Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Novemberstarterne

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-12-12, 11:36   #76
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Tok en sånn urinstix test her om dagen, å den lyste lyst fiolett! Så da er jeg jo i ketose, har da vært offisielt på ketolysekuren siden Mandag. Når er det jeg begynner å rase ned i vekt!? Huff. Får bare smøre meg med tålmodighet.
Jeg er sånn småkvalm hele tiden da, trudde først det var pga stort oste inntak, men har nesten ikke spist ost de siste dagene og er alltid litt småkvalm etter alle måltid. Tipper det er tegn på att noe skjer? Har hatt hodepine, små svimmel, generelt tegn på lavt blodsukker.
Har alltid vært plaget med veldig lavt blodtrykk, men det har begynt å stabilisere seg litt nå. Men den småkvalmen er litt rar, orker ikke så mye mat. Men er ikke sånn små sulten hele tiden.

Håper alle har hatt en kjempe fin start på Desember måneden! Min begynte med hjemmelaget lavkarbo varm sjokolade! Som var HIMMELSK! Med hjemmelaget krem!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 15:35   #77
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Tok en sånn urinstix test her om dagen, å den lyste lyst fiolett! Så da er jeg jo i ketose, har da vært offisielt på ketolysekuren siden Mandag. Når er det jeg begynner å rase ned i vekt!? Huff. Får bare smøre meg med tålmodighet.
Jeg er sånn småkvalm hele tiden da, trudde først det var pga stort oste inntak, men har nesten ikke spist ost de siste dagene og er alltid litt småkvalm etter alle måltid. Tipper det er tegn på att noe skjer? Har hatt hodepine, små svimmel, generelt tegn på lavt blodsukker.
Har alltid vært plaget med veldig lavt blodtrykk, men det har begynt å stabilisere seg litt nå. Men den småkvalmen er litt rar, orker ikke så mye mat. Men er ikke sånn små sulten hele tiden.

Håper alle har hatt en kjempe fin start på Desember måneden! Min begynte med hjemmelaget lavkarbo varm sjokolade! Som var HIMMELSK! Med hjemmelaget krem!

De ubehagene du nevner er typiske symptomer på overgangen til ketose. Denne overgangen (med ubehagene) kan vare fra et par dager til et par uker.
Det er ikke sånn at man nødvendigvis raser ned i vekt av lavkarbo, eller av å være i ketose. Men dette er en lettere måte å holde seg til vektnedgangen uten sprekker. Det er fordi du kun spiser når du er sulten, og det du spiser holder deg mett mye lenger enn hva et par skiver med skive med kokt skinke ville ha gjort.
Veldig mange går veldig fort ned de første ukene (noen går ikke noe særlig ned, mens andre opplever 4-5 kilo i løpet av de første 2-3 ukene). Men når man går ned så mye i vekt på en gang når man spiser lavkarbo, så er det ikke fordi man går ned 4-5 kilo i fett, men i vannvekt. Kroppen har holdt på mye vann, som nå slipper taket.
Husk også at når kroppen din syns den har nådd idealvekten, så slutter du å gå nedover. Kroppens idealvekt er ikke nødvendigvis det samme som hva du ser på som idealvekt.
Selv på lavkarbo så går man ofte ikke ned mer enn 0,5- 1 kilo ned i uken i snitt.
Husk å måle cm på kroppen din. Det hender at man ikke går ned i vekt, men så har man krympet litt i størrelse istedet den siste uken. Da er det greit å ha et målebånd for å sjekke, for det er utrolig kjedelig å oppleve at vekten står stille og så ikke oppdage at man har gått ned 4 cm rundt midjen siden forrige mandag siden man ikke har tatt frem målebåndet.

Drikk MYE vann! Drikk vann hele tiden. Når jeg spiser lite karbohydrater er jeg tørst nesten hele tiden (men ikke press det i deg!). Ha oppi litt sitron eller agurk i vannet hvis du syns det er vanskelig å drikke nok. Men siden stixen din var lys lilla, så ser det ut som du klarer deg bra så langt. Husk at hvis stixen blir mørk lilla så er det et tegn på dehydrering.

Prøv å unngå søtstoffer de første ukene. Søtstoffer er en kjent partystopper som kan forhindre deg i å gå videre ned i vekt.

