Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hjelp til lettvint og rask lavkarbomiddag?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-11, 12:14   #1
beate89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Finnmark
Innlegg: 4
beate89 er på en erverdig vei
Exclamation

Hjelp til lettvint og rask lavkarbomiddag?

Jeg trenger hjelp til å finne oppskrifter som er enkel å lage å ikke tar lang tid å lage.. Etter jobb er kl som regel 3-4, det første jeg gjør da er å lage mat til dattra mi. å når tiden nærmer seg å lage mat til seg selv nærmer kl seg halv 5.. DA er jeg sulten å rådløs på hva som ikke går så lang tid å det ender som regel med kjøttdeig å litt til i ei steikepanne!

Hjelp!

beate89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 12:24   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til Lettvint å rask lavkarbo middag!?

Hvorfor spiser du ikke det samme som datteren din, da?

Et lurt tips er å lage mye mat en dag du har tid og så fryse ned i porsjoner. Da kan du ta ut av fryseren om morgenen og så bare varme opp når du kommer hjem!

Gerds oppskrifter er svært gode og de aller fleste kan fryses!
(Bare klikk på bildene, så kommer oppskriften)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 12:30   #3
beate89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Finnmark
Innlegg: 4
beate89 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til Lettvint å rask lavkarbo middag!?

Hun er så lita (1år), og jeg bruker mye krydder i maten jeg lager.
Jeg er heller ikke så veldig gla i å lage mat, så tidligere (før jeg ble gravid) spiste jeg akkurat det som falt meg inn uten å legge på meg, å gikk mye i hurtigmat!

Takk, skal kikke innom der å få litt inspirasjon !

beate89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 12:37   #4
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp til Lettvint å rask lavkarbo middag!?

Gryterett med kjøttdeig synes jeg er enkelt og greit og det kan alle spise.
Da er det bare å ha på f.eks rømme til deg selv eller ha ekstra olivenolje på salaten til deg.

Jeg steker kjøttdeig sammen med en boks skinnfrie tomater.
Det er et utmerket utgangspunkt for det meste.

Paprika, stangselleri, sopp, ost, spinat, løk, aubergine, squash, sukkererter, kikerter, bønner (alt etter hvor mange karber man tillater seg selv), minimais, tomater, agurk.... Skinke, bacon, reker, vannkastanjer, bønnespirer, bambusskudd....
Bland i en boks med wokgrønnsaker.
Ha oppi en boks kokosmelk.
Varier med krydder.

Uendelig mange muligheter, kjempeenkelt og raskt!!
Alle i familien kan være med på å kutte opp grønnsaker som skal oppi gryta.

Lager man mye, så kan restene gratineres.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 12:38   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp til Lettvint å rask lavkarbo middag!?

Du kan også ta av mat til datteren din etter at du har hatt oppi det hun liker og før du krydrer for mye.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 12:39   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp til Lettvint å rask lavkarbo middag!?

Da jeg fikk førstemann måtte jeg venne meg til å krydre maten etterpå. Var vant til å pøse på, men det var jo ikke bra for han.

Lille snuppa di kan jo spise det meste, så om du bare tar av til henne før du krydrer til deg, bør det ikke være noe problem!
Jeg gjør det med mat som skal tilsette ris,pasta etc. Tar av til meg selv i en liten kjele/panne, så kan resten av gjengen her spise karbene sine om de absolutt må!

Denne liker vi godt, bare tilsett det sterke etter at du har tatt av til datteren:

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Denne her synes jeg er helt fantastisk:

Bali kyllinggryte

4 kyllingfiléter (eller ca 5-600g kylling)
1 løk
1 paprika
2 bokser kokosmelk
Gjerne litt baconfett
Litt raspet ingefær (noen cm)
Karri
Salt og pepper
Noen fedd hvitløk (alt etter hvor glad du er i det. Jeg er veldig glad i det og brukte 6 fedd)
2 ts chilipasta (sambal oelek)

Stek kylling og finhakket løk. Kutt opp kylling og finhakk paprika. Bland alt sammen i en gryte og kok opp. Eventuelt vann i hvis du vil ha den tynnere. Ferdig.


(trykk for større bilde)

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:04   #7
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til lettvint å rask lavkarbomiddag!?

Superrask middag til både deg og din datter, du kan krydre denne mer etterpå, eller kjøp in sambal olek og ha på din talerken.

