Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen min)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-08-08, 15:32   #1
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen min)

noen dager rumler magen min bare noen få timer etter et måltid.. selv om jeg spiser "nok" tror jeg.. føler noen ganger jeg spise rfor mye, men er bare så sulten og føler jeg kan hive i meg.. æsj, jeg var sikker på man skulle få nedsatt matlyst på denne kuren jeg dette har jeg spist denne uken:


MANDAG 18.08

50 g salami m 1, 5 karb, dvs ca 0,8 karb
"potetsalat"- 100g= 3 karb

salat med reker, rapidsalat, paprika, agurk=2

100gram "potetsalat"=3karb
1 tapaspølse=1 karb

1 pølse uten karb
50gram agurk=0,8
50gram CF=1karb
100-150gram ost?? TOTALT: ca 12?

TIRSDAG 19.08

2 kokte egg= 1
50 gram brokkoli=1.5
50 gram sopp=0.2
20 gram smør, brelett =ca 3

50g issalat= 0,8
50g agurk =0.8
40g paprika=1,5
20g avokado= 0.2
50g tomat=1,3
30g CF =1
1 egg = 0.5
200g kylling=0 =6,1

30g issalat= 0.5
100g rekesalt =2 =2,5 TOTALT: ca 12

ONSDAG 20.08

frokost:
1 pølse = 0 karb
50 g squash = 1.1
40g sopp =0.1
4 egg = 2
= 3,2, spiste kun halvparten= 1,6
et par osteskiver

2 skinkebiff= 0 karb
ca 50-100 g rapidsalat?=0.3
ca 50+ g grønn parika?= 2
ca 20-50 g agurk = 1
10g dressing med 5 karb pr 100g= 1 = 4,3

resten av frokosten = 1.6
20g majones = 1
60 g ost = 0
100g tomater =2,5 =5,1 TOTALT: ca 11


TORSDAG 21.08

2 stekte egg = 1
100g bacon =0
10 g salat =0.2
20g tomat =0.5
10 g majones =0,3 =2

50-100 g ost?? =0

2 kylling/kalkun hamburgere = o
20 g løk = 1.5
40g squash = 1
25 g ost = 0
20g grønn paprika = 0.7
20g creme fraiche = 0.5
50 g issalt =0.8 =4.5 TOTALT: ca 7

litt peppermakrell
baconcrisp

FREDAG 22.08

20g brelett =0.5
30g rekesalat =0.6
2 egg =1 =2.1

1 atkinsbar =2


50g issalat =0.8
35g grønn paprika =1.2
20g løk =1.2
20g squash =0.5
20g avokado =0.2
50g laks
20g dressing, med 3 karb pr 100g=0.6 =4.5
litt linfrø

50g av "brød" = 1.5?
10g brelett =0.2?
noen skiver pålegg av svin
50?gram ost =2
50g tomater =1.3 TOTALT: ca 12

FREDAG 23.08

50g brød = 2
5 g majones
10g salami
15g agurk
50 g reker i majones =1 =4

50g issalat =0.8
50g agurk =0.8
40g ost
10g løk =0.6
10g tomat =0.3
10g dressing =0.3

1 tapaspølse =1 =3.8

100g brød =4
20g løk =1
10g gul paprika =0.5
40g saus(3.6pr100) =2 =7.5 TOTALT: CA 15
100g ost


SØNDAG 24.08

50g brød =2
60g reker i majones =1
50g agurk

100g ost

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 15:34   #2
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose..(legger ut ukesmenyen m

oi, det står fredag 2 ganger. den ene er jo lørdag, og da spiste jeg 2 hamburgere av kyling/kalkun ved siden av den salaten til lunsj.. glemt å skrive det inn!!

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 15:45   #3
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose..(legger ut ukesmenyen m

Ser ut som du spiser lite fett?
Det hjelper deg å holde deg mett.

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 15:50   #4
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose..(legger ut ukesmenyen m

For meg hjelper det å spise flere små måltider enn 3 større.

