Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Går alle opp igjen?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-10, 21:45   #1
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Går alle opp igjen?

Ser at mange her har gått på ketolyse før og nå gått opp alle iloene for å så begynne på nytt. Er det helt sunt da?

Går man virkelig så for opp igjen med engang man slutter på ketolyse? Skal man ikke gradvis gå over til å spise litt og litt karber eller missforstår jeg her?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 22:21   #2
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Går alle opp igjen?

Jeg har spist karboer den siste måneden, men stort sett ikke mel, sukker, poteter, ris eller pasta. Jeg går fortsatt ned, så jeg er veldig usikker på om jeg kommer til å gå tilbake på ketolyse.... Elsker jordbær med fløte - spiser det hver dag nå!

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 22:34   #3
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Går alle opp igjen?

Slik eg har skjønt det og kjem til å gjere det, så skal eg gå på ketolysedietten til eg har gått ned ynskja kilo, for så å sakte gå over på lavkarbo, som då blir ein livstil. Då må eg finne ut sjølv kor mange karbo eg kan ete pr dag før eg går opp i vekt og så gå litt ned for å stabilisere. Men normalt skal ein person ligge mellom 50-100g karbs pr dag, men det er veldig individuelt og det er ingen formel du kan rekne ut, du må prøve deg fram.

Eg vil sei at om eg klarer å nå målet mitt med denne kuren, skal eg ALDRI (bank i bordet) bli like stor ever again Men fortsette lavkarbolivstilen og stabilisere vekta på eit akseptabelt nivå Slik at iallefall eg skjønt det... Var det forståeleg??

Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:12   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Går alle opp igjen?

Jeg tror aldri at man går tilbake til den gamle livsstilen.
Så masse karbo, lite grønnsaker...og så er det fint å trappe opp mot Lindbergh.

Man får vanen med gode proteiner, grønnsaker etc. Og så er det jo bare å justere om det går feil vei igjen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:25   #5
Queen of Wands
Medlem
 
Queen of Wands sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Buskerud
Innlegg: 390
Queen of Wands er ny på veien

Sv: Går alle opp igjen?

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Ser at mange her har gått på ketolyse før og nå gått opp alle iloene for å så begynne på nytt. Er det helt sunt da?

Går man virkelig så for opp igjen med engang man slutter på ketolyse? Skal man ikke gradvis gå over til å spise litt og litt karber eller missforstår jeg her?

Etter det jeg har fått med meg er vel at de som har gått opp har gjort det pga. spesielle omstendigheter, at de har måttet begynne med nye medisiner, eller at det har skjedd ting i livene deres som har gjort at kosthold ikke akkurat har hatt første prioritet. Det er vel ikke noen som har gått mye opp når de har fulgt "oppskriften". Nå er jeg ganske ny her og har ikke lest alle journaler og innlegg, men det er i alle fall slik jeg har opptattet det.

__________________





5 kg til påske
Queen of Wands er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 23:32   #6
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Går alle opp igjen?

Alle som går tilbake til et høykarbo-kosthold vil gå opp i vekt igjen.
Og slik er det med alle dietter; når man begynner å spise det som i utgangspunktet gjorde slik at man la på seg, så vil man legge på seg igjen!

Jeg har ikke inntrykk av at det er så mange som går tilbake til et høykarbokosthold, de fleste fortsetter på et lavkarbokosthold. Da "risikerer" du at du at du kanskje får et "vannkilo" eller to, siden karbohydrater også binder noe vann.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 08:41   #7
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Går alle opp igjen?

Det er sant at om man går tilbake til det kostholdet som en gang gjorde at du ble overvektig så vil man legge på seg kiloene igjen.
Men jeg gikk ned alle mine kilo på ketolysekuren, avsluttet den i mai i fjor å har nå gått ned ytterligere 1 kilo, med "vanlig høykarbo" kosthold. Jeg har selvsagt moderert mengdene jeg stapper i meg, jeg spiser minimalt med snop, chips og brus og tenker generelt mer på kosthold og hva som er bra og ikke fullt så bra. Min kropp trivdes veldig bra på lavkarbo kosthold, men jeg var ikke flink nok til å variere og gikk dessverre lei. Nå føler jeg selv at jeg har funnet en gyllen middelvei og ligger på 70-100 g karbo til dagen som er endel under "norges-gjennomsnittet".

Så det er ikke nødvendig å måtte leve ekstremt lavkarbo resten av livet for å ikke gå opp igjen

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:26   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Går alle opp igjen?

