Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Hvor mye omega 3 er for mye?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-03-09, 22:23   #1
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av
Question

Hvor mye omega 3 er for mye?

Hvor mye omega 3 er for mye for et voksent menneske? Og er det "farlig" å f.eks doble den anbefalte dagsdosen på boksen? Hva er det som kan skje da?

Grunnen til at jeg spør, er at jeg har ufattelig dårlige negler (tynne, flisete og brekker i ett) og har lest at det kan bedres med å f.eks spise mye omega 3.
Forøvrig spiser jeg B-kompleks som skal være gunstig for bl.a neglene uten at jeg kan si at jeg ser noen forskjell.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 16:40   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye omega 3 er for mye?

Ingen??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 16:51   #3
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye omega 3 er for mye?

Sitat:

Sosial- og helsedirektoratet anbefaler at 0,5 prosent av energien per dag kommer fra omega-3.
Det vil si cirka 0,8 gram for kvinner mellom 18 og 30 år, rundt ett gram for menn mellom 10 og 30 år.



Og her kan du lese om hvordan du kan sjekke omega 3 nivået ditt: http://www.bioindex.no/produkt.php?id=6

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-03-09, 17:26   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvor mye omega 3 er for mye?

Takker!!

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-02-10, 08:20   #5
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Hvor mye omega 3 er for mye?

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Jeg tar 4stk pikasol, dobbel dose. Jeg har ikke merket noe "negativ" med kroppen min etter at jeg økte dosen med 4stk enn 2stk pikasol.
Men etter at jeg begynte med 4stk pikasol har jeg blitt bedre i leddene mine. For meg har det bare vært positiv etter at jeg økte dosen.

Jeg tar 6 stk pikasol for psoriasisen min (anbefalt av lege) så nei, tror ikke det er noe skade i det nei Jeg har hvertfall bare opplevd positive virkninger med det!

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Omega 3 bærrgen Ketolysekuren 2 13-02-08 09:35
Omega 3 Fridolina Nyheter / media 0 31-07-06 13:16
Omega 3 Fridolina Kosttilskudd 4 10-07-06 04:18
Omega-3 guro Kosttilskudd 4 02-04-06 00:44
Hvor kjøper dere Omega 3-6-9 ? Lullen Kosttilskudd 1 23-09-04 10:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no