Og prøv å få omtrent alle karbohydratene dine fra grønnsaker.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 15:54   #78
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Vil forresten anbefale squashlasagne til lunsj! Oppskrift finnes her på forumet

Ser nå at vi er omtrent like høye, veier ca det samme nå, og har samme målvekt. Jeg har planer om å være i ketose til jeg er nede på 60 kilo (eller der kroppen stopper opp av seg selv hvis det skjer før), og så gå over til litt mer moderat lavkarbo med en økning på 5 gram karbo per uke.
Forresten: Om du går ut av ketose, så kan det hende at kroppen bruker lang tid på komme i ketose igjen (selv om sprekken kun kommer fra en enkelt potet fra et enkelt måltid).

Snikveiingen i dag morges (veiedag i morgen) viste 66,4 kilo, som betyr 1,3 kilo ned siste uke. Krysser fingrene for at jeg går ned 0,7 i snitt, og da er jeg på 60 kilo i starten av februar, og øker karbohydratene forsiktig derfra.

Jeg er av de som ikke kjenner metthetsfølelse når jeg spiser karbohydrater. Kan spise masse mat og bli stappmett. Så går det 5 minutter (og da mener jeg virkelig maks 5 minutter) så kan jeg spise en ny porsjon. Når jeg spiser lavkarbo så blir jeg mett lenge før alle andre rundt bordet, og metthetsfølelsen varer mye lenger. Jeg kan tilogmed trene uten å ha spist på forhånd.

Da jeg svømte på fredag, så hadde jeg ikke spist siden lunsjen klokka halv tolv. Svømte mellom klokka 17 og 18, og var ble ikke sulten før jeg var hjemme igjen ca klokka sju. Men det skal sies at hodet mitt var veldig klar for mat da jeg dro fra jobben... Gikk inn på narvesen mens jeg ventet på t-banen og gikk gjennom alle hyllene etter noe lavkarbovennlig, men det eneste de hadde var stivelse dyppet i sukker, og da hadde jeg jo ødelagt hele greia.

Nå skal jeg ta meg en babybel og en liten teskje med cocosa (tett fulgt av en stor skje med sana sol, for det smaker ikke godt med en skje fett) og så skal jeg dra til svigers på middag. Hva er vel bedre enn å få servert ribbe når man er på lavkarbo! =D =D

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 17:59   #79
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Har nok ikke vært så flink på å unngå søtstoffer, men har ikke hatt problemer med dette før. Kan alltids bli litt flinkere på det da.
Det er deilig å spise når man er sulten, å så kunne gå lenge mellom måltidene. Det er så utrolig slitsomt å gå å spise hele tiden, trøkke i seg femten mellommåltider i løp av en riskake eller en gullerot. Det bare erter opp magen føler jeg! Nå, hvis det er ille, tar jeg meg litt ost eller noe oliven. Å så er jeg faktisk tilfredsstilt! Det er godt.

Å jeg føler meg tørst HELE TIDEN! Har aldri vært en sånn som står opp og drikker ett stort glass vann, men nå er jeg det! er helt struptørst! Men nå i det siste har jeg blitt så lei vann! Men har kjøpt en pakke grønn te med mynte, som er veldig bra! Mynte fjerner jo søtsug, selv om det ikke er mye igjen av det, å grønn te slukker tørsten bedre en vanlig vann.
Så er det jo sunt da. æsj! :P

Det føles nesten som kroppen har stoppet på idealvekta, har vært så vidt det var nede i 64, men får se, kan jo være att jeg bare ble slapp.

Så, da begynner vi neste uke uten søtstoffer, bevepnet med grønn te og ost! Juhu! Veiedag Tirsdag, må si jeg gleder meg litt.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-12-12, 20:19   #80
tins
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 16
tins er på en erverdig vei

Sv: Novemberstarterne

Masse lykke til novemberstartere! Blir så inspirert av å se hvor bra det går med enkelte av dere. Jeg henger meg med 2. januar ;-)

tins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 10:19   #81
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Opprinnelig lagt inn av tins, her.

Masse lykke til novemberstartere! Blir så inspirert av å se hvor bra det går med enkelte av dere. Jeg henger meg med 2. januar ;-)

Så bra at du vil legge om kostholdet!
Du kan jo begynne litt allerede nå med en moderat variant av lavkarbo? Spis litt mindre potet og grønnsaker som vokser under jorden enn hva du ellers gjør, og spis "lovlige" grønnsaker i fleng!
Spis knekkebrød istedet for vanlig brød. En skive grovbrød (ca 40 gram) har ca 90 gram karbohydrater i seg, men et havre-knekkebrød fra wasa har 10,5. Hjemmelagde knekkebrød har enda mindre karbo i seg

Hvis magen din vender seg til litt høyere fettinntak nå før jul (pass på julegodteriet, du kan lage dine egne lavkarbovarianter uten alt sukkeret og melet!) så blir du ikke så tung i magen etter julemiddagen heller.
Surkål kan du forresten lage selv (oppskrift her på forumet), så da kan hele familien spise surkål uten alt sukkeret.

