Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-03-11, 14:59   #51
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Da har i så fall dømmekraften sviktet totalt, vil jeg si!

Er det ngen som kan hjelpe meg med den manglende vektreduksjonen? Jeg forklarte en del om hva jeg spiser noen poster over her. Jeg har gått ned tidligere med et mye høyere inntak av melkeprodukter. Da kan vel ikke det være årasaken?

I andre retninger (Skaldemann og Dahlquist) oppfatter jeg det dit at man ikke behøver å være så pinlig nøyaktig som ketolyse. Men de opplever kanskje de samme problemene der med en del som ikke går ned i vekt? Jeg har senest lest boken til Dahlquist, der virker det såre enkelt uten å veie og måle kh og %?

Kutt ut tyggegummien først og fremst såvidt jeg husker kan sorbitol påvirke blodsukkeret ditt og starte utskillelse av insulin.
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...24&postcount=9

Hvor mye protein spiser du hver dag? 1800 kcal kan være for mye dessverre - jeg holder fint vekta på 17-1800 kcal men jeg går ikke ned.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 16:02   #52
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Ashley, her.

Sant det ikke at det finnes noen fasitsvar, men det er jo bevist at å spise om kvelden før du legger deg gir ikke kroppen din samme mulighet til å forbrenne like bra. du skal helst spise når du er i aktivitet som frokost når du står opp. noen mener frokost er det viktigste måltidet iløpet av dagen. er det sant at kroppen lagrer det første måltidet den får om til fett, hvis den ikke får frokost? pga den går i sult/sparemodus. kroppen tror at den ikke får mat resten av dagen når du ikke spiser frokost. er fortsatt litt med på at frokost er viktigere enn kvelds ivertfall. jeg spiser sen middag og dropper kvelds. 3 måltider til dagen, det er vel ok?

Tror ikke kroppen tror den ikke får mat selv om den ikke får frokost. Å utsette første måltid til etter morgenstell og en halvtimes spasertur eller venter et par timer med mindre krevende aktivitet, er bare bra, tror jeg. Da blir man ordentlig sulten og får forbrent en del fett. Men å gå så lenge uten mat at man blir helt utsultet er ikke lurt, fordi da risikerer man overspising eller to måltider kort tid etter hverandre, men man kan godt pushe seg litt.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:28   #53
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Takk for informative svar . Jeg får dykke litt ned i bøkene igjen. Tyggegummi, og mange flere enn nå, har jeg spist når jeg har gått ned i vekt tidligere. Før jeg begynte med lavkarbo, gikk jeg 3 uker på Nutrilett og tygget som bare det, men gikk da ned mye. Og så bom stille altså.

Må jeg under 1800 kal blir det lite mat, synes jeg. Jeg er så redd for å bli sulten som på andre dietter og at det skal utløse fysenheten og tap av kontroll. Dette har alltid skjedd på andre kurer. Nå føler jeg meg for første gang rolig, tilfreds og mett . Dessuten skjønner jeg ikke da at man kan spise en solid egg- og baconfrokost når man skal passe kaloriene så mye. Kal og fett% fyker jo rett til himmels.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:46   #54
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kutt ut tyggegummien først og fremst såvidt jeg husker kan sorbitol påvirke blodsukkeret ditt og starte utskillelse av insulin.
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...24&postcount=9

Hvor mye protein spiser du hver dag? 1800 kcal kan være for mye dessverre - jeg holder fint vekta på 17-1800 kcal men jeg går ikke ned.

Men når jeg har gått ned og tygget tidligere? Da bør jeg vel tåle det?
Proteininntaket varierer mellom 100 og 120.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 18:53   #55
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maryrose, her.

Men når jeg har gått ned og tygget tidligere? Da bør jeg vel tåle det?
Proteininntaket varierer mellom 100 og 120.

Men på nutrilett-pulverkur får du i deg svært lite kalorier, Jeg tror ikke tyggis betyr så mye. Men du? Det er en stor mellomting mellom 1800 og det lille som er på nutrilettkur. Du får det sikkert ikke ille om du kutter 300 kcal f.eks. Men gå forsiktig, gradvis frem hvis du skal det. Du trenger ikke spise egg og bacon til frokost. Du kan spise to kokte egg med litt smør på f.eks. eller kjøtt eller ost for den sakens skyld.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 19:24   #56
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Men på nutrilett-pulverkur får du i deg svært lite kalorier, Jeg tror ikke tyggis betyr så mye. Men du? Det er en stor mellomting mellom 1800 og det lille som er på nutrilettkur. Du får det sikkert ikke ille om du kutter 300 kcal f.eks. Men gå forsiktig, gradvis frem hvis du skal det. Du trenger ikke spise egg og bacon til frokost. Du kan spise to kokte egg med litt smør på f.eks. eller kjøtt eller ost for den sakens skyld.

