Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Ingenting skjer

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-04-11, 15:22   #1
Trym
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Trym er på en erverdig vei

Ingenting skjer

Jeg har spist lavkarbo i 2 måneder (ca 50 g pr dag). På vekta merker jeg ingenting. Hva gjør jeg galt?

Trym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 15:43   #2
Trym
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Trym er på en erverdig vei

Sv: Ingenting skjer.

Bør jeg vente med å spise lavkarbobrød?

Trym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 15:54   #3
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: Ingenting skjer.

Kan du gi eksempel på en typisk dagsmeny? Hva og hvor mye spiser og drikker du? Da er det enklere å gi tilbakemelding

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 15:56   #4
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Ingenting skjer.

Høyde og vekt er og greit å få vite. Er man nært til normalvekt er det ikke sikkert man går ned noe særlig.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 19:05   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingenting skjer.

Du har fått gode tilbakemeldinger allerede - legg inn høyde og vekt, pluss hva du vanligvis spiser i løpet av en dag - så kommer nok tilbakemeldingene som perler på en snor

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 12:21   #6
Trym
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Trym er på en erverdig vei

Sv: Ingenting skjer

Jeg er 170 cm høy og veier 100 kg. Jeg er 51 år.
Jeg spiser 2 skiver labkarbobrød med sukkerfritt syltetøy og et kvitost til frokost, 3 skiver lavkarbobrød med skinke og kvitost + paprika til lunsj, til middag tar jeg det vi har utatt poteter og pasta/ris. Evt omelett av tre egg. TIl kvelds tar jeg to skiver lavkarbobrød med pålegg. Jeg spiser også salat, nøtter og innimellom delfiakake..

Trym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 12:42   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingenting skjer

Opprinnelig lagt inn av Trym, her.

Jeg er 170 cm høy og veier 100 kg. Jeg er 51 år.
Jeg spiser 2 skiver labkarbobrød med sukkerfritt syltetøy og et kvitost til frokost, 3 skiver lavkarbobrød med skinke og kvitost + paprika til lunsj, til middag tar jeg det vi har utatt poteter og pasta/ris. Evt omelett av tre egg. TIl kvelds tar jeg to skiver lavkarbobrød med pålegg. Jeg spiser også salat, nøtter og innimellom delfiakake..

Jeg tror du har glemt fettet? Smør på skiva? I panna når du steker maten?

Hva slags lavkarbobrød spiser du? Kutt brødet til lunsj og kvelds og erstatt med måltid av proteiner og fett - kok grønnsaker til proteinkilden til middag, ha i en skvett fløte i omeletten din. 7 skiver lavkarbobrød er nok i overkant.

Er du sulten til kvelds - tyder det nok på for lite fett generelt i maten din. Salat er næringsfattig, har du olje/eddik på? Delfiakake - hva slags type - med eller uten sukker og vanlig kjeks? Kutt den om det er sukkervarianten - det finnes flust med oppskrifter her inne på søtsaker UTEN sukker Bær og pisket krem er bedre.

Dette er ofte problemet med egenkomponerte dietter - jeg vil anbefale at du heller kjøper deg skaldemans boka og leser i den - da er det lettere og forstå hvordan man skal gjøre dette

Er du veldig usikker anbefaler jeg et par uker på www.spisdegslank.no ferdigmåltider for å få en inspirasjon til måltid du kan lage selv, for ikke snakke om å få en kickstart. Det koster ikke så mye, og er enkelt og hente fram maten fra fryseren kvelden før. Velg menyen med minst brød (kun til frokost) - for mange er lavkarbobrød partystoppere og det er like greit og venne seg på et kosthold med mye mindre brød med en gang

Husk drikk mye rent vann!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 13:33   #8
Trym
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 4
Trym er på en erverdig vei

Sv: Ingenting skjer

Delfiakaken er lavkarbo uten kjeks og sukker. Det er mulig jeg glemmer fettet somdu sier. Gikk på et Eat-kurs for noen år siden og da hadde vi 14 dager med omtrent bare egg, bacon, løk og salat. Burde jeg gjøre dette nå også tror du?