Det er ingen grunn til å ikke begynne allerede nå, og så gå over til ketolyse etter nyttår.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 10:38   #82
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

I går dro jeg på middag hos svigers.
Skrev inn det jeg regnet med å spise på diett.no før jeg dro og hadde regnet inn litt potet og litt surkål, og holdt meg innenfor kvoten min.
Så langt, så vel.

Men så utover kvelden, så ble jeg litt kvalm, og det var først da jeg innså at jeg satt med hånda nedi skåla med nonstop !

Har regnet inn ca så mye jeg tror jeg spiste, og skrev det inn på diett.no og tror jeg endte på ca 53 karbohydrater. Prøvde å veie opp for fadesen med egg og bacon da jeg kom hjem, men i dag er jeg litt mer sulten enn jeg har vært de andre dagene.
Ketostixen i går kveld viste at jeg fortsatt var i ketose, så blir spennende å se hva den sier i kveld. Håper den fortsatt er lilla i kveld.

Pokker!
(Men jeg har gått ned 1,3 kilo denne uken, så får tenke på det istedet)

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 11:01   #83
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien
Thumbs up

Sv: Novemberstarterne

Hei

Hiver meg på her siden jeg startet i november. Jeg er 178 cm høy.

26.11.2012 - 81,6 kg
3.12.2012 - 78,3 kg MINUS: 3,3 kg første uken på ketolyse
Ny BMI: 24,7


På fredag var jeg på julebord og spiste menger med julemat (minus det med mest karbo selvsagt), og drakk over 1 flaske rødvin *kremt*

Så jeg er strålende fornøyd. Har tidligere gått ned 10 kg med ketolyse, og satser på det samme igjen

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 13:57   #84
Smiline
Medlem
 
Smiline sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Hadeland
Innlegg: 109
Smiline er på en erverdig vei

Sv: Novemberstarterne

Wohooo!
Nå har vekten gått opp, ned og stått stille siden første uken. Og så, plutselig! I natt har kroppen kvittet seg med oppblåstheten, ned 2 cm rundt magen(under navel), -2 cm rundt hoftene og -1,3 kilo siden i går!
Da øyner jeg håp!

Maten i går var røklaks, eggerøre av ett egg og en dæsj med rømme. Det samme til lunsj/middag og så fiskeburger med dampet blomkål og smør. Ellers ikke noe mer i magen enn kaffe og vann.

...står mer i bloggen.

__________________


Smiline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gen lavkarbo og kaloriteller Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 17:34   #85
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

I dag har vært bra, men begynner å bli temmelig lei eggerøre til Lunsj og frokost. Salat er jeg heller ikke noe keen på siden jeg spiste meg ihjel på det i sommer.
Hva spiser dere til lunsj!?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 18:24   #86
TovHus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 37
TovHus er på en erverdig vei

Sv: Novemberstarterne

Går nok i salat til lunsj her:-) Har salatbar i kantina på jobben, men der er alltid godt og variert utvalg, så har til dags dato ikkje gått lei av salaten der;-)

TovHus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 18:28   #87
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Sjøstjerne:
Hva med hjemmelagde knekkebrød? Da kan du ha vanlig pålegg på (bare sjekk karboinnholdet). Eller avocado og reker?
Røkelaks, kokt egg og majones?
Salatrull (stort salatblad rullet sammen) med laks, løk og rømme / tunfisk og majones / roastbiff, remulade og oppkuttet sylteagurk - fantasien setter grenser.
Eller en liten boks makrell i tomat med majones.

Og så er det ingenting i veien for å ta middagsrester som frokost/lunsj. NAM!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 20:46   #88
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Appelsinpiken, masse bra her! Røkelaks, kokt egg og majones er jo kjempe godt!
Salatrull har jeg ikke prøvd, men det høres både lettvint og raskt ut!
I morgen og onsdag blir det hjemmelaget tomatsuppe med egg i alle fall!

