Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Cambridgekuren

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-11-07, 21:49   #51
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Hvorfor trenger jeg å legge inn flere linker om at forskerne er uenig i at Atkins er farlig eller ikke. Se denne da?

Claude Marcus, professor ved Karolinska universitetssjukhuset Huddinge, sier også at slankemetoder som Atkinsdietten og GI-måling er usunne

Jeg tror denne herremannen kan mer om kosthold enn alle oss tilsammen.

Det der var ikke et argument, det var en påstand. Problemet er ikke at en ikke har nok kunnskap Robert, problemet er hva en gjør med kunnskapen, hvilke spørsmål en stiller er avhengig av svaret en får.

Klart det er skadelig å spise mye fett. Det finnes masse forskning som dokumenterer dette, og det er ikke feil. Men det er ikke skadelig å spise fett dersom en ikke spiser sukker, det er det andre som har kommet frem til gjennom å stille andre spørsmål. Det er sukkeret som gir stive årevegger og kolesterol, - ikke egg. Osv.

Bare se på feks diabetesbehandling i dag. Man kan fortsette å spise det som gjorde en syk, og ta insunlin (medisineres), noe som er nedbrytende på sikt, og så er det noen som mener man kan regulere gjennom kosten, og leve fint uten sukker, og uten overvekten man får av insulin osv. Det er til og med blitt dannet et nytt diabetesforbund pga dette. Det er snakk om et valg man tar.

Sånn er det med Cambridge og Lavkarbo også. Jeg tviler ikke på at Cambridge er virksomt dersom man gjør det under rette forutsetninger (og også sikkert helst på mennesker som ikke enda har har ødelagt forbrenningen osv), det er nok sikkert bra dokumentert. Men jeg på min side vil heller spise ren mat, holde blodsukkeret mitt stabilt, samt at den kroppskunnskap jeg har forteller meg at det må være sunnere av mange grunner, men også av den enkle grunn at jeg leste en plass (lærebok) at det er vanlig med et vekttap på 25% muskler ved en slankekur. Dette får man ikke ved lavkarbo fordi man tilfører kroppen alt den trenger.
Av og til er ikke dokumentert virkning godt nok. Noen ganger vil vi ha beste og sunneste løsning også.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 09-11-07 kl 22:00.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 21:57   #52
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Jeg tror denne herremannen kan mer om kosthold enn alle oss tilsammen.

Professor i barnemedisin og en god kollega av vår egen Prof. Drevon !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:00   #53
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei
Talking

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Nille Heter hun. Vi er flere Administratorer. Men jeg kan godt stille meg bak Nilles påstand. Å komme med en påstand om at Atkinsdietten har så mye fett i seg at man blir syk av det, kan ikke kalles annet enn en feil påstand uansett hvor mye du vrir og vender på det. Med mindre argumentene er synsing. Det finnes mennesker her inne som lever veldig godt og ikke er det minste syk, som har blitt ganske så frisk faktisk av å spise etter Atkins filosofi. De har blodprøver som beviser det, og noen har også levd på dette kostholdet i nærmere 30 år. (Dessuten, er det flere faser i Atkins filosofi, og det er ikke meningen man skal leve på induksjonsfasen i åresvis heller.)

Jeg har enda tilgode å lese seriøs dokumentasjon på at å spise grønnsaker, nok proteiner og riktige fettsyrer skal være skadelig. Når det gjelder kildene dine, så er ikke et kjapt internettsøk den beste referansen for en vitenskapelig sannhet.

Så du mener at Atkins er vitenskapelig dokumentert??

Jeg har master fra universitetet og jeg vet hva en virtenskapelig artikkel er for noe. Men jeg kan si og det klart. Det finnes ikke vitenskapelig dokumentasjon for at Atkins er ufarlig og heller ikke farlig. Men det som jeg reagerer på er at jeg får servert at jeg er feilinformert. Just like that! Når jeg med et kjapt nettsøk viser at dette ikke stemmer.
Jeg vet meget godt at disse kildene ikke er vitenskapelig. Men det sier noe om at forskeren er uenig om vitenskapen i dette. Jeg har ikke hentydet til noe annet.

