Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbo på jobben

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-03-10, 20:15   #1
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Lavkarbo på jobben

Jeg har et dilemma. Jeg arbeider på en avlastningsbolig, vanligvis er jeg der kun hver tredje helg, men nå skal jeg jobbe i hele påska, hvor 6 dager av dem er aftenvakter, ergo jeg skal spise middag der. De vanlige brødmåltidene er ikke et stort problem for meg, da har jeg med meg mat (er glutenallergiker, så har tatt med meg mat til de måltdiene), men middagsmåltidene er litt vanskeligere å vri seg rundt

Vi har som regel alltid salat, så det er ikke krise, men jeg skulle helst sett til at jeg spiste noe mer enn bare salaten (dessuten har de så mye rart i den, som jeg egentlig ikke skal spise).

Det beste hadde jo vært at jeg hadde hatt med meg mat og varma den opp. Men jeg føler det er utrolig tåpelig, men er det det?
Ville dere reagert hvis dere arbeidet et sted og en av dem hadde tatt med seg sin egen mat? Alle sammen, ansatte og brukere skal spise sammen, for å ha et noenlunde normal hverdag, så jeg må jo spise, kan ikke sitte der å aldri spise (da vil jo folk tro jeg har spiseproblemer).

Er det jeg som overdriver denne saken, med at det ser tåpelig ut hvis jeg har med meg mat? De har akkuratt skjønt at jeg må ha det glutenfritt, så de har jo gått til innkjøp av ting som f.eks pasta

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 21:39   #2
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo på jobben

Jeg jobber full stilling et sted er andre bor. Spiser det jeg kan av maten der, resten har jeg tatt med. Nå er jeg heldig, det er to andre som også spiser lavkarbo, og som jobber der, så ungdommene har vent seg til oss "særingene" Har med egne salater, med "trygge ting", og spiser den når de gumler sin mais etc.. Går helt greitt! Mulig du må forklare litt i begynnelsen, men kan vanskelig tenke meg at det blir et problem..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 22:31   #3
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Jeg jobber full stilling et sted er andre bor. Spiser det jeg kan av maten der, resten har jeg tatt med. Nå er jeg heldig, det er to andre som også spiser lavkarbo, og som jobber der, så ungdommene har vent seg til oss "særingene" Har med egne salater, med "trygge ting", og spiser den når de gumler sin mais etc.. Går helt greitt! Mulig du må forklare litt i begynnelsen, men kan vanskelig tenke meg at det blir et problem..

Det blir nok ikke et stort problem, jeg føler meg bare så dum. Har jeg noen grunn for det egentlig eller er det bare vas av meg, å tenke slikt?

De dagene jeg starter seint (14.30) skal jeg prøve å spise før jeg drar på jobb, da holder det med å småspise på litt salat på jobben..og ha med meg noe til kveldsmat. Det reagerer de nemlig ikke på, fordi jeg har sagt at jeg ikke liker glutenfritt brød osv

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:00   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo på jobben

Jeg har forklart at jeg får blodsukkersvigninger når jeg spiser stivelse/sukker og at jeg ikke akter å få diabetes for å være høflig og spise det jeg får servert. Har mye diabetes i familien, så de fleste skjønner det da .

Jeg synes ikke det er sært å ta med seg mat. Alternativt så kan du kanskje få sørget for at det serveres mest mulig ren mat??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:14   #5
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg har forklart at jeg får blodsukkersvigninger når jeg spiser stivelse/sukker og at jeg ikke akter å få diabetes for å være høflig og spise det jeg får servert. Har mye diabetes i familien, så de fleste skjønner det da .

Jeg synes ikke det er sært å ta med seg mat. Alternativt så kan du kanskje få sørget for at det serveres mest mulig ren mat??

Jeg kan jo ta en liten hvit løgn..og si at legene har funnet ut at det er mer enn bare glutenet jeg ikke tåler i maten...det er ikke så snillt å lyve, men da slipper jeg å utbrodere at jeg har gått over til lavkarbo osv..