Er litt enig med deg her. Selv om du gikk ned på nutrilett og spiste tyggis husk at nutrilett er full av karbohydrater og den blodsukkerstigningen du eventuelt får av tyggis på nutrilett vil ikke gjøre noen forskjell fordi du spise så veldig lite fett og kalorier generelt.

Jeg synes du skal teste ut en uke med 300 kal mindre pr dag. Jeg kan nesten garantere at du ikke vil føle mer sult. Husk at det er viktig å fremdeles spise etter lavkarbo-prinsippene når det gjelder fordeling av næringsstoffene

Litt avhengig av hvor høy og hvor mye du veier er et proteininntak på 100-120 gram pr dag greit

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 21:32   #57
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Så snille dere er som går så i dybden her Da prøver jeg å redusere kaloriene litt og se hva som ser. Jeg har hele tiden holdt meg på 3-5% kh og ca 70% fett, det er ok?

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-11, 23:37   #58
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Ja, og det beste er å spise kun grønnsaker for å fylle karbohydratdelen.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-03-11, 08:01   #59
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Jepp, det har jeg fått med meg og følger . Spiser overhodet ikke brødmat/korn.
Jeg lager min egen majones og bruker det for å få opp fett%, eller seterrømme/ost. Om morgenen tar jeg 1/2dl kefir + 2 ts Fiberhusk for å holde maven i gang, der får jeg 1-2 kh. Jeg har litt problemer med å spise rent smør.

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 23:12   #60
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Slik jeg har forstått det - forbrenner den da det fettet som kommer inn med maten - ikke lagret fett... andre orakler må korrigere meg om dette er feil - men det er ihvertfall slik jeg har forstått det...

Dette tror jeg det er stor uenighet om, for i flere tråder står det at overskudds fett kommer ut med avføring, å for flere, inkludert meg selv, så stopper vekten opp om jeg kutter ned på fett inntaket. Tror det er viktig å få frem at det er individuelt.

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 23:14   #61
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

For mye mat får du i deg om du spiser deg for mett og når du spiser når du ennå ikke er sulten. "Litt sugen på mat" er ikke sult. Noen har sikkert godt av å legge seg en time før enn å bli oppe og bli sugen sent på kvelden og dermed innta et ekstra lite måltid helt unødvendig.

Skulle jeg kun spist når jeg var sulten hadde jeg ALDRI spist.... For omtrent siden jeg startet på ketolyse har ikke jeg vært sulten...

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 27-03-11, 23:21   #62
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Kutt ut tyggegummien først og fremst såvidt jeg husker kan sorbitol påvirke blodsukkeret ditt og starte utskillelse av insulin.
http://forum.lavkarbo.no/showpost.ph...24&postcount=9

Hvor mye protein spiser du hver dag? 1800 kcal kan være for mye dessverre - jeg holder fint vekta på 17-1800 kcal men jeg går ikke ned.

Unnskyld så mye at jeg blander meg her nå. Men jeg har vært i samtale med ernærings fysiolog angående min ketolyse kur. Å 1800 kalorier er ikke for mye på ketolyse. Dette er ikke fra meg, men fra fag personel

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 06:47   #63
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Unnskyld så mye at jeg blander meg her nå. Men jeg har vært i samtale med ernærings fysiolog angående min ketolyse kur. Å 1800 kalorier er ikke for mye på ketolyse. Dette er ikke fra meg, men fra fag personel

Jeg har lest en del om ulike tilnærminger til LCHF-dietter og kan ikke huske at det har sått noe om et tak på antall kalorier man skal spise. Jeg har fått inntrykk av at dette er underordnet og at poenget er å ha et visst forhold forhold mellom fett og karbo. Da skal fettforbrenningen gå av seg selv og man går ned selv om man spiser for mange kalorier ift til andre slankekurer. Selvsagt innen rimelighetens grenser. Når man spiser mye fett, går jo automatisk kaloriene raskere opp.
Etter en tid på under 1600 kal kjenner jeg at den 'gode' gamle fysenheten kommer snikende, og jeg har da også hatt et par sprekker. Surt! Dette opplevde jeg ikke da jeg spiste 1800 kal. Jeg begynner virkelig å miste motet nå og føler at heller ikke denne dietten passer meg og min gjenstridige kropp. Er kjempefortvilet!

