Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Trenger litt raskt råd angående Toro ostekake

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-07-10, 18:27   #1
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien
Question

Trenger litt raskt råd angående Toro ostekake

Hei!

Jeg syns ostekaken fra Toro er veldig god, men den har dessverre for mye sukker til at jeg kan kaste meg over den mens jeg er på lavkarbo-diett. Det jeg lurer på, er om jeg rett og slett kan bytte ut bunnen med en mandelbunn ala Gerds ostekake (var det ikke det den het?), mens jeg fremdeles bruker fyllet som følger med i Toro-boksen. For det meste av sukkeret må da holde til i kjeksbunnen?

Noen som har peil/meninger?

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 18:34   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Trenger litt raskt råd angående Toro ostekake

Hei,
Her er næringsinnholdet i ostekake fyllet til Toro:
Ostekakefyll: Sukker, skummetmelk, vegetabilsk fett, gelatin, modifisert potetstivelse, yoghurt, emulgator (E472a), glukosesirup, syre (sitronsyre), aroma, farge (betakaroten).
http://www.toro.no/index.php?mapping=300&id=11999

Sukker er nevnt først så jeg tror ikke du kan få den kaka lavkarbovennlig selv om du bytter ut bunnen med manler.
Jeg lager Gerd’s ostekaka med sukkerfri sitron og/eller bringebær og den går ned på høykant selv i høykarboleieren.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 18:36   #3
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Trenger litt raskt råd angående Toro ostekake

Takk for svar!

Grunnen til at jeg gjerne vil bruke den er blant annet at den stivner så fort; jeg blir fort grådig når jeg lager ostekake....

Men da får jeg la være.

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 18:40   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt raskt råd angående Toro ostekake

Lag kaken sent på kvelden før du skal legge deg, så sover du mens den stivner.
Æsj, hjemmebakte ostekaker og andre kaker er myye bedre enn Toro-ræl.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 18:42   #5
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Trenger litt raskt råd angående Toro ostekake

Hehe du sier noe!

Men syns i grunnen den fra Toro er helt grei. Og mindre styr....

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-07-10, 18:52   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt raskt råd angående Toro ostekake

Ja det er det sikkert, jeg er nok bare litt "kake-nazi" og liker å lage sånt fra bunnen av. Ikke alltid da, men ostekake har jeg aldri laget fra pakke. Jo, forresten, en gang. Jeg fant en pakke på tilbud, husker ikke merket (kan det ha vært Toro mon tro?), den smakte litt prim-aktig og jeg kastet hele greia. Mulig det var Møllerens.

Ostekake er lett å lage lavkarbo. Creme fraiche er bedre enn rømme oppi, og man får kjøpt sukkerfri lime-gele noen steder (Confecta) som fint erstatter sitrongeleen. Sukrinmelis kjøpes i helsekosten og man lager nøttebunn (eller bunn av lavkarbokjeks). Eller man lager en skikkelig god, stekt ostekake ala New York, de er enda bedre. :nam:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 02-08-10, 16:50   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt raskt råd angående Toro ostekake

tips til ostekake-bunn er spis-deg-slank sin mandelkake-miks (holder til TO ostekaker av vanlig rund-form størrelse) Den er kjempegod med litt større biter av mandel i - neste gang blir det med ostekakefyll på toppen! (Hjemmelaget selvfølgelig...)

link til mandelkakemiksen med næringsinnhold:
http://www.spisdegslank.no/index.php...rettnummer=563

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er litt i tvil angående sukrin ... only Spørsmål om matvarer og oppskrifter 15 19-05-10 20:22
Trenger raskt svar om kokos Søster Spørsmål og svar 2 08-06-08 21:13
Ble litt usikker - ostekake ... leyla73 Lavkarbo generelt 7 18-04-08 14:24
Ketolyse-tablettene? Trenger raskt svar.. touran Ketolysekuren 5 25-05-07 20:35
fitday-trenger svar raskt ! nøtta Generell diskusjon 6 07-02-06 21:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no