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:15   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på jobben

Si det som det er, jeg sier akkurat det samme som Gracella. Å si at man må ha glutenfritt kan få deg ut ville ville veier.. Bedre å si det som det er

Jeg hadde tatt med egen middag.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 23:23   #7
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Si det som det er, jeg sier akkurat det samme som Gracella. Å si at man må ha glutenfritt kan få deg ut ville ville veier.. Bedre å si det som det er

Jeg hadde tatt med egen middag.

Jeg må ha det glutenfritt altså. Så that's part is true...men det er aldri noe de har funnet ut, gjennom medisinske tester, så for alt jeg vet KAN det faktisk være sukkeret i maten som har gjort meg syk, for etter at jeg startet å spise glutenfritt har jeg omtrent ikke spist brødmat i det hele tatt osv....

Så det jeg tenkte var egentlig bare å si at jeg har med meg min egen mat fordi jeg har funnet ut at det er flere ting enn gluten jeg ikke tåler...

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 10:12   #8
tina therese
Medlem
 
tina therese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sørumsand
Innlegg: 93
tina therese er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Jeg synes også du skal si det som det er...!!
Vi som er så glade i lavkarbo av så mange årsaker,
burde vel ikke skamme oss over det akkuart?
Vi burde jo heller benytte en hver annledning til å forklare og fortelle
så flere kan få oppleve hvor fint det er å leve på lavkarbo
Det gjør jeg!!

__________________


tina therese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 18:36   #9
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av tina therese, her.

Jeg synes også du skal si det som det er...!!
Vi som er så glade i lavkarbo av så mange årsaker,
burde vel ikke skamme oss over det akkuart?
Vi burde jo heller benytte en hver annledning til å forklare og fortelle
så flere kan få oppleve hvor fint det er å leve på lavkarbo
Det gjør jeg!!

Ingen jeg møter synes det er "bra" at jeg spiser lavkarbo, jeg får det foredraget om hvor galt det er. Så jeg gidder ikke å fortelle om lavkarbo til folk, med mindre dem spør hvorfor jeg spiser slik jeg spiser, da kan jeg godt svare..

Det betyr ikke at jeg skammer meg over hvilken mat jeg spiser, men at jeg ikke orker å høre hvor galt det er, da jeg selv vet at det er ikke galt, det er bare dem som ikke gidder å ta seg tid til å lære om mer enn en måte å spise på...

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 19:19   #10
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

.Hmm, kan ikke skjønne at det skal være noe problem å bare si at du spiser lavkarbo. Om noen kommer med en avhandling/prekenn om hvorfor det ikke er bra kan du bare si at da får vi være enige om å være uenige, eller noe i den dur. Høres slitsomt ut å skulle finne på andre grunner til at man spiser som man gjør.
Synes ikke det er noen grunn til å være ille berørt. Man må jo spise som man vil selv. Hovedsaken er vel at du spiser sammen med de andre ikke at du må spise det samme.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:12   #11
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

.Hmm, kan ikke skjønne at det skal være noe problem å bare si at du spiser lavkarbo. Om noen kommer med en avhandling/prekenn om hvorfor det ikke er bra kan du bare si at da får vi være enige om å være uenige, eller noe i den dur. Høres slitsomt ut å skulle finne på andre grunner til at man spiser som man gjør.
Synes ikke det er noen grunn til å være ille berørt. Man må jo spise som man vil selv. Hovedsaken er vel at du spiser sammen med de andre ikke at du må spise det samme.

Ja, dere alle har jo rett, men uff, jeg føler meg litt teit når jeg drar frem matboksen med mat..... virker jeg ikke veldig frekk hvis jeg tar med meg min egen mat, når det er noen som står å lager middag til oss?

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:14   #12
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på jobben

Hvorfor har de kjøpt inn pasta dersom du ikke tåler gluten? Det henger jo ikke på greip ...

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:14   #13
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvorfor har de kjøpt inn pasta dersom du ikke tåler gluten? Det henger jo ikke på greip ...