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 07:41   #64
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Unnskyld så mye at jeg blander meg her nå. Men jeg har vært i samtale med ernærings fysiolog angående min ketolyse kur. Å 1800 kalorier er ikke for mye på ketolyse. Dette er ikke fra meg, men fra fag personel

Jeg mener ikke 1800 er for mye GENERELT - men KAN være det i denne situasjonen siden maryRose ikke går ned... derimot mener jeg også at hvis maryRose begynner å fyse hvis inntaket reduseres - kanskje man burde prøve andre veien - dvs gå OPP? Bestemamma har testet ut og øke til over 3000 kal for å sjekke om vekta går opp - og den går NED.... Så til og med Nerthus som har vært ganske overbevist om at hun kun går ned ved å redusere kaloriene - har en plan om å prøve et par uker med kraftig økning i inntak (fremdeles etter lavkarbofordeling) for å se hva som skjer...

Jeg er heller ikke sulten - i det hele tatt... så jeg skal nok slite med å få i meg dobbelt så mye som jeg spiser til vanlig

MaryRose - jeg leste gjennom litt tidligere mld fra deg her nå (litt lenge siden jeg har vært inne på tråden ) - og ser at du gikk på nutrilett 3 uker før du begynte med lavkarbo. Det KAN være en medvirkende årsak til at du står stille. Nutrilett er svært lavt i kalorier og har en del karbohydrater.

Hvis du kjenner du begynner fyse om du reduserer energiinntaket - har du forsøkt å ØKE det? Spørs om kroppen din ikke enda er i gang med fettforbrenning fordi nutriletten satte den i sparemodus og nå når du spiser igjen skal den IHVERTFALL ikke slippe mer fett! Husk også at det kan ta 2-8 uker og komme ordentlig i gang med fettforbrenning.

Jeg ville smurt meg med tålmod, nyt maten, kanskje prøvd å øke med et par-tre hundre kal over et par uker for å se om du kan få kroppen til å forstå at det er NOK mat tilgjengelig nå

Jeg vet at jeg anbefalte deg å redusere - delvis basert på min egen erfaring med at jeg går ned om jeg reduserer på kaloriene og fordi jeg vet andre også må ned, men jeg synes faktisk det er verdt å forsøke å gå OPP litt først for din del - jeg skal også forsøke og øke kraftig inntaket over et par uker for å se hva som skjer med min kropp

(Som er ganske egen og bestemt også... så jeg vet hvordan du har det - bare at jeg har gått ned "bare" 9 kilo på over 1.5 år på lavkarbo... og det skjedde over samme antall uker altså 9...)

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 09:54   #65
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg mener ikke 1800 er for mye GENERELT - men KAN være det i denne situasjonen siden maryRose ikke går ned... derimot mener jeg også at hvis maryRose begynner å fyse hvis inntaket reduseres - kanskje man burde prøve andre veien - dvs gå OPP? Bestemamma har testet ut og øke til over 3000 kal for å sjekke om vekta går opp - og den går NED.... Så til og med Nerthus som har vært ganske overbevist om at hun kun går ned ved å redusere kaloriene - har en plan om å prøve et par uker med kraftig økning i inntak (fremdeles etter lavkarbofordeling) for å se hva som skjer...

Jeg er heller ikke sulten - i det hele tatt... så jeg skal nok slite med å få i meg dobbelt så mye som jeg spiser til vanlig

MaryRose - jeg leste gjennom litt tidligere mld fra deg her nå (litt lenge siden jeg har vært inne på tråden ) - og ser at du gikk på nutrilett 3 uker før du begynte med lavkarbo. Det KAN være en medvirkende årsak til at du står stille. Nutrilett er svært lavt i kalorier og har en del karbohydrater.

Hvis du kjenner du begynner fyse om du reduserer energiinntaket - har du forsøkt å ØKE det? Spørs om kroppen din ikke enda er i gang med fettforbrenning fordi nutriletten satte den i sparemodus og nå når du spiser igjen skal den IHVERTFALL ikke slippe mer fett! Husk også at det kan ta 2-8 uker og komme ordentlig i gang med fettforbrenning.