Deilig å ikke føle seg som en ballong hele tiden, det er nok det beste med lavkarbo!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-12-12, 22:11   #89
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Kan forresten anbefale nannahs knekkebrød!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=30214

Etterhvert vil du oppdage at du ikke trenger leppomade eller fuktighetskremer (med unntak av kuldekrem, den gir jeg ikke slipp på når det er så kaldt) og sånne små nupper forsvinner også etterhvert. Det har litt med at man smører kroppen fra innsiden. Og håret kommer til å bli mye finere etterhvert også.

Som du sier så er deg herlig å ikke føle seg som en ballong. Man ser jo mye slankere ut med en gang - og så går man ned i vekt samtidig som magen er flatere. Hurra =D

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 07:39   #90
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

I dag skjedde det merkeligste. Jeg trente, først intervall hoppetau så skulle jeg ta noen enkle crunches. Å da jeg lå der ble jeg AKUTT sulten! Husker det før lavkarbo att når jeg ble så sulten som det, så hadde jeg gått lenge å "brygget" på det, men nå var det sånn "MAT! NÅ!" PANG! Løp inn til kjøkkenet og tok meg en oste bit, etter det.. Helt ok.

Er det sånn att dere tar noe ekstra fett på morgene? En spiseskje oliven olje eller noe? Jeg tar en slurk tran, før tok jeg cocosa å, men nå har jeg bare cocosa pure, vet ikke om det kan brukes som tilskudd.

EDIT: Appelsinpiken: Så noe nå nettopp, sist jeg veide meg (snikveiing) så veide jeg 66,4!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter

Sist redigert av Sjøstjerne : 04-12-12 kl 08:00.
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 08:42   #91
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Jeg snikveide meg i dag morges, men har gått opp 0,6 siden i går morges. Har holdt meg i ketose selv om jeg gikk på en nonstop-smell på søndag, så det føles ikke noe særlig det her.

Når det gjelder kosttilstudd så har jeg også hørt at den brune cocosaen ikke er egnet som kosttilskudd (men om det er det eneste man klarer å få i seg, så er det bedre enn ingenting).
Selv har jeg bestilt en ny flaske udos choise fra iherb (du får den på helsekost også). Den smaker grusomt, så har alltid klar en skje med sana sol + et stort glass vann for å skylle vekk smaken. Jeg syns den smaker litt verre enn tran, men den inneholder mer bra ting, og en bedre sammensetning av næringsstoffene, så jeg får i meg litt allikevel.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 15:42   #92
annabanana
Medlem
 
annabanana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: møre og romsdal
Alder: 39
Innlegg: 195
annabanana er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Jeg må anbefale Lavkarbo knekkebrødene fra Brisk bakeri i Ålesund (de har nettbutikk - bare å google). Jeg baker aldri noe som helst lavkarbo "brødbakst", fordi etter å ha testet 100 oppskrifter syns jeg alle smaker dårlig. Men disse knekkebrødene er lavkarbohimmelen for meg. PRØV

__________________


annabanana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 09:13   #93
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Nå må jeg skryte litt av meg selv!
Var i svømmehallen for første gang på veeldig mange år på fredag. Da svømte jeg 1000 meter på 41 minutter. I går var jeg i svømmehallen igjen, og da svømte jeg 1000 meter på 35 minutter! Helt utrolig at tiden minsket med så mye etter en gang!

Jeg endte med hånda i godteskåla på søndag, men etter å ha sjekket med ketostix i flere dager så har jeg faktisk klart å unngå å komme ut av ketose! Det er jo helt utrolig, for jeg må jo ha fått i meg minst 45-50 karbohydrater den kvelden!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:34   #94
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Veide meg i dag! Snikveide i går å var i ekstase, å fikk det konfirmert i dag. 65.1kg! Det er en kg på en uke ca!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 10:49   #95
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Veide meg i dag! Snikveide i går å var i ekstase, å fikk det konfirmert i dag. 65.1kg! Det er en kg på en uke ca!

Kjempebra! =D
Snikveide meg i dag morges, og den viste 0,1kg ned. Krysser fingrene for at jeg har gått ned mer enn det, men at svømminga gjør at kroppen holder litt på vannet.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-12, 20:12   #96
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Jeg er så glad for att det endelig går riktig vei igjen! Med denne farta har jeg nådd idealvekt lenge før Bikinisesongen! Juhu!