De har vel kjøpt den glutenfrie varianten, den med kjempemange karber..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:16   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ja, dere alle har jo rett, men uff, jeg føler meg litt teit når jeg drar frem matboksen med mat..... virker jeg ikke veldig frekk hvis jeg tar med meg min egen mat, når det er noen som står å lager middag til oss?

Nei, vet du hva! Det er så unødvendig mye følelser knytta til mat. Jeg har bare måttet skjære gjennom hele det der, og gir en flygende f**n i hva folk mener om hva jeg spiser. Det er min sak, og det er min helse.
Jeg TÅLER jo ikke sukker, hvilket vel er i likhet med stort sett alle mennesker på jorda, men forskjellen er at jeg har funnet det ut og tar hensyn til det.
Hvorfor skal du risikere vekt og helse fordi noen muligens kan bli litt opprørt over at du ikke spiser maten de lager, eller ikke synes at lavkarbo har noe for seg?

Hva slags mat er det de lager der, da?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:23   #15
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hvorfor har de kjøpt inn pasta dersom du ikke tåler gluten? Det henger jo ikke på greip ...

Glutenfri pasta (som Imse sa)

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:27   #16
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nei, vet du hva! Det er så unødvendig mye følelser knytta til mat. Jeg har bare måttet skjære gjennom hele det der, og gir en flygende f**n i hva folk mener om hva jeg spiser. Det er min sak, og det er min helse.
Jeg TÅLER jo ikke sukker, hvilket vel er i likhet med stort sett alle mennesker på jorda, men forskjellen er at jeg har funnet det ut og tar hensyn til det.
Hvorfor skal du risikere vekt og helse fordi noen muligens kan bli litt opprørt over at du ikke spiser maten de lager, eller ikke synes at lavkarbo har noe for seg?

Hva slags mat er det de lager der, da?

Jeg overtenker nok litt hele greia, så det er jo ikke sikkert (mest sannsynlig ikke?) at folk kommer til å reagere negativt hvis jeg har med meg min egen middag.

Jeg skal lage noe mat jeg kan ha med meg på jobb og ikke bry meg om det ser dumt ut, virker utakknemlig etc Jeg skal iallefall prøve.......

De lager jo mat som er "sunn", men som jeg ikke kan spise, f.eks ris og kylling med saus, taco, fiskeretter, kjøttretter (søndager er alltid en sånn dag, med en eller annen form for kjøtt,poteter og saus+dessert). Det er vel typiske middagsretter, men alt inneholder ting jeg ikke kan spise
Så spørs det litt hvem som er på jobb og hvem som lager mat, er det de som liker salat er det som regel salat til middag, men salaten er alltid full av ting jeg ikke liker/ikke spiser, så det at salaten blir servert har ikke betydning for meg

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:28   #17
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ja, dere alle har jo rett, men uff, jeg føler meg litt teit når jeg drar frem matboksen med mat..... virker jeg ikke veldig frekk hvis jeg tar med meg min egen mat, når det er noen som står å lager middag til oss?

Hadde sagt fra på forhånd jeg. "Jeg driver for tiden å tester ut lavkarbo for å se om de kan ha innvirkning på min problematiske mage/generelle helse så ikke tenk på meg til middag da jeg vil ta med egen mat "
Noe slikt hadde jeg sagt med et smil. Da er du ikke frekk/sær og det burde ikke være det store grunnlaget for diskusjon

Klart det burde være slik at man skulle kunne drite i hva andre mener i alle situasjoner, men sånn er det nå engang ikke

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:30   #18
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Den dagen jeg hadde med meg opsie-roolls så reagerte ikke de som satt på kjøkkenet, det eneste de sa var "å du spiser sånn...det måtte vi lage en periode til *****."

Så de fleste tror jeg vet hva slags mat dette er, i og med at vi har hatt et barn som har spist ketogent, for å se om det hadde effekt på epilepsien (h*n endte opp med å gå ned vekt, så de kutta det ut..undervektig fra før av liksom).

Så jeg skal gjøre som dere sier, ta med min mat og ikke henge meg opp i hva folk kanskje sier...