Jeg ville smurt meg med tålmod, nyt maten, kanskje prøvd å øke med et par-tre hundre kal over et par uker for å se om du kan få kroppen til å forstå at det er NOK mat tilgjengelig nå

Jeg vet at jeg anbefalte deg å redusere - delvis basert på min egen erfaring med at jeg går ned om jeg reduserer på kaloriene og fordi jeg vet andre også må ned, men jeg synes faktisk det er verdt å forsøke å gå OPP litt først for din del - jeg skal også forsøke og øke kraftig inntaket over et par uker for å se hva som skjer med min kropp

(Som er ganske egen og bestemt også... så jeg vet hvordan du har det - bare at jeg har gått ned "bare" 9 kilo på over 1.5 år på lavkarbo... og det skjedde over samme antall uker altså 9...)

Jeg vil gjerne si at dette var ALDRI ment som kritikk til deg Nerthus. Men jeg måtte kontakte både lege og ernærings fysiolog fordi at jeg ble utrolig dårlig etter å ha gått på ketolyse i et par uker, alt sto bra til, men jeg fikk litt mere informasjon rundt et par ting. Blant annet rundt dette med hvordan kroppen fungerer når den går i ketose, å da fikk jeg beskjed om blant annet det at det er veldig vanskelig å komme såpass langt ned i kalorier, å allikevel spise den mengden fett man skal i seg, siden fett er så kalori rikt. Hun sa også det at de aller fleste på ketolyse ligger på mellom 1500 og 3000 kalorier. Jeg hadde også en del spørsmål rundt dette med party stoppere, å det svaret jeg fikk rundt dette var at, party stoppere er langt oftere grunnen til at vekten stopper opp, enn at man spiser for mye. Selvfølgelig er jo alle individuelle, å kropper fungerer absolutt ulikt, men man må jo ta utgangspunkt fra det samme

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:16   #66
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg vil gjerne si at dette var ALDRI ment som kritikk til deg Nerthus. Men jeg måtte kontakte både lege og ernærings fysiolog fordi at jeg ble utrolig dårlig etter å ha gått på ketolyse i et par uker, alt sto bra til, men jeg fikk litt mere informasjon rundt et par ting. Blant annet rundt dette med hvordan kroppen fungerer når den går i ketose, å da fikk jeg beskjed om blant annet det at det er veldig vanskelig å komme såpass langt ned i kalorier, å allikevel spise den mengden fett man skal i seg, siden fett er så kalori rikt. Hun sa også det at de aller fleste på ketolyse ligger på mellom 1500 og 3000 kalorier. Jeg hadde også en del spørsmål rundt dette med party stoppere, å det svaret jeg fikk rundt dette var at, party stoppere er langt oftere grunnen til at vekten stopper opp, enn at man spiser for mye. Selvfølgelig er jo alle individuelle, å kropper fungerer absolutt ulikt, men man må jo ta utgangspunkt fra det samme

Jeg tok det IKKE som kritikk - synes det er svært bra at det stilles spørsmålstegn ved mine påstander - så blir jeg ikke så bråkjekk neste gang hehe

Dessuten har jeg måttet begynt å tenke litt nytt selv - så jeg synes det er flott og ikke minst viktig at du deler dine erfaringer i forbindelse med kontakt med lege og ernæringsfysiolog

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:25   #67
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg tok det IKKE som kritikk - synes det er svært bra at det stilles spørsmålstegn ved mine påstander - så blir jeg ikke så bråkjekk neste gang hehe

Dessuten har jeg måttet begynt å tenke litt nytt selv - så jeg synes det er flott og ikke minst viktig at du deler dine erfaringer i forbindelse med kontakt med lege og ernæringsfysiolog

Jeg ønsker jo aldri å fornærme noen Å jeg vet jo at det er noen som må telle kalorier. Noe jeg vet at man inni mellom må gjøre når man begynner å nå målet Da har jeg fått beskjed om at kroppen vil jobbe for å holde på de "pynte kiloene" Ikke sant?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:27   #68
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg ønsker jo aldri å fornærme noen Å jeg vet jo at det er noen som må telle kalorier. Noe jeg vet at man inni mellom må gjøre når man begynner å nå målet Da har jeg fått beskjed om at kroppen vil jobbe for å holde på de "pynte kiloene" Ikke sant?