Men, skeiet ut med en liten porsjon lett is fra Henning Olsen i dag. Besto radio eksamen skriftelig, så det var jo stas.
Først tenkte jeg "Uhoh, slippery slope! Nå går resten av dunken å!" for det var mektig godt, men rett etter jeg var ferdig så fikk jeg hodepine og ble litt kvalm.
Jeg merker jeg har blitt sånn før å, men da i sammenheng med att jeg prøver å lage lavkarbo/sunne vafler, lapper, pannekaker etc. Lagde noen frø brød, å de har jeg ikke hatt problemer med.
Kan det være noe sukrin jeg ikke tåler? trudde før det var mandelmelet.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 08:54   #97
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Gratulerer med bestått eksamen. Bra jobbet!

Tror det er greit å generelt ikke få i seg for mye søtstoff, men det kan være at du rett og slett ikke tåler det.

Prøv noen dager å ikke lage noen form for erstatningsprodukter. Jeg lager kun knekkebrød, eller så bruker jeg kun rene råvarer. Knekkebrødet mitt består hovedsakelig av forskjellige typer frø.

I dag husket jeg endelig å lage meg frokost. Lagde salatrull med roastbiff, remulade, litt løk og en liten oppkuttet sylteagurk. Det var kjempegodt, mye bedre enn jeg egentlig hadde trodd. Rekker ikke å spise den hjemme, så jeg pakket den inn i aluminiumsfolie, og spiste den på bussen istedet. Anbefales!

I går var det julebord med jobben. Vi spiste ikke julemat, men fikk heller en femretters med alt annet enn julemat. Det er litt vanskelig å vite hvor mye karbohydrater jeg fikk i meg, for jeg aner jo ikke hva restauranten har hatt oppi maten. Prøvde etter beste evne å spise mest mulig riktig, men ble nok litt mer karbohydrater enn jeg burde allikevel. Magen er litt i ulage i dag, men der tror jeg kanskje alkoholen skal få skylda .

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 19:41   #98
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Skal virkelig hive meg på salatblad trenden her! Hvilke type salat er det? Snakker vi salathodet eller hjertesalat? Er bladene sterke nok til å holde på litt?
Det å ha det i foliet er jo veldig smart. Selv om det kan minne litt om rullkebab rundt sjenkestopp på bislett :P

Uansett, i dag har jeg igjen prøvd på noe egenkomponert rask. Vafler! Med bakepro og sukrin. gikk lukt til helvete. Sitter igjen med småkvalme og magevondt. Att jeg ikke lærer!? I min desperasjon på å finne ting å ha pålegg på.
Men salatblad! Det høres bra ut nå.
Skal lage frøbrød i morra da, siden jeg skal til svigers i helga. Lager sånn enkelt frøbrød med linfrø, solsikkekjerner, sesamfrø og knuste mandler. Mandler kan vel ikke skade?
Så blande inn egg og Cottage cheese? Trur det.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 20:03   #99
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Hooot! Sjekket meg nettopp med en stix fordi jeg var litt nervøs att de siste dagers eksperimentering med diverse erstatninger skulle ha noe effekt, vet ikke om kveldens misslyket vaffel kan innvirke enda, men den var i alle fall KNALL lilla! Selv om jeg har drukket sånn ca femti liter vann (sterk, meget sterk, overdrivelse)

Nå kan jeg legge meg lykkelig!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-12, 08:53   #100
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Novemberstarterne

Jeg har kjøpt rapidsalat. Den er ganske myk, sånn at det går an å "brette" den rundt pålegget uten at den sprekker opp. Den holder seg ikke stiv slik at den kan spises slik den er uten kniv og gaffel. Siden jeg tar den med meg på jobb og spiser den her, så pakker jeg den inn i aluminiumsfolie, så da minner det jo litt om en kebabrull ;p.

Tror jeg sliter litt om dagen. Veide meg i dag morges, og jeg har gått opp i vekt. Tror jeg glatt kan skylde på (vinen på) julebordet, men fortsatt kjipt. Og så blir jeg liksom ikke mett. Jeg spiser rett og slett ikke nok fett (som forsåvidt er grunnen til at jeg begynte å ta med en salatrull til jobben, for i den pøser jeg jo på med fett. Helgen blir superstreng, for nå må fettet inn slik at jeg kommer inn i den gode rytmen igjen. Eventuelt så må jeg begynne å stå opp litt tidligere, så jeg rekker å lage en skikkelig frokost.

Men i går hadde jeg TIDENES middag. Samboern var på julemiddag med jobben, så da stekte jeg meg en fantastisk biff, med bearnaise fra Christian Potier (1,7 karber per dl), en stekt tomat med masse hvitløkssmør og toppet det hele med tzatziki! Skal definitivt gjentas!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no