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:34   #19
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo på jobben

Jeg tror du vil slappe mye bedre av på jobb, om du er litt "nesevis" og spiser det du selv trenger. Snill-pike-syndromet står kjapt i veien for at vi synes det er ok å spise det som er bra for oss! Trenger jo ikke være en lengre utredning om lavkarboens fortreffeligheter, men enkelt og greitt at du er en av de som ser ut til ikke å tåle sukker.. Mange årsaker til intoleranser, og jeg, for eksempel, spiser ikke sukker (og stivelse..) fordi jeg blir sur og grinete, trøtt, ustabilt blodsukker, legger på meg, føler meg syk, får tørr og stram hud osv, osv.. Kall det "rensing av kroppen", gjerne noen som tar den. Folk rundt meg kan gjerne si hva de vil, men det er faktisk jeg som best kjenner kroppen min, og det krever jeg at de respekterer.. En pakke pasta skal ikke stå mellom deg og helsen din! Selv om den var kjøpt i beste mening.. Er vel bare å si at det har vist seg at det er flere ting du må være forsiktig med?!? Er vel såpass mye i media om sukkeravhengighet etc., slik at noen i alle fall, har fått det med seg. Greitt å kunne utnytte/benytte noen slike mediaoppslag, tenker jeg

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:41   #20
Estrella
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 200
Estrella er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av frifuggel, her.

Jeg tror du vil slappe mye bedre av på jobb, om du er litt "nesevis" og spiser det du selv trenger. Snill-pike-syndromet står kjapt i veien for at vi synes det er ok å spise det som er bra for oss! Trenger jo ikke være en lengre utredning om lavkarboens fortreffeligheter, men enkelt og greitt at du er en av de som ser ut til ikke å tåle sukker.. Mange årsaker til intoleranser, og jeg, for eksempel, spiser ikke sukker (og stivelse..) fordi jeg blir sur og grinete, trøtt, ustabilt blodsukker, legger på meg, føler meg syk, får tørr og stram hud osv, osv.. Kall det "rensing av kroppen", gjerne noen som tar den. Folk rundt meg kan gjerne si hva de vil, men det er faktisk jeg som best kjenner kroppen min, og det krever jeg at de respekterer.. En pakke pasta skal ikke stå mellom deg og helsen din! Selv om den var kjøpt i beste mening.. Er vel bare å si at det har vist seg at det er flere ting du må være forsiktig med?!? Er vel såpass mye i media om sukkeravhengighet etc., slik at noen i alle fall, har fått det med seg. Greitt å kunne utnytte/benytte noen slike mediaoppslag, tenker jeg

Ååå, nå føler jeg meg klar for å ta meg min mat på jobb Ikke så redd lenger for hva folk kommer til å si Nå må jeg bare sette meg ned og planlegge maten fremover. Skal jobbe så hinsides mye at jeg MÅ planlegge hver minste detalj, bare for å rekke absolutt alt

Takk alle sammen, det hjalp veldig at dere skrev det dere skrev. Da kan jeg roe meg litt ned og ikke fokusere så veldig på hva de vil tro/si, men heller huske at det er kun meg selv det går ut over, hvis jeg spiser den maten..

Estrella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:44   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på jobben

Flott! !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 13:55   #22
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo på jobben

Opprinnelig lagt inn av Estrella, her.

Ja, dere alle har jo rett, men uff, jeg føler meg litt teit når jeg drar frem matboksen med mat..... virker jeg ikke veldig frekk hvis jeg tar med meg min egen mat, når det er noen som står å lager middag til oss?

Du er jo på jobb, ikke i besøk......

Så bra at du bestemmer deg for å spise som du vil.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 14:03   #23
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo på jobben

Når jeg må spise middag og andre måltider på jobb, fortelle rjeg bare at jeg har kuttet ned på karbene.. Enkel og grei forklaring

De fleste vet hva lavkarbo er nå, så du trenger ikke å forklare så mye..

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jobben går dritt Kira Bowlers Fysisk og mental helse 10 14-08-09 22:22
Jobben min og lavkarbo er ikke alltid forenelig Sostråle Spørsmål og svar 2 12-06-09 00:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no