Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Desember/januarstarter-tråden!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-11, 23:57   #76
@nne
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 6
@nne er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg hiver meg med fra onsdag 5.01. Er ca 99 nå. Og vil ned på 85 i første omgang. Veldig spent på om jeg klarer det, og hvor lang tid. Men håper at jeg er ned 10 kilo på 3 mnd i alle fall, så tar jeg resten derfra.

@nne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 01:11   #77
nybegynner85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 19
nybegynner85 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Heisann!
Jeg hiver meg på her... Jeg hadde store planer om å gå ned til min trivselsvekt i høst, og det gikk fint i ca 3 uker, så tok stresset overhånd...Studier, jobb og ny leilighet tok all energi, så nå sitter jeg her og veier mer enn før jeg startet... Men nå er det lavkarbo som gjelder, jeg skal ned, ned, ned! Veier nå 76,5 kg, og skal ned ca 10 kg. Ha skjønt at lavkarbo er livsstilen for meg, kjenner meg SÅ mye bedre på lavkarbo! Mer komfortabel i egen kropp, liksom... Mindre oppblåst, slankere, føler meg flink fordi jeg holder meg unna sukker etc... Har hatt min første lavkarbodag i dag, så nå gjelder det å holde ut i mer enn tre uker! Mannen min støtter meg fullt ut, og det hjelper meg veldig. Han har ikke vektproblemer, men liker lavkarbomaten veldig godt. Kjenner at det gjør det hele litt lettere

Gleder meg til å sprade rundt i jeansene mine (som er for trange nå)!

Hilsen Nybegynner (igjen)

nybegynner85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 07:14   #78
Blupp
Juniormedlem
 
Blupp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 15
Blupp er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av nybegynner85, her.

Heisann!
... Jeg hadde store planer om å gå ned til min trivselsvekt i høst, og det gikk fint i ca 3 uker, så tok stresset overhånd...Studier, jobb og ny leilighet tok all energi, så nå sitter jeg her og veier mer enn før jeg startet...

Kjenner meg igjen i dette .... og så kom jula også. Vi får prøve å holde motivasjonen opp nå i det nye året!

Nybegynner igjen, jeg også

__________________
Blogg om mat og forsøk på vektkontroll http://www.intuitiv-spising.com



Blupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav GI + bevegelse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 08:53   #79
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av skravlelinda, her.

Men har et spørsmål, noen av dere som blir slappe i begynnelsen? Sovner overalt... Stuptrøtt, og uopplagt... Men er vant til å drikke energidrikker og cola i store mengder (ehem...) Er kroppen min i sjokk allerede? Og evt hvor lenge varer det?

Hei.

Dette er helt vanlig. Kroppen din er tydeligvis vant til å få i seg stoooore mengder karbohydrater (og spesielt da sukker, tydeligvis). Nå har du plutselig kutta ut disse, og kroppen må da omstille seg til å få energien sin på andre måter. Jeg hadde en uke før jeg begynte på kuren hvor jeg droppa brus, godteri, is osv. Var skikkelig sløv og trøtt, men så blei alt så mye bedre. Jevnere energi gjennom hele dagen, framfor i små hopp hver gang jeg heiv i meg sukker.

Hvor lenge det varer kan variere litt. Hodepine og svimmelhet kan også være symptomer når man kvitter seg med et så stort karbo-inntak. Husk at sukker er som alt annet avhengighetsdannende stoff, det tar litt tid før du får det ut av systemet og blir "clean".

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 08:55   #80
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Siden ArnaKristin ikke har gjort sitt vanlige innhopp i oppstartstråder, så får jeg ta en copy-paste av hva hun vanligvis bidrar med:

Hei,
…og da legger jeg ut tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo… Der finner du det meste en nybegynner lurer på men henvisning til andre nyttige tråder man bør lese seg opp på.
Les og lær - husk at kunnskap=makt!

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 10:37   #81
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg blir mye mer slapp og trøtt av høykarbo..merket det veldig godt i romjula, sleit skikkelig med søvnen og kunne dra meg på sofaen hele dagen. Nå er jeg godt igang fra søndag kveld. Skriver opp alt jeg spiser og drikker, og er generelt motivert. Har tilogmed sluttet å handle pepsi max selv, slik at det eneste jeg får drikke av det er hos mine foreldre eller på besøk osv. Ser frem til veiedag på mandagene og skal virkelig prøve å holde meg unna vekta frem til da.

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:06   #82
flinkeellinor
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei allesammn!
Hiver meg med her jeg også. Startet 1.1.2011 og skal ned 11 kg før sommeren. Håper at dette er året man skal komme seg ned til "drømmevekta"
Nå stopper vekta på 75 kg det skal det bli en endring på!

  Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 11:45   #83
ikea
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 46
ikea er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei!