Trym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:01   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Ingenting skjer

Opprinnelig lagt inn av Trym, her.

Delfiakaken er lavkarbo uten kjeks og sukker. Det er mulig jeg glemmer fettet somdu sier. Gikk på et Eat-kurs for noen år siden og da hadde vi 14 dager med omtrent bare egg, bacon, løk og salat. Burde jeg gjøre dette nå også tror du?

Jeg tror ihvertfall at et kurs av noe slag - evt innkjøp av enten skaldemans eller ketolyseboka og følge disse strikt vil kunne hjelpe

Det viktigste er at du finner måten å gjøre det på som du er komfortabel med - og som du føler du behersker

Kutt alt utenom ren mat et par uker, ingen lettbrus/delfiakake, reduser lavkarbobrødinntaket - drikk mye vann og spis ren mat som kjøtt, fisk, fugl, sjømat sammen med litt kokte grønnsaker og smør/oljer/avocado/cocosa til middag.

Har du lest linkene du har fått tidligere i tråden?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:12   #10
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Ingenting skjer

Jeg ville også kuttet ned på lavkarbobrød og heller spise flere varmmåltider.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:17   #11
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Ingenting skjer

http://ketolyse.no/ kanskje du burde holde deg på ketolyse i begynnelsen for så gå over til lavkarbo etterhvert? Jeg anbefaler boken Slank med ketolysekuren.

Lykke til

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 14:55   #12
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingenting skjer

Opprinnelig lagt inn av Perleblomsten, her.

http://ketolyse.no/ kanskje du burde holde deg på ketolyse i begynnelsen for så gå over til lavkarbo etterhvert? Jeg anbefaler boken Slank med ketolysekuren.

Lykke til

Dette var nok det beste tipset jeg har lest Jeg gikk selv på ketolyse i 3 måneder før jeg gikk over til generell lavkarbo. 12 kilo ned på ketolyse, da stoppet det dessverre opp. Men etter å ha gått over til generell lavkarbo fortsatte den å gå nedover igjen

Selv spiser jeg et måltid om dagen med fedon brød, men aldri mer enn et. Jeg spiser også en del bær, men aldri frukt. Cottage chees er også veldig godt

Får du i deg nok vann da? Drikker jeg ikke nok vann føler jeg at jeg stagnerer litt...

Lykke til!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 15:46   #13
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Ingenting skjer

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Dette var nok det beste tipset jeg har lest Jeg gikk selv på ketolyse i 3 måneder før jeg gikk over til generell lavkarbo. 12 kilo ned på ketolyse, da stoppet det dessverre opp. Men etter å ha gått over til generell lavkarbo fortsatte den å gå nedover igjen

Selv spiser jeg et måltid om dagen med fedon brød, men aldri mer enn et. Jeg spiser også en del bær, men aldri frukt. Cottage chees er også veldig godt

Får du i deg nok vann da? Drikker jeg ikke nok vann føler jeg at jeg stagnerer litt...

Lykke til!

Det var hyggelig sagt jeg har samme erfaring som deg, ikke nok vann= stopper opp i nedgang, rart det der hvor fort man blir kjent med kroppen, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har startet med ketose før!

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 16:09   #14
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingenting skjer

Opprinnelig lagt inn av Perleblomsten, her.

Det var hyggelig sagt jeg har samme erfaring som deg, ikke nok vann= stopper opp i nedgang, rart det der hvor fort man blir kjent med kroppen, skjønner ikke hvorfor jeg ikke har startet med ketose før!