Jeg er vel en av de som har vært her så lenge at jeg burde vært undervektig by now, men vekta viser 20 pluss...
Det er IKKE ketolyse eller lavkarbo sin skyld, den skylda kan jeg ene og alene ta på meg selv.. (også synes jeg sjokolade kan ta på seg litt skyld den også )

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:29   #9
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Går alle opp igjen?

Mange lever også ketogent resten av livet. Faktisk føler jeg meg aldri bedre enn når jeg er i ketose. Vekttapet stopper uansett når kroppen ikke skal mer ned i vekt, det er mange som setter likhetstegn mellom ketose og vekttap, det er ikke riktig.

Mange glemmer også at ketoner er en veldig sterk antioksidant, du får aldri kjøpt en så sterk antioksidant om du så leter resten av livet. Det er også et stoff som holder kroppen ung, de renser opp i cellene og holder dem levende og vitale lenger, i tillegg til at de er naturens sterkeste energi giver, faktisk bedre enn fett.

Selv har jeg vært mer eller mindre i ketose i et år nå. Jeg gikk ned de 6 kiloene jeg skulle ned på 4 uker, siden har jeg sakte men sikkert gått opp, men denne ganger er det muskler, ikke fett.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:07   #10
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går alle opp igjen?

Går en tilbake til såkalt tradisjonelt kosthold, vil vel de fleste gå opp i vekt. Derfor anser ikke jeg lavkarbokosthold som en diett/slankekur, men en varig kostomleggelse.
Så er det litt individuelt hvor mange gr karbo den enkelte kan spise. Det er jo et stort hopp fra 20 til 150 gr.
Og hvorfor gå tilbake til et kosthold som i utgangspunktet førte til både høy vekt og dårlig form.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk

Sist redigert av Borghild : 20-07-10 kl 10:43.
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:12   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Går alle opp igjen?

Opprinnelig lagt inn av Borghild, her.

Og hvorfor gå tilbake til et kosthold som i utgangspunktet førte til både høy vekt og dårlig form.

Fordi noen tenker at det ikke er noe vits i å bry seg om det psykiske aspektet med å gå ned i vekt, det er så mye morsommere å sabotere for seg selv, om og om igjen.....

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:14   #12
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Går alle opp igjen?

He he, sant det Areola.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:26   #13
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Går alle opp igjen?

Trur det varierer litt... no kan eg jo sjølvsagt berre snakka på mine eigne vegne:

For to år sia hadde eg gått på ketolyse i 6-7mnd og gått ned nesten 15kilo. Deretter sklei heile greia ut og eg har levd tilnærma "normalt" i kosten, med brød, pasta, havregryn og det som høyrer med... 4kg kom på att ganske kjapt, men eg holdt meg stabil i dei to åra utan problemer igrunn. Så frå å vera 80kg til å gå ned til 66kg, for så å halda meg stabil i to år rundt 70kg, har eg no tatt fat att! Hehe!

Og no klarer eg det, for eg trur eg trong den "slankepausen" - om eg kan kalla det det.
Så, eg trur det er veldig individuelt kva ein legg opp til når ein er "ferdigslanka", men etter lang tid på lavkarbo og når ein ser dei positive effektane det har på kropp og sjel, tenkjer ein nok automatisk annaleis når ein trappar opp. Det gjer eg i alle fall. Eg kjem aldri til å gå tilbake til høgkarbo. ALDRI!

Lukke til!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 10:37   #14
mrs rosmarin
Nytt Medlem
 
mrs rosmarin sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: grunnlovsbygda
Innlegg: 2
mrs rosmarin er på en erverdig vei

Sv: Går alle opp igjen?

Jeg la om kosten min for en uke siden, det var ikke for å gå ned i vekt men for å få det bedre i min egen kropp. Og det har jeg! Jeg spiser 60 til 80 g karb hver dag. dette er nå min måte å spise på og slik skal det forsette. Selv om det var helsegevinst jeg var ute etter er jeg ikke lei meg når jeg i går kunne regestrere at jeg hadde gått ned 800 g på en uke!

Man går ikke opp i vekt av å slutte på en diett, men man går opp i vekt fordi man på nytt spiser det man vet at man legger på seg av, se på mat som en helsegevinst og en investering i egen helse.

__________________
Glad som ei lerke, kvirrevitt
mrs rosmarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spesialtilpasset av ernæringsterapaut Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kom igjen alle sammen! smasmine South Beach 16 01-08-09 21:59
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 22:17
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 07:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no