Drikker du nok vann?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 15:58   #5
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose..(legger ut ukesmenyen m

Ser du som du spiser lite fett, ville også kuttet pølsene og heller spist noe mer mettende som koteletter, biff, kjøttdeig, laks, kylling som er helt karbofrie

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 19:55   #6
Elastica
Medlem
 
Elastica sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Molde
Alder: 49
Innlegg: 118
Elastica er ny på veien

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

Men hvorfor sulten når du gjerne kan spise mer? Spis mer da vel! Og du kan jo spise mer grønnsaker også. Du har jo karbohydrater å gå på hver eneste dag her. Det er vel ikke noe poeng i å ligge godt under 15g om du er i ketose?

Spis MER. Både av fett, karbohydrater og proteiner. Så blir du nok mett skal du se. :-)

__________________

91,5 - 91 - 90
- 89 - 88 - | 87,6 | - 86 - 85 - 84 - 83 - 82 - 81 - 80 - 79 - 78 - 77 - 76 - 75 - 74 - 73 - 72 - 71 - 70 - 69 - 68 - 67 - 66 - 65 - 64 - 63 - 62 - 61 - 60
Elastica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:24   #7
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

jeg har gått på kuren i en uke vært i ketose siden tirsdag
og nå har jeg overhode ikke lyst på mat, i dag hadde jeg middagsgjester
ble kvalm av tanken på at jeg måtte spise ,,men tenk når jeg føst begynte kom liksom sulten ,, rare greier , spiste en bitte liten potet, ørret og litt agurksalat ,og rømme . droppet deserten som de andre fikk spiste heller ikke kaker og vafler ,, stolt av meg selv ,,,men var da heller ikke sulten
den følesen er både god og ond

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:28   #8
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

hmm, jeg kunne gjerne spist litt oftere, men ofte er vi ute på et eller annet, og da finner jeg liksom ikke alternativer som jeg kan spise. og dessuten går jeg jo ikke ne di vekt lenger, gjorde det første uka, men nå går jeg opp igjen hver dag jeg spiser litt "mye" føler jeg.. sukk.. har litt nedtur i dag, veide meg nettopp og hadde gått opp 1 kg.

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:40   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

Kan være at du går opp fordi du ikke får i deg nok karbs, men de pølsene du spiser så ofte ville jeg kuttet, kan absolutt være en partystopper.
Kan jo se hva andre spiser og stjele noe derfra. Mange skriver i bloggene eller journalene sine

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:41   #10
Belseblubb
Medlem
 
Belseblubb sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 212
Belseblubb er en juvelBelseblubb er en juvelBelseblubb er en juvel

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

Opprinnelig lagt inn av arkine, her.

jeg har gått på kuren i en uke vært i ketose siden tirsdag
og nå har jeg overhode ikke lyst på mat, i dag hadde jeg middagsgjester
ble kvalm av tanken på at jeg måtte spise ,,men tenk når jeg føst begynte kom liksom sulten ,, rare greier , spiste en bitte liten potet, ørret og litt agurksalat ,og rømme . droppet deserten som de andre fikk spiste heller ikke kaker og vafler ,, stolt av meg selv ,,,men var da heller ikke sulten
den følesen er både god og ond

Potet????
Vil ikke akkurat anbefale potet på et lavkarbo-kosthold. Kan fort falle ut av ketosen da.. En av værstingene!!

__________________
Her skal man få en fin, stor mage i månedene fremover, men prøver å unngå unødvendig vektoppgang med lavkarbo.

Min journal
Belseblubb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:51   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

Opprinnelig lagt inn av h.e.l.e.n.e, her.

hmm, jeg kunne gjerne spist litt oftere, men ofte er vi ute på et eller annet, og da finner jeg liksom ikke alternativer som jeg kan spise. og dessuten går jeg jo ikke ne di vekt lenger, gjorde det første uka, men nå går jeg opp igjen hver dag jeg spiser litt "mye" føler jeg.. sukk.. har litt nedtur i dag, veide meg nettopp og hadde gått opp 1 kg.

I tråden "100 gode tips til ketolysekuren" (eller noe slikt, her er linken til tråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=20923) så er det ei som sier at man bør spise litt FØR man skal bort til noen der man ikke vet hva men kan få servert. Da er det ikke så vanskelig å la være å spise feil.

Bruk oljedressing på salatene dine, spis mer fett.
Del en avokado i to, mos innholdet med CF, rømme og eller majones, salt, pepper og noen dråper sitronsaft etter smak. Bland reker oppi det hele og nyyyyt.
Spis mer brokkoli og spinat.
Spis mer rent kjøtt i stedet for pølser.

