at her inne er det personlige erfaringer som skrives om, men det som passer for en, ikke nødvendigvis passer for en annen.

Jeg, personlig, syns kuren er topp, jeg har lært masse, og blitt kjent med kropp og mat på en helt ny måte

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:30   #4
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Takk
Helt ny på alt her inne. Så mens jeg har deg, hvordan ser jeg om noen har svart på innlegget mitt? Uten å åpne selve innlegget da så klart

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:32   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Gå på kontrollpanel, så ser du alle dine oppdaterte tråder (de du har starta og de du ev. har svart i )

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:32   #6
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Takk
Satt faktisk å leste innlegget ditt ang. stress. Traff meg så hardt i samvittigheta at jeg måtte lagre den som favoritt

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:36   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

takk
satt faktisk å leste innlegget ditt ang. Stress. Traff meg så hardt i samvittigheta at jeg måtte lagre den som favoritt:d

:d

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 15:20   #8
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Hvis du googler blodtypedietten, så vil du få opp mange treff på den.
Mange av de slakter blodtypedietten og kaller den veldig useriøs og forfatteren anklages for å ikke ha belegg for de fleste av sine påstander.

Nok om det.
Grunnen til at den virker på mange, er nok at det uansett er en mengde matvarer som du ikke kan/skal spise, og det er nok til å gå ned i vekt.

Jeg ville ikke tatt blodtypedietten med i betraktningen i det hele tatt hvis jeg var deg. Selvfølgelig kan du jo se om det er noen matvarer du reagerer på og så kutte de ut og se om det hjelper.

Jeg er også en type A, og hvis jeg husker rett, så skal jeg holde meg unna kjøtt og spise mye korn og melkeprodukter..... No way!!
(egentlig var vel alt jeg liker å spise på fy-lista)

Ketolysedietten fungerte helt fint etter ketolyseboka

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 16:54   #9
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Åh, så deilig å høre Nå gleder jeg meg om mulig enda mer!!
Har du opplevd at du binder opp væske da? I forhold til å kutte på karbohydrater slik at proteinmengden er større.

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:02   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Åh, så deilig å høre Nå gleder jeg meg om mulig enda mer!!
Har du opplevd at du binder opp væske da? I forhold til å kutte på karbohydrater slik at proteinmengden er større.

Var den til meg?
I alle fall har jeg ikke hatt noen problemer med vann i kroppen noen gang.
Karbene erstattes av fett og proteiner, ikke noe problem

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:18   #11
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Ja, sorry Den var til deg

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:19   #12
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Det er normalt å gå ned endel de første dagene, nettopp fordi at vannet slipper taket, når karbohydratene forsvinner

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:50   #13
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Nellie, joda den skjønner jeg. Men jeg tenkte det motsatte. At man bandt opp væske og gikk opp i vekt.

Hvis dette skjer, hva kan man evt. spise mer av da? Innbiller meg at det er pga. for mye proteiner i kosten? Mulig jeg er helt på jordet her, men er som sagt under opplæring

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:51   #14
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Nellie, joda den skjønner jeg. Men jeg tenkte det motsatte. At man bandt opp væske og gikk opp i vekt.

Hvis dette skjer, hva kan man evt. spise mer av da? Innbiller meg at det er pga. for mye proteiner i kosten? Mulig jeg er helt på jordet her, men er som sagt under opplæring

Her kan du lese om proteiner http://forum.lavkarbo.no/showthread....041#post832041
Tror de aller aller fleste opplever det motsatte, nemlig at vannet slipper på Ketolysekuren

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:52   #15
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Nellie, joda den skjønner jeg. Men jeg tenkte det motsatte. At man bandt opp væske og gikk opp i vekt.

Hvis dette skjer, hva kan man evt. spise mer av da? Innbiller meg at det er pga. for mye proteiner i kosten? Mulig jeg er helt på jordet her, men er som sagt under opplæring

Les boka godt når den kommer ( der står det veldig godt forklart hele prosessen)
Følg menyen der i starten, og utvid etterhvert du blir tryggere

Det er viktig, syns jeg, at man begynner litt enkelt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 17:56   #16
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Fantastisk!
Gjorde du noe ekstra i forhold til trening/mosjon Gerd?

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 18:00   #17
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Opprinnelig lagt inn av cmh, her.

Fantastisk!
Gjorde du noe ekstra i forhold til trening/mosjon Gerd?

Ikke regelmessig, men gikk turer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 18:02   #18
cmh
Medlem
 
cmh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Senja
Innlegg: 150
cmh er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse vs. blodtype

Må si som samene (resten av oss: -Åh som jei gleder!!

cmh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
blodtype a, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finne ut sin blodtype? SunnhetMedSirrup Blodtypedietten 20 30-08-11 17:59
Hva er sjansen for å ha blodtype B? SunnhetMedSirrup Blodtypedietten 24 18-08-09 18:42
Hvilken blodtype? PotetGulla Blodtypedietten 9 05-03-08 10:12
Kanel og blodtype mofe Type O 19 06-01-05 16:59
Kanel og blodtype Aline Blodtypedietten 2 06-01-05 16:48


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no