Sant! Rart hvor mye tid og energi det ser ut til at vi bruker til å krige "mot" kroppen vår...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 10:32   #69
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Sant! Rart hvor mye tid og energi det ser ut til at vi bruker til å krige "mot" kroppen vår...

Ja vet du hva, jeg har ikke telling på hvor mange kurer og piller jeg har gått på for å gå ned i vekt... Det eneste som har fungert for meg før var å slutte å spise, da går man jo selvfølgelig ned, men jeg fikk jo seriøse spiseforstyrrelser, noe som fortsatt preger meg litt, derfor jeg også må være litt forsiktig Men når jeg begynte å spise la jeg jo på meg 4 ganger så fort som de gikk av.... Grunnen til at jeg går på ketolyse er at jeg vet jeg må spise for å gå ned i vekt, å det har heldigvis gjort noe med tankegangen min....

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 13:17   #70
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Jeg skjønner ikke helt problematikken... Vekta di står jo ikke stille (ref "NOKSÅ" stille). Det virker som du synes at det ikke går fort nok. Og det er en stor forskjell!

Ikke alle raser ned i vekt, men du går ihvertfall NED i vekt. Sakte men sikkert. Selv har jeg holdt på i 2 mnd og har gått ned 3 kilo. Skulle ønske det gikk fortere, ja, men jeg går ihvertfall ned. og 3 uker er jo ikke så lang tid på ketogent koshold da... Hvis jeg har forstått det riktig fra første innlegget?

Gi det litt tid! Slapp av, kos deg med den gode maten og vei deg KUN 1 gang i uken. ikke la deg stresse av vekta.

Hadde stilt meg selv spm om du hadde stått "dønn stille" en stund eller gikk opp i vekt. Da kan man begynne å lete etter partystoppere. Men jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre for å få fart på nedstigningen.
Du går ned i vekt, vær fornøyd med det

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 14:56   #71
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Oj, her var det kommet mange svar! Tusen takk!

Nerthus, forslaget ditt høres vidunderlig ut, men tror ikke jeg tør ta sjansen! Jeg er ganske sikker på at jeg kommer til å ese ut igjen med en gang... Da er jeg nesten mer fristet til å kjøpe Nutrilett. Men jeg ser poenget ditt, selv om det virker litt for godt til å være sant når det gjelder meg. Vi er jo omtrent programmert til å tenke motsatt... Hvorfor er man ikke utstyrt med en forbrenningsknapp...bare å trykke når forbrenningen går ned. Det hadde vært noe det! Og forresten, jeg spiste jo 2-300 kal mer de første 4 ukene uten at noe skjedde.

Dersom denne 'teorien' holder stikk skulle vel mine 2 nylige sprekker økt forbrenningen min?

Du må fortelle hvordan det går med deg Nerthus når du øker matinnta

Opp til 3000 kalorier, Maylinn?? Oj, gjelder dette de som skal ned mest eller generelt? Hvorfor er spranget så stort, fra 1500 til 3000? Kunne de som spiser 1500 gått ned like mye eller mer om de spiste 3000? Tenk å kunne fråtse så mye i godsakene og allikevel gå ned, en drøm!

Jeg har også en lang og broket historie mht vekt og har prøvd mye. Jeg har/har hatt mange begrensinger for meg selv mht mat. De siste årene har jeg hatt et mer normalt forhold til mat, men spiseforstyrrelsen ligger på lur hele tiden. Tanken om at jeg MÅ bli tynnere for å kunne leve et fullverdig liv dukker jevnlig opp, selv om jeg er på god vei mot å akseptere meg selv til tross for ekstra kilo. LCHF var vanskelig å starte med, det var jo sååå mye ulovlig mat! Jeg tror dette kostholdet er den endelige veien ut av matuføret mitt, så jeg vil svært gjerne fortsette.

Jeg skulle likt å snakke med en ernæringsperson som er god på LCHF. Er det noen som kjenner til ernæringsfysiologer som kan dette i området Sandvika/Asker/Drammen?

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:01   #72
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Jeg er i gang første dag og er så stappmett at jeg er nesten uvel *ler* Husker jo godt i starten da jeg begynte å spise lavkarbo - 6 mnd med massive mengder og ikke et eneste gram opp Jeg gikk ikke ned heller da den gangen - men har fått mer kunnskap og erfaring etterhvert.