Dessverre står det ikke så mye om lavkarbo generelt på nettet, følte jeg måtte "lete litt", før jeg fant frem til den informasjonen jeg trengte... Å vi er jo lært opp til at fett er fy. Vet ikke hvor mange kommentarer jeg har fått om at "Hæ, spiser du ikke frukt?" Eller, "Du kan jo ikke slanke deg på det fettet du spiser".... Jeg har til og med fått beskjed fra en som driver en kosttilskudd butikk om at ketolyse er en sekt diett.. Derfor tror jeg mange ikke begynner på ketolyse

Ja vann er jammen i meg alfa og omega altså, jeg er veldig glad i pepsi max, men prøver alltid å ha en flaske ved vann i nærheten så jeg skal drikke det i steden for brus.

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 17:04   #15
Perleblomsten
Medlem
 
Perleblomsten sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 74
Perleblomsten er på en erverdig vei

Sv: Ingenting skjer

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Dessverre står det ikke så mye om lavkarbo generelt på nettet, følte jeg måtte "lete litt", før jeg fant frem til den informasjonen jeg trengte... Å vi er jo lært opp til at fett er fy. Vet ikke hvor mange kommentarer jeg har fått om at "Hæ, spiser du ikke frukt?" Eller, "Du kan jo ikke slanke deg på det fettet du spiser".... Jeg har til og med fått beskjed fra en som driver en kosttilskudd butikk om at ketolyse er en sekt diett.. Derfor tror jeg mange ikke begynner på ketolyse

Ja vann er jammen i meg alfa og omega altså, jeg er veldig glad i pepsi max, men prøver alltid å ha en flaske ved vann i nærheten så jeg skal drikke det i steden for brus.

Ha ha ha ha, sekt faktisk, dauer av latter! Nei, vi er ketolyse-klanen faktisk! hehe, folk får si hva de vil, vet tydeligvis ikke hva de prater om

Må innrømme at jeg var skeptisk selv, men holdt det for meg selv i respekt for de som gikk på ketolyse. Siste en trenger når man vil ned i vekt er "irettesettelse" og bedrevitere...

Er veldig glad i pepsi max jeg og, godt å ha et alternativ til vann. Prøver også å være flink til å bruke sitron, lime og agurk i vannet

Perleblomsten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 25-04-11, 17:10   #16
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ingenting skjer

Opprinnelig lagt inn av Perleblomsten, her.

Ha ha ha ha, sekt faktisk, dauer av latter! Nei, vi er ketolyse-klanen faktisk! hehe, folk får si hva de vil, vet tydeligvis ikke hva de prater om

Må innrømme at jeg var skeptisk selv, men holdt det for meg selv i respekt for de som gikk på ketolyse. Siste en trenger når man vil ned i vekt er "irettesettelse" og bedrevitere...

Er veldig glad i pepsi max jeg og, godt å ha et alternativ til vann. Prøver også å være flink til å bruke sitron, lime og agurk i vannet

Jeg fikk helt sjokk jeg, gikk helt skrekkslagen ut av butikken, å ble svært irritert over at, "nå måtte jeg skaffe kosttilskuddet mitt et annet sted", klarer ikke å se karen i øynene jeg Var så spesielt altså, han begynte å skulle lete frem informasjon til meg på nettet om at Torkil Andersen ikke var en ekte lege, osv... Herre min hatt, tenkte jeg, hva er dette for noe?? Jeg har full respekt over at man har egne meninger om kosthold altså, men et sted går vel en grensen.... Må jo ærlig innrømme at jeg ser tilbake på episoden med litt latter, hehe....

Pepsi max er nesten litt hellig for meg altså jeg kuttet det ut de første 2 månedene på ketolyse, men så fikk jeg servert en iskald pepsi max her for et par uker siden (vi snakker sånn nesten slush, herlig!!) å da var det dessverre gjort Men jeg prøver å redusere mest mulig da, å helle på i hvertfall 2/3 vann...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ingenting skjer! Gjør jeg det riktig? Vega Spørsmål og svar 16 06-09-10 07:51
To uker og ingenting skjer isklar Lavkarbo generelt 7 12-08-10 14:52
HÆH??? Nå forstår jeg INGENTING!!! Carbokiller Lavkarbo generelt 5 18-08-04 00:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no