Bruk helgene/fritiden på å bake lapper og slikt som du enkelt kan ta med deg på tur.
Jeg lager Myas cookies og har med meg både på jobb og på kafe og på andre besøk...

Drikk vann!!!

Veier du egentlig maten eller tar du det litt sånn på feelingen?
Uansett ser det jo ikke ut som om du generellt får i deg nok karber, og det er jo ikke bra.
Lykke til videre - ketolyse krever litt planlegging og tid, men etter en stund går det av seg selv

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970

Sist redigert av Gracella : 24-08-08 kl 21:04. Årsak: trykkfeil som ble litt rar...
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 20:59   #12
Eilan
Seniormedlem
 
Eilan sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 1.593
Eilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt avEilan har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

Synes ikke du spiser mye i det hele tatt jeg. Vanlig å være sulten i begynnelsen, selv om kanskje ikke alle er det. Jeg var det.

__________________
Be still now
Eilan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat, the lavkarbo way Svar med sitat
Gammel 24-08-08, 21:12   #13
h.e.l.e.n.e
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 45
h.e.l.e.n.e er på en erverdig vei

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

uff, dette var vanskeligere enn jeg hadde trodd, og kjenner jeg blri litt umotivert av hele greia.. men, jeg skal prøve litt til.. ut å handle litt nye varer i morgen..
det hjalp vertfall å bake brød, for jeg holdt på å spy av det kraftige kosten til frokost noen dager.. så de var deilig å spise "brød" til frokost ja..

pleier å veie maten jeg spiser ganske nøye, men noen ganger er det vanskelig. i dag feks, når jeg hadde middagsgjester.. lagte en stoor porsjon, og gadd ikke sitte å veie maten min foran gjestene liksom..
men lagde god lavkarbo mat til alle, og hadde poteter i tillegg til gjestene.. alle elsket maten
nå sitter jeg å depper med en atkins bar.. sukk.. i morgen er det skjerpings, og tomt for "snop" i skapet..

h.e.l.e.n.e er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 11:48   #14
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

Det kan ta litt tid å komme inn i dette, men gjør du den jobben skikkelig så går alt på skinner derfra.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 12:19   #15
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

Min erfaring er at jeg holder meg lenge mett hvis jeg får i meg MYE fett. Jeg spiser meg god og mett til hvert måltid, men blir sjelden sulten. Spiser alltid når jeg er sulten, men som regel er det ikke mer enn to ganger til dagen. Frokost og middag. Spiser jeg lite fett blir jeg oftere sulten.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 13:38   #16
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Min erfaring er at jeg holder meg lenge mett hvis jeg får i meg MYE fett. Jeg spiser meg god og mett til hvert måltid, men blir sjelden sulten. Spiser alltid når jeg er sulten, men som regel er det ikke mer enn to ganger til dagen. Frokost og middag. Spiser jeg lite fett blir jeg oftere sulten.



Er litt av poengen som Pearl skriver,er du små sulten igjennom dagen så er det nok manko på fett.Jeg har i fett i så å si alt,også i kaffen.Da bruker jeg coccosa fett som man får kjøpt på helse kosten.
Alt jeg baker,alt jeg tilbereder har en god dose fett i,enten olje,smør eller margariner...Alt etter hva det er!!!Er nesten ikke sulten jeg heller lengre...Gådd 2mnd på ketolyse nå

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 14:06   #17
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

"Snop" som du sier er kanskje atkinsbarer du tenker på i denne sammenheng. Disse anbefaler jeg å styre unna, kan være partybremsere og man blir vel strengt talt ikke så veldig mett av de heller
Er bare glad for at jeg ikke synes de er noe gode i det hele tatt...hehe

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 22:03   #18
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen mi

syns ikke du spiser mye i det hele tatt. Det tar tid for oss slankere å lære oss at v ipå dette kostholdet kan spise mye bare det er ritig!

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
[Forum] Hvordan legger man inn ticker? mofe Spørsmål og svar 3 23-11-08 22:49
Legger denne ut her og så ... Spm om graviditet og lavkarbo Icerus Spørsmål og svar 1 02-07-08 16:04
Utslag på stixs selv om man ikke er i ketose? Gracella Ketolysekuren 12 04-05-08 15:17
Voksing av legger Carisma Livets lyse side 11 28-05-07 11:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no