Jeg setter nå to uker med rundt 3000 kalorier og ser hvordan vekta reagerer... spent som f... Drikker mye mer vann nå når jeg spiser, blir vel 3 måltid hver dag pluss kanskje en atkins for litt ekstra proteiner siden jeg er litt dårlig på proteininntak til vanlig.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:04   #73
Maryrose
Medlem
 
Maryrose sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 84
Maryrose er på en erverdig vei

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg er i gang første dag og er så stappmett at jeg er nesten uvel *ler* Husker jo godt i starten da jeg begynte å spise lavkarbo - 6 mnd med massive mengder og ikke et eneste gram opp Jeg gikk ikke ned heller da den gangen - men har fått mer kunnskap og erfaring etterhvert.

Jeg setter nå to uker med rundt 3000 kalorier og ser hvordan vekta reagerer... spent som f... Drikker mye mer vann nå når jeg spiser, blir vel 3 måltid hver dag pluss kanskje en atkins for litt ekstra proteiner siden jeg er litt dårlig på proteininntak til vanlig.

Oohhh...så spennende! Lykke til! Skulle ønske jeg torde...kanskje jeg våger dersom jeg ser at det går bra med deg

Maryrose er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:05   #74
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

[quote=Maryrose;1068498]Oj, her var det kommet mange svar! Tusen takk!


Opp til 3000 kalorier, Maylinn?? Oj, gjelder dette de som skal ned mest eller generelt? Hvorfor er spranget så stort, fra 1500 til 3000? Kunne de som spiser 1500 gått ned like mye eller mer om de spiste 3000? Tenk å kunne fråtse så mye i godsakene og allikevel gå ned, en drøm!

quote]

Grunnen til at det er så stort sprang er at en mann på 1.90 og som veier 120 kilo spiser ikke det samme som ei lita dame på 1.60 som kanskje ikke veier mer enn 75 kg. Jeg måtte ta kontakt med ernærings fysiolog, for jeg var på vei til å gi opp hele opplegget, jeg følte meg kjempe dårlig. Men nå føler jeg meg helt fin I en periode lå jeg mellom 1500 og 1800 kalorier, da stoppet vekten helt opp! Jeg må opp på ca 2300-2500. Da vår jeg i meg nok grønnsaker, proteiner som passer akkurat min vektnedgang... Vil tro at det er ganske generelt, akkurat fordi at vi er så forskjellige. Tja, jeg veier nå 87 kilo og skal ned til 70 kilo, vil ikke si at det er så enormt da... men startet på 98 kg for to måneder siden. I mitt tilfelle tåler ikke jeg store mengder sukker alkoholer, da legger jeg faktisk på meg! Jeg tror at det viktigste er å få hjelp av fag personel, slik at man føler seg mere trygg.

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 15:07   #75
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvordan kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jeg er i gang første dag og er så stappmett at jeg er nesten uvel *ler* Husker jo godt i starten da jeg begynte å spise lavkarbo - 6 mnd med massive mengder og ikke et eneste gram opp Jeg gikk ikke ned heller da den gangen - men har fått mer kunnskap og erfaring etterhvert.

Jeg setter nå to uker med rundt 3000 kalorier og ser hvordan vekta reagerer... spent som f... Drikker mye mer vann nå når jeg spiser, blir vel 3 måltid hver dag pluss kanskje en atkins for litt ekstra proteiner siden jeg er litt dårlig på proteininntak til vanlig.

Du får kjøpt en protein shake i sverige med sjokolade smak. Den er fra Dalblads. Den inneholder ingen kunsting søtning, å er nesten fri for karbohydrater

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man være i ketose og ikke gå ned i vekt? Knubbelubba Spis deg ned i vekt med Skaldeman 17 24-07-12 19:27
hvordan kan jeg fortsatt være i ketose? halkatlala Spørsmål og svar 0 06-11-10 15:28
Hvordan kan jeg være i ketose uten å brenne fett? Novisa Spørsmål og svar 16 08-09-09 18:13
Kan man ha utslag på stix men ikke være i ketose? lill Ketolysekuren 1 19-04-08 17:14
Nå tør jeg nesten ikke være i ketose lenger Iset Lavkarbo generelt 12 13-05-05 19:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no