Hvis det er måten dere argumenterer for med en som vil ha tilbakemeldinger om en viss diett synes jeg det er mangel på objektivitet i rekkene. Jeg er kun ute etter tilbakemeldinger om en viss type diett. Og det får jeg av et par stykker her inne og det er bra. Resten er bare svada om hvorvidt Atkins er farlig eller ikke.

Men jeg har fått hva jeg er ute etter og jeg skjønner at dere brenner for dietten deres. Det skal ikke jeg ødelegge. Men jeg var egentlig ute etter en annen diskusjon.

Håper vi kan droppe denne diskusjonen med respekt for de andre.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:02   #54
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Professor i barnemedisin og en god kollega av vår egen Prof. Drevon !

Er han også feilinformert?

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:11   #55
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Jeg er kun ute etter tilbakemeldinger om en viss type diett. Og det får jeg av et par stykker her inne og det er bra. Resten er bare svada om hvorvidt Atkins er farlig eller ikke.

Håper vi kan droppe denne diskusjonen med respekt for de andre.

Hvem andre?

Og du kan desverre ikke styre hvilke tilbakemeldinger du får på det du sier. Du kan ikke forvente å komme med en slik påstand på et lavkarboforum og ikke få svar tilbake. Å si det du sa betyr jo at ca 70% av brukerne her inne lyver. At de fabrikkerer gode (og fantastiske) blodprøver og vektnedgang, og lyver om helsemessige og utseendemessige gevinster. Samt at du også dømmer kunnskapen deres nedenom og hjem. Selvfølgelig får du svar på det. Du kan ikke påstå at man blir syk av Atkins (særlig ikke understøttet av en artikkel av en som ikke engang forstår forskjellen mellom ketoacidiose og kostindusert ketose). Og av "Atkins" som om det bare er en ting liksom, og ikke flere ulike faser. Snakk om generalisering. Jeg tror du må ta deg en runde til i tenkeboksen dersom du ikke skjønner at det er provoserende. Her er forresten mange andre også med høyere utdannelse altså (siden du følte for å trekke det inn i bildet som et argument.) Håper du får de tilbakemeldingene du ønsker.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:14   #56
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Er det noen som har en tilbakemelding om Cambridge før jeg logger av?

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:14   #57
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Er han også feilinformert?


Han har nå iallefall uttalt seg mot bedre vitende og tydelig på feil grunnlag. Og jeg har fremdles ikke sett noen dokumentasjon fra den kanten (heller) ?

Som sagt har jeg sett masse dokumentasjon og vitenskaplige beviser på at det er bra for kroppen (forskningsrapporter kan bestilles) - OG erfart det selv.

Jeg ber bare om dokumentasjon jeg - VITENSKAPLIGE BEVISER - ikke bare løse påstander og synsing (SVADA som det også kalles)

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:16   #58
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Ikke det nei. Nille jeg ber om at mitt medlemskap blir slettet. kan du fikse det. Jeg har sendt deg en PM om dette tidligere.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:17   #59
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Gav du dem hele to minutter å komme med tilbakemelding til deg på?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:18   #60
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Din PM er videresendt til rette vedkommende og sletting nær forestående

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:19   #61
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Jeg kan si hvorfor jeg ikke likte Cambridge.

Man blir ikke mett. Og man raser ned i vekt.. for så å bli så drittlei av maten og pulveret at man sklir tilbake til gamle synder.. og legger på seg igjen. En tur opp og en kjapp tur ned igjen. Kalles "jo-jo" og ødelegger kroppen din etter mange nok ganger.

Jeg tror på varige endringer og ikke på å gå fort ned. Veien blir til mens man går. Bruker man tid på å omstille vaner og kroppen så er også oddsen for å holde seg nede større.
Cambridge er ikke en livsstil. Kort og godt.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:20   #62
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Ja, nå er det litt annerledes med hentydning til oppfølging etter kuren. Du har forskjellige faser og opplæringsprogram som skal hindre at du går opp i vekt igjen. De hevder at 60 % opplever varig vektstabilitet men dette skal jeg sette meg inn i når jeg får programmene.

Men det er en ting jeg ikke skjønner. Hvordan skal det kunne følges opp osv. osv. når man får kjøpt produktene 'overalt'? Jeg er av den oppfatning (og nå kommer mange til å bli provosert her sikkert) at Camebridge og andre tilsvarende kurer kan ha en misjon for en bestemt gruppe mennesker. Sikkert fungere bra også. Men det avgjørende er jo oppfølgingen, og hvordan man skal få til det hadde vært morsomt å få vite noe om.