Kjøttdeigform

1 pakke blomkål og brokkoli grateng fra landlord - fra frysedisken
1 pakke kjøttdeig
50 gr løk
litt hvitløk - kan utelates om en ønsker
1-2 egg
revet ost
salt, pepper, hjemmelaget tacokrydder, tørket oregano som topping på osten.

Ha blomkål og brokkoliblandingen i en ildfastform, stek kjøttdeig, ha i løk og hvitløk, krydre og la surre litt mens du river osten. Bland halvparten av osten med sammenvispet egg. Ha kjøttdeigen over grønnsaken, ha på ost/eggeblandingen og dryss på resten av osten. Stek i ovenen ca 220 grader i 30-45 men du leker med dattera di:-) så spiser dere en enkel form med kjøtt og grønnsaker isammen etterpå Her går det an å putte oppi mer om en ønsker det og lage den så sterk en vil men jeg har tatt hensyn til at dette sak kunne spises av både deg og din datter Dette er middag som spises 1 time etter at dere er kommet hjem. Lager du dobbel porsjon så har du jo for 2 dager minst, eller som frokost/lunsj dagen etter

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 16:29   #8
beate89
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Finnmark
Innlegg: 4
beate89 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til lettvint å rask lavkarbomiddag!?

Må prøve å venne meg til det.. har noen ganger tenkt å at hun kan spise sammen med meg, men så glemmer jeg å legge av! Men takk for gode oppskrifter! De skal prøves alle sammen)

beate89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-04-11, 19:06   #9
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp til Lettvint å rask lavkarbo middag!?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Da jeg fikk førstemann måtte jeg venne meg til å krydre maten etterpå. Var vant til å pøse på, men det var jo ikke bra for han.

Lille snuppa di kan jo spise det meste, så om du bare tar av til henne før du krydrer til deg, bør det ikke være noe problem!
Jeg gjør det med mat som skal tilsette ris,pasta etc. Tar av til meg selv i en liten kjele/panne, så kan resten av gjengen her spise karbene sine om de absolutt må!

Denne liker vi godt, bare tilsett det sterke etter at du har tatt av til datteren:


Nam,nam dette hørtes kjempegodt ut. Tror dette blir lørdagskos her i huset Takke for oppskrift.

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 17:25   #10
Siv Renate
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 2
Siv Renate er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til lettvint å rask lavkarbomiddag!?

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Superrask middag til både deg og din datter, du kan krydre denne mer etterpå, eller kjøp in sambal olek og ha på din talerken.

Kjøttdeigform

1 pakke blomkål og brokkoli grateng fra landlord - fra frysedisken
1 pakke kjøttdeig
50 gr løk
litt hvitløk - kan utelates om en ønsker
1-2 egg
revet ost
salt, pepper, hjemmelaget tacokrydder, tørket oregano som topping på osten.

Ha blomkål og brokkoliblandingen i en ildfastform, stek kjøttdeig, ha i løk og hvitløk, krydre og la surre litt mens du river osten. Bland halvparten av osten med sammenvispet egg. Ha kjøttdeigen over grønnsaken, ha på ost/eggeblandingen og dryss på resten av osten. Stek i ovenen ca 220 grader i 30-45 men du leker med dattera di:-) så spiser dere en enkel form med kjøtt og grønnsaker isammen etterpå Her går det an å putte oppi mer om en ønsker det og lage den så sterk en vil men jeg har tatt hensyn til at dette sak kunne spises av både deg og din datter Dette er middag som spises 1 time etter at dere er kommet hjem. Lager du dobbel porsjon så har du jo for 2 dager minst, eller som frokost/lunsj dagen etter

Skikkelig god denne Min første lavkarbo oppskrift ble rett å slett godtatt av alle i huset

Siv Renate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: I prøvefasen på lavkarbo Svar med sitat
Svar

Emneord
rask og lettvint middag


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Første forsøk lavkarbomiddag. Panert fisk Metallian Middag 7 18-03-11 21:40
Hjelp, trenger tips til rask og enkel kake Mimosaen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 19-04-10 21:55
Lettvint julesylte Gerd Festmat 0 16-12-09 14:53
Hjelp! Erstatninger for "rask" mat når du er litt sulten, som et eple, en gulrot balloon Lavkarbo generelt 12 17-01-09 22:05
Fløte og holdbarhet, rask hjelp ønskes Budeia Oppskrifter 4 24-04-08 12:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no