I går ble det eggerøre med ost og bacon til frokost, tomat, agurk og løk til lunsj. Og kyllingvinger til middag+maaasse vann. Trente i går og jeg var ordentlig slapp. Ble sinnsykt sliten av å løpe frem og tilbake et par ganger bare.. Hmm.. Tydelig en prosess som skjer i kroppen. Men merker jeg har en bedre mage nå

ikea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 12:34   #84
Midnight Choir
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 97
Midnight Choir er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei, dere! Jeg er helt ny, og skal ikke "plage" dere med unødvendige spørsmål håper jeg (lover å lese tidligere innlegg ), men dette gleder jeg meg til og håper inderlig det gir resultater. Jeg har såvidt startet opp, og synes det er veldig uvant med så mye fett, men det skal gå greit med alle dere andre på laget. Jeg har i mange år hatt veldig fokus på fettfattig mat, og jeg kjenner (dessverre) at jeg faktisk er litt redd for at jeg ikke har skjønt tegninga og at jeg bare går opp-opp-opp... Men motivasjonen er på topp, og jeg gleder meg til fortsettelsen. Tusen takk for inspirerende innlegg, alle sammen!

Midnight Choir er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 13:10   #85
Tussi74
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 5
Tussi74 er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei dere
Jeg slenger meg på her. Jeg begynte litt sist i november, men det gikk skeis i jula gitt og de fire kg jeg gikk ned, kom kjapt tilbake (pluss en til)
Så nå er jeg tilbake, med større selvkontroll håper jeg!!!
Begynte 3 januar.

Vekt: 91.1
Mitt første mål er: 80kg

Lykke til til oss alle

Tussi74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, LCHF Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 13:19   #86
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av julme, her.

Da har jeg holdt på en uke. det ble - 2.7 kg så er det bare til å forsette :-) Lykke til dere som startet idag


Wow, så bra stå på videre

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:13   #87
inger synnøve
Seniormedlem
 
inger synnøve sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: egersund
Innlegg: 479
inger synnøve er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

jeg startet og opp 1 januar, men hadde prøvdmeg litt i romjulen. så jeg har funnet ut at lav karbo kan være en fin måte for meg å bli kvitt 8 kg+ få en bedre helse .jeg har morbus crhon , fybrio og kronisk senebetennelse i hele kroppen
veier nå 78
høyde 178
mål 70

inger synnøve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 14:18   #88
Brinken
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Alder: 57
Innlegg: 2
Brinken er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg hiver med på denne gruppen, men jeg begynte faktisk allerede 23. november. Alle mente jeg måtte være gal som begynte rett før jul, men det har ikke vært noe problem. Jeg har vært i ketose hele tiden til tross for noen få utskeielser (dessert) i julen. Jeg har gått ned 8 kg og gikk ikke opp et gram i julen.
Jeg går tur så og si hver dag, alt fra 1-2 timer, men nå har jeg hatt så vondt i et bein siden nyttårsaften at jeg må ta det litt med ro. Det tar litt lengre tid å gå ned nå, men det går sakte med sikkert riktig vei.
Veide 81 kg når jeg startet og er 73 kg nå. Har som mål å gå ned til 68 kg, men 65 er vel der jeg helst bør være. Tiden får vise. Skal i bryllup i September så til da skal jeg ha nådd målet (håper jeg når det lenge før den tid )

De 4 første ukene kjøpte jeg ferdig mat via "spisdegslank.no" og det er helt klart noe jeg anbefaler på det sterkeste. Veldig enkelt å komme i gang da. Nå lager jeg maten selv og det fungerer også fint.

__________________


Brinken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:03   #89
hallgeirg
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 38
hallgeirg er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg hiver meg med her. Prøver meg på en Ketolysekur.

Gikk ned fra 144 til 120 for 1 års tid siden(med kun trening og vanlig kosthold) , men har sklidd veldig ut siste 6 mnd, og er nå over 130 igjen. skal under 100(eller 90) i løpet av 2011.

Så nå tenkte jeg at jeg skulle teste ketolyse.. så får vi se hvordan det blir.


Sist redigert av hallgeirg : 04-01-11 kl 15:13.
hallgeirg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:03   #90
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Så flott at det er en gruppe for oss som starter nå Jeg har slanket meg tidligere å klarte 11 kg, men har nå gått opp igjen dumt av meg, men jeg sprakk til slutt rett å slett, savnet alt jeg ikke kunne spise, spesielt elsker jeg middager, å de måtte jeg spise med måte...

Så når jeg nå kom over denne, der jeg kunne spise mer av det jeg liker best så ville jeg virkelig gjøre et forsøk, så motivasjonen var på topp,men selv om jeg har lest mye så føler jeg enda ikke at jeg har full kontroll på dette..men jeg skal fortsette å lese, å lære av andre, samt en venninne som har tatt dette tidligere, å håper med dette at det SKAL gå

Jeg har 4 barn, å er ikkekommet meg ned etter siste svangerskap så dette er på en måte siste sjanse for at jeg skal få det til, jeg har forsøkt såmange ulike ting nå, så nå må jeg bare få det til..