Eurodiett er jo egentlig en kur i ganske lik retning i den forstand at det heller ikke er normal mat - men erstatningsprodukter. Men Eurodiett er jo reseptpliktig - og det syns jeg er en god sikkerhet.

Ellers må jeg bare kommentere noe du skrev litt tidligere i kveld ang. pulverkurer og bulimi/spiseforstyrrelser. Jeg har ikke noen faglig dokumentasjon på dette, men det er min oppriktige mening. Om ikke pulverkurer kan få skylden for bulimi/spiseforstyrrelser, så tror jeg sånne kurer kan være den berømmelige 'dråpen' som får begeret til å renne over. Hvis du har 'anlegg' for å få spiseforstyrrelser, og har et vanskelig forhold til mat og vekt - så er det lurt å holde seg unna pulverkurer og andre 'snarveier'. I de tilfellene vil en psykolog med spesiell interesse for mat og mestring eller en coach med samme interesse være å anbefale.

Tror jeg.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:24   #63
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Takk for greie tilbakemeldinger Helga og Fedonisten. Flott å vite dette.

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:26   #64
Robert
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Tromsø
Alder: 55
Innlegg: 66
Robert er på en erverdig vei

Sv: Cambridgekuren

Logger av og lykke til videre!

Robert er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:26   #65
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Helga, her.

Jeg kan si hvorfor jeg ikke likte Cambridge.
Man blir ikke mett. Og man raser ned i vekt.. for så å bli så drittlei av maten og pulveret at man sklir tilbake til gamle synder.. og legger på seg igjen. En tur opp og en kjapp tur ned igjen. Kalles "jo-jo" og ødelegger kroppen din etter mange nok ganger. Jeg tror på varige endringer og ikke på å gå fort ned. Veien blir til mens man går. Bruker man tid på å omstille vaner og kroppen så er også oddsen for å holde seg nede større.
Cambridge er ikke en livsstil. Kort og godt.

Kunne ikke vært mer enig!

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:27   #66
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Logger av og lykke til videre!

Lykke til til deg også.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 22:28   #67
marquise
Medlem
 
marquise sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Sørlandet
Alder: 64
Innlegg: 124
marquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snillmarquise er virkelig snill

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Takk for greie tilbakemeldinger Helga og Fedonisten. Flott å vite dette.

Og en tilbakemelding til..... Har gått på Camebridge to, jeg gjentar to ganger, dessverre. Ingen har det godt med slik næring. Har aldri hatt det bedre med lavkarbo-kosthold. Er ikke av de som vet alt i faget "ernæring". Men jeg kjenner hva pulver gjør med meg, - og jeg kjenner hva lavkarbo-kosthold gjør. Ikke i tvil! Pulver suger

__________________







marquise er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 09-11-07, 23:23   #68
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Cambridgekuren

Jøssenavn....

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 00:10   #69
Fnutte
Medlem
 
Fnutte sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 411
Fnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snillFnutte er virkelig snill

Sv: Cambridgekuren

Jøssenann her har det vært liv..... synes det er så godt å høre motstanden mot den type pulverkurer jeg at jeg nå sitter her å smiler for meg selv.

For noen år siden hadde jeg masse mennesker rundt meg som gikk på cambride deriblant min beste venninne og min mor. Og jeg så jo hva det etter hvert gjorde med dem. Joda de gikk ned i vekt men alt kom på igjen med mere.....Jeg opplevde skuffelsene og frustrasjonen på nært hold.

Så sitter jeg her med de samme menneskene og flere rundt meg og de har gått ned mange kilo med forskjellig lavkarbo kosthold. Og på grunn av den kunnskapen de nå har, har de klart de å unngå vektøkning igjen......
Og jeg var antagelig en av de største skeptikerne til lavkarbo også, men da jeg etterhvert skjønte at jeg kunne spise god mat, ha masse energi og gå ned i vekt samtidig ble jeg frelst....