Vi skal i bryllup i sommer, så det er det førstemålet mitt, at jeg skal komme inn i en flott kjole da

vektmålene mine er egentlig 26 kg, men klarer jeg 20 er jeg meeeeer enn fornøyd, jeg er 91 kg nå, eller var det på mandag 03.01.11, å målet mitt er 70 kg, første delmål er å få se 7 tallet igjen, da skal jeg bli overlykkelig,men samtidig var det nettopp der det røyk for meg sist, for da stoppet alt, å så brast alt, å nå er de samme kg tilbake igjen

Håper jeg får være med her trenger støtte, råd, tips og ideer fra andre, å håper at jeg etterhvert skal kunne komme med det også

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:12   #91
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

I går var jeg i ketose igjen. Spennende å se om det går nedover på vekta også!

Velkommen til alle nye i "klubben" Sammen er vi sterke!

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:14   #92
Vasp
Medlem
 
Vasp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 64
Vasp er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Kan det stemme at jeg er i ketose dag 2?

__________________
Hjernen er alene
Vasp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:16   #93
hope10
Seniormedlem
 
hope10 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 656
hope10 er ny på veien

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

bruker dere urinsticks foresten? jeg har ikke kjøpt dette enda.

hope10 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:18   #94
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

ja det kan fint stemme at du er om du har spist lite karber de siste to dagene

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:32   #95
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Jeg bruker urinstix. I starten hver dag. Når jeg er trygg på hva jeg spiser bruker jeg det ikke. Bare innimellom for kontroll.

Blir spennende med veiedag til fredag. Tror det skal bli fast veiedag...

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 15:55   #96
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Er på dag 2 her og er forstatt ikke i ketose - litt skuffa siden jeg gikk i ketose dag 1 forrige gang, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Gleder meg til å komme hjem slik at jeg kan sjekke sticken igjen...blir mye testing nå i førsten for å sjekkom om man er i ketose Sticks er et must nå i begynnelsen - syntes jeg da

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:03   #97
Mimosa
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Oslo
Alder: 60
Innlegg: 2
Mimosa er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Hei!
Mitt første innlegg her inne Jeg er 46 år, 178 cm, veide 91 kg, (BMI 28.7) da jeg startet opp med ketolyse dietten 1.des. 2010.

Vekten i dag morges var på 87,7 kg. Har som mål å gå ned til ca 74 kg til sommeren. Kanskje litt mye i løpet av et halvt år? Men vet av tidligere erfaringer at jeg MÅ ha strenge MÅL for å komme i MÅL Før jeg fikk barn (har tre av dem) veide jeg ca 63 kg. Men det er 20 år siden.....er realistisk nok til å se at det kanskje ikke er helt optimalt...

Har nå bestilt mat fra spisdegslank.no I første omgang mat for 14 dager fremover, 4 måltider pr. dag. I min hektiske hverdag har jeg store problemer med å planlegge, gjøre innkjøp av "tillatte" råvarer og tilberede gode lavkarbo måltider. Synes derfor dette alternativet virker spennende! Synes heller ikke prisen er så hakkandes gæærn heller. Kr. 940,- for en 14 dagers periode. Jeg overskrider jo glatt det beløpet når jeg handler inn, meierismør, fløte, egg, entrecôte, bacon, fersk fisk etc... Hadde vært morsomt å høre om det er andre som har erfaringer med dette opplegget??? Jeg starter opp i morgen

__________________
[link=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wRGoWXR/]
[image noborder]http://tickers.TickerFactory.com/ezt/t/wRGoWXR/weight
Mimosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:07   #98
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Er på dag 2 her og er forstatt ikke i ketose - litt skuffa siden jeg gikk i ketose dag 1 forrige gang, men den som venter på noe godt venter ikke forgjeves. Gleder meg til å komme hjem slik at jeg kan sjekke sticken igjen...blir mye testing nå i førsten for å sjekkom om man er i ketose Sticks er et must nå i begynnelsen - syntes jeg da

Det tok 1 uke før jeg kom i ketose

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:38   #99
inger synnøve
Seniormedlem
 
inger synnøve sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: egersund
Innlegg: 479
inger synnøve er på en erverdig vei

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

disse Sticksene går det ann å kjøpe kun de og hvor?

inger synnøve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lav karbo Svar med sitat
Gammel 04-01-11, 18:40   #100
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Desember/januarstarter-tråden!

Opprinnelig lagt inn av inger synnøve, her.

disse Sticksene går det ann å kjøpe kun de og hvor?

På apoteket

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Start i desember ¤Lene¤ Ketolysekuren 39 06-01-10 11:50
Tanker om desember achillea Ketolysekuren 29 08-11-08 17:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no