Cambridge go to hell

__________________




til alle fra Fnutte
Fnutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 08:42   #70
Knubbelubba
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 136
Knubbelubba er ny på veien

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Virker som dere er litt agressive med henhold til kurer som er ganske veldokumenterte. Sykehusene bruker disse produktene til pasienter som har et fedmeproblem. Når pasientene når sin idealvekt blir de bygget opp igjen slik at de får en sunn holdning til mat. Cambridge inneholder vitaminer slik at kroppen får det den trenger under kuren.

Det nytter ikke å begynne å samme holdninger til mat som før kuren. Da virker det naturlighvis ikke.

Det er jo slike kurer som i utgangspunktet har fått oss fete! Det er mange her som har slanket seg på pulverkurer, helt sikkert! Jo-jo slanking med pulver fucker opp forbrenningen. Det er jeg ett eksempel på. Vi er ikke skapt for å drikke denne guffa.

Knubbelubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/blodtypediett Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 09:05   #71
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

Vi er ikke skapt til å leve på 500 kcal om dagen...
Og en mastergrad har aldri vært et bevis på at man vet hva vitenskap handler om...

Det finnes mange mastergrader

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-11-07, 11:39   #72
Valeriana
Medlem
 
Valeriana sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 253
Valeriana har en fantastisk aura rundt segValeriana har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Et av problemene med pulverkurer er at man ofte mister muskelmasse. Vekta går nedover på slike kurer, men dessverre er det ikke bare fettet som forsvinner, kroppen mister også muskelmasse. Siden musklene er viktig for forbrenninga er dette med på å gjøre det lettere å gå opp i vekt etter kuren.

I tillegg vil et så lavt energiinntak som det er i pulverkurene gjøre at kroppen innstiller seg på sparebluss for å spare energi. Selvsagt kan man prøve å øke den fysiske aktiviteten for å motvirke at kroppen kommer i "sparemodus", men det er jammen meg ikke lett når en lever på så lite energi. De gangene jeg har prøvd pulverkurer har jeg blitt fryktelig trøtt og all bevegelse føles som et ork.

Robert snakker om at det er viktig med oppfølging i forbindelse med Cambridge-kuren. Men hvor god oppfølging får de som bruker Cambridge? Og hva slags kvalifikasjoner har de som skal følge opp slankerne? Siden jeg selv studerer ernæring ser jeg hvor komplisert dette er, og at det er viktig å huske på at mat og følelser henger tett sammen. I denne sammenhengen syners jeg det er veldig bra at Fedon Lindberg stiller som krav til sine kursholdere at de må ha en helsefaglig utdanning.

Valeriana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 21:29   #73
Sweetflower
Medlem
 
Sweetflower sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 166
Sweetflower har en fantastisk aura rundt segSweetflower har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Cambridgekuren

Opprinnelig lagt inn av Robert, her.

Ikke det nei. Nille jeg ber om at mitt medlemskap blir slettet. kan du fikse det. Jeg har sendt deg en PM om dette tidligere.

Milde himmel... ord blir fattige. Som å høre 5-åringen min i trassalderen...

__________________
- Sweetflower
Sweetflower er avlogget   Min kostholdsfilosofi: . Svar med sitat
Gammel 11-11-07, 21:41   #74
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Cambridgekuren

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-11-07, 13:02   #75
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Cambridgekuren

*rekker opp hånd*
Har prøvd. Det er riktignok ti år siden men dog.

Joda, kuren funker den, men det forutsetter hovedsakling to ting:

At man følger kuren mer eller mindre slavisk. Og siden vi snakker om rent pulver her (det gjorde man iallefall før i tiden), kan man bare tenke seg hvor utfordrende det er.
Det hjelper heller ikke at samtlige smaker død og fordervelse. Jeg mener, hvis du synes drikkene smaker tålelig bra i begynnelsen, klarer du garantert ikke smak og lukt etter et par måneder. På slutten måtte jeg bare hive drikkene innpå mens jeg holdt meg for nesa, og da jeg til slutt brakk meg, ga jeg opp hele greia.
Snakk om å kverke gleden ved et måltid.

Det forutsetter også at man kjører et vedlikeholdsprogram, men jeg tror de aller fleste blir så drittlei såpass fort at man ikke orker å kjøre fult løp, rett og slett. Resultatet blir da at man raser opp det man har gått ned på halvparten av tiden man brukte på å gå opp.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no